Transportul public de suprafata in Europa

Started by Ionut, October 15, 2016, 09:45:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Utilizarea transportului public din Dublin este în creștere în timp ce utilizarea mașinilor personale scade rapid



Numărul persoanelor care călătoresc în centrul orașului Dublin cu autobuzul, trenul sau Luas la orele de vârf de dimineață a atins niveluri record, potrivit cifrelor publicate de Consiliul municipal din Dublin și de Autoritatea Națională pentru Transporturi. Cifrele sunt incluse în raportul Canal Cordon, 2018, privind modul de transport a persoanelor care intră în centrul orașului dimineața. Câmpul de lucru pentru acest raport a fost efectuat în mai multe zile în luna noiembrie a anului trecut. Numărul de mașini a scăzut pentru al zecelea an consecutiv, cu 48.820 de vehicule care vin în oraș cu 60.537 de persoane. Aceasta se compara cu anul 2008, când 59.000 de vehicule au transportat 67.700 de persoane în centrul orașului. Automobilul reprezintă acum doar 28% din călătorii, comparativ cu un vârf de 39,8% în 2010.

Numerele din transportul public, pe de altă parte, continuă să crească. 112.512 de persoane au venit în oraș în autobuz, tren sau Luas în 2018, comparativ cu 107.160 în 2017 și doar 83.000 în 2010. Toate cele trei moduri au crescut în 2018 față de anul precedent. Luas a înregistrat o creștere de aproape 2.000 de pasageri de vârf dimineața de la 11.953 la 13.835, un salt de 15%. Aceasta înseamnă că mai mult de jumătate din toți navetiștii, 52,6% pentru a fi exact, utilizează transportul public, comparativ cu 45,9% în 2010.

Numărul de cicliști și pietoni rămân ridicate. 12.227 de cicliști au intrat în centrul orașului, al doilea cel mai mare număr obținut vreodată, deși au scăzut foarte puțin față de anul trecut. Pietonii au reprezentat 23.858, cu o ușoară scădere față de recordul record de anul trecut. Din cele 213.920 de persoane înregistrate în centrul orașului, 150.753, sau 70%, au folosit moduri durabile, cum ar fi transportul public, ciclismul și mersul pe jos.

Mobilitate.eu

Ionut

Skoda livrează un tramvai ForCity Smart Artic X34 suplimentar în Schöneiche



Compania Škoda Transtech va livra un tramvai suplimentar ForCity Smart Artic X34 pentru firma germană Schöneicher-Rüdersdorfer Strassenbahn GmbH (SRS). Valoarea totală a contractului este de aproximativ 3 milioane de euro. Tramvaiul va fi fabricat în Kajaani, Finlanda și livrat în Germania în primăvara anului 2020. Vânzarea marchează sfârșitul producției ForCity Smart Artic Helsinki și acesta va fi ultimul vehicul de acest tip care va fi produs. Schöneiche a achiziționat în octombrie 2018 două vehicule pre-serie Helsinki Artic.

"Suntem foarte fericiți să oferim SRS ultimul tramvai din serie, care oferă pasagerilor germani accesibilitate de 100% cu podea joasă și totuși o platformă confortabilă și silențioasă. În strânsă cooperare cu Compania de Transport Helsinki City, am dezvoltat un tramvai care este fiabil și eficient din punct de vedere energetic și s-a dovedit a fi alegerea potrivită nu numai pentru Helsinki. Această afacere dovedește succesul continuu pe piața internațională ", spune Lasse Orre, CEO al Škoda Transtech.

Compania Škoda Transtech a dezvoltat tramvaiul ForCity Smart Artic Helsinki în strânsă colaborare cu Compania de Transport Helsinki (HKL). Primele tramvaie Artic au fost în funcțiune la Helsinki din 2013, iar 60 dintre acestea funcționează în prezent. Compania de Transport Helsinki a comandat un total de 72 de vehicule de acest tip. Tramvaiul cu trei secțiuni ForCity Smart Artic Helsinki are un ecartament de 1.000 mm, are o lungime de 27.4 m și o podea complet joasă. Tracțiunea integrală, șasiul robust și designul punții permit funcționarea fără probleme în condiții climatice dificile.

Mobilitate.eu

Ionut

Primul autobuz VDL Citea Electric din Franța a fost lansat în Orleans



Primul VDL Citea SLFA-180 Electric a fost pus în funcțiune recent în Orléans, Franța. Atât pentru operatorul de transport, Keolis Métropole Orléans, cât și pentru regiunea metropolitană Orléans, acesta este primul autobuz electric VDL care poate fi folosit pe diferite linii aglomerate din oraș. Keolis intenționează să câștige experiență cu serviciul de transport cu autobuzul electric prin implementarea e-busului articulat pe mai multe linii de oraș. Ca furnizor de sistem, VDL Bus & Coach este de asemenea responsabil pentru instalarea, implementarea și întreținerea stației de încărcare.

