Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

AndreiB

Pe termen lung si mie mi se pare 301K solutia ideala, cu un fir nou construit care sa dea in fir III Chitila. Cu niste macaze cu viteza sporita in abatere din M1000 in firul III Chitila si M700 pe directie ar permite folosirea a 4 fire de la Bucuresti Nord pana la Chitila, numite asa:

1. M700 - linie inceata spre Nord
2. Firul I Chitila - linie rapida spre Nord
3. Firul II Chitila - linie rapida spre Sud
4. Firul III Chitila - linie inceata spre Sud

O diagonala denivelata intre podul Basarab si Grant care sa permita traversarea de pe 1 spre 4 fara sa incurce 2 si 3. Ai putea trasa toate trenurile rapide pe 2 si 3, inclusiv trenul spre aeroport, care ar putea sa paraseasca firele rapide aproape de ramificatia denivelata M700. Firele incete sa ramana pentru trenuri locale si marfa. Cu putin efort poti folosi podul de la ramificatia Pajura sa legi si M800 de firul III Chitila, oferind o legatura dubla denivelata M1000>M800.

Ar transforma situatia actuala din separarea firelor pe directie, in separare pe viteza. Ramane problematica M900, care se infunda in firul III Chitila si M800 care ramane separata pe directie, datorita liniei simple.

Radu Marius Garnita

@frunzaverde: Cu placere. Print screen din Openrailway, taiata si scrisa in Paint.

Sa termin intai cu ce e mai simplu, cam asa arata acum un an legatura intre 301Y si 301Z (Post Rudeni), probabil la fel arata in continuare si astazi toata bucata din 301Z pana in M900 (de fapt M100 ca vorbim de CFR Infra aici).


Diferenta dintre 301Ka si M300/500/1000 este catre un metru chiar. Dar este revine la nivel cu M300 la vreo 300 m dupa ce se termina peronul statiei Depoul Bucuresti Triaj. Trebuie doar sa monteze un macaz  sa o lege de firul 301N (firul III al M300).

Loc suficient (cam 4 km) ar fi intre Depoul Bucuresti Triaj si pasajul CF dintre M900 si M800 de dinainte de halta Carpati unde poti sa faci diagonale denivelate si sa rearanjezi liniile directe.

Vlad94

Linia de legatura dintre M900 si CF301Z pare ok la prina vedere,dar cred ca are o racordare ciudata aici:



Ar putea construi un fir direct intre linii.



Powered by API/PUM imgur uploader
Linia are o lungime de 1700 de metri din care 138 de metri linie noua.

frunzaverde

#1428
@Vlad94 - exact racordarea din harta ta o vezi in poza de mai jos pusa de @Radu Marius Garnita. E privita spre sud, dinspre 301Y. Inainte se vede 301F (firele 1+2) spre Chiajna si racordul cu 301Z (din 301F dubla I) spre Bucurestii Noi. In dreapta 301F de la Chitila si in stanga 301F1 de la Triaj.

Starea liniilor e clara - circulabila si nu prea. Traverse uscate si crapate, terasament colmatat si inierbat, cupoane uzate...

@AndreiB - la o gara infundata, ultimul lucru pe care-l vrei este sa elimini pachetele de linii. Ideea este sa traversezi cat mai putin liniile pe abataute, sa mergi pe cat posibil pe directe, ca sa blochezi cat mai putine linii cand intri si iesi cu un tren. Cu cat generalizezi planul de intrari/iesiri mai mult, cu atat vei bloca mai multe linii la fiecare iesire/intrare. Poti sa te gandesti asa: daca, ipotetic, directa pentru firul "spre nord" este linia 7 si directa pentru firul "spre sud" e linia 2, atunci orice tren folosind infrastructura asa va trebui sa blocheze 5 linii, indiferent la ce linie trage (trebuie sa intre dinspre 2 si sa iasa dinspre 7). De asta se specializeaza intrarile/iesirile pe pachete - ai nevoie de mai multe linii in terminal (relativ ieftine) dar ai mai multa capacitate la gaturie (pachetul de macaze de iesire). Vezi asta si la Londra, de exemplu, la Liverpool Street sau la Victoria (unde pachetele sunt impartite pe cladiri distincte), si la Frankfurt, si la Roma, si la multe alte gari mari terminus.

In rest, liniile Bucuresti N. - Chitila se folosesc in mare cum zici: dubla III e folosita de trenurile locale cele mai lente din Nord. E limitata la 80 de geometrie, cu o limitare de 50 la Carpati. Uneori e folosita si 301Q+700 pentru aceleasi scopuri, cand celelalte sunt ocupate - dar 301Q e in principal ocupata cu marfa (si cu sezonierele Constanta - Baneasa - Chitila - Brasov).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

#1429
@frunzaverde

Inteleg punctul despre separarea pe pachete. Gara de Nord oricum mi se pare disfunctionala din punctul asta de vedere - se vede efectul istoric cand Gara de Nord avea doar liniile 1-8(?). Mi-e greu sa imi dau seama pe Google Maps din cauza Pasajului Basarab, dar pare ca doar liniile 1-2 sunt facile pentru M900, 3-6(?) pentru M1000 si inca cateva fire pentru M700 si M800. Liniiile 9-14 par sa fie indirecte pentru orice directie, si relativ ilogic impartite avand in vedere ca M800 are cea mai slaba frecventa dintre toate pachetele din Gara de Nord (si e singura cu acces facil la 9-14).

