News:

.

Main Menu

Poduri, pasaje și viaducte

Started by davyl, October 13, 2011, 04:39:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Horațiu 87

Salutări de la Agigea! Repararea podului, abandonată după şase ani

Repararea unui pod construit în trei ani pe timpul lui Ceauşescu durează deja de şase ani şi nu se ştie când şi dacă va mai fi vreodată reabilitat. Circulaţia pe podul de la Agigea a devenit un coşmar pentru sute de mii de oameni, localnici sau turişti, iar un drum care, de regulă, dura câteva minute, se face acum într-o oră. Constructorul german de la Implenia, fosta Bilfinger, a abandonat de tot şantierul. Cu 10 milioane de euro în conturi, pentru lucrări pe care nu le-a terminat. Între timp, autorităţile tac. Atunci când anunţă noi şi noi restricţii de circulaţie. 

Pe 15.10.2010, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) atribuia firmei germane Bilfinger Berger Baugesellschaft m.b.H. Viena contractul pentru reabilitarea podului de la Agigea, de peste Canalul Dunăre- Marea Neagră, la kilometrul 9 al DN 39. Termenul de finalizare a lucrărilor era de doi ani, iar nemţii primeau 3,8 milioane de euro. Şase ani mai târziu, CNADNR anunţă noi restricţii de circulaţie pe pod, până pe 1 septembrie, dată la care, mai mult ca sigur, acestea vor fi din nou prelungite. Potrivit ultimelor estimări, lucrările de reabilitare ale podului de la Agigea ar trebui finalizate în aprilie 2017. Altfel spus, termenul de execuţie ar urma să fie depăşit cu ,,doar" cinci ani.

Podul de la Agigea a fost proiectat în 1980 de 15 specialişti, iar în 1983 era deja inaugurat primul pod hobanat din România, considerat de unii o minune inginerească

De mai bine de o lună de zile, nemţii au abandonat, pur şi simplu, şantierul. Traficul se face doar pe două benzi şi este permis numai maşinilor cu greutate mai mică de cinci tone, cu excepţia transportului de persoane şi a celui în regim de urgenţă, cu o limită de viteză de 50 km/h. În plin sezon estival, ambuteiajele care îţi toacă nervii, combustibilul şi timpul au devenit inevitabile. Există alternativa noului pod de peste canal, inaugurat în apropiere la sfârşitul anului trecut, precum şi alte rute ocolitoare, dar acestea sunt prea puţin cunoscute de sutele de mii de români din toată ţara care ştiau că vin la mare şi merg spre sudul litoralului pe podul de la Agigea.

Au stricat podul şi mai tare

Numai treabă nemţească n-au făcut cei de la Bilfinger, rebotezaţi Implenia Baugesellschaft mbH în 2012. Zeci de tone de asfalt au fost turnate aiurea, inclusiv pe rosturile de dilatare ale podului, îngreunând astfel şi mai mult o structură care abia mai rezistă în picioare. De altfel, straturile de asfalt turnate fără descernământ de-a lungul anilor au dus la ruperea treptată a tuturor hobanelor, de aici şi epopeea fără sfârşit a reabilitării. În acest moment, există voci autorizate care susţin că podul de la Agigea a fost total compromis, siguranţa circulaţiei este în mod cert periclitată, iar un dezastru e iminent.

Au luat banii şi au fugit

Din 2010 până în 2015, Implenia, fosta Bilfinger, a încasat de la CNADNR 16 facturi în valoare totală de 45.405.290,46 lei, adică 10 milioane de euro, în condiţiile în care contractul iniţial era de 3,8 milioane de euro, termenul de finalizare a lucrărilor a fost depăşit până acum cu patru ani, iar podul e mai distrus decât era la începerea reabilitării. A fost momentul potrivit pentru Implenia s-o şteargă nemţeşte de pe şantier, abandonând lucrările neterminate pentru care a luat deja mult mai mulţi bani decât se stabilise iniţial.

122 milioane de euro este valoarea contractelor primite de Bilfinger- Implenia în România în ultimii cinci ani 

Implenia a raportat pentru anul 2015 o cifră de afaceri în România de 98.845.090 lei şi un profit net de 9.383.836 lei, cu 79 de angajaţi. În ultimii trei ani, profitul net total a depăşit 16 milioane de lei.
În 2014, nemţii de la Bilfinger au vândut divizia de construcţii a companiei elveţienilor de la Implenia, contra sumei de 282 de milioane de dolari. În România, pe lângă reabilitarea podului de la Agigea, au mai primit contracte de la Portul Constanţa, CFR etc. În 2012, anunţau semnarea unui contract uriaş, de 75 de milioane de euro, pentru construcţia unei termocentrale la Complexul Energetic Craiova.

