News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Transportul public de suprafata in Europa

Started by Ionut, October 15, 2016, 09:45:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Alstom a livrat primul tramvai Citadis in orasul Caen la Mer



Primul tramvai Citadis XO5 din cele 23 destinate comunitatii urbane Caen la Mer a ajuns la Centrul de Operatiuni si Mentenanta din Fleury-sur-Orne, iar de aici a fost predat reprezentatilor orasului si celor ai companiei Alstom. Contractul a fost semnat in 2016 pentru suma de 52 milioane de euro. Tramvaiul Citadis XO5 pentru Caen la Mer are lungimea de 33 metri, este echipat cu 6 usi duble pe fiecare parte si va putea transporta peste 210 pasageri.

Tramvaiul va beneficia de iluminare LED 100% cu difuzoare pentru a omogeniza sursa de lumina, 6 ecrane foarte mari pentru informarea pasagerilor și ferestre mari care acopera 45% din suprafata tramvaiului. Acesta va oferi, de asemenea, puncte de încărcare USB, o premiera pentru tramvaie in Franța. Deosebit de eficient din punct de vedere energetic, tramvaiul Citadis X05 pentru comunitatea urbană din Caen la Mer va putea, de asemenea, să urce pantele cu inclinatii mai mari de 8% și va avea componente standardizate, mai accesibile, oferind locuitorilor din Caen la Mer, toate garanțiile pentru înlocuirea avantajoasă a sistemului actual de transport cu tramvaiul.

Opt dintre cele douăsprezece fabrici Alstom din Franța sunt implicate în proiectarea și fabricarea tramvaiului Citadis pentru Caen la Mer: La Rochelle este responsabila pentru managementul de proiect, proiectare, asamblare și testare, Ornans pentru motoare, Le Creusot pentru boghiuri, Tarbes pentru dispozitivele de tracțiune, Valenciennes pentru aspectul interior, Villeurbanne pentru electronica de la bord, Aix en Provence pentru tahometrie și Saint-Ouen pentru proiectare.

Până în prezent, peste 2500 de tramvaie Citadis au fost vândute în mai mult de 50 de orașe din întreaga lume, dintre care 23 în Franța, unde tramvaiele din aceasta gama circula de aproape 20 de ani și au peste un miliard de kilometri efectuati. Versiunea X05 a tramvaiului Citadis a fost deja comandată de Nisa, Sydney și Lusail (Qatar).

ClubFeroviar.ro

Ionut

Plzeň comanda tramvaie Škoda



Operatorul de transport public din Plzeň, PMDP, a acordat companiei Škoda Transportation un contract pentru livrarea a 22 de tramvaie ForCity Smart in valoare de 38,75 de milioane de euro (1 miliarde de coroane cehe) care include si o optiune pentru tramvaie suplimentare. Tramvaiele bidirectionale de mare capacitate cu trei sectiuni vor avea podea 100% coborata. Printre alte avantaje ale vehiculelor se numara sasiul pivotant si presiunea scazuta asupra osiilor care nu uzeaza sina. Tramvaiele ofera si o solutie tehnica adecvata atat pentru curbele stranse, cat si pentru liniile dificile in rampa din Plzeň.

Cele cinci usi duble de pe ambele laturi ale vehiculului vor permite imbarcarea si debarcarea rapida a pasagerilor. Tramvaiele ForCity Smart vor fi in conformitate cu cele mai recente standarde europene, inclusiv cu cerintele privind utilizarea materialelor cu un nivel scazut de inflamabilitate si cabinele rezistente la impact. Noua configuratie a cabinei vatmanului ii permite acestuia sa vada si sa controleze vehiculul mai bine. Noile vehicule vor fi personalizate in conformitate cu cerintele si specificatiile orasului Plzeň. ,,Suntem fericiti ca vehiculele achizitionate recent vor contribui la cresterea confortului calatorilor nostri. Aceasta achizitie va creste numarul tramvaielor cu podea joasa de la 69% la 86%. Varsta medie a parcului de vehicule va fi redusa cu pana la opt ani", a declarat Jiří Ptáček, Director Transporturi in cadrul PMDP.

