Transportul public de suprafata in Europa

Started by Ionut, October 15, 2016, 09:45:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Comisia Europeană aprobă sprijinul public de 431 de milioane de euro pentru un transport mai curat în orașele germane

Comisia Europeană a marcat planurile germane de a sprijini adaptarea ulterioară a vehiculelor diesel și comerciale municipale și comerciale în conformitate cu normele UE privind ajutoarele de stat. Măsura ar trebui să contribuie la reducerea emisiilor de oxizi de azot cu 1450 de tone pe an, limitând în același timp denaturările concurenței.

Comisarul Margrethe Vestager, responsabil de politica în domeniul concurenței, a declarat: "Combaterea poluării aerului este una dintre cele mai mari provocări ale Europei. Astfel, aceste trei scheme oferă un stimulent pentru operatorii de vehicule din Germania de a investi în vehicule mai curate în cele mai poluate orașe germane. Un bun exemplu pentru modul în care statele membre pot depune eforturi pentru a introduce măsuri care să reducă poluarea aerului, în conformitate atât cu normele noastre, cât și cu obiectivul european comun pentru un aer mai curat pentru toți ".

Cele trei scheme de sprijin pe care Germania intenționează să le înființeze, cu un buget total de aproximativ 431 de milioane de euro, vor sprijini modernizarea vehiculelor municipale și comerciale (cum ar fi vehiculele de curățat, camioanele de gunoi și vehiculele de transport) echipate cu motoare diesel. Sprijinul public va fi disponibil în peste 60 de municipalități, unde limitele naționale pentru emisiile de oxizi de azot (NOx) au fost depășite în 2017 și vor acoperi atât costurile sistemelor de modernizare, cât și instalarea acestora.

Măsurile fac parte din Programul "Programul aerului imediat pentru 2017-2020" (Sofortprogramm Saubere Luft 2017-2020) al Guvernului Federal German, care urmărește reducerea cât mai rapidă a emisiilor de oxizi de azot. Modernizarea va viza un număr mare de vehicule, în municipalitățile germane care vor beneficia de scheme, în prezent existând peste un milion de vehicule municipale și comerciale grele și ușoare echipate cu motoare diesel. Sprijinul planificat de modernizare ar trebui să conducă la o reducere substanțială a emisiilor de oxizi de azot într-o perioadă foarte scurtă de timp, îmbunătățind calitatea aerului și sănătatea publică, în special în orașe.

Mobilitate.eu

Ionut

Un operator privat din Bavaria achiziționează autobuze electrice Solaris Urbino 12

Josef Ettenhuber GmbH, un operator privat de transport din Bavaria, este un client vechi al Solaris, care a fost primul care a achiziționat autobuze Urbino din a patra generație. În total, 84 de autobuze Urbino rulează deja pentru acest client, de acum încolo fiind introduse și cele cu acționare electrică.

În 2004, Solaris a furnizat 6 autobuze Urbino 12 către orașul Glonn, lângă Munchen. A fost prima comandă de către Josef Ettenhuber GmbH pentru vehiculele producătorului polonez. În următorii zeci de ani, asta a dus la mai multe contracte, pentru autobuze hibride, vehicule cu propulsie convențională și recent și pentru cele electrice. Acum trei Urbino 12 electrice se îndreaptă spre Bavaria. Datorită comenzii efectuate, acest client va fi primul operator privat de autobuze din Germania care va transporta pasageri în autobuzele electrice Solaris.

Toate cele trei vehicule electrice comandate vor fi echipate cu baterii Solaris High Energy de 240 kWh care vor fi încărcate cu ajutorul unui conector plug-in. Pe lângă autobuzele electrice, Josef Ettenhuber GmbH își va extinde flota, adăugându-i mai multe autobuze diesel Urbino 12. De această dată vor exista 25 de vehicule echipate cu motoare care respectă standardele europene riguroase. Autobuzele sunt echipate cu 32 de locuri și 6 locuri pliabile, aer condiționat, un sistem de informații pentru pasageri, acces la internet prin Wi-F și porturi USB care permit încărcarea dispozitivelor mobile în timpul călătoriei.

