Transportul public de suprafata in Europa

Started by Ionut, October 15, 2016, 09:45:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Solaris Bus va livra 10 autobuze electrice Urbino 12 în orașul Polonez Radom



De la mijlocul anului viitor, Radom va primi 10 noi autobuze electrice fără emisii. Curentul stocat în bateriile lor de 116 kWh Solaris High Power va alimenta o axă electrică de 2 x 125 kW. Energia va fi completată de un sistem pantograf de încărcare rapidă, plasat pe acoperiș, și în incinta autobazei, printr-o conexiune plug-in.

Vehiculele confortabile vor oferi pasagerilor, printre altele, aer condiționat eficient și încărcătoare USB pentru încărcarea dispozitivelor mobile în timpul călătoriei. Șoferii, care petrec cel mai mult timp în autobuz, vor avea propriul sistem de aer condiționat. La rândul său, pentru zilele reci de iarnă, va fi furnizat un sistem suplimentar de încălzire alimentat de gaze naturale comprimate cu emisii scăzute (CNG). Rezervorul său va fi amplasat pe acoperișul vehiculului. Pentru ca pasagerii nevăzători și cei cu deficiențe de vedere să poată utiliza eficient transportul public, toate butoanele din compartimentul pentru pasageri vor avea grafică Braille. Un sentiment mai mare de siguranță în vehicul va fi asigurat prin monitorizarea video.

Solaris va oferi clientului nu numai autobuzele, ci și dispozitivele de reîncărcare a energiei împreună cu instalarea, lucrările de construcție și obținerea autorizațiilor corespunzătoare. Două puncte de încărcare ale pantografului cu o capacitate de 300 kW fiecare vor fi create în locații selectate din oraș. Acestea vor servi la reîncărcarea rapidă a energiei în autobuz, fără a trebui să se întoarcă la autobază unde vor fi încărcate doar noaptea, folosind un număr de 6 încărcătoare (două 40 kW și patru două stații de 80 kW). Prin urmare, va fi posibil să fie conectate simultan toate cele 10 autobuze electrice comandate. Livrările, precum și lucrările de asamblare și instalare se vor încheia la jumătatea lunii iunie 2020.

De la lansarea primului său autobuz electric, Solaris a livrat sau a contractat peste 400 de electrobuse din 17 țări (dintre care 150 pe piața poloneză). Vehiculele electrice ale unui producător polonez pot fi găsite în 61 de orașe.

Mobilitate.eu

Ionut

Irizar a câștigat contractul pentru sistemul de autobuze electrice pentru orașul elvețian Schaffhausen



Compania de electromobilitate Irizar își consolidează piața în Europa Centrală. După semnarea unui contract pentru 10 unități pentru Rheinbahn din Düsseldorf, Germania, acestea se extind acum în Schaffhausen, în Elveția, unde au semnat un contract pentru 15 autobuze electrice cu emisii zero cu infrastructura de încărcare. Acesta este un proiect unic în Elveția și Europa, deoarece energia necesară pentru stațiile de încărcare va fi generată în râul Rin, în timp ce trece prin Schaffhausen.

Astfel, Irizar a primit contractul de furnizare a primei linii de autobuze electrice pentru orașul Schaffhausen în cadrul unei licitații publice. Contractul include 15 autovehicule electrice cu emisii zero de tip Irizar (7 de 12 metri și 8 de 18 metri), 12 stații de încărcare rapide și 16 stații de încărcare în depouri. Acesta este un proiect de start cu scopul de a electrifica transportul public în orașul Schaffhausen. Și include posibilitatea unei a doua etape în 2022-2027, când suma poate crește la 47 de vehicule, 20 de stații de încărcare rapidă și 51 de stații de încărcare în depou.

Mobilitate.eu

Ionut

Solaris anunță premiera autobuzului Solaris Urbino 12 hydrogen

Solaris anunță că în cadrul UITP Global Public Transport Summit, în perioada 10-12 iunie, va lansa oficial noul model de autobuz alimentat cu hidrogen, Solaris Urbino 12 hydrogen, în paralel cu prezentarea unor noi tehnologii și soluții legate de electromobilitate.

