Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

catalin_i

Pasajul suprateran a fost făcut exact pentru a desființa trecerea de pietoni care strangula traficul.
Dacă s-ar face posibilă traversarea pietonala pe același pod folosit de CFR, dar cu un lift sau măcar cu rampa înclinată, ar fi un real avantaj.


fulger nc

Buna ziua
e prima mea postare , vreau cu ocazia asta sa salut pe toti membrii
va urmaresc de mult timp , imi fac curaj sa si comentez
ptr mine mai important decat criteriul estetic al structurii ar fi cum sa faca mai "comod" tranzitul catre gara si invers
e o problema intalnita la toate garile din tara ..ptr ca nu gandesc zona adiacenta ca un intreg , care sa te lege de celelalte mijloace de transport , informatie si alte utilitati
o sa explic
folosesc de cateva ori pe an aeroportul si pana acum ..cu toate ca am folosit autobuzul pana in gara de nord , de curind folosesc microbuzele cu legatura directa( sunt din galati)
oricand as prefera o legatura cu trenul , ptr comoditate si siguranta
la noi ( scuze daca o sa folosesc modalitatea asta de exprimare , locuiesc in alta tara , nu as vrea sa se inteleaga ca vin cu "defectele asociate" de perceptie ale unora din diaspora) , autoritatile cand decid proiecte din astea ..ar trebui sa faca o comisie din 10 persoane . si sa simuleze traiectul de cateva ori ptr a intelege putin dezvoltarea unitara
revenind ..la noi , conditiile meteorologice sunt ..cu multe ploi pe an , ninsori , vant puternic ..samd ..nu sunt zile insorite tot anul
pus in pielea unui calator ce tranziteaza aeroportul ..fie el turist strain , cetatean roman ce isi viziteaza tara samd ..o sa fii nevoit sa ajungi din aeroport la punctele de legatura ..tren , autobuz etc
ptr ca acestea sa fie atractive ..trebuie sa fie ..super simple si super comode
din acest motiv ..nu inteleg de ce odata cu gara nu se incearca o "acoperire" a parcarii , semitransparenta ..sau transparenta ( sunt solutii ingenioase in alte aeroporturi)..care sa fereasca calatorii de intemperii ( un turist strain e comod ...si de multe ori nu vrea sa inteleaga "realitati locale" ..ci vrea comoditati) si sa lege oarecum gara de terminal
poate sa nu fie acoperita total pe laterale , poate incerca o jniformizare a arhitecturii..un fel de imbinare cu ..diferitele stiluri de acolo ..si in acelasi timp ar armoniza si fatada..si ar acoperi partial si zona de tranzit autoturisme din fata
in interiorul parcarii acoperite ..se pot concesiona spatiile ptr firmele de inchirieri autoturisme ..ptr ca asa le ai in drumul tau , aproape si usor de gasit
ar putea stabili spatii ca in hipermarketuri ..ptr carucioare de bagaje la intrarea in terminal si la intrarea pe peron
panouri informative mari , luminate si birou informativ "in drum" ..adica pe calea de acces , ori ca vorbim de ghiseul celor de la ratb , ori de la cfr ..nu ascunse cum sunt acum , intr-un colt , sau intre ghiseele liniilor aeriene
adica , cu o logica simpla si functionala
si intr-adevar , nu ar fi greu de vazut ..daca se poate folosi trecerea peste dn ptr a face o pasarela piatonala corespunzatoare , cred ca si cei cu hotelul ar fi multumiti
multumesc
o sa mai comentez din cand in cand , legat de podul de la galati ..sper sa pot contribui si cu poze cand o sa merg in concediu

tom_sawyer

#1008
^ Am trimis eu o petitie la Ministerul Transporturilor in care am sugerat sa se faca o copertina din zona viitoarei statii terminus pana la usa terminalului, traversand parcarea. Ma gandeam ca ajunge spre solutionare la CN Aeroporturi Bucuresti, ca al lor e terminalul cu parcarea, dar a ajuns la CFR Infrastructura, care mi-a raspuns ca statia va fi prevazuta cu copertina :lol: Adica ori n-au inteles ori n-au vrut sa inteleaga.
Daca vrei pot trimite si tu o sesizare direct la Aeroport.

In alta ordine de idei, PRO TV zice ca MT s-a inteles cu Hotelul sa le faca o statie de tren (pe langa cea de la patinoarul lui Tiriac) si se va construi si un park&ride:




Vlad94

Quoteo sa mai comentez din cand in cand , legat de podul de la galati ..sper sa pot contribui si cu poze cand o sa merg in concediu
Ai putea urmări evoluția lucrărilor la rețeaua de tramvai din Galați. Ar fi faine niște poze de acolo. (scuze de offtopic)

fulger nc

cand o sa merg in concediu , ( locuiesc in madrid de moment) o sa incerc sa fac cat de multe poze pot , ptr ca sunt multe proiecte in derulare in galati( dupa mult timp in care nu s-a facut mare lucru)
sunt un mare fan infrastructura feroviara , sper ca autoritatile sa " redescopere" mijloacele si metode de a face atractiva din nou calea ferata
daca imi dati directii unde pot trimite sugestii sau petitii catre autoritati , o fac

nenea_hartia

#1011
@tom_sawyer: toate stațiile și parcările astea suplimentare se vor face pe proiectul ăsta, fără licitație nouă? Cam miroase... :police:

În paranteză fie spus, mă așteptam ca măcar în București proiectanții să iasă din birou și să se târască pe traseu, că nu era departe, ca să identifice eventualele obstacole sau probleme și să le rezolve încă de la faza de proiectare. Faptul că n-au făcut-o e încă o dovadă, laolaltă cu soluția tehnică primitivă, de cât de jos a ajuns nivelul proiectării la noi.

