Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

EugenRo

#1770


Pana se face legatura directa M6 - Otopeni, nu era mai rapid sa continue cu 3 statii M4 pana in Mogosoaia (extindere planificata), cu statie intermodala la CF dubla, pana/ de la care trenurile ar putea avea o frecventa mult mai rdicata dinspre/ catre aeroport.

Stiu, veti spune ca e nevoie de legatura directa, nu de inca o transbordare, dar pentru cine vrea legatura directa -de bine de  rau- aceasta exista acum, cu trenul pana la capat.

Intrebarea este: cum ajungi mai repede in GdN?
-direct cu 1tren/ 50'
sau
-cu 1 transbordare, 1tren/ 10' + metrou/ 5' (si de la Basarab poti sa continui usor cu M3).

Sa reflectam si la asta :)

LE:pana s-ar face statiile astea, ar trece si covidul si se reintetesc zborurile :) (sper!)

AndreiB

#1771
Nu cred ca ar fi ideal, mai ales pentru ca necesita investitii majore. De ce ar schimba cineva la Parc Mogosoaia cand in maxim 15min ai ajunge la GdN unde ajunge si M4, dar in 25min? Cu banii cu care ai sapa 3 statii de metrou rezolvi infrastructura CF sa iti permita frecvente mult mai mari pe OTP-GdN. Daca ai un tren direct, non stop OTP-GdN o data la 20 de minute (post investitii necesare) care face 20min (probabil si mai putin post RK), ce nevoie mai ai de M6 la OTP?

EugenRo

#1772
^ Ideea era ca extinderea M4 era oricum planificata, iar comparatia mea se concentra pe M4 vs. M6
(Personal, nici eu nu cred ca M6 e rentabil pana la aeroport pe sub atata DN1, dar inteleg ca o sa se faca, anyway, candva.).

Comparatia cu trenul era mai pentru zilele noastre. Peste cativa ani, probabil ca vor rezolva si frecventa.

Imaqinea acum era ca vin de la M3 Iancului, cobor la M4 Basarab, apoi cobor la M4 CF Mogosoaia de unde iau trenul (curse f. dese numai pe portiunea de linie dubla Mogosoaia - Aeroport).

AndreiB

Extinderea e planificata dar cred ca orizontul este extrem de lung. Daca ai extinde M4 spre sud si oferi un serviciu feroviar mai des la Parc Mogosoaia (necesita investitii in complexul feroviar Bucuresti), as sugera chiar ca nu e necesara extinderea M4 spre nord. Cu un autobuz la 5-10min pana la Straulesti si o banda dedicata de autobuze pana la intersectia cu CB dinspre nord (e loc de extindere la 4 benzi) ai rezolvat mobilitatea in Mogosoaia cu bani foarte putini.

panzer

Vise taica! Din ce in ce mai multi oameni vorbesc doar uitandu-se pe harta. Mai nou si primarul este expert in trafic.

Daca vrei sa te convingi, priveste la Buftea. Acolo trenurile sunt mai dese decat 1tph de la Mogosoaia. Gara e gara (cam in mijlocul campului). Unele ajung la Basarab si altele la Nord, deci flexibilitate. Si totusi, mobilitate urbana cam subtire. Doar cei care lucreaza in zona Victoriei sau Grozavesti folosesc trenul.

Trenurile care vin la Bucuresti sunt pline la ora de varf, dar nu cu calatori din Buftea, Chitila cum va inchipuiti voi. Trenurile sunt folosite asa cum au fost gandite de comunisti: pe distanta medie. Gen Peris si mai departe. Acolo sunt bus-uri care aduc oamenii la gara, pt ca merita. E la fel ca peste tot in Europa, dar redusa la mizeria personalelor din RO. Dealtfel si politica de taxare a CFRului descurajeaza distantele urbane/scurte.

De la Mogosoia Halta, pana la Straulesti mai este doar o statie de autobuz. Si la Straulesti le ai pe toate, M4 + trolee + bus-uri. De ce sa duci calatorii la Mogosoia halta sa astepte trenul de otopeni 1h?

