Transportul public de suprafata in Europa

Started by Ionut, October 15, 2016, 09:45:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Nantes prezinta noua generatie de trenuri LRV



Orasul francez Nantes a prezentat designul noilor trenuri de metrou usor moderne cu podea joasa care vor intra in serviciu incepand cu 2022. Anul trecut in septembrie, operatorul de transport public Semitan a emis o cerere de oferte pentru minim 46 de vehicule care vor inlocui parcul de tramvaie Alstom TFS care dateaza de la inaugurarea primei linii in 1985. Agentia franceza RCP a fost desemnata de Semitan si Nantes Métropole pentru dezvoltarea conceptelor de design interior ale noilor vehicule. Din iunie pana in septembrie 2018, au fost sustinute cinci ateliere pentru a oferi locuitorilor orasului oportunitatea de a avea un cuvant de spus cu privire la aspectul tramvaielor. La sfarsitul anului va fi anuntat furnizorul noilor vehicule.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Cinci orase germane vor achizitiona impreuna 240 de trenuri-tramvai

In urma unui acord semnat in martie, autoritatile germane de transport intentioneaza sa achizitioneze impreuna 240 de trenuri-tramvai care vor permite reducerea costurilor. Acordul a fost semnat de Albtal-Verkehrs-Gesellschaft (AVG) care furnizeaza servicii feroviare si de transport cu autobuzul in zona Karlsruhe, Verkehrsbetriebe Karlsruhe (VBK), compania de transport din Karlsruhe, Erms-Neckar-Bahn AG (ENAG), Saarbahn Netz GmbH si Verkehrsverbunds Mittelsachsen (VMS), asociatia de transport public din regiunea Saxoniei Centrale.

Fiind cei mai mari cumparatori de vehicule, VBK si AVG vor realiza impreuna procedura de acordare a contractului in numele tuturor partenerilor proiectului. Cantitatea comenzii depinde de progresul negocierilor contractuale privind serviciile de transport. Companiile se asteapta ca primul tren-tramvai sa intre in serviciu incepand cu 2025. Impreuna, cele cinci companii, au dezvoltat un vehicul standard, care va fi realizat de catre viitorul producator de aproximativ 240 de ori. Echipele au lucrat impreuna si au dezvoltat caracteristicile comune ale vehiculului. In regiunile Karlsruhe, Saarbrücken, Chemnitz si Neckar-Alb, unde operatorii furnizeaza servicii de transport cu vehicule de tip metrou usor, toate caroseriile vehiculelor sunt aproape identice. Acelasi concept se aplica si la sistemul de tractiune, in caz de defectiuni si in cazul sistemului de siguranta.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Primul autobuz electric din Irlanda va fi livrat de Volvo Bus



Volvo a semnat contractul de furnizare a unui autobuz electric complet pentru Crowne Plaza Dublin Airport Hotel. Acesta va fi primul autobuz electric care va intra în funcțiune în Irlanda și va oferi un serviciu eficient și ecologic pentru transferul de călători la aeroportul din Dublin.

Partenerii din proiect sunt Volvo Buses, Crowne Plaza Hotel și compania energetică ESB. Autobuzul va fi lansat la sfârșitul anului pe un traseu care operează între Crown Plaza, Holiday Inn Express și Terminalele 1 și 2 de la Aeroportul din Dublin. În plus față de faptul că este primul autobuz electric comercial care intră în serviciu în Irlanda, acesta utilizează sistemul de mare putere CCS combo 2 150kW plug-in. Autobuzul este cu o singură ușă, are de 12 m, fiind modelul Volvo 7900 Electric cu o capacitate de 200kW, care va fi reîncărcat la Hotelul Crowne Plaza. În Marea Britanie, 8 autobuze Volvo complet electrice sunt în funcțiune în Harrogate. În total, Volvo a livrat mai mult de 4000 de autobuze electrificate în întreaga lume.

