News:

.

Main Menu

Poduri, pasaje și viaducte

Started by davyl, October 13, 2011, 04:39:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

TibiV

Eu sunt total de acord cu ambele...

Intrebarea este: cine plateste? Sau, mai exact, guvernele respective (RO & HU) sunt dispuse sa puna banu' jos?...

Caci se pare ca statelor le plac mai mult efectele pirotehnice decat mistria si canciocul.
Citez din articolul postat de tine: "Podul de cale ferată peste Mureș... a fost dinamitat la sfârșitul Primului Război Mondial, ca urmare a deciziei de la Trianon care a împărţit podul între România și Ungaria."
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

Am avut parte și de un pic de aventură:
Pentru că nu mai fusesem niciodată pe acolo habar nu aveam că la Șoldanu Argeșul se traversează pe un pod de burlane și nici că lângă el se construiește un pod nou la care se vede deja tablierul pe poziție. Dar waze a considerat că e suficient de sigur ( nu i se rup hobanele din motive evidente) așa că am traversat și eu...

dr4qul4

podul care se construieste are gabarit de navigatie?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Dagda

#3588

Deci podul era facut sa reziste la 2 tone pe m^2, iar ei au umplut o "gaura" cu adancimea de 1.2 m in mijloc cu beton, adica au pus vreo 3 tone pe m^2.
Oare daca nu-l reabilitau deloc cat mai rezista?

LE: defapt cu 2 tone de beton pe m^2 zic ca au umplut ei, oare chiar s-a facut un test de rezistenta?

Adrian.TM

Quote from: TibiV on June 12, 2022, 05:09:42 PMEu sunt total de acord cu ambele...

Intrebarea este: cine plateste? Sau, mai exact, guvernele respective (RO & HU) sunt dispuse sa puna banu' jos?...
Din păcate, în cazul acesta ungurii sunt cei care așteaptă după noi...
Mulți ani la rând s-au plans că nu au un partener stabil în partea română.

Atașez un articol în maghiară, unde se spune inclusiv cam cum va arăta podul:
https://www.delmagyar.hu/helyi-kozelet/2021/11/a-romanok-is-akarjak-immar-a-maros-hidat?utm_source=www.delmagyar.hu&utm_medium=referral&utm_campaign=ott_a_10_m

De asemenea, atașez încă un articol în maghiară, cu istoria detaliată a podului(Faza cu "aruncat în aer după decizia de la Trianon" e doar o "bombă: jurnalistică, după părerea mea):https://aradcsanad.blog.hu/2020/08/27/maros-hid_a_zagyvan


Adrian.TM

Quote from: dr4qul4 on June 12, 2022, 10:35:03 PMpodul care se construieste are gabarit de navigatie?
Trebuie să înțelegeți că acest pod e încă o "fantezie" pe partea română, deoarece toată lumea aruncă cu vorbe, de la primar până la Președintele C.J., zicând că se va face podul, dar nu s-a semnat nici măcar un contract pentru studii de fezabilitate!
Între timp, pe partea maghiară deja s-au apucat cu 3 ani în urmă să repare din drumurile de pe partea lor, adiacente viitorului pod!

P.S. Ca răspuns, da, cel mai probabil va avea gabarit de navigație.

carutasul

#3591
eu am presupus că întrebarea se referea la podul de peste Argeș, la care răspunsul e că nu am idee. E prima dată când iau contact cu această lucrare ...  Așa "ochiometric" aș zice că probabil că da, tablierul e la nivelul la care sunt malurile, care sunt destul de înălțate.

hefaistos

Podul peste arges NU are gabarit de navigatie. Argesul acolo NU are cota de navigatie, ca sa devina navigabil, ecluza, cresterea nivelului apei etc. Podul este pe structura metalica si are statut "Temporar" adica s-a asumat demolarea in cazul in care Argesul devine navigabil (lucru ce nu se va intampla in pe parcursul vietii noastre si a copiilor nostri).
Lucrarea e "intepenita" din noiembrie decembie 2021. pozele de mai jos:
- primele doua august 2021
- restul de la sfarsitul anului trecut dar situatia este pana in prezent neschimbata. 




