VDL Citea SLFA-180 Electric este echipat cu un acumulator de 169 kWh. Datorită conceptului de încărcare rapidă, e-bus-ul poate fi complet încărcat în 35 de minute printr-un pantograf cu încărcător rapid Heliox 300 kW. Acest lucru se face la autobaza din Saint Jean de Braye, situata la nord-est de Orléans. Acest concept de încărcare rapidă oferă VDL Citea Electric 18 o disponibilitate ridicată în operare, făcând e-busul disponibil 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, cu excepția perioadelor scurte de încărcare intermediara. După o sesiune de încărcare, autobuzul poate opera peste 100 de kilometri cu o singură încărcare.

Mobilitate.eu

Ionut

VDL livrează alte 25 Citea LLE-120 in Aachen



VDL Bus & Coach a primit o nouă comandă de la ASEAG (Aachener Straßenbahn- und Energieversorgungs-AG), pentru 25 Citeas LLE-120. ASEAG este operatorul de transport public în și în jurul orașului Aachen. În ultimii ani, 27 de vehicule Citeas LLE-120 au fost adăugate la flota de autobuze. Livrarea autovehiculelor este planificată pentru 2019. Un total de 52 VDL Citea LLE-120 va fi astfel în funcțiune în Aachen.

VDL Citea LLE-120/255 pentru ASEAG are un aranjament de așezare de 30 + 2 + 1. În cazul VDL Light Low Entry, combinația unui motor ecologic cu o greutate foarte redusă oferă economie de combustibil de top și costuri reduse de întreținere. Aceasta duce la o reducere suplimentară a emisiilor de CO2. În consecință, autobuzele respectă cele mai înalte standarde de siguranță și limita de emisii de CO2 permisa de statul german. Alegerea conceptului ușor VDL este un pas logic pentru transportatorii care, sub umbra prelungită a interdicției germane de operare pe bază de motorină, și-au stabilit obiectivul de a reduce emisiile de substanțe nocive. Ca atare, VDL Citea LLE-120 nu este doar un bun pentru ASEAG, ci și pentru rezidenții din Aachen.

Mobilitate.eu

Ionut

BLT Baselland Transport și Stadler au semnat contractul pentru 10 garnituri Tramlink Be 6/8



BLT Baselland Transport a aprobat un credit în valoare de aproximativ 54 milioane CHF pentru achiziționarea a zece noi tramvaie Tramlink Be 6/8, iar în data de 26 aprilie 2019 a fost semnat contractul cu Stadler Rail. Noile vehicule cu podea joasă vor fi construite în fabrica Stadler din Valencia, pentru ca din decembrie 2022, să intre în exploatare pe linia 19 între Liestal și Waldenburg.

Mobilitate.eu

Ionut

Noua generație de tramvaie din Bruxelles a fost prezentată de STIB





Pentru a răspunde la creșterea constantă a traficului și pentru a-și consolida în continuare oferta de transport, STIB a comandat tramvaie noi anul trecut. Vehiculele care vor ajunge în 2020, dar pe care publicul le poate descoperi deja zilele acestea. Un model la scară al acestui "Tramvai de generație nouă" tocmai a fost prezentat oficial pe Place Royale. Noul tramvai, denumit TNG, este o versiune modernă și elegantă a celor mai noi tramvaie care rulează în prezent în rețea (T3000 și T4000). În ceea ce privește viitoarele garnituri M7, designul TNG, inspirat de stilul Art Nouveau, a fost încredințat designerului Axel Enthoven al companiei Yellow Window.

Vehiculele noi, mai spațioase și confortabile, vor avea uși largi și podea complet joasă. Totul a fost conceput pentru a facilita accesul vehiculului pentru persoanele cu mobilitate redusă și pentru a îmbunătăți traficul și confortul călătorilor. Printre facilitățile furnizate sunt inclusiv două spații multifuncționale pentru utilizatorii de scaune cu rotile și cărucioarele, furnizarea de scaune mai confortabile pentru călătorii mai lungi, scaune pliabile, ecrane de informații de mari dimensiuni care prezintă modele de linii, iluminat cu LED-uri indirect, un sistem puternic de răcire a aerului și boghiuri flexibile pentru a minimiza vibrațiile. Acestea vor fi disponibile în varianta scurtă de 32m și lungimea de 43m, oferind 182 și 256 de locuri, inclusiv 47 și 65 de locuri.

