Transportul public de suprafata in Europa

Started by Ionut, October 15, 2016, 09:45:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Mai multe tramvaie Flexity pentru Karlsruhe



Compania Bombardier Transportation a primit o noua comanda din partea Albtal-Verkehrs-Gesellschaft (AVG), compania de transport din regiunea valea Alb din sud-vestul Germaniei, pentru livrarea a 20 de tramvaie Flexity suplimentare. Aceasta este a treia comanda din 2009 si are la baza acordul cadru pentru un numar total de 75 de vehicule. Valoarea comenzii este de aprox. 87 de milioane de euro (98 de milioane de dolari). Vehiculele vor fi livrate in perioada mai 2020 – martie 2021.

Vehiculele cu sistem de tractiune bicurent sunt in operare pe reteaua de tramvaie, dar si pe reteaua de cale ferata. Acest lucru inseamna ca pasagerii pot calatori direct in oras din zonele invecinate in conditii confortabile si fara a mai fi nevoie sa schimbe trenurile. Vehiculele sunt proiectate sa indeplineasca cerintele orasului si regiunii Karlsruhe si au dotari care imbunatatesc confortul pasagerilor, dar si un sistem modern de informare a acestora. In plus, calatorii beneficiaza de Wi-Fi si spatii multifunctionale generoase pentru transportul persoanelor in carucioare cu rotile, carucioarelor pentru copii sau bicicletelor. Fiecare dintre vehiculele cu o lungime de 37 m pot transporta 244 de pasageri dintre care 93 pe scaune. Tramvaiele Flexity permit cuplarea a pana la 4 vehicule pentru a putea transporta cat mai multi pasageri in timpul orelor de varf.

ClubFeroviar.ro

cristi5

#76
Apropo de tramvaiul din Nisa, un film despre sistemul Alstom SRS, incarcare rapida in statie. Elimina catenara tramvaiului si poate fi folosita si la autobuze. Contactele electrice sunt active numai dupa o confirmare (automata) radio ca vehiculul se afla deasupra.

https://cdn.streamlike.com/play?med_id=0021d8920aaec928

yetiman

La prima vedere e foarte interesant.
Dar ce se intampla daca ploua si e apa pe jos. Sau iarna cand e zapada?
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Ionut

Riga va relansa licitatia de achizitie tramvaie

Compania de transport public din Riga, Rīgas satiksme, va anunta din nou, in urmatoarele luni, doua licitatii pentru reconstructia si dezvoltarea infrastructurii de tramvai, precum si pentru achizitia a 20 de tramvaie noi. Decizia vine ca urmare a suspendarii recente a licitatiilor, ambele fiind in faza avansata: dezvoltarea infrastructurii de tramvai a orasului se afla in faza de ,,licitatie finalizata", iar achizitia de tramvaie cu podea joasa se afla in faza de negociere a procedurii. Inainte de inceperea unei noi proceduri de negociere, Rīgas satiksme doreste sa reanalizeze documentatia de achizitie prin revizuirea cerintelor pentru concurenti, astfel incurajand participarea mai multor companii.

Inainte de anuntarea procedurii de achizitie, toata documentatia este preexaminata de Biroul de Monitorizare a Achizitiilor, in conformitate cu legea. De asemenea, comisia de achizitii a Rīgas satiksme coopereaza indeaproape cu Autoritatea pentru Transparenta Delna in cadrul acordului de supraveghere a proiectului (Pactul de Integritate). Reteaua de tramvai din Riga are o lungime totala de 124 km si 242 de statii. Compania detine 189 de tramvaie, inclusiv 26 de vehicule cu podea joasa. In 2016, municipalitatea a acordat companiei Škoda Transportation un contract pentru furnizarea a 20 de tramvaie cu podea joasa, dintre care 15 tramvaie cu trei sectiuni si 5 tramvaie cu patru sectiuni. Tramvaiele din Riga transporta anual aprox. 34 de milioane de pasageri.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Cracovia achizitioneaza inca 15 tramvaie

Compania MPK Kraków si consortiul Stadler Polska- Solaris Bus & Coach au semnat un contract pentru livrarea a 15 tramvaie noi cu podea joasa. Valoarea contractului este de 109,1 milioane de zloti (25,4 milioane de euro), in timp ce pretul unui tramvai este de 7,27 milioane de zloti (1,7 milioane de euro). MPK Kraków a primit un imprumut din partea BEI de 87 de milioane de euro pentru achizitia de tramvaie noi, iar compania de transport se asteapta sa obtina cofinantare din fonduri europene pentru implementarea proiectului.

