Transportul public de suprafata in Europa

Started by Ionut, October 15, 2016, 09:45:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Škoda va livra 80 de tramvaie in Germania

Producatorul ceh de material rulant, Škoda Transportation, a castigat o licitatie pentru livrarea a 80 de tramvaie moderne companiei de transport Rhein-Neckar-Verkehr (rnv). Acestea vor circula pe linii din orasele Mannheim, Ludwigshafen si Heidelberg. Cele 80 de tramvaie reprezinta comanda de baza, insa contractul include optiunea livrarii, suplimentar, a inca 34 de tramvaie. Contractul pentru comanda de baza se ridica la valoarea de 250 milioane euro.

"Acesta este cel mai mare contract al nostru pentru export, de pana acum, atat din punct de vedere financiar cat si din punct de vedere al procesului de fabricatie. Acum se vad si rezultatele strategiei noastre axata pe pietele din Europa de Vest. Pentru Rhein-Neckar-Verkehr este un proiect unic deoarece aceste tramvaie vor realiza conexiunea intre trei state federale. Tot in acest an vom livra tramvaie unui alt oras din Germania, Chemnitz", a precizat Petr Brzezina, presedinte si CEO al Škoda Transportation.

Astfel, in prima faza, cele 80 de tramvaie din comanda de baza vor face conexiunea intre statele federale Baden-Württemberg, Hessen si Rhineland-Palatinate. Primele vehicule vor fi puse in circulatie incepand cu 2021.

"Noile tramvaie vor avea la baza platforma din gama ForCity Smart, acestea fiind fabricate in uzina Transtech, pe care o detinem in Finlanda. In prezent livram tramvaie din gama ForCity Smart (Artic) in Helsinki si urmeaza sa livram si in Tampere, un alt oras din Finlanda", a declarat Zdeněk Majer, vice-presedinte al grupului Škoda Transportation si presedinte al subsidiarei Transtech.

Tramvaiele ce vor livrate de catre Škoda in Germania vor avea trei lungimi diferite, insa toate cu aceleasi caracteristici tehnice. Astfel tramvaiele vor avea trei, patru sau sase sectiuni. Cel cu sase sectiuni va avea 60 de metri lungime, ceea ce il face sa fie cel mai lung tramvai din lume. Din sediul Škoda de la Plzeň vor fi livrate aproximativ 31 de tramvaie cu lungimea de 30 de metri, aproximativ 37 de tramvaie cu lungimea de 40 de metri si circa 12 tramvaie cu lungimea de 60 de metri. Toate tramvaiele vor fi bi-directionale si cu podea joasa, cu boghiuri pivotante, apte sa ruleze pe linii cu ecartament ingust. Vor fi echipate cu sisteme de informare a pasagerilor, sisteme de supraveghere, precum si o serie de alte inovatii. Tramvaiele vor fi accesibile si persoanelor cu mobilitate redusa. Viteza maxima de operare va fi de 80 km/h.

ClubFeroviar.ro

cristi5

#46
Am vazut ieri tramvaiul din Mestre/Venezia. Merge pe cauciucuri, dar are un pantograf sus si un contact jos.



Mi se pare remarcabil:
- silentios, nu are "joante" si nici roti metalice
- probabil comod, fiind pe pneuri, se vedea ca apasa bine pe ele, nu erau umflate "tare"
- pante mari (la subtraversarea CF Mestre are panta de 8%)
- usor de mixat cu traficul rutier (in zona Mestre doar 4% din traseu este dedicat pt tramvai). L-au putut integra pe Ponte de la Libertá, podul lung care leaga Mestre de Venezia. In Mestre sunt f multe masini parcate, probabil localnicii lasa masina acolo si iau tramvaiul sau autobuzul peste pod. Turistii in schimb s-ar duce cu masina si pana in centrul Venetiei

https://it.m.wikipedia.org/wiki/Rete_tranviaria_di_Venezia

Apropo Venetia are si un "people mover" de la parcarile mai indepartate la Piazzale Roma (unde se termina liniile de tramvai si autobuz)



In dreapta se vede parcarea "centrala" pentru turistii care vor neaparat sa parcheze cat mai aproape de Piazzale Roma. Pentru ca sunt unul dintre ei, mi-a scapat people mover...

