Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

TibiV

Pentru ce?!?!...
Vii cu trenul din Bucuresti, de la GdN, si ai nevoie de legatura directa, pe loc, cu autobuzul spre Bucuresti, la PPL?..
Sau invers...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AndreiB

#1276
Pentru comunele din nordul Bucurestiului (e.g. Corbeanca, Balotesti, Saftica etc). In momentul actual toate autobuzele regionale de pe DN1 au capatul la Piata Presei Libere, care nu are acces la nici o linie rapida de transport in afara de 41 (care e radiala).

Statia autobuzelor pe DN1 e foarte aproape de intrarea vestica a garii noi de la OTP.

O corelare a autobuzelor regionale cu orarul trenurilor si o semnalizare adecvata pietonala ar permite o naveta mai in centru - utila mai ales pentru zona de birouri adiacenta GdN. Ar fi si contra fluxului principal de calatori dimineata si seara.

TibiV

Fara suparare...

Dar:
1. Linia tramvaiului 41 poate fi definita oricum, dar NU radiala....
2. Defineste "foarte aproape" (1 km - 1,5 km ??...) din propozitia "Statia autobuzelor pe DN1 e foarte aproape de intrarea vestica a garii noi de la OTP."
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AndreiB

#1278
Scuze, am incurcat termenul in graba. Ma refeream ca linia 41 este inelara si nu poate servi ca o conexiune cu zona centrala.

In materia distantei, sunt 280m intre statia de autobuz nordica si scarile de la vestul statiei de la aeroport. Un pic mai mult pentru pasarela pentru cea sudica (peste DN1):





Powered by API/PUM imgur uploader

Nu este un nod multimodal fantastic pentru standardele moderne, dar pentru standardele rurale in Romania este mult peste medie. Estimez maxim 10 minute de mers din statia de autobuz pe peronul CFR.

Pentru autobuzele care merg spre nord (i.e. returul spre Ilfov) ai putea chiar reruta autobuzele sa opreasca mai aproape de Gara, fara a adauga prea mult la durata de mers.

fulger nc

ma gandesc ca daca ar dori o conectare cu noua statie , ar fi relativ simplu
ar devia traseul autobuzelor prin giratoriul ce trece pe sub statie si ar face statie autobuz exact sub pod
5-10 min in plus ptr autobuz si ai conexiune la scara

AndreiB

Pentru directia Bucuresti-Ilfov ocolul este foarte mic. Pentru directia Ilfov-Bucuresti trebuie sa intre si sa iasa prin giratoriul de sub pod - un ocol un pic mai mare si de obicei sunt blocaje destul de mari la podul de pe DN1.

Sunt complet de acord ca ideal conexiunea ar trebui sa implice cat mai putin mers pe jos. Poate cu o banda de autobuz la intrarea in aeroport (cu extinderea drumului la 3 benzi pe sens) ar fi mai bine.

Insa, pasul numarul 1 este sa facem fezabila conexiunea:

1. Sa fie deschise scarile respective (fiind iesiri de evacuare  s-ar putea sa nu fie deschise la inceput) si marcata corespondenta in statii
2. Co-ordonat orarul astfel incat autobuzele sa se sincronizeze cu trenul

Daca exista cerere identificata putem imbunatatii ulterior situatia. Alt motiv pentru a face schimbul cat mai facil este ca ai simplifica naveta oamenilor care lucreaza in aeroport dar locuiesc in comunele din nord.

Knattspyrnufelag

O 'autogară' unde să oprească toate serviciile interurbane ale STB care circulă pe DN1, microbuzele de transfer aeroport, microbuzele care circulă pe DN1 spre diverse localități, Memento Bus etc. - cu conexiune facilă spre terminal și către stația de tren.

Off topic, mai este necesar și un pick-up și drop-off point civilizat pentru serviciile de tip Uber undeva aproape de terminal, într-o zonă dedicată.

tom_sawyer

QuoteÎn ceea ce privește cupola stației de călători, aceasta va fi vitrată pe toată lungimea structurii, din sticlă acrilică transparentă.