Autorităţile de la Bucureşti, rupte de realitate

Chiar dacă situaţia a devenit exasperantă pentru atâtea sute de mii de oameni, şi asta nu de acum, ci de ani de zile, vară de vară, autorităţile de la Bucureşti sunt rupte de realitate: nu aud, nu văd, nu spun nimic. Şi nu vorbim numai de turişti. Toate localităţile din sudul litoralului românesc au de suferit. Gunoiul se ridică, în plină caniculă şi sezon estival, cu întârziere. Aprovizionarea cu alimente şi orice alte bunuri se face cu greutate. Mii şi mii de navetişti îmbătrânesc pe drumuri. ,,Pe 20 iulie am trimis adrese către Ministerul Transportului, Guvernul României şi Preşedinţie. Îi anunţam de abandonarea lucrărilor de reabilitare a podului şi le ceream rezolvarea situaţiei. N-am primit nici un răspuns, nimeni nu ştie nimic. Nu ştiu ce să mai fac. Când mai erau aici, i-am întrebat pe cei de la Implenia ce se întâmplă cu lucrările la pod. Ridicau din umăr şi-mi întorceau spatele. Acum au strâns utilajele şi au plecat de tot. Am înţeles că s-au supărat pentru că n-au mai fost plătiţi de CNADNR, dar nimeni nu spune nimic concret", ne-a declarat Cristian Cîrjaliu, primarul comunei Agigea.

,,Un drum de 7 minute din Constanţa în Agigea îl fac acum într-o oră. Comuna e complet paralizată. Şi nu doar Agigea se află în situaţia asta, ci toate localităţile din sudul judeţului. E incredibil ce se întâmplă şi nimeni nu face nimic", Cristian Cîrjaliu, primarul comunei Agigea
Podul de la Agigea are lungimea totală de 290 de metri, structura hobanată având 246,65 de metri lungime. La inaugurarea sa , în 1983, mai era un singur pod hobanat peste Dunăre în Europa, la Bratislava (Cehoslovacia).
Primarul din Agigea nu mai are cui să trimită plângeri, sesizări şi note. A anunţat ministerul, guvernul şi preşedinţia, dar nimeni nu face nimic

http://jurnalul.ro/bani-afaceri/economia/salutari-de-la-agigea-repararea-podului-abandonata-dupa-sase-ani-720415.html

NGC

Quote from: NGC20 on August 05, 2016, 08:46:02 AM
PREMIERA pentru 2016 !!!

CNADNR a lansat ieri prima licitatie "adevarata" pentru 2016.

Este vorba despre "Revizuirea si Actualizarea Proiectului Tehnic - Pasaj Mogosoaia peste DN1A, inclusiv rampele aferente, Bretelele 7 si 8 Obiect 7 intre km 66+540 si km 67+340".
Valoare estimata: 209.713,00 RON fara TVA
Termen limita pentru depunere oferte: 19.08.2016
Termen limita pentru evaluare oferte: 13.09.2016

Quote- Revizuirea si actualizarea Proiectului Tehnic, inclusiv Detaliile de executie pentru Pasaj Mogosoaia inclusiv rampele aferente bretelele 7 si 8 – Obiect 7;
- Revizuirea Proiectului tehnic pentru relocare/protejare utilitati si detalii de executie;
- Revizuirea si actualizarea Proiectului Tehnic implica si obtinerea tuturor avizelor necesare pentru autorizatia de construire si inclusiv pregatirea DTAC in vederea obtinerii autorizatiei de construire in conformitate cu legislatia romana in vigoare.
- Liste de cantitati pe categorii de lucrari, confidential si indicatori tehnico-economici, inclusiv Documentatia de atribuire pentru contractul de executie lucrari



Termenul limita pentru depunerea ofertelor s-a modificat si este acum 25.08.2016.

ion59

E lumea prin concedii și nu are timp de licitații! Sau, nu deschid calculatorul pentru doua sute de mii!

adiarc

Dupa podul de la Calafat -Vidin,imediat înainte de vama românească e plin de gropi hotărâte ...nu e o reclama prea fericita
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alecu26

Hory1987: oare sa ii credem pe Implenia (Bilfinger) sau pe cei din CNADNR? Daca ar fi avut articolul un ton putin mai moderat...aproape l-as fi crezut. Dar asa...prea multa ura de clasa, si vai cat de destepti am fost noi si cat de prosti sunt germanii.