,,In urmatorii ani, doar tramvaie cu podea joasa vor circula pe reteaua de tramvaie din Cracovia. Avem in plan investitii in valoare de pana la 1 miliard de zloti (233 de milioane de euro) in acest proiect. Contractul pentru livrarea a 15 tramvaie este primul pas catre realizarea acestui obiectiv", a declarat Primarul Cracoviei Jacek Majchrowski.

Tramvaiele cu podea joasa vor avea o lungime de 33,4 m. Vehiculele vor fi dotate cu aer conditionat, CCTV, porturi USB, iluminare cu LED si un sistem modern de informare a pasagerilor care beneficiaza de un sistem de avertizare voce si ecrane care afiseaza ruta tramvaiului. Fiecare tramvai va fi dotat cu o platforma speciala care faciliteaza accesul persoanelor cu dizabilitati. De asemenea, vor fi montate automate de bilete in interiorul vehiculelor care sa le permita pasagerilor atat plata cu cardul, cat si plata cash la achizitionarea biletelor. Noile tramvaie vor avea usi mai late decat versiunile anterioare, masurand 1,4 m, care vor permite un schimb mai rapid al pasagerilor in statiile de tramvai.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Transportul în comun gratuit: cazul Luxemburg. Cine câştigă, cine pierde

Din martie anul viitor, locuitorii Luxem­burgului vor călători gratuit cu trenurile, tramvaiele şi autobuzele. Este un proiect ambiţios, pe care puţine naţiuni îşi permit să-l aplice. Micul Mare Ducat de Luxemburg poate fi străbătut cu maşina de la un capăt la celălalt în doar două ore, printre podgoriile de pe lângă râul Moselle, prin văile Ardenilor şi încântătoarele sate dominate de castele şi cu ferme vechi în centru, scrie BBC.

Însă un luxemburghez poate petrece două ore doar făcând naveta la şi de la locul de muncă din capitală, oraşul Luxembourg, deoarece traficul congestionat este o problemă majoră. Începând cu 1 martie 2020, călătorii nu vor mai plăti niciun ban pentru utilizarea trenurilor, tramvaielor şi autobuzelor care traversează micul paradis fiscal înghesuit între Germania, Franţa şi Belgia. De această mutare vor beneficia cei 602.000 de rezidenţi ai Marelui Ducat şi 175.000 de muncitori transfrontalieri, precum şi aproxi­mativ 1.2 milioane de turişti, câţi vizitează ţara anual.

În ultimele patru decenii, populaţia luxemburgheză a crescut cu aproape 240.000 de persoane. Forţa de muncă s-a majorat de la 161.000 persoane în 1998 la 427.000 în 2018, alimentată parţial de o creştere de 168% a numărului de lucrătorilor transfrontalieri. Marele Ducat are cel mai mare număr de autoturisme pe cap de locuitor din UE.

ZF

Ionut

Innsbruck isi extinde reteaua de tramvai



Tramvaiele au inceput deja sa circule pe noua sectiune de 4,3 kilometri, cu 12 statii, situata in zona Olympisches Dorf, din orasul austriac Innsbruck. Tramvaiele fac acum legatura intre Leipziger Platz si Josef-Kerschbuamer-Strasse, iar pe aceasta sectiune nou inaugurata circula tramvaiele liniilor 2 si 5. Materialul rulant este fabricat de catre Bombardier. Potrivit proiectului, a fost construita si o noua conexiune peste raul Inn. Intreg proiectul, de extindere a liniei de tramvai in acea zona, a sporit cu 40% mai mult capacitatea de transport, comparativ cu linia de autobuz, care pana in prezent deservea zona Olympisches Dorf.

