News:

.

Main Menu

Poduri, pasaje și viaducte

Started by davyl, October 13, 2011, 04:39:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

nirolf

Declarativ cel puțin podul ar fi fost și consolidat:

QuoteIonel Arsene, postare pe Facebook la data de 13 noiembrie 2021: "Zilele trecute s-a făcut testul de rezistență pe pod și avem garanția că rezistă unei greutăți de 340 de tone, dispusă după o anumită schemă de încărcare, dar, analizând practic, niciodată nu se va putea găsi pe el o asemenea încăcrăctură. Măsurătorile, realizate sub acțiunea sarcinilor statice și dinamice, au dus la concluzia că podul și structura consolidată în ansamblu, prin folosirea fibrelor de carbon și a materialelor speciale, au avut un comportament normal și acest obiectiv reabilitat de către Consiliul Județean Neamț poate fi folosit în condiții de siguranță".

Sursa

shogom

^deci s au luat banii pe consolidare si in realitate doar s a varuit ca sa fie frumos?


b1

Militarii au ajuns la podul prăbușit de la Luțca, după ce Ciucă a trimis armata să găsească soluții

Militari din Brigada 15 Mecanizată din Iași au ajuns la Luțca, unde un pod peste râul Siret s-a prăbușit ieri. Ei trebuie să găsească o soluție temporară pentru traversarea râului.

Ministerul Apărării a publicat fotografii cu militarii care au ajuns la podul surpat pentru a evalua situația.

De asemenea, o echipă din cadrul Brigăzii 10 Geniu ,,Dunărea de Jos" din Brăila trebuie să găsească soluții pentru instalarea unui bac suplimentar pentru trecerea Dunării la punctul de frontieră dintre Isaccea, România, şi Orlovka, Ucraina.

Echipele fac acum ,,evaluări și recunoașteri la cele două locații pentru identificarea, împreună cu reprezentanți ai autorităților locale și centrale, modalităților tehnice și soluțiilor legislative pentru implementarea, în cel mai scurt timp, a celor două dispoziții. În urma acestor evaluări vor fi stabilite măsurile și termenele concrete de acțiune", se arată într-o postare pe Facebook a Ministerului Apărării.

Militarii au ajuns la Luțca după ce premierul Nicolae Ciucă a cerut Ministerului Apărării Naţionale să acţioneze în regim de urgenţă pentru a restabili transportul în zona afectată.

,,Premierul Nicolae Ciucă a dispus ca Ministerul Apărării Naţionale, începând de astăzi, să demareze deja lucrările pentru a găsi o soluţie în zona afectată de surparea podului peste râul Siret din judeţul Neamţ. Premierul a cerut tragerea la răspundere a tuturor celor responsabili vinovaţi de această situaţie, în acelaşi timp, pentru ca atât cetăţenii din zona afectată cât şi cei care tranzitează această zonă cu diverse activităţi să nu fie afectaţi. Ministerul Apărării Naţionale, chiar începând de astăzi, va lucra în regim de urgenţă pentru a restabili transportul pe această zonă", a spus purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru, într-o conferinţă de presă la Palatul Victoria.

Joi, în jurul orei 14,00, podul care traversează râul Siret pe DJ 207 A, dintre localităţile Luţca şi Sagna, s-a prăbuşit în timp ce pe el treceau un autocamion cu nisip şi o autoutilitară.

Şoferul autocamionului, un bărbat în vârstă de 56 de ani, a fost rănit uşor, fiind transportat la spital.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

JohannDB

                    Nu pot să nu mă întreb, "ce ne trebuie nouă HOBANATE" prin nu știu ce loc din țară, poduri pretențioase la întreținere și care necesită "meseriași, când nici naiba nu se uită la ele amar de ani de zile ???
      Nu era mai bun un alt tip de pod ?? Și aici îmi vine-n minte toată tevatura cu reabilitarea podului de la Agigea, peste canal, pe DN 39, care a avut o "plenitudine de probleme" în timpul reabilitării, mai ales pe partea de hobane.

vancouver

Doamne ce proasta aia care ne arata polistirenul. "Aia erau stalpii de la exterior". Nu erau nici un fel de stalpi, ci erau fix tirantii (hobanele). Se vad tecile cu cablurile pre- sau posttensionate, care aveau rolul de a prelua intinderile. Si care erau probabil invelite intr-o structura exteriara de beton, ca sa le protejeze la coroziune. Exact ca la Morandi / Genova.

Deci nu era o structura propriu-zisa de beton armat si atat, ci una compozita, beton armat la exterior, invelind zona de cabluri.

Problema, ca si la Genova, aceasta structura externa de beton a impiedicat o vizitare a cablurilor propriu-zise pe toata lungimea. La Genova din video ne arata ca s-au facut tot felul de masuratori si expertize, care aratau ca o parte a tensionarii disparuse si ca o parte a cablurilor era corodata. Practic au existat indicii ca urmeaza sa se intample nenorocirea.