ClubFeroviar.ro

Ionut

A fost prezentat noul tramvai pentru Poznań



Furnizorul de material rulant cu sediul in Poznań, Modertrans, a prezentat oficial primul tramvai Moderus Gamma comandat de catre compania de transport public din Poznań, MPK Poznań. Primul tramvai a fost deja trimis catre depoul Franowo din Poznań. In cadrul unui contract cu MPK Poznań, Modertrans va livra 50 de tramvaie noi dintre care 30 de tramvaie unidirectionale si 20 bidirectionale. Fiecare vehicul are 56 de scaune si o capacitate totala de 240 de pasageri.

Tramvaiul are spatii dedicate carucioarelor cu rotile si bicicletelor. Tramvaiul este dotat cu un sistem de recuperare a energiei si are 544 de cai putere. Toate vehiculele vor fi adaptate pentru instalarea de supercapacitoare. Tramvaiul este construit cu materiale si tehnologie moderne, care permit o performanta imbunatatita a tractiunii vehiculului, reducerea greutatii si, prin urmare, reducerea uzurii sinei si a nivelului de zgomot emis. Noile tramvaie vor avea sapte usi si vor asigura imbarcarea si debarcarea rapida si eficienta a calatorilor. Temperatura adecvata din tramvai va fi mentinuta cu ajutorul unui sistem de incalzire automata cu 6 zone si unui sistem de aer conditionat automat cu 3 zone. Toate tramvaiele vor fi dotate cu un sistem de informare a pasagerilor dinamic si ecrane publicitare.

Proiectul cu privire la achizitia noilor tramvaie este finantat in cadrul Programului Operational Infrastructura si Mediu. Costul total al proiectului este de 450,3 milioane de zloti (104 milioane de euro), iar valoare costurilor eligibile este de 366 de milioane de zloti (84,6 milioane de euro). In prezent, cofinantarea acordata proiectului este de 50 de milioane de zloti (11,55 milioane de euro). Valoarea totala a proiectului include si finantarea achizitiei a 10 tramvaie Moderus Beta, comandate in 2016.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Stadler obtine un nou contract in Elvetia



Aargau Verkehr, noua companie de transport public din regiunea Aargau, a selectat producatorul de material rulant Stadler pentru livrarea a opt tramvaie Tramlink pentru linia Limmattalbahn. Aceasta se construieste in prezent in vestul orasului Zürich. Aargau Verker, in parteneriat cu un alt operator elvetian, Baselland Transport, a mai comandat alte 10 tramvaie Stadler, din aceeasi gama, dar pentru linia Waldenburgerbahn, cantonul Basel. Prin comanda in asociere se face o economie de 4,2 miliarde franci elvetieni, la comanda totala ce insumeaza 43 de milioane franci elvetieni. Contractul va fi semnat la sfarsitul lui 2019.

Stadler va fabrica vehiculele light rail la unitatea sa din Valencia, acestea urmand sa fie gata pentru inceperea serviciului comercial in decembrie 2022. Toate vehiculele light rail vor fi cu podea joasa 100%, bi-directionale, compuse fiecare din cate sapte unitati. Vor avea lungimea de 44,3 metri si latimea de 2400 mm, cu o capacitate de a transporta 260 de pasageri, din care 88 pe scaune. Viteza comerciala va fi de 80 km/h.

Lucrarile la linia Limmattalbahn au fost demarate in august 2017, urmand ca prima sectiune sa fie deschisa in 2019 intre Altstetten, in Zürich si Geissweid in Schlieren (partea de vest a orasului). Linia va fi finalizata in totalitate in 2022 si va avea o lungime de 13,4 kilometri, cu 27 de statii. Noua ruta light rail este dezvoltata de catre compania cu acelasi nume, Limmattalbahn, detinuta de catre cantoanele Zürich si Aargau. Tot cele doua cantoane finanteaza si proiectul.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Stadler obtine un nou contract in Germania



Producatorul elvetian de material rulant, Stadler si EVAG, autoritatea de transport public din orasul german Erfurt au semnat un contract pentru livrarea a 14 tramvaie noi. Astfel, potrivit cerintelor Stadler va livra o versiune in lungime de 42 metri a tramvaiului sau din gama Tramlink. Noile tramvaie pentru Erfurt (cel mai mare oras si capitala a landului Thuringia) vor putea asigura transportul a 248 de pasageri, cu 102 locuri pe scaune. Vehiculele vor avea cinci usi duble si doua usi single. Vor dispune si de zone multifunctionale. Sistemele moderne de informare a pasagerilor permit planificarea individuala a calatoriei.