Mobilitate.eu

Ionut

Solaris va livra autobuze electrice la Paris



Joi, 23 mai, reprezentanții Solaris Bus & Coach S.A. și Régie Autonome des Transports Parisiens (RATP) din Paris au semnat un contract pentru furnizarea modelului electric Solaris Urbino 8,9 LE către Paris. În cadrul opțiunii contractuale, operatorul de transport public a rezervat opțiunea de a prelungi contractul la o valoare de 10 milioane EUR. Aceasta înseamnă o posibilitate de livrare a altor zeci de autobuze Solaris cu emisii zero.

Vehiculul comandat de RATP este Solaris Urbino 8,9 LE electric. Acesta va fi echipat cu un motor electric central de 160 kW. Energia necesară pentru mers va fi stocată în baterii Solaris de mare putere de 160 kWh. O conexiune plug-in, prin care autobuzul se va conecta la un încărcător extern staționar, va fi utilizată pentru a completa energia.

Vehiculul va putea transporta peste 50 de persoane, având două uși. Pentru pasagerii cu mobilitate limitată și cei care călătoresc cu carucioare, a doua ușă va fi echipată cu o rampă electrică pentru a facilita îmbarcare în autobuz. Interiorul vehiculului va fi echipat, de asemenea, cu sistem de aer condiționat, cu sistem de informații pentru pasageri, cu sistem de monitorizare video, precum și cu sistem de detectare și stingere a incendiilor. Atât în interiorul, cât și pe elementele exterioare ale vehiculului, va fi utilizată acoperirea anti-graffiti, protejând împotriva actelor de vandalism.

Mobilitate.eu

Ionut

Autoritățile din Cambridgeshire și Peterborough consultă publicul pentru noua strategie de transport pe 30 de ani



Membrii publicului vor avea ocazia să contribuie la împărtășirea unei strategii pentru a aborda provocările legate de transport și pentru a sprijini ambițiile de dezvoltare în Cambridgeshire și Peterborough în următorii 30 de ani. Planul local de transport al Combined Authority Board, Local Transport Plan (LTP) va oferi fundația politică și contextul strategic pentru proiectele-cheie precum propunerile stațiilor CAM Metro, Wisbech, Soham și Cambridge South, dublarea A47 și A10 și lucrările în curs de reformare a autobuzului reţea.

Comitetul autorității combinate va fi recomandat să aprobe o consultare a comunității și a părților interesate pe scară largă privind LTP, care va avea loc ca evenimente de jumătate de zi desfășurate în întreaga zonă, la care publicul ar fi încurajat să participe. Va fi, de asemenea, oportunitatea de a contribui prin consultarea online. Acest proces este de așteptat să înceapă din iunie 2019, și să se desfășoare în jurul a 12 săptămâni, cel puțin.

LTP va oferi viziunea și strategia pentru a răspunde provocărilor formulate în ,,Cambridge and Peterborough Independent Economic Review (CPIER)", sprijinind în același timp viziunea de dezvoltare a primarului. Aceasta include angajamentul de a dubla dimensiunea economiei zonei în peste 25 de ani, asigurând disponibilitatea unor locuri de muncă bune la maxim 30 de minute de la domiciliu, facilitând transportul mai curat și mai durabil, reducând congestionarea și furnizând infrastructura care va sprijini locuințele noi necesare. Planul va acoperi perioada până în 2050 și va alinia și sprijini obiectivele de creștere ale planurilor locale din Cambridgeshire și Peterborough. LTP va fi, de asemenea, un pilon cheie al cadrului strategic al Combined Authority Board, care va fi legat de Strategia industrială locală și Faza 2 a Cadrului Spațial Non-Statutar.

Mobilitate.eu

Ionut

Orașul italian Bolzano este primul client pentru noile autobuze cu hidrogen Solaris Urbino 12

Orașul italian Bolzano este primul care a comandat autobuzele cu hidrogen Solaris Urbino 12. 12 autobuze cu hidrogen Solaris vor urma livrarea vehiculelor cu baterii de anul trecut. Contractul include un pachet de service și întreținere de 8 ani. SASA Bolzano va fi primul client care va primi cea mai nouă dezvoltare a Solaris, Urbino 12 cu hidrogen. Energia stocată în hidrogen este alimentată direct în transmisia vehiculului. Tehnologia hidrogenului utilizată pentru generarea de energie va permite autobuzelor să circule distanțe și mai lungi complet fără emisii.

