Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

Daca nu folosesc racordul Mogosoaia - Bucurestii Noi pentru o directie, si baga toate trenurile pe 700, cea mai buna frecventa posibila e un tren la 36 minute, pentru ca Bucuresti Nord - Mogosoaia se face in 18 minute, si este linie simpla, fara macazuri. Daca folosesc racordul se poate maximum un tren pe directie la 20 minute, dar cu mare greutate, limitarea fiind de data asta din cauza estacadei + garii de la terminal.

Racordul prin Mogosoaia - Bucurestii Noi a fost reparat recent, dar nu complet - sunt inclusiv restrictii de 5 km/h pe portiunea nelicitata.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Xenos


tom_sawyer

#1412
Scaderea traficului aerian va duce la scaderea veniturilor aeroportului si probabil va impinge destul de mult in viitor necesitatea si constructia Terminalului 2. Si as zice si a metroului.

Sa vedem cat de repede va reveni traficul la nivelurile pre-COVID...

AndreiB

@frunzaverde

Nu merge sa faca o incrucisare si in Pajura pana la repararea racordului? Vad ca exista macaze care sa permita intrarea si iesirea de pe linia 1 (?) in Pajura (cea care asigura legatura M800 - Chitila) in M700. Cel mai rapid tren Bucuresti Nord -Pajura face 9min care ar fi fix la mijlocul sectiei cu linie simpla M700 (18min Bucuresti-Mogosoaia).

fulger nc

in primul rand am fost un sustinator al metroului pana in otopeni , ptr felul cum va asigura legatura cu restul retelei de transport si faptului ca e mijlocul ales prin "inertie" de catre calatori
legat de traficul de pasageri creat pe noua conexiune ..nu as spera la ceva extraordinar
momentan locuiesc in madrid si pot spune ca linia ce leaga aeroportul de oras , nu e extraordinar de circulata ..chiar slabut , fiind spre capat , probabil sa fie mai aglomerata in momentele cand se concentreaza multe zboruri
eu nu as desfiinta liniile de autobuz ..sa fie diversitate
primul deziderat ca linia sa aiba succes e comoditatea
comoditatea e principalul motiv ptr care un pasager alege un mediu de transport in detrimentul altuia
pana va fi facuta o conexiune directa de metrou cu aeroportul , aceasta legatura va asigura si legatura cu metroul din gara de nord
totul tine de cum vor organiza mersul trenurilor , timpii de parcurs ,etc
in nici un caz autobuzul nu are cum sa egaleze timpii trenului , am circulat cu autobuzul des , am mers si cand era legatura pana in halta otopeni ..si nu spun ca e solutia optima , dar era ok din punctul meu de vedere cu trenul , daca nu era chestia cu trasbordarea
ptr ca se pierde din vedere un aspect , calatorul cu avionul , de obicei merge cu bagaj , e mai distras ..asa ca siguranta , orarul fix ..vor fi preferate oricand ..asta daca nu ii faci tranzitul cursa cu obstacole
caile de acces trebuie sa fie super comode , semnalizate , anuntate , sa fie un orar fix ..si daca reusesc performanta de a pune 2 trenuri pe ora e chiar ok
oricum , parerea mea , sa nu se astepte nimeni sa mearga trenurile pline din start

tom_sawyer

#1415
Pe MetrouUsor sunt fotografii recente:
https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=400&t=5309





Sticla transparenta 100%, sa te coci ca in sera vara... Exista solutii cu ceva gen sticla fumurie/translucida? Stie cineva prin alte parti?

frunzaverde

@AndreiB - se poate face o incrucisare in Pajura folosind racordul 301Q (Ram. Pajura (800) - Chitila). Singura chestie e ca racordul ala e restrictionat la 30 km/h...
@Xenos - pentru ca au contractat repararea exclusiv pentru segmentul care nu se putea circula (301 K,L,Y). Restul era si este circulabil. Am vazut ca au facut ceva RK in regie proprie pe-acolo, poate or termina si ce mai e de terminat, si deschid pe ambele fire. Caz in care se va putea (cu greutate) 3tph Bucuresti-Otopeni (limitarea devenind estacada si intrarea in GdN).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

Cred ca ar merita 301Q un RK in regie proprie cu trenul de lucru. Sunt doar 5km de linie simpla si doua macaze (presupunand ca cele de pe M800 si Chitila cap X sunt ok.

Distanta e mai scurta vs, racordul via M900 si intrarea/iesirea din GdN implica mai putine manevre. Oricum sper ca au planuri sa intensifice intretinerea curenta pe M700 daca vor sa opereze un serviciu cu frecventa mai mare.

Vlad94

Puteti sa schitati aceste racorduri. Va multumesc!

frunzaverde

Au facut ceva lucrari in regie proprie la 301Q, dar trebuie schimbata sina ca sa creasca serios viteza (a fost cu 100 odata, de mult). E trafic de marfa, greu, pe-acolo.

Dar chiar si cu lucrari, macazurile respective nu sunt facute pentru viteze mari in abatere - probabil tot la 30 vor ramane din cauza configuratiei macazurilor. Si oricum, daca acolo se face intalnirea, sunt aproape sigur ca unul din trenuri va trebui sa opreasca la intalnire, pare ca este un singur bloc de linie intre cele doua macazuri (700->301Q, 301Q->700), ceea ce inseamna ca e nevoie de un semnal pe rosu ca sa fie punct de intalnire. La fel si in statie la Mogosoaia, daca acolo se face intalnirea, un tren va fi nevoit sa stea (sau cel mult sa mearga cu viteza redusa).

