Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

AndreiB

Excelenta poza, bogdymol. Arata perfect dezastrul urbanismului in Romania. Daca am fi gandit (nu construit) o solutie de genul in anii 90 si lasat un culoar de expropriere, am fi putut venit direct perpendicular pe DN1, in scuarul verde din aeroport si evitat curba in S care reduce viteza si creste cheltuielile de mentenanta.

In schimb, am permis constructia a 2 maghernite (cele 2 case intre hotel si motelul Casa Romaneasca) langa principalul aeroport al Romaniei, pe marginea unui drum cu 6 benzi.

Otopeni cred ca e exemplul perfect al decaderii urbanismului in Romania. Ai partea estica a orasului care are o parcelare cat de cat ok, perpendiculara pe DN1 si partea vestica care are niste strazi inguste, ilogice si oblice care obliga niste constructii absolut stupide la drum si camp in spate. Cu putin cap, trasai drumuri de la inceput si obligai o parcelare mai decenta. Acum cu buldozerul sau ramane asa.

Xenos

@AndreiB: Foarte corect! În mare parte este aplicarea foarte proastă, uneori de-a dreptul penală a legii fondului funciar, lege care a fost abuzată și pentru a restitui parcele de teren în incinta Aeroportului Otopeni, deși acesta a fost construit urmare a unui Înalt Decret Regal al lui Carol al II-lea, pe vremea aceea s-au făcut exproprieri în dosare ale Curții de Apel București și era exclus să fie vorba despre preluări abuzive din timpul comunismului....(cu ceva eforturi poți obține aceste date istorice, dacă îți pasă, mă refer la cei care trebuie să lămurească aceste situații).

Pe de altă parte, dacă ne uităm la poza din avion postată zilele trecute ne frapează cât de aproape e calea ferată și într-adevăr era la mintea cocoșului că trebuia lăsat un culoar drept pentru cale ferată și orice autorizație de construire dată în funcție de acest culoar. Până la urmă să zicem mersi că n-a trebuit demolată vreo casă pe acolo că stătea proprietarul numai în breaking news-uri la tot felul de posturi vreun an, doi....

oc7avian

Mare dreptate, însă aș zice că și cu parcelarea de acum se putea salva proiectul și nu casele acelea două încurcau așa tare. Proiectul putea fi salvat dacă blocau culoarul chiar și destul de recent (ultimul deceniu, ba chiar și în 2015). Problema e că au apărut mai multe clădiri imediat în spate prin 2016. Mai în detaliu (folosesc 2016 care reper pentru că e prima postare din acest topic):

Avem următorul context, cu 2 variante. Imediat discutăm de varianta 1. Evident soluția 2 ar fi însemnat defrișări, deci așa s-a ajuns la acel S.


Cam așa arăta zona pre-2016, iar pe unde e linia trasă ar fi trecut aproximativ marginea sudică a viaductului. Singurul lucru care n-apare este betonarea colțului pe unde trece linia galbena pentru a extinde parcarea în 2015. Deci expropierile aici cred că s-ar fi putut face decent, doar că trebuia gândit cum vor face cu parcarea pe care o supra-traversează. Avantajul mai era că exista o distanță rezonabilă față de toate cazările din jur.



Însă în 2016 au apărut aceste noi construcții și s-a cam făcut praf ideea de a merge drept, știind că prețul cel mai mic acum era criteriul prin care se luau decizii. În acest moment mi se pare că s-a pus capac șansei de a pleca drept.


Singurele alte impedimente pe traseu erau aici. Imaginea e de dinainte de 2016. În 2016 hala din nord deja exista.


Până în 2020 pare doar să mai fi apărut o parcare lângă haltă.


Powered by API/PUM imgur uploader

GDPR

Legat de culoare de expropriere sau urban planning, trebuie avut in vedere ca aceasta legatura feroviara este o gaselnita recenta, unii ar spune improvizatie.

oc7avian

Dacă ne uităm pe traseul SF-ului din 2008 (linia neagra punctată), ne dăm seama că a fost mai degrabă o farsă. S-a făcut SF în glumă, s-a băgat la sertar, iar când l-au scos... surpriză! Așa că au făcut o "actualizare" în care au reparat improvizația din 2008. Dacă era făcut cum trebuie în 2008 și se bloca un culoar cred că nu aveau surprize în 2016.

Deci nu aș numi deloc soluția asta o găselniță recentă



Privire globală 2010 (Google Earth):



Powered by API/PUM imgur uploader


dr4qul4

ai un om in stanga pentru reper. As zice ca sunt undeva la 10m.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist


architengi

Got it.


Si in dreptul Patinoarului Telekom Ion Tiriac este propusa o statie. Si acolo ar trebui sa fie linie dubla, nu?


AndreiB

Ar fi absolut inutila o statie acolo. Sper sa fie doar o declaratie de PR.

GDPR

Ce vitraj era in randare si ce se face acum. Rad si curcile.

tonică

iar o luat planurile Dorel si a hotarat el ca-i mai bine asa, ca la o adica da cu vopsea pe deasupra si deseneaza cum a vrut arhitectul. Un cacat tipic romanesc!!! Vedem asta frecvent, de curand si la stadioanele care se reconstruiesc in Bucuresti, unde se observa ca randarile sunt doar asa de vrajeala, in realitate nu vor avea nici o legatura cu finitul :(
La cum arata in dreptul patinoarului, aia cu statia a fost aruncata sa dea bine in negocieri sau prin presa, nu e nici un semn ca va exista vreo statie acolo. Spre norocul nostru, fireste!

nenea_hartia

Nu văd nici o urmă de tubulaturi pe peroane, mă întreb dacă vor monta panourile electronice din randare sau măcar ceva aer condiționat. Dacă nu, sper să decoreze cu roșii de Calafat în locul plantelor din pozele de PR, pentru că vara se vor face două recolte în solarul ăla.
Evident, nu m-ar surprinde ca tuburile și cablurile să se instaleze la sfârșit, agățate la mișto de exteriorul structurii, așa cum ne place nouă.

Io

In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

BGP2597

M-aș aștepta ca ventilația să se facă prin lipsa ultimelor panouri de sticlă în vârful cupolei, exact ca la Pasajul Basarab, unde avem o stație "acoperită" în care plouă și ninge la fel ca afară.