Ionut

Noul tramvai Citadis X05 cu tehnologia SRS intra in serviciu in Nisa



Christian Estrosi, primarul Nisei, a inaugurat tramvaiul de ultima generatie fabricat de Alstom, Citadis X05 cu sistemul modern de incarcare SRS care va deservi sectiunea Cadam-Magnan a noii linii de tramvai a Métropole Nice Côte d'Azur. Pentru prima data, Alstom a livrat tehnologia sa de incarcare statica la nivelul solului, SRS, alaturi de sistemul de stocare a energiei Citadis Ecopack, care poate fi folosit pentru a incarca tramvaiul, automat si in siguranta, atunci cand acesta stationeaza in statii chiar mai putin de 20 de secunde. Aceste sistem ii permite tramvaiului sa circule fara a avea nevoie de linii de contact pe tot parcursul calatoriei. Energia este stocata in interiorul dispozitivelor Citadis Ecopack, ceea ce garanteaza autonomia tramvaiului intre doua puncte de reincarcare. Solutia SRS se bazeaza pe principiile tehnice si de siguranta a solutiei fiabile APS.

Noile tramvaie Citadis cu o lungime de 44 de metri au un design creat de Ora Ïto, beneficiaza de mai mult confort avand o suprafata acoperita de geamuri cu 40% mai mare si sunt dotate cu LED-uri pentru un iluminat omogen. De asemenea, scaunele sunt mai mari, sistemul de informare a calatorilor beneficiaza de ecrane mai mari, iar tramvaiele sunt mai usor accesibile datorita usilor duble amplasate pe toata lungimea tramvaielor. Tramvaiul Citadis X05 poate transporta cu 10% mai multi calatori, iar costurile cu intretinerea preventiva sunt reduse cu 20%.

,,O noua generatie de tramvaie, un nou sistem de incarcare. Incepand cu primavara anului 2019, tramvaiul din Nisa va fi primul tramvai conectat la un sistem de comunicare Wi-Fi la nivelul solului", a declarat Jean-Baptiste Eyméoud, Presedintele Alstom Franta.

ClubFeroviar.ro

tom_sawyer

CAF va achizitiona compania Solaris

Producatorul spaniol de material rulant, CAF, a semnat un acord pentru inceperea negocierilor in vederea achizitionarii companiei poloneze Solaris, producator de vehicule pentru transport urban, printre acestea numarandu-se si tramvaiul Solaris Tramino.

Prin achizitionarea Solaris, CAF isi va extinde gama de produse care ii vor permite sa raspunda nevoilor actuale si viitoare ale transportului urban, in special in ceea ce priveste mobilitatea electrica si solutiile multimodale door-to-door.  Pe langa alte vehicule destinate transportului urban, compania poloneza produce si tramvaiului Solaris Tramino.

"Alaturi de Solaris, vom crea un lider in solutiile de mobilitate urbana nu doar pe partea de material rulant, ci, in special pe segmentul e-mobilitate. Vrem sa continuam sa folosim si sa dezvoltam brandul Solaris si sa pastram caracterul sau polonez", a declarat Andrés Arizkorreta, Presedinte si CEO al CAF.

Principalele piete pe care Solaris a livrat produse sunt cele din Polonia, Germania, Italia, Elvetia, Scandinavia si Statele Baltice. In 2017, compania a livrat 1397 autobuze, inclusiv modelele conventionale (diesel si CNG-gaz natural comprimat). Solaris livreaza un numar din ce în ce mai mare de vehicule pentru mobilitate electrica, unde ofera o gama larga de solutii disponibile, precum vehiculele hibride, troleibuzele, vehiculele cu baterie integrala si vehiculele de transport public cu motor pe baza de hidrogen. In plus, compania ofera servicii conexe, cum ar fi mentenanta si piese de schimb.

Tranzactia, care implica achizitionarea tuturor actiunilor Solaris, va fi finantata in principal de catre CAF si ramane supusa conditiilor obisnuite de preluare, inclusiv aprobarea autoritatilor anti-trust din Polonia si Germania. Se estimeaza ca tranzactia se va incheia pana in septembrie 2018.

clubferoviar.ro

tom_sawyer

#49
15 autobuze electrice din noua generație BYD vor fi livrate în Spania

BYD și-a asigurat cea de-a doua comandă de autobuze electrice în Spania. Comanda pentru 15 autobuze electrice BYD de 12 metri este de asemenea cea mai mare comandă de autobuze electrice de 12 metri în Spania.
Vehiculele care vor opera în orașul Badajoz au fost comandate de TUBASA, un operator de transport public care aparține Grupo Ruiz, unul dintre cele mai importante grupuri de transport rutier de călători din Spania.
În luna aprilie a acestui an, BYD a confirmat deja o altă comandă în Spania, 8 autobuze electrice pentru orașul Badalona din provincia Barcelona, programate pentru livrare la începutul anului 2019.

