Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


subway

Quote from: survola on August 04, 2020, 10:57:02 PM
Eu nu apăr soluția aceasta ca fiind cea mai bună posibil, dar haideți să vorbim despre M6 la Otopeni peste 10 ani. La fel și despre noul terminal.
Ce nu intelegi e ca fusereala asta a incurcat si amanat M6 cu cel putin 7-8ani, pentru ca absolut toti politicienii miopi si lipsiti de viziune au pus botul la ea...din incompetenta, din interese meschine imediate sau pur si simplu din cretinism notoriu.

frunzaverde

Nu se va sui nimeni cu purcel si gaini chiar daca opreste trenul in Mogosoaia si Pajura. Oricum, la ce mizerie de solutie au facut, trenurile nu vor avea multi musterii... O solutie de zgarcenie profunda, idioata...

Gara Mogosoaia e la propriu in pustietate, sunt vreo 2 km de la peron pana la prima casa, pe un drum pietruit, decat sa faci drumul ala, mai bine iei autobuzul... Singurii care folosesc gara respectiva sunt personalul feroviar (destul de numeros, fiind nod feroviar). Cel mult se suie Nea Fane, mecanic de locomotiva "dizal", model DA cu motor Sulzer nereparat din '62, cu salopeta murdara de ulei de la respectivul motor Sulzer. In mod normal acolo nu ar trebui sa opreasca decat trenurile locale care deservesc personalul CFR.

Halta Mogosoaia Parc e inconjurata de strazi care arata cam asa: https://goo.gl/maps/uFKX6zbbh6GUyafD6. Ma indoiesc ca oamenii astia au porci sau ar sti ce sa faca cu asemenea animale chiar daca le-ar aparea vreunul prin ogor...

Halta Pajura e inconjurata de un cartier linistit de case in zona Bucurestii Noi - Vatra Noua - o combinatie de case muncitoresti interbelice si case middle-class moderne, zona destul de dezirabila. La fel, cine naibii sa care patrupede guitatoare? Poate vreun pudel suparat, cel mult... Desi la cat de rare sunt trenurile acolo, mai usor te duci la tramvai, autobuz sau chiar metrou decat la tren...

Apropo, nu inteleg ce avantaj ar avea o statie "doar urcare" sau una "doar coborire"? Statiile de tipul asta se folosesc, in general, pentru a evita folosirea serviciilor de lunga distanta, cu scaune rezervate, de pasagerii de naveta scurta. Nu se castiga timp; doar se evita aglomeratia in anumite servicii. Aici vorbim de un serviciu urban, de aeroport, de scurta distanta, care, eventual, va opri si in alte statii pentru a prelua si lasa cativa pasageri la statii mici, care nici in vise nu pot genera mai mult de 1-2 pasageri pe serviciu. Nu ai nici un avantaj din statii mono-flux: Ori il faci tren dedicat de aeroport (care e practic singura metoda ca solutia asta infecta sa aiba vreun minim de sansa), ori il faci tren cu opriri intermediare normale (care l-ar face mult prea lung ca timp, insa).

Am mai vazut niste intrebari:

- preturi, orare si frecvente: nu se pot pune pana in momentul in care nu stim cine va opera linia, si in ce conditii de subventionare. Orarele vor fi probabil slabe si necadentate (linie simpla, cu directii de trafic multiple). Daca nu vor sa foloseasca in prima faza racordul Mogosoaia - Bucurestii Noi (proaspat reparat) pentru un fir, ci doar incrucisare la Mogosoaia, 1 tph este probabil ce vor scoate. 2 tph e cam maximul posibil, in conditii ideale. In plus, aeroportul are acum un trafic modest si incert, trafic care va ramane modest o perioada de timp de-acum incolo - e greu de prevazut ce se va intampla in doua saptamani, daramite in luni intregi.

- timpii de parcurs nu se pot calcula pana dupa ce se stie materialul rulant, dupa probe si dupa livrarea diagramelor de viteza "as built". O sa mai dureze.