Vehiculele vor fi echipate cu baterii de ultimă generație (60 kW) și Solaris High Power. Bateria este umplută cu energie derivată din hidrogen și prin frânarea regenerativă, dar este posibilă și reîncărcarea acesteia cu ajutorul unei prize de tip plug-in. Completarea transmisiei este o axă cu motoare electrice integrate (2 x 125 kW). Pentru a reduce la maximum consumul de energie, vehiculul va dispune de un sistem de climatizare cu o pompă de căldură CO₂ care permite utilizarea căldurii reziduale din celula de combustie.

Într-o celulă de combustibil pe bază de hidrogen, energia electrică este generată într-un proces numit electroliză inversă și apoi trecut direct pe transmisie. Produsele unice ale reacției chimice care apar în celula de combustibil sunt căldura și aburul. În consecință, vehiculul nu generează nicio substanță nocivă. Hidrogenul este depozitat în rezervoare compozite montate pe acoperiș. Datorită utilizării tehnologiei avansate, autobuzul va fi capabil să acopere până la 350 km cu o singură încărcare.

Mobilitate.eu

Ionut

Solaris Bus a semnat contracte pentru a livra autobuze electrice mai multor operatori din Norvegia



Trei operatori norvegieni au plasat comenzi suplimentare pentru furnizarea de vehicule electrice Solaris. În conformitate cu acordurile semnate, alte 7 vehicule cu emisii zero de la Bolechowo vor începe să opereze pe străzile orașelor norvegiene.

Cel mai nou semnat este contractul pentru furnizarea a 4 autobuze electrice Solaris Urbino 12, care vor fi incluse în curând în flota Norgesbuss din Oslo. Aceste autobuze se vor alătura celor două Urbino 12 electric livrate anul trecut. Cele 4 autobuze noi vor fi echipate cu baterii de 145 kWh Solaris High Power, care se vor reîncărca atât prin conectorul de priză, cât și prin pantograful de încărcare rapidă.

Unul dintre autobuzele nou comandate este și Solaris Urbino 8,9 LE electric, de la care compania a început dezvoltarea de autobuze electrice în 2011. Lotul va fi livrat operatorului Sorlandsruta care îl va folosi pentru a opera linia din orașul Mandal în partea de sud a țării. Urbino 8,9 LE electric comandat pentru Mandal va fi acționat de un motor central de 160 kW. Energia necesară pentru alimentarea autovehiculului va fi stocată în baterii Solaris de mare putere de 160 kWh. Încărcarea bateriilor va avea loc printr-o conexiune de tip plug-in, în timp ce vehiculul va fi pregătit mecanic și electric pentru instalarea ulterioară a pantografului de încărcare rapidă.

Alte vehicule Solaris, care vor fi livrate în curând în Norvegia, sunt două autobuze electrice Solaris Urbino 12 comandate de Boreal. Autobuzele vor fi operate în orașul Kristiansand, pe coasta de sud a țării. Axele electrice cu motoare integrate cu puteri de 2×125 kW vor fi folosite pentru a conduce vehiculele. Pentru stocarea energiei, va fi prevăzut un set de baterii Solaris de înaltă putere de 145 kWh, care vor fi încărcate atât prin conectorul de priză, cât și prin pantograf. Aceasta este o alta achiziție de autobuze electrice Solaris de către Boreal, care a primit deja o livrare de 5 autobuze electrice Urbino 12 in 2018.

Mobilitate.eu

Ionut

BEI finanțează înlocuirea flotei de autobuze a orașului Barcelona cu alternative hibride și CNG moderne

Banca Europeană de Investiții (BEI) finanțează modernizarea flotei de autobuze din Barcelona prin acordarea unui împrumut de 73,5 milioane de euro, ajutând Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) să pună în funcțiune 254 de vehicule noi, mai sigure, mai puțin poluante și mai moderne. Acordul a fost semnat la Barcelona de către șeful BEI din sectorul public în Spania, Joan Basora, și directorul executiv al TMB, Enric Cañas.

Finanțarea BEI va contribui la înlocuirea vehiculelor diesel și a celor cu gaze din prima generație cu alternative noi și mai curate. În mod concret, orașul va avea 116 autobuze electrice noi, 63 hibride și 75 care utilizează gaz natural comprimat de ultimă generație. Reînnoirea va include, de asemenea, autobuzele turistice cu etaj din Barcelona, care vor fi înlocuite cu autobuze hibride.

