Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rizzuh

#1575
@punktnet problema mare nu e ca faci 20 de minute, problema este ca ai un tren la ora. Daca l-ai pierdut la mustata, nu faci 20 minute pana la gara, faci o ora si 20 de minute. Trebuie frecventa mai mare ca sa fie atractiv, asa e util doar daca te nimeresti cu putin timp inainte de plecare si daca de la gara poti lua metroul mai departe (desi probabil trebuie sa mai schimbi catre M2/M3/M4). Altfel... tot la taxi ajungi.

@AndreiB chiar si daca ar creste viteza maxima, n-are timp un Desiro sa accelereze pentru ca la Mogosoaia trebuie sa franeze ca sa se incadreze pe racordul catre aeroport la Odai.

Cetatean

Daca sponsoriza TZITZIRYAK linia , intelegeam de ce sa opreasca 'RUMANII' la el la patinoar, asa e doar timp pierdut.
Cred ca ar trebui gandit altfel, incat sa ii incurajeze pe oameni sa foloseasca linia. Asa ca as merge pe sistemul, sa ai tot timpul un tren la peron. Cand vine altu de la Gara de nord,asta sa plece.

AndreiB

Am calculat linia in alianament pana la capul X in Mogosoaia. Poate am exagerat usor, insa e o durata destul de lunga pentru a circula cu vmax 80km/h vs. 120 km/h. Firele paralelele (M1000) au o viteza mult mai mare - prespupun ca motivul e starea liniei proasta.

Knattspyrnufelag

Oprirea de la Parinoar e absolut inutilă în prezent, cred că trebuie prioritizat timpul de parcurs (mai ales acum, la început) pentru a atrage trafic. Mai bine la Pajura sau Parc Mogoșoaia dacă se vrea oprire...

AndreiB

Sau, daca permite capacitatea liniei, pe termen lung:

1tph: opriri la Patinoar (daca se face ceva P+R acolo), Parc Mogosoaia
1tph: non-stop

Knattspyrnufelag

O propunere bună @AndreiB. E clar că la o frecvență de 1h trenul nu va fi atractiv.

O altă observație e că trebuie neapărat rezolvată problema cu traximetriștii de la Gara de Nord, unde vor ajunge cei care iau trenul de la aeroport.

rizzuh

@AndreiB, da, de la gara de la macazurile dintre Basarab si Grant pana la curba pe sub DN7 si DNCB sunt cam 7 km, iar de la curba pana la racord sunt 8 km. Daca ar fi toata 120 ar fi un castig de cateva minute.

Feri

Quote
Un singur tren va duce călătorii din Gara de Nord la aeroportul Otopeni, iar intervalul de succedare va fi de 50 de minute, a declarat, miercuri, Dan Costescu, directorul general al CFR Călători, într-o întâlnire cu presa.

El a fost întrebat de jurnalişti la ce interval va circula trenul, în contextul în care, marţi, ministrul de resort, Lucian Bode, a anunţat că linia va fi inaugurată în decembrie.

"Este posibil în acest moment, când încărcarea este mică - la începutul exploatării unei linii tot timpul încărcarea este mai mică - ar fi posibil să avem 50 de minute, pentru că mai sunt şi alte trenuri în grafic. De exemplu, dacă nu ar fi trenurile de Galaţi, ne-am duce undeva la 30 şi ceva de minute. Lucrurile se pot îmbunătăţi", a spus Costescu.

În acest moment se fac pregătirile tehnice pentru punerea în funcţiune, a adăugat el.

"Materialul rulant este pregătit. Pentru intervalul care ni se oferă în acest moment de către (CFR - n.r.) Infrastructură, este suficient un singur automotor, pentru că distanţa este foarte mică", a precizat reprezentantul operatorului feroviar.

Potrivit acestuia, trenul respectiv, chiar dacă are 15 ani, este cel mai nou din România şi are o capacitate de 70 sau de 110 locuri, în funcţie de configuraţie.

Sursa: https://www.agerpres.ro/economic-intern/2020/09/16/costescu-cfr-calatori-trenul-de-la-gara-de-nord-spre-otopeni-va-circula-la-un-interval-de-50-de-minute--573780

TibiV

Doar asa, ca "spam"...