Stadler estimeaza ca primul tramvai din noua comanda va fi livrat in Erfurt la sfarsitul lui 2020.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Berna a lansat o licitatie pentru 50 de tramvaie noi

Bernmobil, operatorul de transport public din capitala elvetiana, a lansat o licitatie pentru achizitionarea a 50 de vehicule light rail, cu podea joasa, acestea urmand sa fie introduse, incepand cu 2023, pe reteaua de tramvai cu ecartament ingust din Berna. Valoarea intregii comenzi, de 50 de vehicule light rail, este estimata la 100 milioane franci elvetieni (87,5 milioane euro) si va fi, in acelasi timp, cea mai mare comanda de tramvaie facuta de catre Bernmobil pana acum.

Operatorul Bernmobil a precizat ca a ajuns la un acord cu Bern Solothurn Regional Transport (BSRT) pentru achizitia unor astfel de vehicule noi care sa le inlocuiasca pe cele vechi de pe Linia 6. Comanda initiala se ridica la 20 de vehicule light rail noi, bidirectionale. Acestea vor trebui sa fie in lungime de 43 metri cu minim 52 de locuri pe scaune fiecare. Contractul va include optiunea livrarii a inca 30 astfel de vehicule, pentru a putea extinde parcul de material rulant destinat proiectului de tramvai Berna- Ostermundingen, proiect ce prevede extensia Liniei 9 de la Wabern la Kleinwabern.

Furnizorii pot depune ofertele pana in martie 2019, urmand ca Bernmobil sa selecteze si sa anunte castigatorul licitatiei pana la sfarsitul lui 2019. Livrarea comenzii initiale de 20 de tramvaie va avea loc intre inceputul lui 2023 si toamna anului 2024.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Unda verde pentru cea de-a doua extindere a liniei de tramvai din Luxemburg



Noua etapa de extindere a liniei de tramvai din capitala Ducatului Luxemburg va incepe in decembrie anul acesta si va traversa Bulevardul Libertatii (Avenue de la Liberté), o zona cuprinsa in patrimoniul UNESCO inca din 1994. Zona este cuprinsa intre Piata Bruxelles si Piata Paris. "Noul proiect nu ridica nicio problema catre Gara Centrala, iar tramvaiele nu vor afecta piesajul mai mult decat autoturismele sau autobuzele care circula in prezent in zona. Din contra, noul proiect de tramvai constituie un progres in viata urbana", considera UNESCO. Lucrarile de extindere a liniei se vor desfasura in centrul capitalei Luxemburg, in zona cuprinsa intre bulevardele Émile-Reuter si Libertatii.

Pana la sfarsitul lui 2020, tramvaiele vor circula pe ruta Place de l'Étoile catre Gara Centrala, ruta pe care se vor construi patru statii noi. Luxtram, operatorul retelei de tramvai, a comandat deja inca 12 tramvaie de la CAF astfel incat sa poata face fata cerintelor de trafic catre partea de sud a orasului, pe traseul via Gara Centrala. Cu toate acestea, va fi nevoie si de o a treia comanda, pana in 2021, pentru ca linia sa poata fi operata conform cerintelor. Parcul necesar de material rulant a fost estimat la 32-33 de tramvaie. Cele 12 tramvaie noi vor fi livrate de catre producatorul spaniol de material rulant, CAF, in 2019.