- materialul rulant nu se stie decat dupa ce se va sti operatorul. Daca e CFR Calatori, va fi un Desiro/un cuplu Desiro, ca altceva n-au (nu e loc pentru DA/GM + vagoane, si Malaxa chiar nu cred ca trimit). Daca e TFG va fi un automotor second-hand olandez/german din cele cu "vrei sa mergi cu nasul?". Doar ca vor trebui sa le faca sa nu mai fumege... Daca e RegioCalatori, va fi un X72500 frantuzesc. Daca nu cumpara cineva automotoare noi pentru linia asta (ori MT, ori ARF).

PS. Da, sunt multe legende cu personalul cu porc la bord... dar realitatea e ca in afara unor rute rau famate, pe personal circula oameni absolut normali, navetisti urban-rural, studenti si elevi care locuiesc in zone limitrofe oraselor. Si personalul nu mai e format din bouvagoane cu musama de viniln pe banchete, covor de seminte de bostan peste podea de seminte de floare, geamuri sparte, incalzire nefunctionala si minunatul veceu de fonta curatat ultima oara pe vremea lui Gheorghiu Dej. In general pe personalele din zona Bucuresti circula la CFR etajate modernizate, cu aer conditionat, afisaj electronic, scaune individauale (cam tari) si veceuri fara descarcare la sina. Pe cateva linii cu mai putini pasageri au bagat ultimele 21-80-uri, vagoane facute la inceputul anilor '90, care faceau Viena si Praga la inceputurile istoriei lor. Conditii absolut decente de calatorie, mai ales pentru "scurt parcurs".
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

RazvanN

Nici o suparare, TibiV,  m-am exprimat un pic neclar poate. Nu sustin ideea de statii suplimentare, ci daca tot s-au "negociat" diverse lucruri, gen statia Patinoarul, si cum se discuta ca apar si alte puncte intermediare, m-am gandit ca poate am putea impune un monoflux, cum il numeste Frunzaverde, pentru a castiga niste timpi, pentru a filtra indirect deci si eventuala populatie la care faci si tu referire, dar nu numai; e cred mai atractiv sa mergi cu un tren care are doar pasageri catre aeroport. Cred ca asa s-ar pastra ideea de <tren expres care deserveste aeroportul>. Solutia am vazut-o implementata pe linii in alte orase, gen Rhonexpress-ul din Lyon, care deserveste aeroportul Saint-Exupery.

In rest, de acord cu Frunzaverde, +1.

dan tm

Nu cred ca vor scoate linia la licitatie pentru operare, ci va fi operata de CFR Calatori.Sau ramine de vazut.

Apoi depinde de rangul trenului, daca e regio(personal) este un ordin care prevede sa opreaca in 70% din statiile din traseu.
Sau poate fi intereregio si atunci fiind distanta scurta pretul va fi destul de mare si poate iar sa te trimita spre alte mijloace de transport.

Sau poate fi un interregio cu pret de regio.

AndreiB

#1400
Sincer, schema actuala de tarifare a CFR Calatori e irelevanta pentru trenul spre aeroport.

Eu as vinde bilete la 10 lei, care sa iti permita sa iei orice tren din ziua respectiva. Fara rezervare de loc, limita de bilete vandute sau obligatia de a lua un tren specific.

Pe termen lung as pune validatoare la OTP si GdN care sa permita plata cu contactless sau card Activ. Daca nu e la fel de facil ca 783 va fi relativ nepopular vs Uber care e foarte ieftin.

oc7avian

La 10 lei ar fi bine să fie oferit și STB + Metrorex 2h. Deși deja la un grup de 3-4 persoane devine mai rentabil un Uber (raport confort/preț).

O idee pe care am mai repetat-o: bilete de grup. Așa poți avea (inventez): 1 persoană - 10lei, 2 persoane - 15 lei, 4 persoane - 20 lei. Se practică în străinătate și devine competitiv cu alternativele. Dar tot aș insista și cu acele 2h de STB + Metrorex incluse.