Mobilitate.eu

Ionut

Sistemul digital de control al trenurilor Alstom intră în service pe rețeaua de tramvaie suspendate din Wuppertal



O nouă versiune a sistemului de control al trenurilor Atlas ETCS Alstom a intrat în serviciu pe rețeaua de tramvai suspendată Wuppertal (Wuppertaler Schwebebahn), situată în vestul Germaniei. În urma unui contract semnat cu WSW mobil GmbH, Alstom a echipat întregul traseu suspendat, inclusiv 31 de vehicule noi și vagonul imperial vechi de un secol (Kaiserwagen), cu ETCS, standardul european pentru sistemele de control al trenurilor.

Intrarea în serviciu marchează finalizarea primului contract complet de control și semnalizare feroviară al Alstom în Germania. Acesta cuprinde echipamente laterale de linie, cum ar fi interblocarea, centrul blocului radio (RBC) și elementele de linie necesare prin intermediul sistemelor de control al trenului, precum și o interfață la sistemul de control al funcționării asistat de computer.

Proiectul Wuppertal reprezintă prima aplicație a nivelului 3 ERTMS în care gradul de ocupare a liniei se realizează exclusiv folosind localizarea trenului efectuată de echipamentul ETCS la bordul trenului. Alstom a înlocuit sistemele de detectare a trenurilor tradiționale, cum ar fi contoarele de axe, cu un sistem de semnalizare digitală prin care vehiculele echipate cu ETCS își comunică pozițiile direct computerului central (sau RBC) prin radio.

Mobilitate.eu

Ionut

Stadler va livra 40 de tramvaie Tramlink în Berna



Operatorul de Bernmobil a selectat Stadler pentru furnizarea a până la 50 de tramvaie, tip TRAMLINK, care să funcționeze în capitala Elveției, Berna. Prima comandă cuprinde 27 de vehicule. Valoarea contractului pentru aceste 27 de tramvaie este de aproximativ 115 milioane de euro. Cele 27 de tramvaie din prima comandă sunt 20 de vehicule TRAMLINK bidirecționale și 7 unidirecționale. Stadler anunță că vor fi înlocuite 12 tramvaie Vevey și 9 RBS până în 2025, deoarece acestea vor ajunge la sfârșitul duratei de exploatare.

Mobilitate.eu

cristi5

#139
^^ Kaiserwagen Wuppertal, 100 de ani. Pe asta au pus ERTMS :)




Ionut

Solaris va livra șase autobuze electrice la Konin



Konin se va alătura listei orașelor poloneze care folosesc autobuze electrice cu emisii zero ale Solaris în transportul municipal de zi cu zi. Valoarea contractului care acoperă achiziționarea a șase autobuze electrice și a trei încărcătoare depășește ușor 16 milioane PLN.

În conformitate cu contractul semnat, vehiculele puse în funcțiune urmează să fie livrate operatorului municipal Miejski Zakład Komunikacyjny (MZK) din Konin până la sfârșitul lunii mai 2020. Solaris acordă, de asemenea, o perioadă de garanție de 36 de luni pentru autobuze și 72 de luni garanție pentru încărcătoare. Nu este prima dată când MZK Konin alege o ofertă de Solaris. În 2010 și 2011, orașul situat în provincia Polonia Mare a primit în total 16 autobuze Solaris Urbino de 10, 12 și 15 metri.

Obiectul celei mai recente comenzi sunt șase autobuze electrice Solaris Urbino 12 cu emisie zero de prim rang. Tracțiunea vehiculului va consta dintr-o osie de antrenare cu două motoare electrice integrate cu o putere de 110 kW fiecare. Autobuzele sunt echipate cu baterii Solaris High Energy de 200 kWh.

Mai mult decât atât, licitația Solaris a câștigat acoperă și furnizarea a trei stații de încărcare dublă cu o putere de 2×60 kW sau 1×120 kW. Timpul necesar pentru reîncărcarea completă a bateriei va fi de la 3 la 6 ore (pentru o putere de încărcare de 60 kW, respectiv 120 kW). Vehiculele vor permite, de asemenea, instalarea ulterioară a unui pantograf pe acoperișul vehiculului. Aceste soluții vor face posibilă încărcarea rapidă a bateriilor în viitor, atât la autobază, cât și pe alte site-uri din oraș.

