Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

AndreiB

#1590
Avand in vedere durata refacerii mersului trenurilor, cred ca ar trebui sa faca un mers de pe acum pentru 2tph, iar una din garnituri (1tph) sa fie anulate pana la noi dispozitii.

Asta ti-ar permite sa introduci rapid inca 1tph cand revine traficul aerian.

Care este regulamentul CFR - pot circula 3 Desiro cuplate cu un singur controlor/sef de tren? Daca trebuie un angajat CFR Calatori in fiecare automotor cand circula cuplate ar merita din start ceva mai lung.

Alta grija a mea este daca CFR va insista sa vanda bilete normale - cu rezervare, restrictii la un singur tren etc. Biletele trebuie sa fie flexibile - mai ales la intoarcere si sa permita utilizarea oricarui tren din ziua respectiva.

Situatia horror (in context normal, post Covid-19) ar fi daca vand un numar limitat de bilete per tren - si ar trebui sa astepti urmatorul (vs. a te inghesui).

Knattspyrnufelag

Quote from: frunzaverde on September 16, 2020, 03:16:11 PMSingurii care or sa foloseasca trenul sunt cei pentru care trenul va fi "la noroc" si cativa care vin via GdN (desi si pentru ei e peste mana; din Brasov - un alt oras in care am treaba in Romania - de exemplu, nu ma ajuta cu nimic daca trebuie sa stau o ora in GdN, mai bine platesc la M&M sau cum i-o zice 80 de lei, tot mai repede ajung).

O variantă bună (mai ales din Constanța, din Brașov cred că e numai un tren pe zi...) e tren până la București Băneasa + Uber (cam 10 minute dacă traficul nu e prea rău).

cristi5

Uber la Baneasa (pe care-l folosesc, am povesti mai sus ca soferii habar n-au ca acolo e gara) merge numai vara, ca din cate stiu doar atunci trec trenurile Brasov-Constanta care nu intra in GdN.

Este absolut stupida frecventa de 50-60 min, mai ales ca la aterizare nu avem niciun control cat va dura sa iesim din aeroport. Asa ca poti sa stai dupa bagaj stiind ca trenul s-a dus si cu el si legatura din GdN probabil.

Asta e ciudat ca ei vad trenul asta ca fiind pt bucuresteni, se vede si dupa orar. Eu nu cred ca-l vor folosi prea multi bucuresteni ci cei aflati in tranzit.

Asa ca CFR ar trebui sa bage trenuri de noapte dinspre Brasov, Constanta, Craiova, care sa prinda prinda prima tura de zboruri. Dar o gandire asa centrata pe calator nu cred ca exista la CFR

frunzaverde

Eu nu cred ca trenul poate functiona competitiv pentru legaturi din provincie la bancul de dimineata-devreme... Bancul de dimineata e 6:00 - 9:00. Deci trebuie sa fii la aeroport intre 5:00 si 7:30. Ca sa ajungi la 5:00-6:00, cu schimb in Bucuresti N., ar trebui ca trenul sa plece din Brasov sau Constanta la 2:00-3:00 cel mai tarziu; din Craiova la 1:00-2:00...

Si la orele astea, traficul pe sosele, chiar si pe DN1, e minimal. Serviciile de transfer cu autobuze/microbuze/taxiuri pot asigura timpi mult mai buni de mers... Singura solutie la care ma pot gandi este un tren dedicat de dimineata (unul singur) pentru aeroport dinspre orasele astea.  Un X72500 cu 2 segmente sau ceva similar (IC2 daca merge, dar ceva de 160 km/h, deci *NU* Desiro), care sa faca Constanta - Ram Pajura - Mogosoaia - Otopeni, cu opriri in Medgidia, Cernavoda, Fetesti, plecare undeva la 3:00, sosire 5:30. Un altul care sa faca Brasov - Predeal - Sinaia - Campina - Ploiesti V. - Buciumeni - Mogosoaia - Otopeni. Craiova cred ca e prea departe dat fiind starea liniei, dar Pitesti - Buciumeni - Otopeni ar putea merge.