PS: e uluitor cum ministrul promite circulația în luna mai.


subway

Cu peretii mulati pentru statia de metrou cum ramane?

fulger nc

nu stiu in "administrarea" cui cade parcarea
linia si statia de cf , sunt ale cfr-ului , banuiesc ca ei chiar de ar vrea , nu ar putea face ceva acolo
ideea era , ca daca tot au hotarat sa faca o legatura decenta cu gara de nord ..administratia aeroportului , sau cine e responsabil de parcare sa puna umarul si sa faca ceva
o copertina simpla care sa acopere drumul pana la gara nu mi se pare o buna idee , macar o acoperire a parcarii totala (sunt solutii destul de simple , aeroportul are bani ..pot face un imprumut , proiect , etc)
ar schimba si fata terminalului putin , de fapt se schimba toata zona din fata
de exemplu la galati , la spitalul judetean , se face intr-o parte o parcare etajata  ..intre timp s-a ivit posibilitatea de a construi un heliport peste parcarea in constructie , ptr elicoptere smurd , s-a vazut daca structura accepta , si se va construi heliport peste parcare
adica , daca s-ar dori , se pot reuni cei implicati ..si sa decida o solutie
de felul asta ar putea face o unire a stilurilor de arhitectura  ..ptr ca noua "aripa" a terminalului plecari , nu prea se leaga cu vechiul terminal de nici o forma
si banuiesc ca nu ar fi foarte greu de montat o structura metalica peste parcare , cu acoperis translucid , din acela din fibra de sticla , sau asemanator cu cel de la basarab( ca si materiale..nu ca stil)..ptr a avea lumina naturala si gata
ai reuni pe drumul de acces unele firme de servicii ..si ai o conexiune mai mult decat decenta
alta problema ptr mine ..si ptr conexiunile multimodale mi se pare o chestie imprescindibila e informatia si semnalizarea
foarte deficitare ambele la noi
una ar fi ca in afara birourilor de informarf cu prezenta fizica ..ar trebui sa existe panouri informative de mari dimensiuni , pe caile de acces ...pe care sa pui
- pe de o parte o harta a terminalului( gara , aeroport) , cu semnalizarea diferitelor puncte de interes , cai de acces si legaturilor cu celelalte medii de transport
-a doua ar fi o harta a localitatii cu semnalizarea diferitelor terminale de acces( gari , alte aeroporturi , statiile ptr autobuzele interurbane ..care fac legatura cu alte localitati , orasele care au transport fluvial ..semnalizarea legaturii cu acestea)
ce e simplu si usor ..unui cetatean in tranzit ce nu cunoaste zona , nu spun limba ..ii scade nivelul de stres , perceptia samd
legat de nivelul proiectarii ( a arhitecturii in particular)...eu zic ca suntem foarte jos( si nu ma refer doar la criteriul estetic , ci si functional)
exemplul garilor vechi ..vorbim de cele din marile orase ( nu spun nimic de haltele de prin sate ..ptr ca mi se pare o tragedie ..cum am distrus ceva ce era frumos..din punct de vedere al arhitecturii )
nu se fac gandind cateva criterii de baza
-accesibilitatea
-imbracatul exterior pe langa faimoasa termoizolare ..sa cuprinda ca si criteriu ..intretinerea minimala
-legatura cu celelalte mijloace de transport si accesibilitatea catre gari
- separare partii cu peroanele de zona adiacenta
- concesionarea catre agenti comerciali si crearea de spatii tip lounge peste tot cat e posibil ..si daca e posibil cu gradini , pot fi si artificiale si lumina naturala ptr economie
sunt de parere ca cfr- ul nu are experienta cu dezvoltarea pe zona aceasta de atragere , exploatare spatii comerciale ..ar trebui sa ceara expertiza catre unii care au in exploatare asa ceva , sa defineasca ceva criterii si dezvoltarea sa se faca plecand de la astea
-alt criteriu ar fi ....respectarea pe cat posibil a arhitecturii garilor vechi( fie ca vorbim de unele hidosenii comuniste ..pot fi integrate in ceva mai armonios , care sa aiba atractivul lor)..si inglobarea lor in desenul a ceea ce se doreste sa obtii)
sper ca nu m-am deviat prea mult de la subiect

rota

hmm..vin grinzile pt DN1?
"În perioada 17.03.2020 - 23.03.2020, se vor desfășura patru transporturi agabaritice pe ruta Negoiești- Aeroportul Internațional Otopeni"
Sursa

GDPR

Tocmai ce s-a anuntat ca Euro 2020 se va tine in 2021. Asa ca proiectul asta va fi gata 100% pana la campionat.

Politicianul roman: "am promis, m-am tinut de cuvant"  :lol:  :doh:

TibiV

^
Asta dovedeste ca politicianul roman are o gandire profunda, de perspectiva...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Tocmai, ca cu predictibilitatea de la noi, combinata cu criza actuala, nici 2021 nu-i sigur. Sa ne gandim numai daca ramane "infundata" o expropriere. Acuma cu campionatul amanat va scadea si zelul birocratilor si vor reveni la stilul obisnuit, durere-n-dos.