Mobilitate.eu

Ionut

Solaris lansează în premieră troleibuzul Trollino 24 împreună cu alte tehnologii electrice la Busworld 2019



Solaris își dezvoltă portofoliul de vehicule cu alimentare alternativă de peste zece ani, devenind unul dintre jucătorii de top pe piața europeană a electromobilității. Datorită ofertelor câștigate de Solaris în săptămânile trecute, firma a devenit un lider european în ceea ce privește ofertele garantate pentru autobuzele electrice. Autobuzele electrice furnizate de companie până în 17 țări au străbătut până acum 15 milioane de kilometri în total, în diferite condiții climatice.

La expoziția de la Bruxelles, familia electrică Urbino, care este bine stabilită pe piață, va fi reprezentată de un autobuz articulat de 18 metri, care va fi dotat cu cele mai noi sisteme avansate de asistență la șoferi (ADAS), printre altele, precum și de aer condiționare combinată cu o pompă de căldură. Noile baterii Solaris High Energy + cu o densitate de energie extrem de ridicată sunt o noutate completă în autobuz.

Întrucât tot mai multe orașe europene se străduiesc să-și facă transportul public mai ecologic și pentru că nevoile lor particulare sunt atât de diferite, Solaris a decis să adauge două portofolii cu emisii zero în portofoliul său: hidrogenul Urbino 12 pe bază de hidrogen, care poate acoperi până la 350 km pe o singură reumplere și troleibuzul de 24 de metri Trollino 24, care va avea debutul în expoziția Busworld.

Detalii pe Mobilitate.eu

Ionut

Van Hool va prezenta trei premiere mondiale și 18 vehicule la BUSWORLD EUROPE 2019



Van Hool, producător independent de autobuze, autocare și vehicule industriale, își va prezenta puterea la BUSWORLD EUROPE, prezentând în standul său (sala 5, cabina nr. 502) nu mai puțin de trei premiere mondiale pentru publicul larg. În plus, Van Hool va prezenta o serie de inovații tehnologice pe vehiculele sale, care reflectă puterea inovatoare a companiei.

La BUSWORLD EUROPE Van Hool va prezenta EX11, al patrulea model din gama EX (adăugându-se la EX15, EX16 și EX17). Cu aceasta, Van Hool răspunde cererii crescânde a pieței pentru a oferi un vehicul bine echipat și confortabil din clasa de 11 metri. Inclusiv variantele L și H, cu o înălțime de îmbarcare mică sau standard, gama EX completă constă din nu mai puțin de 10 versiuni. Ca toate aceste versiuni, EX11 poate fi comandat imediat. Toate sunt disponibile cu motoare DAF puternice și economice din ultima generație ,,NG", împreună cu o gamă largă de cutii de viteze manuale, automate și automate.

Detalii pe Mobilitate.eu

Ionut

BYD intră pe piața din Germania cu primele autobuze electrice în Ruhr



BYD anunță că a semnat contractul o comandă mare pentru a livra 22 de autobuze electrice de 12 metri în Germania. Odată cu achiziționarea acestor eBuses, Bogestra și HCR vor contribui semnificativ la electrificarea transportului public și la îmbunătățirea calității aerului în regiunea metropolitană Ruhr. Este prima comandă a BYD pentru autobuze cu emisii zero în Germania.

Mobilitate.eu

Ionut

Stadler va livra încă 6 tramvaie Variobahn pentru Bybanen Bergen



Bybanen Bergen a contractat Stadler pentru alte 6 tramvaie Variobahn. Noile tramvaie sunt destinate utilizării în rețeaua de transport a orașului și urmează să fie livrate de la sfârșitul anului 2021, conform contractului. Vehiculele bidirecționale în șapte tronsoane oferă spațiu pentru mai mult de 280 de persoane pe o lungime de aproximativ 42 de metri. Sunt complet fără trepte și au un nivel constant de podea cu un nivel scăzut constant.