Proiectul s-a ridicat la un cost de 290 milioane de euro si a fost finantat atat de catre Primaria Innsbruck dar si de catre landul Tirol. Linia face parte din proiectul Regionalbahn, iar acesta, la randul sau, prevede extinderea retelei de tramvai in tot orasul Innsbruck. In consecinta, urmatoarele etape ale proiectului prevad extinderea retelei pe o sectiune in lungime de 1,2 kilometri de la Schützenstrasse pe noua linie catre Rum, precum si extinderea pe o sectiune de 2,2 kilometri din Technik West catre Völs. Cele doua sectiuni vor fi date in folosinta in 2021.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Liège a contractat un imprumut BEI pentru construirea unei noi linii de tramvai

Consortiul Tram'Ardent, cel care dezvolta proiectul pentru noua linie de tramvai din Liège, a semnat cu Banca Europeana de Investitii un acord pentru acordarea unui imprumut in valoare de 200 milioane euro. Imprumutul, garantat prin intermediul Fondului European pentru Investitii Strategice (EFSI) se va derula pe o perioada de 30 de ani si acopera jumatate din costul total al proiectului.

In 2018, Operatorul de Transport din Valonia (regiunea belgiana vorbitoare de limba franceza) a selectat consortiul Tram'Ardent pentru proiectarea, construirea, finantarea si mentenanta proiectului printr-un parteneriat public privat ce se va desfasura pe durata a 30 de ani. Consortiul Tram'Ardent este format din companiile Colas Projects, Colas Belgium, Colas Rail, Colas Nord-Est si CAF alaturi de fondul DIF Infrastructure II, acesta fiind sustinut de catre Banca Europeana pentru Investitii.

Constructia liniei in lungime de 11,7 kilometri, cu 21 de statii, va incepe in mai, anul acesta. Se estimeaza ca primele probe vor avea loc in august 2022, iar punerea in circulatie va avea loc in luna octombrie a aceluiasi an. Producatorul spaniol de material rulant CAF va livra cele 20 de tramvaie, acestea urmand sa circule fara catenara pe cea mai mare portiune a liniei. Cele 20 de tramvaie vor fi livrate pana in aprilie 2022. "Sper ca acest proiect, care contribuie la politica Uniunii Europene de zero emisii poluante pana in 2050, sa inspire si alte orase europene in a-i urma modelul", a punctat Violeta Bulc, comisarul european pentru Transport.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Finlanda a reactualizat costurile pentru linia de tramvai care va lega orasele Helsinki si Espoo



Se estimeaza ca linia de tramvai Raide-Jokeri, in lungime de 25 kilometri, se va ridica la un cost de 566 milioane euro, incluzand aici si 110 milioane de euro pentru achizitia a 29 tramvaie noi, precum si 69,5 milioane euro pentru construirea unui nou depou. Companiei Transtech, filiala a producatorului ceh de material rulant, Škoda Transportation, i-a fost atribuit contractul pentru livrarea de tramvaie Artic XL.

Daca finantarea necesara va fi aprobata de catre administratiile locale ale celor doua orase, constructia liniei va putea demara in iunie anul acesta. Potrivit estimarilor, linia ar putea fi operationala in 2024. Formal, constructia a fost aprobata de catre cele doua municipalitati in noiembrie 2018.

Linia Raide-Jokeri va realiza conexiunea intre districtul Itäkeskus, din estul capitalei Helsinki si districtul Keilaniemi, din estul orasului Espoo. Se vor construi 16 kilometri cale de rulare in Helsinki si 9 kilometri in Espoo. Utilitatea liniei este justificata prin faptul ca aceasta va inlocui linia 550, de autobuze. Astfel, poluarea s-ar reduce considerabil. Un alt aspect important pentru care autoritatile sustin construirea liniei light rail este acela ca ea va fi utila in masura in care se estimeaza ca, pana in 2050, numarul de locuitori va creste la 2 milioane in zona Greater Helsinki.