AndreiB

#1402
Eu ma gandesc asa:

1. Oricum transportul in comun pentru 4 persoane e mai scump decat Uber. Presupunand si bagaje (4 persoane calatorind impreuna sugereaza vacanta de familie) cred ca orice transport in comun va fi foarte neatractiv. Poti oferi avantaje, desi cred ca oricum cota de piata atrasa o sa fie mica.
2. Trenul este mai rapid decat autobuzul (3.5 lei) dar mai incet decat Uber (30-40 lei pana la Universitate). Oricum preturile de transport in comun sunt derizorii in Bucuresti asa ca nu cred ca e o problema sa incerci un tarif mai premium la trenul de aeroport. Cred ca majoritatea ar prefera un pret mai mare dar o frecventa decenta, fara cersetori si alte aspecte neplacute (cu paza la bord) decat un pret cu 2-5 lei mai ieftin.
3. Mai important decat pretul individual va fi costul abonamentelor pentru angajatii din OTP. Aici as milita pentru includerea OTP Expres intr-un abonament regional (Metrorex+STB+CFR) la un pret decent. Asta cred ca ar fi important pentru a atrage angajatii sa foloseasca trenul.

Pe termen lung cred ca ar trebui sa migram spre un model de preturi cu abonamente ieftine si bilete scumpe. Iti permite sa atragi calatori multi in transport in comun care e dezirabil pentru oras si sa monetizezi turistii, care sunt o piata captiva.

BGP2597

Cât a circulat varianta cu transbordare auto la P.O. Aeroport biletul costa în jur de 7-8 lei. Noul traseu are aproximativ 19km între GdN și OTP, deci se încadrează în zona tarifară 11-20km, pentru care biletul costă 3.9 lei la R și 12.1 lei la IR (din care 3.9 rezervarea de loc). De aici văd 2 variante:

- Dacă trenurile vor avea tarif de Regio prețul e cam la concurență cu autobuzul (3.5 lei). Un bilet de 5 lei care să aibe inclus și un trasfer la metrou ar putea fi atractiv, deși îi dau dreptate lui AndreiB, că în cazul unui grup de 4 persoane deja taxi / uber devine mai avantajos.

- Dacă trenurile vor avea tarif de IR deja e o cauză pierdută, nu cred că se va găsi cineva să dea atât pe o călătorie de 19km cu Desiro. Poate cel mult cineva care pleacă mai departe în țară tot cu trenul.

Evident, variantele pentru care trebuie militat sunt cele în care această linie să fie inclusă în tarifarea integrată a orașului, dar să nu uităm că suntem capitala cu 2 sisteme de transport paralele și independente.

AndreiB

#1404
Sincer nici 12 lei nu e o suma asa mare (toate sumele luate rapid de pe Google), nu studiate in detaliu:

1. Paris: salariu mediu net 2,169 euro; RER aeroport 10.3 euro (0.5%). Include si transport mai departe, dar e o varianta uzuala de transport.
2. Viena: salariu mediu net 3,383 euro; CAT non-stop 12 euro (0.4%), bilet zonal 3.9 euro (0.1%), inclusiv transferuri
3. Bucuresti: salariu mediu net 3,882 lei; pret propus de mine 10 lei (0.3%)
4. Londra: salariu mediu net c£2,400; Heathrow Express £22 (0.9%) (flexibil; necumparat in avans)

Au crescut relativ mult veniturile si preturile la transport in comun s-au ieftinit in termeni reali (i.e. cand consideri inflatia). Cred ca un serviciu de calitate (non-stop, minim 2tph, paza la bord) e preferabil unui serviciu low cost.

frunzaverde

#1405
Nu vad cum trenul ar putea fi premium in situatia curenta. Si 10 lei, dat fiind restul ofertelor de transport, nu are cum sa fie competitiv... Cu ~30 lei iei Uberul pana in centru/la gara.  Cu 3.5 lei ajung direct in centru, cu frecvente de 4 vehicule pe ora, si timp door-to-door pentru Piata Victoriei, Universitate sau Romana similar cu trambalarea la GdN? Daca am treaba la GdN, de ce n-as alege 780-ul, care e un pic mai lent, dar 1/3 din pret?