Tramvaiele confortabile au o zonă pentru pasageri luminoasă și prietenoasă și sunt complet climatizate în compartimentele pasagerilor și vatmanului. Un flux optim de pasageri este obținut datorită a cinci uși glisante exterioare glisante pe fiecare parte a vehiculului. Metroul ușor din Bergen a început să circule la 22 iunie 2010 pe o porțiune de 9,8 km lungime din centrul orașului până la Nesttun, în Fana. Până în aprilie 2017, alte două secțiuni au fost deschise atât la Rådal, cât și la Aeroportul din Bergen. Întreaga rețea de tramvai a orașului este operată cu vehicule VARIOBAHN. Odată cu decizia pentru a treia fază a rețelei, prima opțiune pentru alte 8 vehicule a fost exercitată împreună cu modificarea tuturor celor 20 de tramvaie VARIOBAHN existente de la cinci la șapte tronsoane.

Mobilitate.eu

Ionut

Solaris va livra 21 de autobuze Urbino 12 la Oslo



Compania Solaris Bus & Coach S.A. va începe în curând livrările de autobuze către capitala Norvegiei, Oslo. Conform acordului semnat cu unul dintre cei mai mari operatori de transport din acest stat scandinav, Unibuss AS, 15 autobuze Solaris Urbino 12 și 6 Solaris Urbino 18 articulate vor fi curând livrate pentru traseele norvegiene. Printre acestea va fi și #500 Solaris livrat în Norvegia.

Toate vehiculele comandate de Unibuss AS vor fi alimentate de motoare ecologice care respectă cele mai stricte standarde de emisii Euro VI. Pentru a minimiza în continuare impactul lor asupra mediului, acestea au fost adaptate pentru a lucra la biocombustibil HVO (ulei vegetal hidrotratat). Modelul Urbino 12 va avea motoare de 224 kW, în timp ce autobuzele articulate vor primi unități de propulsie de 270 kW. Motorul este completat de o transmisie automată pentru a spori confortul și economia de combustibil.

Autobuzele Solaris Urbino destinate Norvegiei se caracterizează prin echipamente extinse în domeniul confortului și siguranței pasagerilor. Elementele sale includ sistemul de aer condiționat complet al vehiculului, iluminarea eficientă din punct de vedere energetic a întregului vehicul în tehnologie LED și scaune individuale confortabile pentru pasageri echipate cu încărcătoare USB pentru încărcarea dispozitivelor mobile. Producătorul polonez va instala, de asemenea, un sistem de informații pentru pasageri, cu anunțuri vocale, sistem de numărare a pasagerilor și monitorizare video în vehicule.

Mobilitate.eu

Ionut

Sprijin european pentru achiziția de autobuze electrice pentru transportul public Rotterdam

Banca Europeană de Investiții (BEI) a semnat un acord de împrumut în valoare de 115 milioane EUR cu furnizorul de transport public RET din Rotterdam și cu Metropole-regiunea Rotterdam-Haga (MRDH). RET va folosi finanțarea pentru a achiziționa noi autobuze electrice și diesel-hibrid și pentru a instala infrastructura de încărcare aferentă. De asemenea, va moderniza traseele de tramvai și metrou în diferite puncte din oraș. Anterior, BEI a finanțat deja noile metrouri care funcționează pe ,,Hoekse Lijn", recent deschis din centrul Rotterdam până în Hoek van Holland.

Finanțarea este posibilă cu sprijinul instrumentului de creanță al Conectării Europa (CEF) și al Fondului european pentru investiții strategice (FEIS) al Planului Juncker. Mai mult, RET va primi și o subvenție de la CEF pentru investițiile în autobuzele electrice și infrastructura de încărcare aferentă. RET implementează în prezent o strategie, ceea ce înseamnă că Rotterdam va respecta obiectivul olandez de a avea doar autobuze fără emisii mult mai devreme decât obiectivul național din 2030. Concret, împrumutul BEI va fi utilizat pentru a achiziționa 105 autobuze electrice și 103 diesel-hibrid. De asemenea, se vor investi investiții în instalarea infrastructurii de încărcare în autobaze (32 de puncte de încărcare), precum și de-a lungul rutelor de autobuz (17 puncte de încărcare). În cele din urmă, RET va moderniza traseele de metrou și tramvai în aproape 70 de locații din oraș.