Sugeram pe termen lung sa impartim Gara de Nord in 3 pachete principale (cu un numar de linii alocate necesar pentru frecventa), pentru a ajuta legatura spre OTP:

1. M900 (Craiova + Giurgiu dupa Gradistea, 2tph)
2. M1000 + M700 (Titu, Ploiesti Sud/Vest, OTP/Urziceni, 4-6tph)
3. M800 (Constanta, 0.5tph)

Sugestia mea era sa tratam pachetul 2 ca unul unitar, cu macaze din M1000 spre firul III Chitila si M700 inainte de jonctiunea M700, cu 4 fire, dintre care doua rapide (I+II) si doua incete (III+M700). Cu diagonalele necesare care sa asigure legaturile pentru firele incete - loc exista suficient in complexul feroviar.

In privinta marfii de pe 301Q, cred ca ar fi mai eficient daca ar fi o legatura noua din M800, folosind podul existent spre M900 de la ramificatia Pasarea, direct in firul III Chitila. E loc berechet, si ar creste capacitatea daca 301Q ar fi folosita predominant undirectional. Firul III vad ca are o geometrie ok pe distante lungi presupun ca limitarile de viteza se datoreaza intretinerii deficitare. La statia Pajura cred ca ar fi loc sa indulcesti curba daca e necesar.


Deutschländer

Lucrurile s-au oprit, doamna blonda a început cu protest și s-a așezat pe macaraua. Revin cu poze.

Vlad94

Ce țigănie. Înțeleg că este importantă respectarea dreptului de proprietate, dar să stopezi un obiectiv de interes național mi se pare nerușinare. Până la urmă, legea dă câștig de cauză oricărui obiectiv de interes național sau local.

subway

Cucoana aia a avut o singura pretentie, sa fie expropiat in totalitate petecul ei de pamant. Ti se pare o cerinta exagerata?

Deutschländer

Mai am stat astazi de vorba cu unul din baieti si a se pare ca conform experienta lor sanse nu sunt proaste. Aparent nu a fost totul chiar in regula in cazul ei.
Oricum, nu cred ca o sa are mare castig cu acest comportament, nici personal.

Dar, for what it's worth, politia a adus astazi o doamna tunata, presupun din partea guvernului/MT care a tot a tipat si a luat telefonul sotului. Deci, cam toti au luat razna.

Vlad94

Într-un final am realizat o hartă cu liniile disponibile spre/dinspre Aeroportul Otopeni. Avem astfel:
-București Triaj-Mogoșoaia (M700), fir simplu nereabilitat
-Mogoșoaia-București Triaj (301K2), fir simplu scos din uz
-Bucureștii Noi-Post Rudeni, fir simplu nereabilitat
-Post Rudeni-Ram. Giulești- Ram. Colentina-Mogoșoaia, fir simplu electrificat și reabilitat
Propun reabilitarea racordului direct Bucureștii Noi-Post Rudeni și realizarea unui racord direct spre Ram. Giulești (capătul secțiunii reabilitate)(marcat cu albastru)
Atașez aici link-ul hărții:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1ihEmAWFOMeqI1dpkuMAlYqc3UhTBntE1&usp=sharing

Vlad94

Ca și trafic, propun mutarea trenurilor regio spre Balotești pe traseul Bucureștii Noi-Post Rudeni-Mogoșoaia și păstrarea firului București Triaj-Mogoșoaia (M700) pentru trenuri interregio și pentru trenurile spre Aeroport.
Pentru cine dorește, harta este disponibilă pentru editare și completare.

Sorinus

Am trecut aseara pe la Otopeni si totul parea ok langa DN, pe partea cu patinoarul sunt toate grinzile sus si deasupra DN-ului sunt si panouri de protectie. Nu stiu exact de ce e nevoie de acele panouri dar...ok...

fulger nc

am trecut pe langa noua "gara" si am vazut "opera" pe viu
daca la nivel arhitectural structurile de beton sunt oarecum ok , se pot integra in peisaj ..acoperisul noii "gari" de la structura de metal la material e de un kitsch greu de inteles
as pune vreo 2 poze facute cu tlf , dar nu aduc nici o noutate
daca in poze poate aparea relativ ok cum arata , in realitate e mai rau
materialul folosit , imbinarile acoperite cu fasii de aluminiu, marginile de jos , la imbinarea cu partile din structura de beton , acoperite cu tabla verde...pff
vazand mai toate "modernizarile" la gari sunt de parere ca ar trebui demis tot departamentul din cfr care se ocupa de proiectele astea si contractat o firma ce a proiectat benzinariile omv sau petrom sa faca proiectele ptr gari
au mult mai multa intelegere de ce poate insemna strcucturi sa poata apara de intrmperii , design si materiale
nu gaseau oare panouri din fibra de sticla cu diferite grade de trecere a luminii , culori , etc , forme
daca sticla era prea grea
dezamagit total
nu cred sa se faca efect de sera , deschiderea e foarte mare , circula aerul
chestia va fi ca se va matui exact ca cea de pe basarab si care acopera benzile transportoare din gara de nord
daca designul putea fi trecut , materialele folosinte pun cireasa pe tort
in madrid , in terminalul 4 acoperisul e dintr-un material matuit , fibra de sticla , cel mai probabil , in galati pasajul pietonal de pe domneasca e din sticla ..arata infinit mai bine , ptr a aminti doua structuri similare oarecum ca forma , dar care folosesc materiale decente

fulger nc

daca cineva imi poate indica cum pot urca poze ii multumesc