Zilnic, 40.000 de pasageri utilizeaza aceasta linie. Se preconizeaza insa ca dupa punerea in circulatie a liniei light rail, dupa 2025, numarul zilnic de pasageri va fi de 90.000, ajungand la peste 100.000 de pasageri pana in 2040.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Licitatia cu probleme de la Varsovia se incheie. Hyundai Rotem, selectata pentru livrarea celor 213 tramvaie noi



Dupa lungi serii de discutii si mai ales anulari si reluari ale aceleiasi licitatii, Tramwaje Warszawskie a decis sa atribuie companiei Hyundai Rotem contractul pentru livrarea a 213 tramvaie noi, cu podea joasa. Oferta Hyundai Rotem, in valoare de 1,85 miliarde de zloti (aproximativ 430 milioane euro) a devansat oferta producatorului polonez de material rulant, Pesa, acesta din urma participand la licitatie cu o oferta mult prea mare care depasea bugetul Tramwaje Warszawskie pentru acest proiect. Sud-coreenii au fost si peste oferta consortiului Stadler-Solaris, acestia neindeplinind toate specifiicatiile solicitate de catre autoritatea de transport public din Varsovia.

Achizitia celor 213 tramvaie noi este partial finantata si cu ajutorul fondurilor europene. Comanda de baza presupune livrarea a 85 de tramvaie bi-directionale si 18 tramvaie unidirectionale, fiecare in lungime de 33 metri, precum si 20 de tramvaie unidirectionale in lungime de 24 metri. Autoritatea are optiunea de a suplimenta comanda cu inca 45 de tramvaie bi-directionale si 45 de tramvaie unidirectionale, de asemenea fiecare tramvai cu lungime de 33 metri.

Livrarea tramvaielor din comanda de baza ar trebui sa aiba loc la 22 de luni de la semnarea contractului si, potrivit cerintelor, se va incheia in octombrie 2022.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Praga a primit ultimul din cele 250 de tramvaie ForCity



Compania de Transport Public din Praga (DPP) a primit ultimul tramvai ForCity Alfa din cele 250 de vehicule livrate de Škoda Transportation. Avand o lungime de 31,4 m si o latime de mai putin de 2,5 m, tramvaiul unidirectional cu trei sectiuni poate transporta 180 de pasageri si are 61 de scaune. Sase usi duble late faciliteaza procesul de imbarcare/debarcare a pasagerilor, iar capacitatea tramvaiului de a trece usor de curbe reduce timpul de calatorie si accelereaza traficul. In 2015, s-au facut modificari ale designului exterior si interior al tramvaiului, dar si modificari de natura tehnica care au imbunatatit confortul in timpul calatoriei. Noul design este deosebit mai ales in partea din fata a vehiculului unde culoarea tramvaiului a fost modificata semnificativ.

Timp de 10 ani, Škoda a livrat companiei pragheze aceste 250 de tramvaie cu podea joasa care au transportat pasagerii cu succes pe o distanta totala de peste 50 de milioane de km. ,,Am primit ultimul tramvai 15T din cele 250 de vehicule livrate de Škoda Transportation. Acesta a fost unul dintre cele mai importante contracte pe termen lung ale noastre si am finalizat o etapa importanta a modernizarii parcului nostru de tramvaie", a declarat Petr Witowski, Presedintele Consiliului de Administratie si CEO al DPP. In 2005, companiile au semnat un contract pentru livrarea a 250 de tramvaie cu o valoare totala de 17 miliarde de coroane cehesti (657 milioane de euro, la cursul de schimb din februarie 2019). Primul tramvai a fost livrat in 2011, tramvaiul cu numarul 100 in 2014, iar cel cu numarul 200 cu design nou a fost livrat in 2017. Contractul de livrare a tramvaielor pentru Compania de Transport Public din Praga este unul dintre cele mai mari din istoria companiei Škoda Transportation.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Inca un oras italian are acum linie de tramvai catre aeroport



Florenta, capitala provinciei Toscana, a inaugurat recent Linia T2 de tramvai, cea care face legatura intre centrul vechi al orasului (Piazza dell'Unità) catre aeroportul Peretola. Conexiunea se va realiza in 20 de minute. Linia are o lungime de 5,3 kilometri, cu 12 statii. Autoritatile estimeaza ca 17 milioane de pasageri vor utiliza, anual, aceasta noua linie. Linia T2 porneste de la terminalul aeroportului, trece apoi pe sub bulavardul Guidoni, pe sub linia de cale ferata Florenta-Pisa, ajungand apoi in Piazza dell'Unità, pe strada Novoli. De la Guido Monaco, via Alamanni, linia T2 are o conexiune directa cu Linia T1, in statia Santa Maria Novella. Autoritatile au anuntat ca pana pe 24 februarie transportul pe Linia T2 va fi gratuit.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Mercedes-Benz eCitaro ,,electrizeaza" transportul european