Vehiculele noi vor fi introduse la sfârșitul anului 2019 (primele 105), în 2020 (alte 75) și în 2021 (74). Acest lucru va permite TMB să accelereze trecerea la o rețea de autobuze cu emisii zero și să îmbunătățească calitatea și fiabilitatea serviciilor. În plus față de îmbunătățirea calității aerului, obiectivul este de a crește cererea pentru acest serviciu pentru a reduce utilizarea transportului privat. Autobuzele publice din Barcelona au înregistrat o creștere de 17% a utilizării în ultimii șase ani, ci transportul a 203 de milioane de persoane în 2018, o cifră care continuă să crească.

Mobilitate.eu

Ionut

A început construcția liniei Jokeri Light Rail de 25 km în Helsinki



Linia Jokeri Light Rail va fi construită între Itäkeskus din Helsinki și Keilaniemi din Espoo. Lungimea planificată a liniei este de aproximativ 25 km, dintre care 16 km vor fi în Helsinki, iar restul de 9 km în Espoo. Jokeri Light Rail va înlocui linia de autobuze 550, care este cea mai aglomerată linie de autobuz din regiunea Helsinki. Lucrările au fost lansate în primele zile ale lunii iunie. Aproximativ 91 000 de călători sunt așteptați să utilizeze Jokeri Light Rail într-o zi obișnuită în 2030. Astăzi, 40 000 de persoane se deplasează zilnic cu linia de autobuze 550.

Jokeri Light Rail va crește fiabilitatea, capacitatea și confortul pasagerilor în transportul public transversal. În plus, regiunea de capital va primi o formă complet nouă de transport: feroviar ușor. Jokeri Light Rail va funcționa în cea mai mare parte pe banda proprie cu prioritate de trafic și tramvaiele sale pot fi operate în două direcții. Operarea eficientă va fi, de asemenea, promovată prin faptul că opririle sunt situate mai rar decât pe liniile de tramvai existente în Helsinki.

Jokeri Light Rail va fi implementat cu ajutorul modelului de alianță. Aceasta înseamnă că organizația client formată din orașele Helsinki și Espoo va fi combinată într-o singură organizație, împreună cu planificatorii și implementatorii. Planificatorii sunt Ramboll Finlanda, Sitowise și NRC Finlanda. YIT și NRC Finlanda sunt constructorii liniei. Părțile alianței vor proiecta și construi proiectul împreună, partajând riscurile și beneficiile legate de implementare.

Inconvenientele construcției vor fi reduse cât mai mult posibil cu aranjamentele temporare de circulație funcționale. Funcționarea fără probleme a liniei de autobuz 550 va fi asigurată pe tot parcursul proiectului, iar zonele de construcție vor fi concepute astfel încât să fie sigure și accesibile. Jokeri Light Rail se așteaptă să intre în funcțiune la începutul anilor 2020.

Mobilitate.eu

Ionut

Solaris Trollino 24 a început testele pe străzile din Gdynia



La începutul lui iunie, Solaris Trollino dublu articulat a plecat spre Gdynia. Unicul vehicul dublu articulat de la Solaris Bus este în prezent supus testelor rutiere, în timpul cărora inginerii perfecționează algoritmii de control, inclusiv a patra axă, îmbinările și sistemul EBS. Testele care utilizează infrastructura tehnică a PKT Gdynia vor dura aproximativ 6 săptămâni.

Solaris Trollino 24, a cărei premieră oficială la nivel mondial va avea loc în timpul celui mai mare eveniment european, Busworld de la Bruxelles, planificat pentru 18-23 octombrie, este în prezent supus unor teste intensive folosind sistemul de tracțiune PKT Gdynia. Perioada de șase săptămâni pe care vehiculul o va petrece în acest oraș va fi, de asemenea, utilizată pentru a efectua teste de către organismele de certificare pentru a obține admiterea la traficul de pasageri și autorizarea.