Oare nu exista un proiect?  Nu exista o consultanta? Nu au existat mii de comisii acu 2-3 ani când cica podul statea sa se prabuseasca? Aia nu au vazut nimic? Pun pariu ca daca s-ar cere un punct de vedere la Implenia, ar fi opus celui din articol. Neplatiti cu anii, proiect varza care nu se potriveste in teren, lucrari aditionale nerecunoscute, un lant al deciziilor interminabil...etc.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

GDPR

^Parca Homor zicea ca au dat-o la pace cu Implenia si ca lucrarile vor reincepe in septembrie?

pentium10

ce se mai aude despre podul de la Sighisoara? (sunt si cozi pana la padura, si timpul de asteptare peste 30 de minute)
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

NGC

#1927
^^^

Atunci cand s-a licitat reabilitarea podului de la Agigea, adica in 2009/2010, nu a fost vorba despre inlocuirea hobanelor.
De aici rezulta si valoarea de atribuire mai scazuta.







Lucrarea de reabilitare este lotul 3 din contractul pentru "Lucrari de reabilitare 3 poduri in zona Dobrogea -document de precalificare Imprumut BERD nr.391-constanta by-pass", atribuit in 15.10.2010.
Valoare atribuire: 3,806,940.32 EUR fara TVA

Situatia conform ROGOP a platilor efectuate pina in 15.08.2016 de catre CNADNR catre IMPLENIA / BILFINGER pentru "Reabilitare Pod de la Agigea pe DN 39, km 8+988".

Data Factura      Factura                    OP              Data OP       Valoare OP fara TVA
24.05.2011        178,352.33 EUR        178,352.33 EUR    22.06.2011            143,832.52 EUR
24.05.2011      1,621,127.64 RON      1,621,127.64 RON    28.06.2011          1,307,361.00 RON
15.09.2011         83,557.89 EUR         83,557.89 EUR    26.10.2011             67,385.40 EUR
15.09.2011        755,460.79 RON        755,460.79 RON    27.10.2011            607,772.16 RON
28.11.2011         76,240.48 EUR         76,240.48 EUR    26.01.2012             61,484.26 EUR
28.11.2011        708,438.70 RON        708,438.70 RON    ??.??.2012            571,321.53 RON
24.04.2011      1,506,032.11 RON      1,506,032.11 RON    29.05.2012          1,214,542.02 RON
26.06.2012      1,647,230.87 RON      1,647,230.87 RON    31.07.2012          1,328,411.99 RON
27.09.2012      1,566,699.06 RON        751,603.26 RON    ??.??.2012            606,131.66 RON
27.09.2012            ^^^    RON        815,095.80 RON    12.11.2012            657,335.32 RON
10.12.2012      7,899,499.87 RON      7,899,499.87 RON    25.03.2013          6,370,564.41 RON
05.03.2013      1,630,205.35 RON      1,630,205.35 RON    27.06.+30.10.2013   1,314,681.73 RON
12.08.2013      2,080,381.89 RON      2,080,381.89 RON    30.10.2013          1,677,727.33 RON
20.12.2013      1,757,012.73 RON      1,757,012.73 RON    09.10.2014          1,416,945.75 RON
12.12.2014     12,735,013.99 RON
15.12.2014      6,264,076.73 RON
09.03.2015      4,895,960.03 RON

Pe de alta parte, CNADNR a atribuit direct catre BEST PROIECT PREST in 23.06.2016 contractul pentru "Servicii de Expertiza Tehnica la Podul peste Canalul Dunare - Marea Neagra la Agigea pe DN 39 km 8+988" contra 25.000,00 RON fara TVA.

Iar in 01.04.2016 au atribuit direct catre SCAFFOLLD SKY TITAN un contract pentru "Tunel de protective acoperit, pe calea acces pietonal, la podul Agigea situate pe DN 39 km 8+988" contra 37.498,44 RON fara TVA.

NGC

Quote from: alecu26 on August 22, 2016, 10:11:18 AM
Hory1987: oare sa ii credem pe Implenia (Bilfinger) sau pe cei din CNADNR? Daca ar fi avut articolul un ton putin mai moderat...aproape l-as fi crezut. Dar asa...prea multa ura de clasa, si vai cat de destepti am fost noi si cat de prosti sunt germanii.