newsby.marianandrei.com

tom_sawyer

#50
BYD va livra 42 de autobuze electrice articulate la Oslo

BYD va livra cea mai mare serie de autobuze electrice articulate în Europa, în capitala Norvegiei, Oslo. Două comenzi au fost plasate de Nobina, primul operator european care va pune în funcțiune autobuze de 18 metri produse de BYD, acestea fiind un total de 42 de unități. BYD a avut două autobuze electrice de test care au circulat la Oslo începând cu anul trecut.

Cele 42 de autobuze, echipate cu încărcare prin pantograf, sunt programate pentru livrare în al doilea trimestru al anului 2019 și vor însuma o flotă de 44 de vehicule electrice în total. Aceasta este momentan cea mai mare flotă electrică articulată din Europa. Noile autobuze electrice vor deservi rute în zona Oslo, în special în estul capitalei și vor înlocui o serie actuală de vehicule diesel.

newsby.marianandrei.com

Ionut

Alstom prezinta primul tramvai Citadis X05 pentru Caen la mer



Alstom a prezentat primul tramvai Citadis X05 care va circula pe toate cele trei linii noi din Caen la mer (Normandia). La sfarsitul anului 2016, Caen la mer a comandat 23 de tramvaie, primele livrari fiind programate pentru octombrie 2018. Vehiculele vor intra in serviciu comercial in septembrie 2019. Avand o lungime de 33 de metri si 6 usi duble pe fiecare parte, tramvaiul Citadis X05 pentru Caen la Mer va fi capabil sa transporte peste 210 calatori. O premiera in Franta vor fi prizele de reincarcare USB. Tramvaiele vor fi foarte eficiente din punct de vedere energetic si vor fi capabile sa urce o rampa cu o inclinatie mai mare de 8%. Vehiculele au componente standardizate, testate si mai accesibile, oferindu-le cetatenilor din Caen la mer acces la materiale fiabile si complete si asigurandu-i comunitatii urbane garantia inlocuirii avantajoase a sistemului existent.

Opt din cele 12 fabrici Alstom din Franta sunt implicate in proiect: centrul din La Rochelle este responsabil cu managementul de proiect, proiectarea si asamblarea vehiculelor, Ornans se ocupa de motoare, Le Creusot va furniza boghiurile, Tarbes, sistemul de tractiune, Valenciennes, interiorul, Villeurbanne, partea electronica de bord, Aix-en-Provence, tahometria si Saint-Ouen, designul.

Un comitet pentru design, format din reprezentantii alesi ai Caen la mer, a colaborat cu echipele care se ocupa de design ale companiei Alstom pentru a supune la vot trei tipuri diferite de tramvaie. Astfel, la sfarsitul anului 2016, locuitorii au putut sa voteze designul lor preferat pe o pagina web speciala. ,,Designul ales de aproape 40% din populatie este eficient, simplu si modern. Culorile alese nu se vor demoda si nu sunt rezultatul unui implus de moment. Am colaborat si la luminozitatea tramvaiului, cu suprafetele mari de geamuri care ofera o vizibilitate excelenta asupra orasului", a declarat Rodolphe Thomas, prim vicepresedinte al comunitatii Caen la mer pentru transport, calatorii si infrastructura.

ClubFeroviar.ro

tom_sawyer

VDL Bus & Coach va livra 55 de autobuze electrice la Rotterdam



În această săptămână, VDL Bus & Coach a câștigat licitația de autobuze electrice pentru RET, compania de transport public din Rotterdam. Aceasta înseamnă că VDL Bus & Coach a fost selectat pentru a livra 55 de autobuze electrice VDL Citeas SLF-120 Electric.

newsby.marianandrei.com


tom_sawyer

Daimler va livra primele autobuze electrice urbane Mercedes-Benz eCitaro, până la sfârşitul acestui an



Constructorul auto german Daimler, prin divizia Buses, anunţă livrarea, până la sfârşitul acestui an, a primelor autobuze electrice 100% Mercedes-Benz eCitaro pe piaţa germană, model prezentat în cadrul evenimentului de presă la avanpremiera Salonului Internaţional de Autovehicule Comerciale (IAA).