Powered by API/PUM imgur uploader

Facebook CFR Infrastructura

Ionut

Bai frate dar de ce verdele ala? Albul nu e frumos? Sau pe verde se vede jegul mai greu? Sau sa fi făcut albastru sa fie in ton cu terminalul. :rant:

tonică

in afara faptului ca s-a inteles gresit ce exista in planul initial ca fiind cupola statiei si s-a realizat ceva "pe genunchi", am citit intr-unul din comunicatele de presa recente ca era mentionat alucobondul in locul sticlei. Vom vedea cum decurg lucrurile si ne vom lamuri ce dioptrii au astia care citesc planurile  :lol: Altfel e deranjanta si culoarea, da impresia ca n-au citit instructiunile si ar fi trebuit acoperit grundul...
Si peste toate, sper sa acopere si portiunea lipsa, sau o fi rupt cineva proiectul acolo si-au crezut ca lipsa cupolei mai reduce din costuri.. ;)

tom_sawyer

Informatia cu alucobondul a aparut in ClubFeroviar, fara sa fie citat cineva. Cred ca a fost o presupunere nefondata a ziaristului.

Dominik

Imagini de pe șantierele feroviare pentru noua linie de cale ferată Gara de Nord - Aeroportul Internațional Henri Coandă
Lucrările la calea ferată, care va asigura legătura directă între Gara de Nord și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, sunt incluse în două mari proiecte feroviare, și anume Dublarea liniei de cale ferată Mogoşoia - Baloteşti (finanțare de la Bugetul de Stat) și Racord C.F. (din zona Odăile) la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București (finanțare din fonduri europene).

-Cele două obiective de investiţii "Dublarea liniei de cale ferată Mogoşoia – Baloteşti" și "Racord c.f. la Terminalul T1, Aeroport Internațional Henri Coandă București (Faza I)" vor asigura o creştere a calităţii
serviciilor de transport feroviar de călători spre şi de la Aeroport, prin introducerea de trenuri cu mers cadenţat, dar și o variantă avantajoasă de transport pentru transportul de navetă.
Dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia - Baloteşti (7,9 km)
-Lucrările pentru dublarea liniei de cale ferată între Mogoșoaia și Balotești reprezintă prima etapă a conexiunii feroviare directe cu Aeroportul, din zona Odăile, fiind totodată și prima lucrare de construire a
unei linii feroviare, după 1989, cu finanțare integrală de la Bugetul de Stat.
-Traseul modernizat, în lungime de aproximativ 8 km, cuprinde lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară pe întreaga distanță, prin consolidarea şi lărgirea terasamentului, montarea suprastructurii
  liniei pentru realizarea căii ferate duble pe cei aproximativ 8 km, lucrări de reparaţii şi consolidare a 4 podeţe, 3 pasaje inferioare şi o trecere la nivel, construirea noului Punctul de Oprire Aeroport (PO
  Aeroport), montarea instalaţiilor de semnalizare, telecomunicatii feroviare și instalaţii de energoalimentare pentru PO Aeroport, o construcție nouă pe două niveluri, prevăzută cu peroane în lungime de 150
  m și 3 m lățime, scări fixe, scări rulante, lift pentru persoanele cu dizabilități, inclusiv o parcare auto de 240 mp.
  Pe intervalul Mogoșoaia - Odăile
-SC WIEBE a finalizat lucrările de infrastructură (100%), inclusiv lucrările de buraj mecanizat și de montare a aparatelor de cale, care asigură racordul cu noul traseu spre Aeroport, în zona km 13+970 - km 16+000.
-SC PORR a finalizat în proporție de 95% lucrările la cele două podețe de la km 14+411, respectiv km 14+416
Pe intervalul Odăile - Balotești
-Constructorul SC WIEBE continuă lucrările de suprastructură și infrastructură, iar din zona Odăile, unde stadiul de execuție pe partea de infrastructură este de 70%, a început montarea liniei de cale ferată
și a traverselor.
-SC PORR a finalizat în proporție de 95% lucrările la podețul de la km 17+600 și la pasajul inferior de la km 18+600, în prezent se lucrează la pasajul inferior de la km 19+770, podețul de la km 21+359 și la
PO Aeroport, unde a fost finalizat zidul de sprijin pentru zona de parcare și fundația clădirii, în desfășurare fiind etapa de betonare a pereților de la parterul clădirii.
♦ Valoare contract: 50,5 milioane lei
♦ Sursă de finanţare: Bugetul de Stat
♦ Contractant:  SC PORR CONSTRUCT SRL
♦ Ordin de începere lucrări: mai 2019
♦ Durata de implementare: 17 luni (2 luni proiectare, 15 luni execuție)
♦ Constructori pe categorii de lucrări
◘ SC PORR CONSTRUCT SRL (lucrări de artă/construcții civile – PO Aeroport)
◘ SC WIEBE (infrastructură/suprastructură)
◘ ISSAF (semnalizare și telecomunicații)