Din postarile colegilor, este evident ca linia asta produce mai multe probleme decat cele pe care le rezolva...

Iar daca are "pauza" pe timpul noptii (la fel ca metroul), de ce plm ne chinuiram sa facem linie CF?!....  :o

Mai bine facem un "contract beton" cu niste mini/maxi - taxi peste noapte....

PS
Pentru cine intelege ce am scris mai sus:
NU sunt impotriva trenului la OTP.
Sunt insa categoric impotriva solutiei adoptate, care inseamna de fapt un "dead-end" IMPOSIBIL de depasit atunci cand se va construi T2....

Stim ca T1 "nu mai duce", dar am construit o linie feroviara la T1, care nu mai poate fi prelungita la T2 decat daca demolam OTP...
Brilliant!
Run, Forrest, run!
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

Mai trimit si un singur Desiro, care are aceeasi capacitate ca un autobuz, in loc de 2 sau 3 cuplate. Noroc cu Covidu' ca nu are aeroportul trafic acum.

TibiV

La 3 Desiro cuplate, pasagerii pe unde urca/coboara?
In rapel?!....
O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Bineinteles ca un tren pe ora n-are nici un sens. Cand folosesc Otopeniul, am foarte adesea nevoie sa ajung la Gara de Nord. Si tot n-as folosi trenul la o frecventa de 1/h, decat in cazul absolut norocos cand se aliniaza stelele si mi se potrivesc orarele...

De ce as sta 30-40 minute in plus aeroport sa prind trenul? Pot sa ma sui in Uber si in timpul ala de asteptat sunt deja la destinatie. Dar si mai nasol, de ce m-as duce la aeroport cu (in medie) 40 minute mai devreme decat as vrea doar ca sa folosesc trenul? Aici, daca nu mi se sincronizeaza perfect trenul, inseamna ca trebuie sa ajung cu o ora intreaga mai devreme la Otopeni. Ce naibii sa fac o ora in plus in OTP?

Nu ma intereseaza "durata punct-la-punct" a calatoriei, ci destinatie-destinatie, si inclusiv 78x-ul ofera un serviciu mai atractiv ca trenul asta pentru majoritatea utilizatorilor... In plus, de la gara la Otopeni se fac cam 35 minute la orele la care majoritatea zborurilor sunt operate (orele de varf ale OTP nu corespund cu orele de varf ale orasului; bancurile de plecari sunt in afara orelor de varf ale orasului). La bancurile cele mai aglomerate (plecari 7-8; sosiri 22-01), se fac si sub 20 minute, in functie de ce taximetrist te duce.

Singurii care or sa foloseasca trenul sunt cei pentru care trenul va fi "la noroc" si cativa care vin via GdN (desi si pentru ei e peste mana; din Brasov - un alt oras in care am treaba in Romania - de exemplu, nu ma ajuta cu nimic daca trebuie sa stau o ora in GdN, mai bine platesc la M&M sau cum i-o zice 80 de lei, tot mai repede ajung).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rizzuh

Tibi, s-a discutat la electrici, ar avea loc 3 Desiro. Automotorul TFC este mai lung si pare sa mai fie loc de inca unul, nu imi dau seama daca poza este facuta din capatul peronului sau mai sunt 10m pana acolo (poza este preluata de la Club Feroviar):


frunzaverde

E loc de 3 Desiro la ambele peroane. Ceva de capacitatea automotorului TFC arata perfect pentru ce e nevoie la Otopeni. Ideale sunt X72500-urile de la RegioCalatori, au si capacitate, si aspect, si functionalitate ideala:

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

Cum vrea CFR să sincronizeze orarul trenurilor din diverse părți ale țării cu orarul trenurilor Gară - Aeroport?
"Răspunsul este clar: prin cadență. Dacă noi vom fi lăsați să facem transportul vom avea grijă ca această cadență să fie cea care trebuie. Deocamdată am reușit să scoatem acele 50 de minute și se poate face calculul după aceea, prin reorganizarea noului mers să scădem undeva la 30 de minute, atunci când o va cere încărcarea de la aeroport". (Costescu)