Conform constructorului, primele comenzi pentru Mercedes-Benz eCitaro vor fi livrate până la finalul acestui an, când va fi demarată şi producţia de serie pentru noul autobuz 100% electric, la fabrica din Mannheim (Germania). Operatorii de transport din Hamburg şi Berlin au comandat, deja, 35 de autobuze Mercedes-Benz eCitaro.

economica.net

tom_sawyer

Estonia a lansat cel mai mare program de transport public gratuit din lume

Începând cu 01 iulie 2018, 11 dintre cele 15 județe din Estonia au introdus transportul public gratuit pe traseele de autobuze județene.
Această mișcare face Estonia să fie prima țară din lume care introduce transportul public gratuit, aproape la nivel național. Potrivit ministrului Afacerilor Economice din Estonia, Kadri Simson, transportul gratuit va facilita mobilitatea persoanelor cu venituri mici și medii.

Trecerea la transportul public gratuit se bazează pe o schemă ambițioasă deja înființată în capitala Tallinn, în care transportul public cu autobuzele, tramvaiele, troleibuzele și trenurile orașului a fost făcut gratuit pentru locuitorii orașului în 2013.

Spre deosebire de Tallinn, schema de transport gratuită introdusă acum nu acoperă toate transporturile publice, ci este limitată la serviciile de transport cu autobuzul intra-județean. Este important să se deosebească, deoarece unele linii, în special cele care traversează frontierele județului, costă în continuare bani. Semne speciale pe autobuze indică ce linii de autobuz sunt libere pentru cetățenii estonieni. De asemenea, în orașele estoniene din afara orașului Tallinn, pasagerii vor trebui să plătească pentru a utiliza toate modurile de tranzit public, inclusiv autobuzele.

newsby.marianandrei.com


tom_sawyer

Durmazlar a semnat contractul pentru livrarea tramvaielor in Polonia



Producatorul turc de material rulant Durmazlar si municipalitatea din orasul polonez Olszytn au semnat recent un contract pentru livrarea a pana la 24 de tramvaie moderne.

Tramvaiele fabricate de catre Durmazlar vor avea o latime de 2,5 metri si capacitatea de a transporta 210 pasageri, din care 40 pe scaune.

Noua generatie de tramvaie, denumita Panorama, a fost livrata pentru prima data in Samsun si Kocaeli, in 2016. Aceeasi gama de tramvaie este livrata acum si in Olszytn.

clubferoviar.ro

Ionut

Siemens Mobility prezinta primul tramvai autonom din lume



In cadrul targului InnoTrans 2018, Siemens Mobility, impreuna cu ViP Verkehrsbetrieb Potsdam, isi vor prezenta proiectul de cercetare al primului tramvai autonom din lume. In perioada 18-21 septembrie, compania Siemens Mobility va testa un tramvai autonom in conditii reale de trafic pe o sectiune de 6 km a  retelei de tramvai din Potsdam, Germania. Siemens Mobility este prima companie care va lansa un tramvai autonom in scopuri de cercetare si dezvoltare.

Tramvaiul experimental folosit pentru a demonstra sistemul autonom de conducere in premiera mondiala nu este proiectat pentru a fi comercializat. Acest proiect are ca scop identificarea provocarilor tehnologice ale operarii autonome in conditii reale de trafic, iar apoi dezvoltarea si testarea solutiilor la aceste provocari. Continuarea cooperarii este deja in discutie cu ViP.

,,Tramvaiul nostru autonom stapaneste deja sarcinile esentiale de operare in conditii normale de trafic in acest punct al dezvoltarii sale. Avand la baza ,,Siemens Tram Assistant", sistemul de avertizare in caz de coliziune, folosit, printre altele, si in cazul tramvaiului Avenio M in Ulm, Germania, am atins deja pragul de maturitate al seriei – un punct de cotitura important in drumul catre transportul autonom", a declarat Sabrina Soussan, CEO Siemens Mobility.