Mobilitate.eu

Ionut

Stadler va livra 6 tramvaie Tango operatorului german de transport BOGESTRA



BOGESTRA a contractat producătorul de vehicule feroviare Stadler să construiască 6 noi vehicule feroviare și să modernizeze complet cele 25 de vehicule B80D deja în uz pe rețeaua sa de transport. Noul lot de tramvaie Tango va funcționa pe traseul U35 din primăvara anului 2021. Vehiculele bidirecționale cu trei tronsoane oferă spațiu pentru până la 172 pasageri, dintre care 66 pe scaune, pe o lungime accesibilă fără trepte de 28 de metri. Patru uși largi pe fiecare parte permit intrarea si ieșirea accesibilă.

Zonele de pasageri luminoase, spațioase și fără limite sau trepte au pasarele largi și un design deschis. Accesibilitatea completă stimulează siguranța pasagerilor. Zona multifuncțională marcată special facilitează transportul cărucioarelor și bicicletelor, iar două zone sunt rezervate utilizatorilor de scaune cu rotile. Sistemul de informare a pasagerilor și tehnologia WLAN a vehiculului permit o actualizare precisă a programelor individuale de călătorie. Afișajele TFT moderne pe ecran lat oferă informații despre oprirea terminalului, numărul liniei și traseul.

De îndată ce vehiculele noi vor fi operaționale, cele 25 de tramvaie de tip B80D vor fi modernizate începând cu primăvara anului 2021. Aceste vehicule, dintre care unele au o vechime de 30 de ani, vor beneficia de o modernizare totală. De exemplu, vagoanele vor fi reparate și zonele de pasageri complet renovate. Cabina vatmanului va fi, de asemenea, reproiectată în conformitate cu cele mai recente cercetări ergonomice. De asemenea, echipamentul de comandă și de acționare va fi schimbat și înlocuit.

Mobilitate.eu

Ionut

BYD va livra 30 de autobuze electrice pentru Brussels Airport Company



BYD a obținut o comandă pentru 30 de autobuze electrice de 12 metri de la Brussels Airport Company (BAC), operatorul aeroportului Zaventem, care deservește capitala Europei. Iar, săptămâna trecută a început serviciul primelor autobuze electrice de acest tip. BYD a intrat într-un contract de asistență pentru servicii de 10 ani pentru a asigura că autobuzele electrice oferă servicii fiabile și consistente în rolul lor de a transfera pasagerii care sosesc sau pleacă între aeronave și clădirile terminalelor. Cele 30 autobuze electrice au o lungime de 12 m, 3 uși și au un design modern, care oferă gratuit Wi-Fi la bord, porturi USB pentru încărcare și afișaje digitale cu cele mai recente informații de zbor.

BYD a furnizat 30 de unități de încărcare proiectate pentru a permite încărcarea autobuzelor electrice peste noapte în terminal. Autobuzele și echipamentele sunt similare cu cele pe Aeroportul Schiphol din Amsterdam, unde BYD are o flotă de 35 de autobuze care rulează începând cu iunie 2015. La acea dată, autobuzele BYD de 12m au fost primele autobuze electrice care asigura transportul într-un aeroport aeroportul.

Mobilitate.eu

Ionut

Solaris continuă livrarea performantelor autobuze electrice la Berlin



Solaris a livrat mai multe autobuze electrice la Berlin. De data aceasta, vehiculele sunt 15 autobuze electrice cu emisii zero Solaris Urbino 12m. Operatorul de transport public din Berlin BVG a comandat recent și 15 autobuze electrice articulate. Astfel, Berlinul va deveni în curând orașul german cu cel mai mare număr de vehicule electrice produse de Solaris Bus.