Prima sectiune a liniei de tramvai, intre Red Bridge si Luxexpo, a fost inaugurata in decembrie 2017. Are opt statii, plus inca doua statii intermodale, unde se poate face legatura cu alte mijloace de transport urban. Operatorul Luxtram s-a aratat multumit de gradul de utilizare zilnica al primei sectiuni de tramvai, inregistrand 17,000 de pasageri pe zi, aproape dublu fata de numarul estimat initial de 8,400 pasageri pe zi.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Plzeň ar putea primi finantare BEI pentru noile tramvaie



Banca Europeana de Investitii evalueaza proiectul lansat de compania de transport public din Plzeň (Cehia) privind achizitia de noi tramvaie si troleibuze, inclusiv reconstructia unui depou. Valoarea totala a proiectului este de 163 de milioane de euro, din care finantarea propusa de BEI este de 50 de milioane de euro. Compania de transport public intentioneaza sa achizitioneze 34 de tramvaie, care vor inlocui parcul de tramvaie vechi, dar si 34 de troleibuze.

Recent, autoritatile orasului Plzeň au semnat cu Škoda Transportation un contract pentru achizitia a 22 de tramvaie ForCity Smart. Contractul, in valoare de 38,7 milioane de euro, include o optiune pentru tramvaie suplimentare. Conform cerintelor si specificatiilor companiei de transport public, noile tramvaie vor fi bidirectionale, cu trei sectiuni si cu podea joasa 100%. Prin acest contract, parcul de tramvaie cu podea joasa in totalitate va fi majorat de la 69% la 86%.

ClubFeroviar.ro

Ionut

BEI sustine modernizarea retelei de tramvaie din Košice

Banca Europeana de Investitii evalueaza proiectul de modernizare a retelei de tramvaie din Košice estimat la 97 de milioane de euro. In cazul in care este aprobat, BEI poate aloca 9 milioane de euro pentru implementarea proiectului. Proiectul consta in proiectarea, constructia si darea in exploatare a lucrarilor de modernizare a infrastructurii si catenarei liniilor duble de tramvai cu o lungime totala de 7,9 km. Traversarile si macazurile vor fi de asemenea modernizate. Alaturi de materialul rulant achizitionat recent, liniile de tramvai modernizate vor creste fiabilitatea si confortul serviciului de transport public de pasageri, sustinand transferul modal in favoarea transportului public. Acest lucru va sustine reducerea sau limitarea congestiei pe reteaua existenta de transport, imbunatatind astfel calitatea vietii si accesul la spatiul urban.

Vara trecuta, municipalitatea a finalizat prima parte a celei de-a doua faze a proiectului de modernizare a liniei de tramvai. Eurovia SK a castigat contractul pentru a doua faza a proiectului de modernizare a retelei de tramvai din Košice. Fiind estimat la 80 de milioane de euro, noul contract continua prima etapa a lucrarilor, realizata de Eurovia in perioada aprilie-octombrie 2015 (in valoare de 20 de milioane de euro). Proiectul de modernizare lansat in 2016 include opt sectiuni separate, dar si reconstructia peroanelor, panourilor de informare si semafoarelor. Reteaua de tramvai are o lungime de peste 33 de km si include 15 statii urbane si periferice.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Končar livreaza tramvaie noi in Letonia



Producatorul croat de material rulant si echipamente electrice, Končar Elektroindustrija, a semnat cu o companie letona, Liepājas Tramvajs, un contract pentru fabricarea si livrarea a sase tramvaie cu podea joasa. Detaliile financiare ale tranzactiei nu au fost dezvaluite de catre niciuna dintre parti. Cu toate acestea, singurul lucru cunoscut este acela ca achizitia va fi finantata din fonduri europene.

Končar va participa in acest proiect prin intermediul subsidiarei sale Končar – Elektricna vozila, aceasta urmand sa livreze primul tramvai in termen de doi ani de la semnarea contractului. Anuntul a fost facut de catre producatorul croat de material rulant la Bursa din Zagreb. Toate cele sase tramvaie trebuie livrate in maxim 36 de luni de la semnarea contractului. Aceasta include optiunea livrarii a inca opt tramvaie, suplimentar fata de comanda de baza.