Nu stiu cati pasageri sunt pentru cursele astea venind "long distance". Eu unul evit asemenea chin (de obicei dormind o noapte in Bucuresti). E nevoie de 100+ pasageri pe directie pe zi ca sa justifice TUI-ul si costul de operare... Si chiar si atunci ar trebui subventii.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

punktnet

Atâta timp cât în avion vei mai vedea sacose de rafie, semințe pe jos și șlapi la pasageri, crede-ma pe mine că trenul nu o sa meargă gol la aeroport. Cine nu ar vrea un drum moca? Rămân bani de sămânță
Just kidding.


frunzaverde

#1596
@punktnet - e mai putin riscant blatul la STB. In plus, ma indoiesc ca nasul va accepta mai putin de 3.5 lei, cat e un bilet la expresele STB.

@fulger nc - nu e nici o surpriza - poate doar pentru jurnalisti pentru care caile ferate sunt exotice - orice operator feroviar poate sa comande trase si sa circule liber pe reteaua feroviara; nu mai exista nici un fel de restrictii de destui ani.

@AndreiB - la automotoare nu e nevoie neaparata de sef de tren, si la Desiro ajunge un singur mecanic pentru tot trenul (cupla cu comanda multipla). Chestia e ca fara un controlor per automotor, cum verifici biletele? Nu exista taxare la peron (ca in UK sau Franta), si un sistem cu taxare la peron (cu porti de acces) are problema ca e scump de implementat (e nevoie de porti si la intrare si la iesire; xSell, sistemul curent de bileterie, nu e compatibil cu un sistem inchis) si neflexibil. Biletele vor depinde de operator - nu e clar cine va opera linia (ce combinatie de operatori) si cum.

In situatie normala (non-Covid), limita de bilete vandabile pentru un tren (la CFR si TFC, care folosesc acelasi sistem) e suficient de mare incat sa nu fie loc fizic in tren inainte sa se epuizeze biletele (au fost si scandaluri, cand calatorii au blocat sina de cale ferata, ca n-aveau loc in tren, si au decis sa faca protest) - se vand 150 sau 175% din locurile disponibile in tren, si capacitatea fizica nu e suficienta. Biletele sunt, la CFR deschise, asa au fost dintotdeauna! Ajungi mai devreme, te duci la casa sau la seful de tren, si-ti pun viza de preschimbare. Ajungi mai tarziu, si l-ai scapat, te duci la casa si ti-l schimbi (gratuit) la urmatorul. Am facut asta de muuulte ori. Doar biletele online sunt mai putin flexibile, dar se schimba in curand treaba asta, cand se baga in uz scannerele de cod QR.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

#1597
@frunzaverde

Da, ai dreptate de controlul blatistilor. O solutie mai simpla ar putea sa fie controlul intr-un singur capat, de exemplu in Gara de Nord trebuie sa arati biletul la sosire si la plecare inainte sa ai acces pe peronul dedicat trenului de aeroport. Insa sunt de acord ca pe termen scurt s-ar putea sa fie mai simplu (desi cam scump un controlor la 100 de locuri) cu controlor.

In materia flexibilitatii, personal sistemul CFR al biletelor mi se pare depasit (trecutul la casa, coada etc). As prefera o solutie care sa nu necesite selectarea unui tren specific (e.g. carduri Activ/contactless la un validator in tren) sau bilete cu compostage/solutie digitala care sa permita orice tren din ziua respectiva.

Ar fi mai simplu si pentru calatori si mai ieftin pentru CFR pe termen lung.

nenea_hartia

^ În Benelux biletul e valabil o zi întreagă pe direcția respectivă, în orice tren (cu excepția celor de mare viteză), în orice vagon sau loc. Nici măcar traseul spre destinație nu e bătut în cuie pe bilet, pentru că rețeaua e densă, cu multe linii relativ paralele, și se poate alege alt traseu către aceeași direcție dacă acel tren ți-e mai la îndemână și ocolul nu e mare.

@frunzaverde: teoretic oricine poate cumpăra trase, dar având în vedere capacitatea extrem de redusă a liniei nu prea îmi dau seama cum ar putea circula mai mult de un operator pe ea. Ar fi fizic posibil?

@cristi5: absolut totul la linia respectivă e gândit doar din punctul de vedere al unui bucureștean (să nu fiu înțeles greșit, n-am nimic cu bucureștenii :)), inclusiv felul în care a fost construită pentru a obliga și în următorii 50 de ani la o schimbare de tren în Gara de Nord.

frunzaverde

@nenea_hartia - sa nu subestimam prostia omeneasca... Daca CFR Infrastructura ofera 40 de trase (20 perechi), cum am auzit din n surse, si operatorul x cere 30, si operatorul y cere 10, ca asa vor ei sa opereze, atunci exact asa se va opera. Nici un operator in Romania nu e cunoscut pentru "dragostea de frecvente". Doar daca se supraliciteaza si se ajunge pe procedura de rezolvare conflicte se va ajunge la un singur operator (cel care vrea toate trasele).