Ideal ar fi sa se circule pe dubla tot drumul, se evita asteptarile, se creste capacitatea masiv (de 4-5 ori intre Mogosoaia si Bucuresti Nord).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!


TibiV

Trebuie sa recunosc:

harta pusa de frunzaverde (la cerea mea) in urma cu un an si jumatate este foarte buna...
Dar nu "acopera" toate literele alea "fioroase" de dupa "301"... Avem K,L,Y... si atat.

Cine are timp, poate isi face pomana cu noi si marcheaza TOATE literele alfabetului de pe... hmmm... nodul?... traseul?... care ne intereseaza?....

Poate un PDF, daca jpg este insuficient?....

Mega-nodul ala este greu digerabil de "necunoscatori"....
Nici pe openrailway nu am gasit lamuririle...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#1422
Aoleu, ma puneti la munca... 301 e centura Bucurestiului + toate racordurile posibile si imposibile, triaje si alte asemenea. Are la litere si cifre de te-apuca dracii, multe din ele care nu mai exista in uz. Va fac o schita grafica cat pot de repede... Pana atunci, o lista:

301 301A Ram.Săbăreni-Buciumeni
301 301Ba Buciumeni-Mogoşoaia
301 301Bb Mogoşoaia-Voluntari,I+II
301 301Bc Voluntari-Pantelimon 1
301 301C Voluntari-Ram.Pasărea,I+II
301 301Da Pantelimon-Ram.Buc.Sud
301 301Db Buc.Sud-Popeşti Leordeni
301 301Dc Popeşti Leordeni-Jilava
301 301De Buc.Sud-Antestatie Faur
301 301Eb Chiajna-Jilava,I+I
301 301E1 R1-R2 Jilava
301 301F  Chitila-P.Rudeni-Chiajna,I+II
301 301F1 Buc.Triaj-P.Giuleşti-P.Rudeni
301 301F2 Buc.Triaj-P.Giuleşti-P.Rudeni
301 301G Buc.Noi-Buc.Triaj Gr.A 2-bucla 1
301 301H Buc.Triaj Gr.A 2-Cabina 9
301 301I Buc.Triaj-Chitila(II Marfă)
301 301J Buc.Triaj Gr.D 1-Chitila
301 301K a Buc.Triaj Gr.A 1-R.Colentina
301 301K b R.Colentina-Mogoşoaia
301 301L P.Giuleşti-Ram.Colentina
301 301M Buc.Triaj Gr.D 1-Buc.Băneasa
301 301N Buc.N. Post 5-Chitila(III Chitila)
301 301O Buc.N Gr.B-Buc.Triaj cabina 9
301 301O1 B.Tr.Cab9-Cab17-Post23.GrCh
301 301P Buc.N.Gr.A-Buc.Griv.-Buc.Băneasa
301 301Q Racordare Pajura-Chitila
301 301S Rac.Buc.Băneasa-Buc. Obor
301 301T Buc.Vest-Buc.Cotroceni
301 301V Buc.Sud gr.Calat-Buc.Sud gr.th.
301 301V1 Ram.Pantelimon-Buc.Sud
301 301V2 Ram.Pantelimon-Frunzaneşti
301 301U Ram.Buc.Sud-Voluntari
301 301X Buc.Noi-Buc.Triaj Post 17
301 301Y Post Colentina-Post Rudeni
301 301W Voluntari-Buc.Sud
301 301Z Buc.Noi-Post Rudeni
301 301Z1 Post Rudeni-Transcontainere
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Radu Marius Garnita

Lucrarile pe linia refacuta (301K, 301L si 301Y) se termina intr-un macaz vechi, deci sigur sunt limitari de aici pana la intrarea pe M900:


Din ce am vazut si pe Openrailway si pe Google Maps exista in acest moment macazuri intre 301Q si M700 si la Depoul Bucuresti Triaj si la Halta Pajura, problema este ca sunt la doar 1,2 km (conform Google Maps) intre ele - deci nu stiu cat de mult poate ajuta.

Probabil cea mai buna varianta ar fi fost sa repare tot 301K pana la Depoul Bucuresti Triaj si apoi pe linia in continuare (nu stiu ce codificare o avea, din lista lui Frunzaverde pare a fi 301M sau 301N) sa monteze un macaz pentru a intra in firul 3 al M300/500/1000 (am numarat firele de la nord la sud).

Cat despre linii, am schitat eu cat de cat ceea ce ne intereseaza mai jos:

frunzaverde

#1424
Multumiri de schita! Cu ce e facuta?

Racordul de care spui e tot 301K (301Ka mai precis ca au spart 301K recent in doua) - merge pana la Triaj in grupa A1. Nu se poate intra din ea in 300 fir III Chitila (sau 301N) la Depou Bucuresti Triaj, e diferenta de cota destul de mare, vreo jumatate de metru. Trebuie mers pana in Carpati prin A2 (cred ca e 301H si 301O) si e serpuiala ser prin triaj, ceea ce nu s-ar preta traficului... Varianta gandita de ei, adica 700 - 301L - 301Kb - 301Y - 301Z - 100 mi se pare cea mai buna dat fiind situatia existenta; dar pentru capacitate ar fi nevoie de o diagonala denivelata aproape de Nord.

301Z (linia neagra din diagrama de mai sus intre ce e 301Y si M900) are nevoie de lucrari. E circulabila dar va dati seama ce viteze se pot pe-acolo...

LE : Am gasit imaginea care arata situatia intre 300 si 301K:



Cu albastru e 301K (redenumita 301Kb dupa ce au reparat o parte din ea) si 301J. Cu rosu avem 300-le, mai precis, de la stanga la dreapta, 301N (fir III Chitila) urmat de 300 dubla I si 300 dubla II.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!