Liepājas Tramvajs este operatorul de transport public din orasul Liepāja, situat in vestul Letoniei, pe coasta Marii Baltice. Este al treilea oras, ca marime, dupa Riga si Daugavpils. Liepāja are aproximativ 70,000 locuitori si o singura linie de tramvai.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Luxemburgul va deveni prima țară din lume cu transport public gratuit

Luxemburgul va deveni prima țară din lume în care transportul public va fi gratuit, a relatat miercuri The Guardian în ediția sa online. Biletele pentru transportul cu trenul, tramvaiul și autobuzul vor fi eliminate începând de vara viitoare, conform planurilor guvernului de coaliție reales al premierului Xavier Bettel, care a fost învestit miercuri în funcție pentru al doilea mandat, scrie Agerpres.

Profit.ro

Ionut

Cracovia va lansa licitatia pentru 40 de tramvaie noi

Compania de transport public din Cracovia, MPK, va anunta anul viitor o licitatie pentru achizitia a 40 de tramvaie noi, a declarat Mariusz Szałkowski, Vicepresedintele MPK. In urmatorii ani, MPK intentioneaza sa inlocuiasca toate tramvaiele cu vehicule cu podea joasa si consum redus de energie. Pentru acest proiect, MPK intentioneaza sa investeasca 234,3 milioane de euro (1 miliard de zloti). Valoarea tuturor proiectelor implementate de operatorul de transport public depaseste deja 1,6 miliarde de zloti (382,64 de milioane de euro) din care aproximativ 1 miliard de zloti (23,9 milioane de euro) sunt fonduri acordate de UE.

Anuntul a fost facut in timpul Conferintei ONU privind Schimbarile Climatice – COP 24 care a avut loc in Katowice, unde MPK si Banca Europeana de Investitii au semnat un acord de imprumut de 87 de milioane de euro (376 milioane de zloti) pentru reinnoirea parcului de tramvaie. ,,Acordul de imprumut cu BEI va permite companiei MPK sa isi duca la bun sfarsit planurile de reinnoire a parcului de tramvaie", a declarat Szałkowski. Imprumutul va finanta achizitia a pana la 90 de tramvaie noi, cu podea joasa si un consum de energie redus care sa inlocuiasca tramvaiele vechi, dar si modernizarea tramvaielor existente.

In decembrie, compania MPK intentioneaza sa semneze cu asocierea formata din Stadler Polska si Solaris Bus & Coach un acord pentru 15 tramvaie noi suplimentare ca parte a acordului cadru pentru 50 de tramvaie semnat in ianuarie 2018. Valoarea contractului este de 314 milioane de zloti (75 de milioane de euro). Proiectul a primit si o cofinantare in valoare de 125 de milioane de zloti (29,9 milioane de euro) in cadrul Programului Operational Infrastructura si Mediu 2014-2020. Conform estimarilor, primele vehicule noi din cele 35 de tramvaie comandate vor intra in serviciu la inceputul lui 2020. Toate tramvaiele ar trebui livrate pana in trimestrul al treilea din 2020.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Škoda a prezentat primul tramvai pentru Chemnitz



Compania Škoda Transportation a prezentat in Chemnitz, Germania, primul din cele 14 noi tramvaie moderne ForCity Classic care vor intra in serviciu pe reteaua de tramvai a orasului. Tramvaiele vor circula pe retea dupa efectuarea testelor care sunt programate pentru primavara viitoare. Vehiculele cu podea 100% coborata vor fi livrate in urma unui contract in valoare de 950 de milioane de coroane cehe (36,8 milioane de euro) atribuit de compania de transport public din Chemnitz (CVAG).