In practica, Bus-urile de Mogosoaia/Buftea si Chitila aduna calatorii de pe toate stradutele laterale (de aceea sunt mai scurte). Se face schimbul de calatori cu Mertz-urile STB-ului care ajung in 3 puncte cheie: Militari, Piata Chibrit si Straulesti. Si toate sunt full la ora de varf.

Problema transportului in comun in zona este rezolvata odata cu noul plan de extindere a STBului si cu bus-urile scurte ale Buftea-Mogosoaia. Stradutele mici sunt cam toate asfaltate. Practic o comunitate semiurbana nu poate spera la mai mult.
Este o lectie pentru toti cei care cred ca un transport in comun bine organizat rezolva problema traficului auto. E necesar, dar nu este suficient.

AndreiB

#1775
Eu cred ca lipsa integrarii tarifare este una din principalele cauze de lipsa de popularitate a trenului, pe langa pozitia excentrica a Garii. In mod normal, Garile din Buftea, Mogosoaia si Chitila ar fi in zona B din regimul de tarif Bucuresti-Ilfov si ai putea sa folosesti orice mod de transport.

Un abonament doar la tren este 85 de lei pe luna si pentru Buftea si Parc Mogosoaia. Chitila e 75 de lei. Peris e 95 de lei, dar castigul de timp e mult mai mare.

Pentru a face naveta din Buftea in Piata Victoriei in confort maxim, ai avea nevoie de un abonament tren (85 de lei) si un abonament metrou (70 de lei) si un abonament pe linii regionale (35 de lei). 190 de lei si tot nu ai putea sa folosesti STB in oras daca iesi in oras sa bei ceva. Este complet ilogic si probabil ca numarul de calatori care fac asta este nesemnificativ, desi ai putea lejer acomoda o crestere mai mare de calatori in Buftea.

E o politica incredibil de neprietenoasa pentru calatori si incurajeaza ori blatismul ori alegeri de rute ineficiente pentru un tarif mai redus (e.g. abonamente pe o linie regionala si o linie urbana de 95 de lei).

Cred ca transportul regional ar fi mult mai atractiv in general daca s-ar simplifica masiv sistemul tarifar. Fara abonamente pe o linie, sau alte mosteniri comuniste. Doua zone tarifare - Bucuresti + Ilfov si un singur tip de abonament care sa permita calatoria pe tot transportul public din zona. Asta ar permite si sa reorganizezi traseele pentru a fi mai eficiente de operat - liniile regionale din Buftea duc la Clabucet sau Damaroaia, desi exista un terminal perfect pentru a le termina pe toate la Straulesti.

Liniile regionale au fost un pas bun spre evolutia transportului public in regiune, insa nu merg suficient de departe. Cred ca trebuie regandit de la zero sistemul de tarifare - abonamentele pe o linie sunt o metoda extrem de ineficienta de a folosi transportul in comun, incurajand linii extrem de lungi in loc de schimburi intermodale cu mijloace de transport mai eficiente.

panzer

Ai dreptate cu tarifele. Ar putea fi regandite. Dincolo de Ilfov nu mai gandeste nimeni nimic. Deocadata STB-ul nu acopera nici un metru dincolo de Ilfov.

CFR-ul nu a fost gandit sa rezolve problema pe 10-20 km in jurul Bucurestiului. Nu are nici ramele necesare, nici tarifele potrivite, nici liniile nu sunt configurate pentru asta, nici garile nu sunt gandite ca si P&R (la Buftea mi-ar fi teama sa las masina toata ziua de exemplu).
Alt motiv pentru care CFR-ul nu va fi folosit este lipsa trenurilor de noapte apte pentru naveta.

Ca sa nu ne indepartam foarte tare de subiect (si sa il suparam pe Ionut), eu vad aceasta conexiune ca si Heathrow Express. Duce la Nord si de acolo oriunde in tara cu trenul. Atat. Daca vii de la Brasov si vrei sa iei avionul, ai o singura schimbare la Nord. Similar Constanta, Craiova, Galati. Cam de unde este greu sa vii cu masina si trenurile merg bine.