Primele autobuze electrice Mercedes-Benz eCitaro circula deja de cateva luni in orasele Hamburg si Heidelberg, urmand ca in perioada urmatoare sa fie livrate si catre alte orase din Germania. In plus, Mercedes-Benz a primit comenzi si din alte tari europene. Modelul eCitaro de la Daimler Buses este produs in serie la fabrica din Mannheim, care are capacitatea de a onora toate comenzile. La ora actuala, cererea din partea companiilor de transport public pentru autobuze electrice nu este foarte ridicata. Unul dintre motive este si necesitatea investitiei in infrastructura necesara trecerii de la o flota de autobuze conventionale la una complet electrica, care s-a dovedit a fi un proces mai complex decat era planificat.

Simultan cu livrarile in Germania, in cateva zile, mai multe autobuze Mercedes-Benz eCitaro vor fi livrate catre partenerii contractuali ai Daimler Buses din Luxemburg, Franta si Polonia. Autobuzele vor fi integrate pe rutele de transport public local pentru a convinge operatorii de transport de calitatile si eligibilitatea acestora pentru utilizarea zilnica.

T-Times.ro

Ionut

Prima comanda pentru vehiculele electrice Alstom Aptis vine din Strasbourg



Communauté des Transports Strasbourgeois (Compania de Transport Public din Strasbourg) a plasat companiei Alstom prima comanda pentru autobuzele 100% electrice Aptis. Astfel, comanda a fost plasata pentru 12 autobuze electrice Aptis, fiecare in lungime de cate 12 metri, echipate cu trei usi de acces. Vor fi totodata si primele autobuze electrice care intra in componenta flotei de transport a Communauté des Transports Strasbourgeois.

Sistemul sau de oprire pentru alinierea perfecta la trotuar, podeaua 100% joasa si complet plana si usile duble largi permit circulatia usoara si imbarcarea convenabila pentru persoanele cu mobilitate redusa si pentru carucioare. Echipat cu ferestre largi pe toata lungimea sa, Aptis ofera cu 25% mai multe suprafete deschise decat un autobuz standard si o zona de relaxare, in spate, cu vedere panoramica asupra orasului. Vehiculele solicitate de Strasbourg sunt destinate incarcarii lente, pe timp de noapte in depou. Aptis este de asemenea disponibil pentru incarcare la capatul fiecarei linii, ori de cate ori este necesar, utilizand solutii de incarcare la sol (SRS) sau incarcarea prin partea superioara (pantograf inversat).



Autobuzul Aptis, inspirat din design-ul unui tramvai, il caracterizeaza ca fiind o solutie unica pentru mobilitate. Autobuzul Aptis este 100% electric, bateriile si sistemele sale de alimentare fiind situate pe acoperis, ceea ce faciliteaza, in mod cert, activitatea de mentenanta. Rotile sunt situate la ambele capete, dar fara console ca la autobuzele obisnuite, asa incat Aptis asigura pasagerilor mai mult confort prin podeaua joasa prezenta pe o suprafata de 20 m2. Vehiculul are o autonomie de pana la 200 kilometri, iar durata de viata a unei baterii este de sapte ani.

Calitatea si confortul sunt intregite de design-ul inovator, inspirat de tramvaie, astfel ca Aptis este construit cu doua sau trei usi duble, la fel ca un tramvai, in ideea de a permite pasagerilor urcarea si coborarea din vehicul si, in mod special, pentru a facilita accesul persoanelor cu mobilitate redusa si a celor ce utilizeaza carucioare.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Solaris din Polonia livrează noi autobuze electrice Berlinului



Producătorul polonez de autobuze Solaris Bus & Coach va livra 15 autobuze electrice Solaris Urbino companiei de transport public a Berlinului BVG, potrivit polandin.com. Valoarea totală a contractului se ridică la 13,2 milioane de euro. Potrivit companiei, autobuzele vor fi livrate Germaniei până la sfârşitul trimestrului doi al anului 2020. Companiile germane au comandat aproape 100 de autobuze electrice până acum.

ZF