Unitatea de acționare a Solaris Urbino 12 pentru Berlin constă dintr-o axă cu motoare integrate de tracțiune. Foarte popular pe piața germană, această soluție a fost de asemenea folosită în modelul care a câștigat prestigiosul premiu Bus of the Year 2017. Bateriile Solar Energy High cu o capacitate totală de 240 kWh vor fi folosite pentru a stoca energia. Operatorul din Berlin a decis în favoarea încărcării prin plug-in pentru vehicule.

Până în prezent, există 5 autobuze electrice Urbino 12 în uz în capitala Germaniei. Experiența pozitivă din exploatarea acestor vehicule a determinat BVG să organizeze o licitație pentru un alt lot de autobuze electrice. După ce a câștigat această achiziție publică, Solaris a semnat contractul pentru livrarea a 15 Solaris Urbino electric în versiune articulată în martie. Astfel, Berlinul va deveni orașul cu cel mai mare număr de vehicule electrice Solaris în toată Germania.

Mobilitate.eu

Ionut

Scania livrează autobuze școlare alimentate cu gaz pentru un viitor mai durabil



Patru noi autobuze scolare Scania Interlink LD au fost livrate recent în orașul belgian Ghent. Acestea sunt înlocuitoare pentru patru autobuze diesel mai vechi, iar orașul are acum obiectivul de a schimba toate cele nouă autobuze școlare din flota sa către alternative mai durabile. Ghent este un oraș în tranziție cu obiectivul ambițios de reducere a emisiilor de carbon din transport cu 40% (față de 2007) până în 2030. În plus față de cele patru noi autobuze, orașul a comandat 11 camioane de tip Scania cu gaz livrate în această primăvară. Ghent a comandat primul său camion cu gaz, în 2016, un Scania P 340 cu macara și container. Planul de mobilitate durabil al orașului, lansat în 2016, aduce deja rezultate, în timp ce nivelurile înregistrate de dioxid de azot în centru scad cu 20%.

Scania Interlink Low Decker de 12 metri oferă 51 de locuri cu centuri de siguranță și zonă suplimentară pentru pasageri în picioare. Autobuzele școlare din Ghent sunt echipate cu camere de tip "orb", precum și camere de supraveghere laterală și spate. Șoferul este conștient de pietonii și cicliștii din apropiere prin semnale sonore și afișe pe panoul de bord.

Mobilitate.eu

Ionut

Aeroporturile din Birmingham și Dublin aleg autobuzele electrice Volvo



Volvo Buses a primit contractul de furnizare a șase autobuze complet electrice la Aeroportul Birmingham din Marea Britanie. Pe lângă aceasta, Volvo Buses a primit, în cursul acestui an, un contract de furnizare a unui autobuz electric complet la Crowne Plaza Dublin Airport Hotel. Acesta va fi primul autobuz electric care va intra în funcțiune în Irlanda. Aeroportul din Birmingham intenționează să ofere un sistem de transport cu adevărat "ecologic" și, în același timp, economisind costurile energiei și ciclului de viață.

Mobilitate.eu

Ionut

Autobuzele electrice urbane cresc satisfacția pasagerilor fiind un succes al durabilității



De la începutul lor, cu aproape patru ani în urmă, autobuzele electrice all-electric Volvo care operează pe ruta 55 din Gothenburg, Suedia, au demonstrat că sunt o soluție viabilă și durabilă pentru transportul public în zonele urbane. Acum cele mai recente rezultate ale sondajului satisfacției clienților arată că pasagerii săi sunt, de asemenea, din ce în ce mai mulțumiți de rută.

Autoritatea de transport public din Suedia de Vest, Västtrafik, a dezvăluit rezultatele celui mai recent sondaj de satisfacție a clienților, realizat în ultimul trimestru al anului 2018. Și acum, mai mult ca niciodată, pasagerii sunt acomodați cu beneficiile semnificative ale autobuzelor Volvo electrice pe traseul 55 în Göteborg. Route 55 face parte dintr-o inițiativă inovatoare lansată de ElectriCity, o colaborare care dezvoltă, testează și demonstrează soluții noi, atractive și durabile de transport pentru viitor. Alimentate integral pe electricitatea generată de vânt și hidrocentrale, autobuzele sunt silențioase și fără emisii și au funcționat cu succes prin centrul orașului Gothenburg din 2015.