Oare nu exista un proiect?  Nu exista o consultanta? Nu au existat mii de comisii acu 2-3 ani când cica podul statea sa se prabuseasca? Aia nu au vazut nimic? Pun pariu ca daca s-ar cere un punct de vedere la Implenia, ar fi opus celui din articol. Neplatiti cu anii, proiect varza care nu se potriveste in teren, lucrari aditionale nerecunoscute, un lant al deciziilor interminabil...etc.

Unele date din articol nici macar nu corespund realitatii. Se poate vedea mai sus cam care a fost situatia.

vancouver

Articolul din jurnalul despre podul Agigea este clar rau-intentionat (nu stiu cui ar putea folosi) printre alte si pentru ca nici macar nu aminteste de existenta celui de-al doilea pod, actualmente in sfarsit in exploatare si utilizabil inclusiv ca ruta alternativa. Daca aminteau de el, indulceau semnificativ gravitatea problemei.

In afara de asta lauda aberanta la adresa "marii realizari ingeneresti din perioada comunista" ma scârbeste. Faptul ca era abia al doilea pod hobanat din Europa de Est la vremea aceea arata doar inapoierea intregii Europe de Est. Si a Romaniei desigur, unde a fost pana in 2011 singurul hobanat. Acum mai avem cateva (Bucuresti-Basarab cu statie de tramvai pe pod si 4 benzi auto - asta da ceva spectaculos; centura Bucuresti peste CF; plus unul mic pe A3 Bucuresti-Ploiesti; si de ce nu podul Vidin-Calafat, chiar daca a fost executat de bulgari)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

voicul

Ca să nu ocolească 4 kilometri, şoferii se înghesuie pe vechiul pod de la Agigea

Au fost nervi şi aglomeraţie pe litoral încă din prima zi a săptămânii. Pentru trecerea vechiului pod de la Agigea, şoferii au stat la cozi de 3 kilometri. Iar distanţa dintre Eforie Nord şi Eforie Sud a fost parcursă în jumătate de oră, în loc de 5 minute, cât ar fi normal. Puţin mai încolo, pe noul pod, care are câte o bandă în plus pe fiecare sens, trec foarte puţine maşini.

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/Ca+sa+nu+ocoleasca+4+kilometri+soferii+se+inghesuie+pe+vechiul+p

Sorinus

Trebuie sa intelegeti ca oameni fie nu stiu de noul pod, fie sunt reticenti pentru ca stiu ca e ''prin port'', si nu stiu calitatea drumului. De obicei, alternativele sunt niste poteci asfaltate in graba si rupte-n doua.

Aici nu e cazul, dar inteleg reticenta oamenilor de a lua-o ''prin port'' (ma rog, chiar daca nu se intra efectiv in port).

CNADNR ar putea folosi afisajele electronice sa mai zica si altceva decat ''platiti taxa de la Fetesti''. Sau, de fiecare daca cand platesti aceasta taxa, sa primesti un SMS cu mentiunea ca exista ruta ocolitoare in stare foarte buna. E clar ca daca treci vara pe la Fetesti spre C-ta, sunt sanse mari sa treci si pe la Agigea macar o data.

adiarc

nu...in asemenea situatii traficul ar trebuii deviat OBLIGATORIU de Politie cu exceptiile de rigoare ca riverani sau altele
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

l3x

Eu am folosit varianta "prin port" anul asta de mai multe ori.
Daca planuiti sa-l incercat pentru prima data, aveti grija pe sensul A4->Port, autostrada se termina in panta intr-un sens giratoriu. Exista doua probleme, una ar fi ca sensul giratoriu se vede direct foarte tarziu (dar e presemnalizat), deci nu incepeti coborarea cu 130 la ora. A doua, sunt sleauri mari formate fix pe zona de franare inainte de a intra in sens - din nou, reduceti viteza din timp, nu e placut sa franezi puternic pe denivelarile alea...
De asemenea e bine de stiut ca ultimii aprox. 2 km sunt pavati cu dale de beton, pentru un confort rezonabil recomand max 50-60 kmh.

aschiutza

 o filmare ralizata de pe o barja ce tranziteaza canalul DMN in 2014.se pot vedea toate podurile de peste canal filmate  de la nivelul apei (mai putin podul nou de la Agigea).
podul peste canal de pe A2 e de la minutul 9:55.




bonus> film despre constructia podului peste canal de la cernavoda (2000/2002)