Aici de asemenea am avut acea cedare pe zona centrala la Piatra Neamt, deci un indiciu clar ca o parte a cablurilor a cedat. Dar nu a existat intelegerea modului de functionare a podului de catre inginerii implicati, ca sa traga semnalul de alarma. Iar supraincarcarea podului cu mai mult beton a fost clar o greseala.


Revenind la polistiren, nu cred ca avea vreun rol. Posibil anterior zona aceea sa fi fost goala sau umpluta cu vata de sticla. Si nu rezulta ca polistirenul a afectat in vreun fel structura. Imi e aproape imposibil sa cred ca acolo a existat initial beton armat si a fost inlocuit cu polistiren. Iar sa zici ca polistirenul e de acum 30-40 de ani, iar e imposibil, nu avea cum sa arata asa de "proaspat".

Sigur, ca principiu, nu are ce cauta polistiren la un pod. Si trebuie lamurit cine si ce a avut in cap de la pus acolo.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

horatiu.cosma

Expertiza și DALI-ul de la licitație au prevăzut o soluție cu construirea a 4 noi pile și demolarea hobanelor. S-a considerat că acea săgeată de 38cm pe deschiderea centrală depășește cu mult maximul admis, fisurile longitudinale și transversale din hobane și tablier erau de asemenea inacceptabile, dezaxări și fisuri ale pilonilor pilelor, aparatele de reazem mișcate periculos de mult, probleme în albia Siretului, la sferturile de con, întreținere zero etc. Soluția ar fi costat undeva la 6 milioane, adică aproximativ cât a zis Ministerul Dezvoltării că a plătit prin PNDL pe acest proiect.

Cum de s-a ajuns în interiorul contractului de la această soluție la acea spoială pe existent, îmi e foarte foarte greu de înțeles. Însă la prima vedere pare ceva foarte urât mirositor.

JohannDB

"""Cum de s-a ajuns în interiorul contractului de la această soluție la acea spoială pe existent, îmi e foarte foarte greu de înțeles.""" Ei, nuuu; nu e greu !!
""" Însă la prima vedere pare ceva foarte urât mirositor.""" Pute, dar pute degeaba !! O mană spală pe alta iar amândouă spală "fundul"...!!
    Și câte nu sunt astfel de exemple !! Din păcate, prea mari păcate !!

survola

Pe alt topic de discuții întrebam de ce s-a ales acel hobanat la Galați.
Sper ca mentenanța acolo să fie mai ,,la înălțime".

TibiV

Ala de la Galati este un hobanat "curat", cu hobanele la vedere.

Iar la hobanatul de la Agigea  tevatura a venit partial din ce s-a constatat in timpul lucrarilor - eu asa imi amintesc, daca gresesc corectati-ma...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nicolaem

https://www.libertatea.ro/stiri/document-expertiza-tehnica-a-podul-prabusit-de-la-lutca-de-care-consiliul-judetean-nu-a-tinut-cont-4170137

,,Se înregistrează o stare de fisurare generalizată la nivelul întregului tablier, cu valori în secțiunile caracteristice (secțiunea centrală și pe pile) peste valorile admise și nu satisface condițiile impuse de exploatarea normală a podului la Starea de deformație".
Citeşte întreaga ştire: DOCUMENT. Publicăm expertiza tehnică a podului prăbușit de la Luțca, de care Consiliul Județean nu a ținut cont

Adrian.TM

Ideea reconstruirii podului dintre Cenad(RO) și Apatfalva(HU) a fost repusă pe tapet în săptămânile acestea, acest pod fiind motivul principal pentru care se va organiza ciclist între Timișoara și Szeged, chiar în următorul weekend(Tur ciclist aflat la prima ediție).

Interesant e faptul că vor construi un pod plutitor între localitățile Cenad și Apatfalva pentru această ocazie.
Atașez un articol cu mai multe informații(Țin să menționez că anul 1857, menționat în articol este greșit, podul care se dorește a fi refăcut a fost construit în 1903)
https://expressdebanat.ro/cu-bicicleta-de-la-timisoara-la-szeged-pentru-promovarea-refacerii-podului-de-la-cenad/

TibiV

Ce doresc sa reconstruiasca?
Podul de cale ferata, un pod rutier sau ambele?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Xed

Buna intrebare. Am observat ca la o distanta relativ scurta sunt ruinele a doua poduri. Presupun ca cel rutier era cel din vest iar cel feroviar in est, nu?

Adrian.TM

@TibiV Țin să cred că ambele, deoarece se vorbește de multă vreme de o legătură directă pe calea ferată între TM și Szeged, iar acest pod ar fi una din piesele constituente ale puzzle-ului(Cealaltă fiind podul feroviar de la Szeged, care este în faza de studii de fezabilitate).

Iar podul rutier ar fi de mare ajutor, scurtând considerabil distanța către autostrada M43.