Prototipul vehiculului Solaris Trollino 24 a fost realizat pentru a crea o platformă pentru producția viitoare în serie a vehiculelor de 24 de metri cu acționări hibride, electrice și troleibuze. Cel mai recent produs Solaris este un vehicul foarte performant din punct de vedere tehnic. Sistemul de tracțiune este compus din două motoare de tracțiune, care conduc două osii de acționare. Bateria instalată în troleibuz va fi încărcată în timpul mersului de pe tracțiunea electrică de troleibuz. Energia acumulată în baterii va fi utilizată la rândul său pentru a alimenta unitatea atunci când troleibuzele nu au tracțiune electrică. Pentru a facilita manevrele în traficul urban, a patra axă a vehiculului este o axă de direcție. Vehiculul, cu un aspect unic al ușii 2-2-2-2-2, a fost, de asemenea, echipat cu în servodirecția electrică.

Mobilitate.eu

Ionut

Alstom va livra 7 autobuze electrice Aptis la Grenoble



Alstom va echipa liniile 3 și 4 din zona Grenoble Greater cu autobuzele 100% electrice Aptis. SEMITAG, operatorul de transport public din Grenoble, a plasat o comandă pentru 7 Aptis prin CATP, biroul central de achiziții publice din Franța. Primele livrări ale acestor autobuze cu o lungime de 12 metri echipate cu 3 uși sunt programate pentru sfârșitul anului 2019. Acestea vor fi primele autobuze electrice care vor face parte din rețeaua de transport public din jurul orașului Grenoble.

Datorită designului său inovator, Aptis oferă o experiență de neegalat pentru pasageri. Sistemul său de acostare pentru alinierea perfectă la trotuar, podeaua joasă, complet plană și ușile duble largi permit circulația ușoară și îmbarcarea convenabilă pentru persoanele cu mobilitate redusă și carucioare. Echipat cu ferestre largi de-a lungul lungimii sale, Aptis oferă cu 25% mai multe ferestre decât un autobuz standard și o zonă de relaxare din spate cu vedere panoramică la oraș.

Vehiculele solicitate de Grenoble sunt proiectate pentru încărcare lentă, noaptea în depou. De asemenea, Aptis este disponibil pentru încărcare la caăptul fiecărei linii ori de câte ori este necesar, utilizând soluții de încărcare la sol (SRS) sau încărcare prin partea superioară (cu pantograf). Pentru acest contract, bateriile sunt închiriate pentru a permite o investiție inițială mai mică pentru client și pentru a garanta cea mai bună tehnologie pe tot parcursul ciclului de viață.

Aptis a fost proiectat pentru a avea un cost total optimizat. Acest lucru este posibil datorită costurilor reduse de întreținere și de exploatare și unei durate mai lungi de viață decât cea a autobuzelor standard. În consecință, obiectivul pentru autoritățile locale este de a avea un cost total echivalent cu cel al autobuzelor diesel standard existente.

Mobilitate.eu

Ionut

Prezentare: Solaris Bus introduce în premieră globală modelul Solaris Urbino 12 hydrogen și noul design Solaris Urbino 12 electric





La UITP Global Public Transport Summit 2019, organizat la Stockholm, Solaris Bus prezintă două vehicule cu emisii zero. Solaris Urbino 12 hydrogen, care își celebrează premiera mondială, completează oferta electromotive a producătorului. Cel de-al doilea vehicul este binecunoscutul Solaris Urbino 12 electric în cel mai nou design, caracteristic pentru toate vehiculele noi de la Bolechowo din ianuarie anul acesta.

Solaris a fost unul dintre primii producători de autobuze electrice care și-a direcționat eforturile de cercetare și dezvoltare către transmisiile electrice. Aproape un deceniu după premiera primului model electric, Solaris își completează acum gama de autobuze cu emisii zero cu Solaris Urbino 12 hydrogen, în care hidrogenul este transformat în energie electrică alimentată direct în transmisia vehiculului. Tehnologia hidrogenului utilizată pentru generarea de energie va permite autobuzelor să circule distanțe și mai lungi complet fără emisii.

Solaris Urbino 12 electric cu un nou design. În doar opt ani de la debutul primului său autobuz electric, Solaris a livrat sau primit comenzi pentru aproape 600 de vehicule din partea clienților din 17 țări. La UITP Global Public Transport Summit 2019, producătorul polonez prezintă vehicule cu emisii zero care se bazează pe experiența a peste 15 milioane de kilometri acoperite de autobuzele sale. Cele mai recente soluții tehnologice privind încălzirea, răcirea și sistemul de direcție au fost proiectate pentru a ajuta la reducerea consumului de energie.