Lucrările pentru construirea liniei de cale ferată se desfășoară pe intervalul Halta Odăile - DN1 și DN1 - Terminalul Sosiri Aeroportul Internațional Henri Coandă.
-Frontul de lucru este asigurat din zona fostei Halte Odăile, unde a fost montat schimbătorul de cale pentru racordul liniei la noul traseu spre Aeroport. Lucrările continuă la suprastructura căii ferate pe zona
de racordare, în lungime de aproximativ 600 m și pe zona de consolidare (900 metri), de unde traseul liniei intră pe noul viaduct, construit până la pila P24, aproape de DN1.
-După finalizarea lucrărilor la pila P24 vor începe și lucrările pentru porțiunea de viaduct care va supratraversa DN 1.
-Între DN 1 și Terminalul Sosiri, constructorul a montat linia de cale ferată și traversele, până la noua stație de călători, în dreptul peroanelor, la capătul cărora au fost montate și s-au făcut probe de
funcționare la cele două scări rulante. În ceea ce privește cupola stației de călători, aceasta va fi vitrată pe toată lungimea structurii, din sticlă acrilică transparentă.
-Proiectul prevede construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu 3 podete, un viaduct de 1,52 km lungime (cu 37 de pile și o culee) care supratraversează DN1 şi o Stație CF, cu linie dublă,
la Terminalul T1, stadiul fizic de execuție al lucrărilor fiind de 75%.
♦ Valoare contract: 398,1 milioane lei
♦ Sursă de finanţare: fonduri europene nerambursabile
♦ Contractant:  SC ARCADA COMPANY
♦ Ordin de începere lucrări: iunie 2019
♦ Durata de implementare: 14 luni (2 luni proiectare, 12 luni execuție)
♦ Constructori pe categorii de lucrări:
◘ SC ARCADA (construcții civile/viaduct)
◘ SC WIEBE (suprastructură CF)
◘ ALSTOM (instalații semnalizare și telecomunicații)































CFR Infrastructura
You're in Steelers Country

fulger nc

se pot folosi pe acelasi traseu nr normal si bis
nr normal merge pe traiectul normal
bis trece prin giratoriu cu statie acolo
cine se grabeste il ia pe  care vine mai repede
cine nu se grabeste , sau are bagaje asteapta nr bis si coboara chiar sub statie

AndreiB

@fulger nc

Problema e ca pe liniile regionale frecventele sunt de 2-3 autobuze pe ora. Daca le imparti pe ramura de aeroport, scazi frecventa sub ceva viabil pentru o conexiune, cred.

Daca vrem sa transformam OTP in terminal de autobuze regionale, cree ca ar trebui doua benzi de autobuze care sa permita autobuzelor sa se reinscrie in trafic, in doua locuri. In rest, autobuzele pot opri unde opresc deja 783 (la parter) sau se poate creea spatiu dedicat la etaj (unde e o portiune de parcare nefolosita.





Powered by API/PUM imgur uploader

Ambele benzi necesita exproprieri minore (fara constructii permanente), dar ar permite autobuzelor sa scuteasca coada de intrare/iesire in aeroport. E nevoie de control video pentru a preveni abuzul, dar ar fi unul din locurile ideale de a pilota asa ceva.