Mobilitate.eu

Ionut

BEI acordă 200 de milioane EUR pentru a sprijini transportul urban curat din Spania

Banca Europeană de Investiții (BEI) a oferit aproape 200 de milioane EUR pentru a reduce emisiile poluante produse de autobuzele din cele mai mari orașe din Spania. Banca UE oferă această finanțare din 2017 în cadrul facilității de transport mai curat, care are ca scop promovarea sistemelor de transport mai curate. Acest instrument comun de finanțare a BEI-Comisia Europeană permite orașelor precum Las Palmas de Gran Canaria, Barcelona, Valencia și Palma de Mallorca să-și schimbe autobuzele diesel mai vechi, mai poluante, pentru noi înlocuitori de gaz natural comprimat hibrid, electric sau de ultimă generație.

În termeni concreți, în Las Palmas de Gran Canaria, acest program de finanțare a contribuit la dezvoltarea unui nou sistem de tranzit rapid de autobuz cu noi drumuri dedicate și la punerea pe trase a 17 noi autobuze ecologice, complete cu stații și zone de încărcare noi. În Palma de Mallorca, sprijinul BEI face posibilă înlocuirea a 180 de autobuze diesel cu noi alternative de gaze naturale comprimate, care sunt de asemenea mai lungi pentru a oferi un serviciu îmbunătățit. Flota de autobuze urbane din Valencia va fi reînnoită cu 200 de autobuze hibrid noi care înlocuiesc vehiculele diesel care aveau peste 20 de ani, reducând emisiile de gaze cu efect de seră ale autobuzelor orașului cu până la 35%. De asemenea, Barcelona a luat parte la acest program pentru a achiziționa 254 de autobuze noi, mai puțin poluante, care sunt mai sigure și mai moderne. Pe lângă cele aproape 200 milioane EUR finanțate oferite până în prezent, BEI a aprobat furnizarea sau mai multe fonduri pentru sprijinirea proiectelor de transport curat în alte orașe spaniole.

Mobilitate.eu

Ionut

Stadler va livra 11 tramvaie pentru Stadtwerke Augsburg



Stadtwerke Augsburg comandă 11 tramvaie TRAMLINK de la Stadler. Conform contractului, tramvaiele unidirecționale cu câte 7 tronsoane intră în funcțiune pe liniile celui de-al doilea sistem de tramvai cel mai mare din Bavaria începând cu 2022. Vehiculele complet accesibile cu podea și fără limitări de circulație au 42 de metri lungime și pot găzdui 231 de pasageri, dintre care 86 pe scaune. Pe lângă livrarea tramvaielor, Stadler este responsabil pentru întreținerea vehiculelor pe o perioadă de 16 ani.

Acesta este primul contract de întreținere pe segmentul de transport ușor pentru Stadler din Germania. Compania cooperează cu Stadtwerke Augsburg, ai cărui angajați vor efectua lucrările de întreținere în atelierele interne din partea Stadler. Achiziția noilor tramvaie este o contribuție esențială la modernizarea și extinderea planificată a rețelei de tramvai Augsburger. Noile tramvaie vor juca un rol major în extinderea liniei 3 și vor reprezenta o îmbunătățire semnificativă a confortului pasagerilor.

Mobilitate.eu

Ionut

Volvo Buses inaugurează o linie cu autobuze electrice în Gothenburg



30 de autobuze electrice noi vor începe să funcționeze în Gothenburg. Linia de autobuz 60 de 8,5 km lungime care transportă 20 000 de pasageri în fiecare zi va fi deservită complet de autobuze electrice. Zilele acestea a fost organizat un eveniment împreună cu operatorul de transport, unde au fost expuse două dintre noile autobuze.

Mobilitate.eu