In momentul asta zvonul e ca sunt trei operatori interesati.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

elphax

deci chiar poate fi de folos, eu am avut in iarna un zbor dimineata de pe Otopeni si cea mai convenabila varianta sa ajung din Timisoara, cu 2 seturi de echipament de snowboard, era trenul de noapte. avand in vedere ca aveam 3-4 ore intre tren si avion as fi preferat sa sun un prieten decat sa ma chinui sa gasesc un taxi . acum daca este tren , chiar si la 1 ora, este varianta perfecta

voicul

30 de minute minim - 15 minute ideal.
Noapte nu merge? Da de ce? Nu au faruri?

Ce mai cauta M6 la Otopeni daca avem varianta asta? (decenta as zice eu).

Barcelo

As prefera ca operatorul sa fie SNCFR pentru ca asa poti sa iti cumperi bilet unic ,sa zicem Caciulata-Aeroport .
Trenul ar trebui sa fie non stop,noaptea 1/ora ar fi ok ,sunt o gramada de avioane,mai ales LCC care aterizeaza pe la ora 2-3. Plus plecarile din zori.

contador

#1603
Quote from: elphax on September 17, 2020, 08:54:29 AM
deci chiar poate fi de folos, eu am avut in iarna un zbor dimineata de pe Otopeni
Insa, daca primul tren al zilei este abia la 5:00, atunci ai putea fi nevoit pleci din Gara de Nord la 23:00 ca sa prinzi unele zboruri de dimineata.

Eu sper sa scurteze totusi acea pauza nocturna, prelungind programul de circulatie macar cu cate o ora la ambele capete fata de ce se speculeaza. In Gara de Nord prima plecare sa fie la 4:00, iar ultima sosire la 00:51.

Quote from: cristi5 on September 15, 2020, 06:13:10 PM
La traficul aerian de pandemie, e un inceput, modest e drept. Cu un tren pe ora nu va prea avea calatori, cine sta o ora in OTP sa astepte trenul cu taximetristii calare, taxi domnu?
Problema e ca asa s-ar alimenta un cerc vicios: pasagerii vor merge in statia de autobuz deoarece trenul vine rar, iar trenul va veni rar si in viitor deoarece... nu sunt pasageri in statia de tren.

Ca un minim absolut, eu visam la un tren cu orar non-stop si fara statii intermediare:

GdN  -->  OTP  /  OTP  -->  GdN

00:00 --> 00:21 / 00:30 --> 00:51
01:00 --> 01:21 / 01:30 --> 01:51
... ... ...
05:00 --> 05:21 / 05:30 --> 05:51
06:00 --> 06:21 / 06:30 --> 06:51
... ... ...
21:00 --> 21:21 / 21:30 --> 21:51
22:00 --> 22:21 / 22:30 --> 22:51
23:00 --> 23:21 / 23:30 --> 23:51


Si la un altul (cu eventuale statii intermediare), care sa urmeze programul metroului:

GdN  -->  OTP  /  OTP  -->  GdN

05:30 --> 05:54 / 06:00 --> 06:24
06:30 --> 06:54 / 07:00 --> 07:24
... ... ...
20:30 --> 20:54 / 21:00 --> 21:24
21:30 --> 21:54 / 22:00 --> 22:24


Astfel s-ar asigura o frecventa de 1 tph noaptea si 2 tph ziua. Anul acesta e o situatie mai deosebita, insa cand traficul de pe aeroport va reveni la valorile din anii trecuti, s-ar putea pastra acelasi orar, dar cu trenuri mai lungi.

hefaistos

Tot ce s-a scris pana acu alimentează ideea mea: nu tren ci TER, operat de o companie a municipalității, cu frecventa de 15 20 de minute, inclusiv cu asumarea umor pierderi, asa cu e la STB și Metrou.
Imaginați-vă un străin care citește în ghid ca, funcție de ora, dacă e trenul rosu cumpăra bilet de la controlor și costa 5 lei dar dacă e trenul albastru trebuie sa ia bilet de la automat și costa 4 lei 80. Renunță și ia autobuzul ca e unul singur și vine mai des.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.