Si nu e vorba de salariu - e vorba de ce oferte alternative sunt in jurul meu, ca timp si bani. Nu vad ce as castiga dand de 3 ori banii pe tren, mai ales daca treaba mea nu este strict in zona Garii de Nord... Ca accesul la metrou Victoriei/Universitate/Romana/Unirii oferit de 783 este mult mai convenabil ca accesul via GdN. La Paris, RER e cea mai ieftina varianta "de bun simt" (adica fara transferuri in camp) pentru a ajunge la CDG. La Viena CAT ofera servicii suplimentare (check-in la gara, asigurare in caz de pierdere avion etc. etc.), plus ca serveste zona centrala de business direct. Heathrow Express ofera o metoda de a evita aglomeratia din metrou si din trafic la frecvente excelente, pana intr-o zona centrala convenabila. Solutia din Bucuresti nu va putea oferi nimic de genul. Gara de Nord nu e centrul orasului...

Frecventele vor fi mizerabile: 1-2 tph in situatia cea mai buna posibila (atat permite infrastructura). Timpii de parcurs nu sunt nici ei geniali (25-35 minute, din nou, in cel mai bun caz). Destinatia este Gara de Nord, o locatie suboptima pentru foarte multi utilizatori. Predictibilitate tot n-o sa am, un serviciu frecvent pe linie simpla e garantia intarzierilor frecvente... Viteza si confort? Va fi un Desiro sau o alta rama de transport local cu scaune tari ca piatra care va merge cu 15 km/h pe estacada, apoi cu 80 pana la Gara de Nord... Optiunea cea mai buna de taxare la calitatea serviciului posibila pe ce s-a facut este 3.5 lei, bilet integrat cu expresurile STB. Asa, poti lua ori trenul, ori autobuzul de aeroport, la acelasi pret, pe acelasi bilet - i-ar putea zice "bilet integrat de aeroport".

Au facut o solutie prea ieftina pentru nevoile aeroportului...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

Nu poate inventa și la noi cineva "biletele de până la  cinci călători"? Sunt patentate?

frunzaverde

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

oc7avian

2. Viena: salariu mediu net 3,383 euro; CAT non-stop 12 euro (0.4%), bilet zonal 3.9 euro (0.1%), inclusiv transferuri

Dar biletul pentru 2 persoane costă 4.60€. Am crezut că am cumpărat greșit, pentru că pe net nu văzusem nimic. Chiar acum am căutat tranzacția cu cardul de atunci și așa a fost.

Legat de ofertele minigrup 2-5, mențiunea e că se aplică luni-joi în forma actuală :D

AndreiB

Nu cred ca 780 ar trebui sa mai existe dupa inaugurarea trenului. Eventual autobuzele pot fi mutate pe ruta OTP-Pipera (non-stop). 783 ramane mai convenabil decat trenul pentru destinatii centrale, desi durata de calatorie e problematica la orele de varf.

Daca trenul va avea frecventa de 1tph, sunt de acord e relativ inutil sa incerci mai nimic. Daca reusesc sa obtina minim 2tph, cred ca se schimba un pic problema. GdN e o zona office in dezvoltare si relativ aproape de Piata Victoriei. Intr-un fel e similara situatia cu HEX: Paddington nu e o zona asa de interes (necesita metrou pana la destinatia finala), dar frecventa e buna, calatoria e rapida si fara prea mare bataie de cap.

Exact asta sugerez si pentru OTP: viteza maxima posibila (fara opriri intermediare), frecvente decente la standardul local si un mediu relativ ok: un desiro spalat, cu spatiu de bagaje si paza ca sa elimine fenomenul de cersetori omniprezenti la trenuri in GdN.