Multe detalii pe Mobilitate.eu

Ionut

Volvo Buses anunță noua generație de autobuz Volvo 7900 Electric Articulated



La UITP Global Transport Summit, târgul de transport public la nivel mondial, care are loc anul acesta în Stockholm, în perioada 9-12 iunie, Volvo Buses a anunțat introducerea în toamna acestui an a unui autobuz articulat electric, cu spațiu de până la 150 de pasageri. Noul autobuz articulat se bazează pe prototipurile care sunt din iunie 2018 în operațiunile de testare pe ruta 16 din Gothenburg, Suedia. Cele două autobuze prototip până în prezent au parcurs 4500 de ore și au acoperit mai mult de 62.000 de kilometri, cu un timp de funcționare excelent.

Modelul Volvo 7900 Electric articulat în configurație comercială va fi disponibil în două lungimi, 18 și 18,7 metri, și este conceput pentru a satisface cerințele ridicate privind capacitatea, confortul și informațiile despre trafic, transportând în același timp un flux eficient de pasageri. Bateriile vor fi încărcate atât prin stații de încărcare rapidă la fiecare capăt al traseului, cât și prin încărcarea peste noapte în depou cu ajutorul sistemului CCS. Volvo 7900 Electric Articulated va fi prezentat publicului la expoziția Busworld de la Bruxelles, în octombrie.

Mobilitate.eu

Ionut

TMB Barcelona achiziționează 105 autobuze MAN Lion's City cu gaz și hibride



Metropolitan Transport Barcelona (TMB) a comandat un număr de 105 autobuze MAN Lion's City de la MAN Truck & Bus. MAN va livra vehiculele operatorilor de transport spanioli până la sfârșitul anului. Acestea includ 49 de autobuze cu gaz natural model MAN Lion's City (A21), fiecare cu o lungime de 12 metri și 26 de autobuze articulate (A23), fiecare având o lungime de 18 metri, alimentate de asemenea cu gaze naturale. În plus, vor fi livrate încă 30 de autobuze hibride de 12 metri, primele vehicule din noua generație de autobuze a orașului Lion City cu MAN EfficientHybrid care vor fi conduse în Spania. Datorită unei oferte impresionante în toate domeniile, MAN Truck & Bus a reușit să câștige toate cele trei loturi.

Odată cu cele 105 autobuze moderne livrate, peste 50% din flota TMB, care este în prezent în jur de 1.140 de autobuze puternice, va fi formată din vehicule MAN. Aproximativ 350 de autobuze hibride sunt deja în flota TMB. Alte autobuze hibride, precum și autobuze programate cu resurse regulate, cu emisii de gaze naturale, se vor alătura flotei în viitor. Pe lângă subiecte precum eficiența, siguranța și ecologia, factorul decisiv pentru transportul metropolitan de la Barcelona a fost reprezentat și de serviciile pe care le oferă MAN Truck & Bus.

Mobilitate.eu

Ionut

TMB Barcelona testează în premieră autobuzul electric eCitaro



În această săptămână, TMB testează un autobuz 100% electric și fără emisii dezvoltat de producătorul german Mecedes-Benz. Acesta este versiunea electrică a autobuzului Citaro. eCitaro ales autobuzul anului 2019, este supus unor teste diferite, pentru a evalua sistemul de tracțiune și programarea și configurarea încărcărilor.

Dacă modelul Citaro este unul dintre modelele cele mai versatile al industriei de autobuze, Mercedes-Benz a avansat încă o dată cu versiunea electrică de 100%, prezentată anul trecut, care dorește să fie una dintre vedetele de la summitul global UITP, care va avea loc săptămâna viitoare la Stockholm. Ceea ce distinge acest model este proiectarea punții din spate, cu motoare electrice ZF încorporate în acționarea roților, care, în conformitate cu producătorul, îi conferă o eficiență ridicată. Testarea acestui vehicul de 12 metri face parte din colaborarea TMB cu producătorii de vehicule de transport public, în conformitate cu promovarea celor mai aplicabile tehnologii curate.

Mobilitate.eu