"Satisfacția clienților pe ruta 55 este la un nivel înalt", spune Peter Nordin, Coordonator ElectriCity pentru Volvo Group. "Este interesant pentru noi să vedem rezultatele studiului clienților Västtrafik, deoarece include întrebări suplimentare în legătură cu ruta 55 și ElectriCity care ne permit să urmăm parametri suplimentari pe care nu îi vedem pentru alte autobuze. Când ne uităm la rezultate, este clar că autobuzele noastre, în special nivelul lor scăzut de zgomot la bord și contribuția la un mediu mai bun al orașului, sunt din ce în ce mai apreciate de pasagerii care utilizează ruta ".

Camilla Holtet, manager de dezvoltare, Västtrafik, este de acord: "Clienții noștri sunt în general foarte mulțumiți de linia de autobuz 55 a ElectriCity și le place mai mult decât alte rute. Ei apreciază că este liniștită, rularea este lină, interiorul este plăcut și se simt în siguranță în timp ce așteaptă autobuzul. Sunt foarte mulțumit de rezultatele sondajului, deoarece scopul nostru este de a opera numai cu autobuze electrice in toate zonele urbane ale întregii regiuni Västra Götaland pana in 2030."

La întrebarea cu privire la nivelul de zgomot la bordul autobuzelor, 94% dintre clienții care utilizează ruta au răspuns pozitiv, cu o creștere de 7% față de rezultatele celui de-al treilea trimestru al anului 2018. Un impresionant 96% dintre pasageri consideră că, de asemenea, autobuzele contribuie la un mediu urban mai bun. Mai mult, o mare parte din pasageri au spus că, deoarece linia este operată folosind combustibil ecologic, aceasta a afectat pozitiv dorința lor de a călători pe acest traseu.

În urma succesului rutei 55 și a feedback-ului încurajator din partea pasagerilor săi, planurile ambițioase ale Västtrafik de a opera numai cu autobuze electrice în toate zonele urbane ale Suediei de Vest sunt deja în curs de desfășurare. "În această vară, vom introduce autobuze electrice pe o linie de autobuze în Borås și una în Uddevalla, iar în Lidköping întregul sistem urban de transport public va fi electric până în vara anului 2019. Începând cu luna octombrie a acestui an, vom rula și autobuze electrice pe linia 60 din Gothenburg. Până la sfârșitul anului, toate autobuzele de pe acea linie vor fi electrice. Suntem încântați că acum putem aduce experiențele din proiectul ElectriCity în toate ofertele viitoare de transport public ".

Mobilitate.eu

cristi5

#99
^ trebuie subliniat aici ca principalul mijloc de transport in Göteborg e tramvaiul. Localnicii sunt obisnuiti cu transportul electric de multe decenii.

In comparatie Stockholm a desfiintat majoritatea liniilor de tramvai (trecerea de la trafic pe stanga la trafic pe dreapta in 1967 a fost un factor pt ca multe vehicule aveau usi pe stanga) iar acum construieste altele, in mare parte separate de rutier.

In Stockholm n-am vazut inca niciun bus electric. Mai asteptam.

Ionut

Heuliez Bus primește cea mai mare comandă de autobuze electrice de Citybus 18m



Autobuzele vor fi operate în nordul Olandei, iar cea mai mare serie electrică va fi pusă în circulație în decembrie 2019. Heuliez va livra un prim lot de 49 de unități pentru începerea acestui contract. Există opțiunea de a livra în decurs de patru ani încă 51 de unități pentru a face parcul Q-Link complet electric. Linile Q-link leagă cele mai mari orașe din regiune și, prin urmare, oferă pasagerilor un nivel ridicat de confort. Acest lucru se traduce în scaune intercity, conexiuni USB între scaune, WiFi gratuit și climatizare adaptate.