Mi se pare inutil sa opreasca printr-o halta oarecare daca acolo nu exista o mare parcare cu plata si pazita care sa compenseze lipsa grava a locurilor de parcare pe termen lung de la aeroport. Nici la patinuar nu ar trebui sa opreasca din acelasi motiv (dar Tiriac inca mai are parghii pe care n-ar trebui sa le aiba). Acum o sa faca haltele, dar in timp din lipsa de calatori o sa se renunte la opriri. Asta daca au un pic de scaun la cap.

O tot vedeti ca linie naveta pentru bucuresteni (de unde si comparatia cu M6). Nu va fi niciodata asa ceva pentru ca:
- de oriunde din Bucuresti iei un taxi cu 30-40-50 lei care te duce de acasa la aeroport. Nu o sa incarci 3 valize + 3 persoane sa mergi cu metroul la Nord si apoi sa astepti 1h un tren. Nici nu o sa iti lasi masina la Nord ca nu ai unde.
- daca esti sensibil la pret exista STB: 3.5 lei parca. Nu te duce direct acasa, dar te aduce la Metrou. 783-ul vine si noaptea iar la Unirii sunt si liniile de noapte ale STB.
- daca vrei sa eviti teparii de taximetristi, mergi un pic prin aeroport la Plecari unde vin taxiurile din oras la pret corect.
- mai nou Uber

Knattspyrnufelag

^^ Sau chiar 10 călătorii EXPRES încărcate pe cardul Activ/Multiplu pentru 27 lei.




Duta C

bravo...interesant articol.......no coment pt ce este la noi...poate trenul nostru are tractiune animala :o(cu caluti)

frunzaverde

#1782
Iar se gaseste Baiazid sa se bage in vorba degeaba... Scandal pentru efectiv nimic...

Linia respectiva e facuta sa fie exploatabila exclusiv cu automatoare usoare. Care au cupla Schaku. Un tampon tip cu absorbtie de energie (sau cu dispozitiv anticatarare, sau tampon tip Oleo, dupa marca de fabricatie) la opritor este inutil, pentru ca ala e gandit sa fie lovit de tampoanele standard UIC ale locomotivei. Pe care un vehicul cu cupla Schaku nu le are.

Daca un vehicul Schaku loveste un astfel de tampon, oleo-urile vor intra in spatiul gol din jurul cuplei Schaku, si automotorul va lovi oricum partea fixa a opritorului, prima oara cu o parte cosmetica, gen grila din fata farurilor. Exista adaptoare de tampoane pentru Schaku, adevarat - cand ajung la gara la mine in oras, va pot face o poza, linia 3 are asa ceva montata. Chestia e ca cupla nu e standardizata la fel ca UIC, modelul de pe Desiro fiind la o alta inaltime si de o forma un pic diferita de cel de pe un ICE. Standardul TSI difera de implementarea de pe Desiro, asa ca orice opritor va trebui facut special pentru tipul respectiv de cupla. Deci ori facem opritor custom-made pentru Desiro, ori il facem degeaba... Dar si daca il cumperi, e fix degeaba.

Pentru ca efectiv necesar nu e. Semnalele de intrare sunt dotate cu inductor, un tren scapat va fi oprit de ele cu autostopul. Daca autostopul nu poate opri trenul, oleourile vor fi fix frectiune la piciorul de lemn, chiar si cu adaptorul de Schaku construit, la o viteza de mai mare de 30+ km/h, opritoarele alea fac fix-pix. Mai mult, estacada dinaintea statiei terminus are viteza maxima 15 km/h, pentru ca atat suporta curba. Daca e un tren scapat inainte de curba, o sa deraieze in curba aia inainte sa ajunga la autostop...

Efectiv zgomoteala degeaba.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

bogdanstancu

Limitarea de 15km/h sigur e din cauza geometriei curbei?
Nu e din alte considerente?

frunzaverde

Sigur e din cauza curbei, scrie clar in proiect, e pusa mare in piesele desenate... Viteza maxima de intrare in statiile terminus e 20 km/h altfel.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!