ViP a furnizat un tramvai Siemens Combino pentru proiect. Acest vehicul experimental este dotat cu mai multi senzori lidar, radar si camere video care functioneaza ca niste ,,ochi digitali" care inregistreza deplasarea tramvaiului si mediul in care se desfasoara traficul. In acelasi timp, complexitatea algoritmilor functioneaza ca un ,,creier" prin interpretarea si evaluarea datelor de operare, oferind o prognoza pentru dezvoltarea situatiei, iar apoi generand raspunsul potrivit al tramvaiului. Datorita capacitatii inteligentei sale artificiale, tramvaiul raspunde la semnalele de la nivelul sinei, opreste in statii si reactioneaza automat la pericole, cum ar fi pietonii care traverseaza sau alte vehicule.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Alstom va livra noi tramvaie Citadis in Lyon



Contractul-cadru semnat intre Alstom si SYTRAL (Syndicat des Transports de l'Agglomération Lyonnaise) depaseste 40 milioane de euro si, potrivit acestuia, comanda ferma prevede livrarea a 11 tramvaie noi Citadis, fiecare in lungime de 43 metri. SYTRAL isi poate exprima optiunea pentru a plasa comenzi suplimentare, in functie de cerintele viitoare. Cele 11 tramvaie noi vor rula pe Linia T4 din Lyon, sporind astfel capacitatea de transport. Primul tramvai va fi livrat la sfarsitul lui 2019.

Proiectarea acestor tramvaie noi va fi identica cu cele 92 de tramvaie care circula in prezent pe reteaua din Lyon, beneficiind in acelasi timp de o experienta de 17 ani de functionare a gamei Citadis. Partea din fata a fost complet reproiectata pentru a se conforma noilor reguli emise de catre agentia STRMTG, in vigoare din 2016. Provocarea a constat in imbunatatirea vizibilitatii si a confortului vatmanului, pastrand in acelasi timp spiritul designului original al tramvaiului din Lyon (botul tramvaiului in forma unui vierme de matase).

"Suntem incantati sa castigam acest contract, care reprezinta o provocare tehnica, aceea de a dezvolta capatul frontal al tramvaiului, pastrand in acelasi timp spiritul designului original. Aceasta comanda demonstreaza capacitatea companiei Alstom de a oferi produse testate si verificate, personalizate pentru a raspunde nevoilor specifice ale clientilor sai, respectand in acelasi timp reglementarile in vigoare. Cu 92 de tramvaie Citadis in functiune, reteaua din Lyon este un adevarat model al expertizei franceze si al companiei Alstom", a declarat Jean-Baptiste Eyméoud, vicepresedinte executiv Alstom Franta.

Cu o lungime totala de 43 de metri, noile tramvaie Citadis vor putea transporta pana la 300 de pasageri fiecare, echivalentul a mai mult de 3 autobuze. Citadis ofera o calitate optima a calatoriei, avand podeaua 100% joasa, aer conditionat, un sistem de supraveghere video si informatii audio-vizuale. Citadis este in proportie de pana la 98% reciclabil, ajutand astfel la protejarea mediului inconjurator.

Noile tramvaie Citadis vor fi proiectate si fabricate in unitatea de productie Alstom din La Rochelle, Franta. Celelalte unitati de productie franceze implicate in proiect sunt Aix-en-Provence pentru echipamentele de detectare a vitezei, Le Creusot pentru boghiuri, Tarbes pentru echipamentul sistemului de tractiune, Villeurbanne pentru sistemul electronic de la bord si sistemul de informatii pentru pasageri, precum si Valenciennes pentru echipamentul de mentenanta si livrari.

In total, mai mult de 2.500 de tramvaie Citadis au fost vandute in peste 50 de orase din 20 de tari.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Škoda va livra 40 de tramvaie orasului Ostrava



Conducerea companiei de transport public din Ostrava, DPO, a aprobat in unanimitate achizitia a 40 de tramvaie noi furnizate de Škoda Transportation. In cadrul unui contract in valoare de 1,9 miliarde de coroane cehe (74 de milioane de euro), Škoda va livra 40 de tramvaie ForCity Smart pana in 2020. Tramvaiele cu podea joasa au o capacitate de 200 de calatori si sunt dotate cu sisteme video exterioare si interioare, aer conditionat, Wi-Fi si porturi USB. ,,Aceasta decizie este un alt pas catre aplicarea strategiei noastre de a deveni o companie de transport de ultima generatie in Cehia. Daca adaugam noile tramvaie produse de Škoda la cele livrate de Stadler, pana in 2021, vom avea proabil cel mai tanar parc de material rulant din tara", a declarat Daniel Morys, CEO-ul companiei DPO.

ClubFeroviar.ro