Alegerea modelului GX437 a fost făcută din cauza pachetului unic de acumulatori (sistemul de acumulatori Li-ion NMCG) care poate fi încărcat într-un mod flexibil: încărcarea lentă peste noapte sau/și încărcarea rapidă în timpul zilei. Acest lucru înseamnă că autobuzele pot fi operate fără limitări. GX 437 ELEC are avantaje competitive puternice, oferind standarde de înaltă calitate, fiabilitate și performanțe excelente. Structura este realizată din oțel inoxidabil 100%, corpul este construit din panouri compozite pentru o greutate mai mică și șasiul are o protecție armată.

Peste 100 de persoane pot fi transportate în condiții excelente de confort, într-o cabină luminoasă a pasagerilor, inundată de lumină naturală datorită articulației translucide și ferestrelor triunghiulare suplimentare amplasate pe platforma din față. Distins de autobuze clasice, cu fațada frontală distinctivă BRT, cu acoperișul curbat și cu capacele de la roți, modelul GX 437 ELEC combină designul și eleganța în timp și rafinat și realizează perfect sinteza dintre o călătorie unică și cerințele unui autobuz.

Mobilitate.eu

Ionut

Solaris va livra 54 de autobuze Urbino 18 CNG în Varșovia



Reprezentanții Solaris Bus & Coach S.A. au semnat un contract pentru furnizarea a 54 de autobuze CNG Urbino 18 în Varșovia. Comanda a fost plasată de compania Arriva, care va fi responsabilă pentru serviciul de transport cu autobuzul pe rute selectate, câștigând o licitație publică ținută de compania de transport urban ZTM Warszawa în anul precedent. Chiar dacă există deja 1500 de vehicule de marcă Solaris care circulă în Varșovia, acest lucru va marca prima dată când producătorul a furnizat autobuze alimentate cu gaze în capitala Poloniei.

Urbino 18 CNG articulat va cuprinde o gamă de soluții verzi care asigură o reducere a emisiilor poluante în atmosferă. Autobuzele vor fi alimentate cu gaz natural comprimat care va fi stocat în rezervoarele montate pe acoperiș, cu un volum total de 1700 de litri. Constituind un amestec de hidrocarburi ușoare, CNG va fi adaptat pentru utilizarea într-un motor cu combustie, modelele comandate vor avea motoare Cummins de 8,9 litri cu o putere de 293 kW, respectând standardul Euro 6 extrem de restrictiv.

La bordul fiecărui autobuz vor fi 39 de scaune. Solaris va echipa vehiculele cu un set complet de sisteme electronice, inclusiv anunțuri vocale, supraveghere permanentă a interiorului și exteriorului autobuzului, sistem de numărare a pasagerilor și comunicare de urgență pentru șofer. Pasagerii vor putea achiziționa bilete la automatele de vânzare a biletelor, cu care vor fi echipate fiecare dintre vehiculele comandate. Emisia de zgomot a autobuzelor Solaris alimentate cu gaz va fi mai mică decât cea a modelelor diesel, care, în combinație cu un sistem de climatizare care acoperă întregul vehicul, va spori semnificativ confortul de călătorie.

Mobilitate.eu

Ionut

Mercedes va livra 56 de autobuze electrice eCitaro la Wiesbaden



Mercedes-Benz a primit o primă comandă mai ampla de autobuze electrice eCitaro. Această comandă provine de la compania de transport public ESWE Verkehrsgesellschaft mbH din Wiesbaden, în regiunea Hessen din Germania. În calitate de furnizor de soluții de electromobilitate, Mercedes-B Enz nu livrează doar autobuze electrice, ci are grijă și de adaptarea ofertei de servicii, a echipamentelor și a implementării infrastructurii de încărcare, precum și de gestionarea încărcării în sine. Cu această comandă, orașul Wiesbaden schimbă o cincime din flota de autobuze către soluții de electromobilitate într-o perioadă scurtă de timp.