Powered by API/PUM imgur uploader
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

carutasul

Da, mulțumesc de info, eu am comparat cu nivelul actual al apei și m-am uitat la mai celebrul pod de peste DN5 dar evident ai dreptate, dacă podul actual e din tuburi nivelul apei e sub diametrul tubului deci sigur nu poți naviga decât cu pluta pe acolo :)

dr4qul4

multumesc.
Intrebarea era despre podul de la Soldanu si era una cu raspuns asteptat :))

Asadar, consiliile locale pot face poduri cu statut "temporar", ceea ce este foarte bine.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

#3595
Așa arăta podul de la Soldana în 2012 https://goo.gl/maps/dXT7i8eRkjk6C3mQ7

Nu era decat podul din tuburi, noul pod este un pic în amonte, pe traseul DJ403...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

nu știu cum se procedează cu genul ăsta de proiecte. Pare clar că toată lumea e de acord că nu se va mai face niciodată canalul (că altfel nu ar da aprobări din astea "provizorii", un pod pe structură metalică nu e provizoriu, provizoriul e ăla de pontoane făcut de armată :) ) doar că "cineva", habar nu am cine, trebuie să îi semneze "actul de deces", ca să putem să îl îngropăm creștinește :)  Din punctul meu de vedere reabilitarea CF București-Giurgiu e ultimul cui în cosciug, pentru că atunci devine clar că portul Bucureștiului la Dunăre este ...  Giurgiu :) Bănuiesc că cea mai simplă soluție ar fi să fie înlocuit cu un alt proiect de amenajare eco-turistico-agricolă a râului.

pasadia

O sa-l supar (iar) pe AdrianTM, dar asta e - oameni buni, nu e nevoie de pod intre Cenad si Mako, cu de unul intre Nadlac si Sannicolau Mare (adica cu vreo 10 km mai la est). Legati in primul rand tara asta la sistemul de autostrazi... Ce naiba, cand o fi gata A11 de la Sannicolau la Oradea va trebui mers pe DJ-uri pe la Periam sau prin Ungaria? Prelungit DN7G pana in DJ692 la intrarea in Sannicolau (sau pana in DN6) si gata.

elphax

Pareri si pareri - daca am fi in Schenghen, ar fi foarte bun podul dintre Cenad si Mako, ar scurta toate rutele din zona.
Si in plus modernizata legatura Sannicolau - Periam  - Pecica -cu centuri la toate satele pe regim 2+1. Asta pentru ca la Pecica ai nod rutier cu A1 si evident mai aproape de DX de Oradea. Mai ieftin decat sa faci un drum complet nou cu pod de la Sannicolau la Nadlac

Adrian.TM

Quote from: pasadia on June 14, 2022, 04:37:06 PMO sa-l supar (iar) pe AdrianTM, dar asta e - oameni buni, nu e nevoie de pod intre Cenad si Mako, cu de unul intre Nadlac si Sannicolau Mare (adica cu vreo 10 km mai la est). Legati in primul rand tara asta la sistemul de autostrazi...

Dumneavoastră iarăși vorbiți de "cai verzi pe pereți", fără supărare.
Până acum, sunteți printre singurii care ați menționat această variantă, nici măcar cei de la CJ Timiș neavând în plan un pod între Nădlac și Sânnicolau...
Poate nu știați, dar în prezent există o trecere cu Bacul, sau "compa" cum se mai spune în zonă, între Igriș și Nădlac(deci deja există o variantă mai scurtă, pentru autoturismele <3,5 t).

Nu e nevoie?Nu știu dacă sunteți din zonă, dar un nou pod între Cenad și Makó(Apátfalva, de fapt, deoarece Makó este la vreo 8 km mai la vest), nu ar aduce decât beneficii județului Timiș.

După cum se spune în următorul articol, tirurile firmelor din zona Sânnicolaului, și nu numai(Multinaționale precum Zoppas) nu vor mai trebui să facă un ocol până la Pecica pentru a ajunge în Occident.Practic, este nevoie de un punct de frontieră care să permită ieșirea traficului greu din țară și în Timiș.

https://www.opiniatimisoarei.ro/300-de-kilometri-in-doua-zile-biciclistii-din-timisoara-si-din-judet-chemati-la-o-pedalare-maraton-pentru-refacerea-unui-pod-si-construirea-de-piste-de-biciclete/14/06/2022

P.S. @pasadia Rețineți vă rog că accentul se pune mai degrabă pe podul feroviar, decât pe cel rutier, deoarece Timișoara are deja o legătură directă cu Szegedul, prin DN6, via Cenad(Și da, lipsa podului feroviar din Szeged nu va mai fi un obstacol pentru o rută directă între cele două orașe, deoarece acesta deja se află în studii de fezabilitate).