Intregul parc de vehicule va fi livrat in Germania pana in vara anului 2019. Caroseria tramvaiului este realizata din otel inoxidabil si ofera acces liber de la un capat la altul. Vehiculele beneficiaza de doua spatii multifunctionale largi care pot adaposti pana la patru carucioare cu rotile sau pentru copii sau 4 pana la 6 biciclete. Vehiculele sunt de ultima generatie. Cabina conductorului este dotata cu aer conditionat, la fel ca si compartimentul dedicat calatorilor. De asemenea, vehiculul are un sistem de informare usor de inteles si un sistem audio nou si sofisticat adaptat persoanelor cu probleme de vedere. Tramvaiul are o lungime de 31,4 m si o latime de 2,65 m. Capacitatea totala dedicata pasagerilor este de pana la 281 de persoane, dintre care 64 pe scaune.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Orasul Ulm a inaugurat Linia 2 de tramvai



In data de 8 decembrie, reprezentantii companiei SWU Verkehr si ai Ministerului Transporturilor din Baden-Württemberg au inaugurat oficial Linia 2 a tramvaiului din Ulm, pe care vor circula tramvaiele Avenio M, livrate de Siemens Mobility. Conform estimarilor, linia de tramvai, cu o lungime de aprox. 10 km, care leaga Orasul Stiintific din Ulm de cartierul Kuhberg, va atrage 5.500 de calatorii de la transportul privat motorizat care vor fi transferate catre transportul public. Cele 12 tramvaie noi livrate de Siemens Mobility vor fi folosite pe intreaga retea de tramvaie a orasului (liniile 1 si 2). Primul tramvai circula pe Linia 1 din Ulm din vara acestui an. Intre timp, Siemens Mobility a livrat toate cele 12 tramvaie. Odata cu inaugurarea Liniei 2, tramvaiele vor incepe oficial serviciul de transport pasageri.

Sistemul Siemens de Asistenta a Tramvaielor este instalat pe intregul parc de tramvaie Avenio al orasului Ulm. Sistemul informeaza conductorul cu privire la situatiile critice cu ajutorul senzorilor lidar si radar, ajutand astfel la evitarea accidentelor. Tramvaiul Avenio M a fost imbunatatit pentru a putea circula pe rutele din Ulm care au pante abrupte. Caroseria din aluminiu a tramvaiului este usoara, iar sistemul electric de ultima generatie reduce consumul energiei.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Nisa – Coasta de Azur inaugureaza extensia liniei de metrou usor



Extensia liniei de metrou usor vest-est care leaga orasul de aeroport a fost inaugurata cu tramvaiele de noua generatie furnizate de Alstom si sistemul inovator de alimentare cu energie SRS. Tramvaiul modern Citadis X05 ofera un grad de confort imbunatatit: geamurile acopera 40% din suprafata tramvaiului, sistemul de iluminat este de tip LED pentru o lumina blanda, omogena, scaunele sunt late, informatiile despre calatorie sunt afisate pe ecrane late, iar accesul in vehicul se face pe toata lungimea tramvaiului pe usi duble. Inovatiile tramvaiului Citadis X05 aduc imbunatatiri serviciilor de transport, iar capacitatea de transport a calatorilor este cu 10% mai mare, cota de intoarcere in statii a crescut cu 20%, in timp ce costurile de mentenanta preventiva au fost reduse cu peste 20%.

Pentru a se integra in peisajul orasului, tramvaiele Citadis care vor opera pe linia T2 din Nisa sunt complet autonome si nu depind de cablurile unei linii de contact datorita solutiei de alimentare la nivelul solului SRS combinata cu sistemul Citadis Ecopack de captare a energiei. Solutia SRS are la baza principiile de operare bazate pe siguranta si un sistem de alimentare la nivelul solului testat (folosit pentru retelele de metrou usor din Bordeaux, Reims si Dubai).

,,Dupa darea in exploatare a sectiunii Cadam-Magnan, inaugurarea sectiunii catre aeroport este un nou pas major. Pentru acest proiect au fost utilizate multe inovatii realizate de expertii nostri: tramvaie de ultima generatie, un nou sistem de alimentare SRS dezvoltat in Vitrolles, in regiunea Provence – Alpi – Coasta de Azur, dar si primul tramvai conectat la internet prin Wi-Fi incepand cu primavara lui 2019", a declarat Jean-Baptiste Eyméoud, Presedintele Alstom Franta.

In total, peste 2.600 de tramvaie Citadis au fost vandute in peste 50 de orase din 20 de tari.

ClubFeroviar.ro