Primele 15 eCitaro pentru Wiesbaden vor fi echipate cu baterii litiu-ion de generație curentă. Acestea sunt baterii NMC (celule de litiu-nichel-mangan-cobalt-oxid). Fiecare eCitaro este echipat cu 12 baterii cu o capacitate totală de 292 kWh.

Restul de 41 de eCitaro vor fi echipate cu baterii solid-state. Cu această nouă tehnologie a acumulatorilor, eCitaro își asumă încă o dată rolul de lider și este chiar printre pionierii în construcția de autovehicule. Bateriile solid-state au o densitate foarte mare de energie. În acest caz, șapte pachete de baterii sunt suficiente pentru a oferi o capacitate de 441 kWh. Chiar și în timpul iernii, când se confruntă cu cerințele dificile de utilizare a încălzirii electrice, eCitaro poate să acopere mai mult de 200 de km în conformitate cu metoda de testare SORT 2. Toate cele 56 de autobuze sunt vor fi încărcate cu infrastructura montată la autobază.

Mobilitate.eu

Ionut

Berlin testeaza noile trenuri S-Bahn

Primele cinci trenuri noi pentru S-Bahn Berlin, produse de consortiul Stadler-Siemens se afla in teste la Centrul de Testare si Validare al companiei Siemens Mobility din Wegberg-Wildenrath. Pana in prezent, trenurile au parcurs 2.000 de km din totalul de 160.000 de km pe care trebuie sa ii parcurga in cadrul testelor. ,,Incepand cu 2021, vom pune in serviciu noile trenuri care vor face calatoriile mai rapide si mai confortabile pentru pasagerii nostri. Astfel, noile trenuri vor fi supuse testelor timp de doi ani", a declarat Peter Buchner, CEO S-Bahn Berlin.

In decembrie 2015, compania S-Bahn Berlin a semnat un contract cadru cu consortiul Stadler Pankow – Siemens pentru livrarea a pana la 1.380 de vehicule, cu o comanda initiala de 106 trenuri dintre care 85 de trenuri cu patru sectiuni si 21 de trenuri cu doua sectiuni. Noile trenuri vor fi utilizate pe liniile Ringbahn (S41 si S 42), dar si pe liniile de distributie din sud-est, S 47, S 46 si S8 care includ o treime din intreaga retea S-Bahn a Berlinului. Primele 10 vehicule vor fi pregatite sa intre in serviciu comercial incepand cu 2020. Ulterior, toate vehiculele ramase vor fi livrate treptat pana in 2023.

ClubFeroviar.ro

Ionut

WOW. Alta liga...




Autoritățile din Paris achiziționează numărul record de 800 de autobuze electrice pentru eliminarea tuturor autobuzelor diesel din transportul public local

RATP, compania de transport Public din Paris a anunțat un amplu contract pentru achiziția a 800 de autobuze electrice, cu scopul înlocuirii tuturor autobuzelor diesel din transportul public parizian. Trei companii franceze de transport, Heuliez Bus, Bollore și Alstom, au câștigat licitația pentru furnizarea autobuzelor în valoare de până la 400 de milioane de euro. RATP va achiziționat un număr egal de autobuze de la fiecare companie, iar acest lucru indică o primă comandă amplă pentru modelul inovativ de autobuz Alstom Aptis. Primele 150 de autobuze vor fi livrate începând cu 2020, autoritățile din Paris având ca țintă eliminarea tuturor autobuzelor diesel până în 2025, o provocare, având în vedere flota de 4700 de autobuze.

În prezent RATP exploatează 950 de autobuze hybrid, 140 de autobuze cu combustibili bio și 83 de autobuze electrice.

Mobilitate.eu