Mobilitate.eu

Ionut

Riga suspendă finanțarea europeană și proiectul de extindere a rețelei de tramvai din cauza riscului de fraudă și a problemelor de organizare

Agenția Centrală pentru Finanțe și Contracte (CFCA) a decis să rezilieze contractul cu compania Riga Satiksme (RS) pentru implementarea proiectului de tramvai Skanste cofinanțat de fondurile Uniunii Europene (UE). CFCA a evaluat informațiile și explicațiile furnizate de RS, planul de acțiune actualizat al proiectului privind riscurile de implementare a proiectului, rapoartele companiei de audit SIA "Ernst & Young Baltic", disponibile pentru CFCA, precum și alte informații disponibile privind funcționarea RS. Pe baza acestei analize, CFCA a decis să rezilieze unilateral contractul.

CFCA găsit riscuri disproporționate este esențială pentru obiectivele proiectului: perioada de implementare pentru respectarea și obținerea performanței, capacitatea financiară a companiei de a asigura o finanțare adecvată și neîntreruptă a activităților planificate pentru punerea în aplicare, reputația companiei și principiile de guvernanță sigure, eficiente și de bună acțiune corespunzătoare. Termenul limită de finalizare a proiectului era 31 august 2023, prin care societatea ar trebui să se asigure că lungimea totală nou construită de rețea de tramvai de este 6,6 km, precum și că achiziționează de 12 noi tramvaie cu podea joasă.

Mobilitate.eu

Ionut

Alstom a început testele cu noua generație de tramvaie Citadis pe noua rețea din Grand Avignon



Alstom anunță finalizarea lucrărilor la infrastructura tramvaielor din Grand Avignon, pe un traseu cu lungimea totală de 6 km. Primul dintre cele 14 tramvaie Citadis X05 pe care Alstom le construieste pentru comunitatea din Grand Avignon a fost livrat la sfârșitul lui 2018. Până în prezent, Avignon nu a avut o rețea de tramvai. Grand Avignon este cel mai nou oraș cu rețea de tramvai după 2014, când au fost lansate tramvaiele în Aubagne și Besançon. Rețeata de tramvaie este așteptată să fie funcționala în iunie 2019 după pauza de 87 de ani. Inițial, sistemul de tramvai din Avignon va avea o singură linie de 5,2 kilometri cu zece opriri. Până în 2023, va fi adăugat al doilea traseu de 3,2 kilometri, în timp ce prima linie va fi extinsă. În plus, sunt planificate și alte linii.

Mobilitate.eu

Ionut

MPK Cracovia va lansa o licitație pentru achiziționarea a 60 de tramvaie noi

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA din Cracovia a anunțat o licitație pentru achiziționarea a până la 60 de noi tramvaie cu podea joasă. Numărul lor final va depinde, printre altele din valoarea finanțării din partea Uniunii Europene. Producătorii vor putea aplica până la data de 19 iunie 2019. Dacă alegerea furnizorului continuă fără probleme, livrarea primelor 10 tramvaie noi din această comandă ar putea începe deja la sfârșitul anului 2021.

Oferta anunțată este rezultatul unui dialog tehnic desfășurat pentru câteva luni, la care au participat mai multe companii. Dezvoltate în timpul acestui proces, cerințele tehnice pentru vagoane au fost comandate în Termenii de Referință (acest document prezintă elementele de bază ale producției de construcții și de vehicule). Tramvaiele comandate de transportatorul din Cracovia vor avea minimum 6 uși și vor permite călătoria simultană a cel puțin 220 de persoane. O parte din tramvaie vor fi adaptate pentru operare fără rețea de tracțiune, iar restul vor fi proiectate astfel încât, în viitor, să poată utiliza această soluție. Toate tramvaiele vor fi dotate cu aer condiționat, automat de bilete cu monede și carduri de plată, sistemul de informații pentru pasageri, monitorizare, porturi USB pentru smartphone-uri și sistem de numărare al pasagerilor.

Mai mult, 50 de tramvaie noi cu podea joasă vor fi livrate la Cracovia anul viitor, acestea fiind deja contractate. Odată cu contractarea și celor 60 de tramvaie din panul actual, Cracovia va investi aproximativ 1 miliard de ZLT în tramvaie noi. MPK SA intenționează să lanseze și lucrări de modernizare pentru tramvaie mai vechi, care se bazează pe realizarea unor zone cu podea joasă, montarea de aer condiționat și sisteme de informații pentru pasageri.

Mobilitate.eu

Ionut

Constructia liniei de metrou usor Jokeri va incepe in iunie

Conform consiliilor municipale din Helsinki si Espoo, constructia liniei de metrou usor Jokeri va fi lansata la inceputul lui iunie simultan in mai multe santiere din ambele orase. In acelasi timp, consiliile au aprobat noua estimare de cost pentru proiect. Valoarea estimata a fazei de dezvoltare a proiectului de metrou usor este de 386 de milioane de euro, conform nivelului de pret din noiembrie 2018. Cota de plata care ii revine orasului Helsinki este de 268 de milioane de euro, in timp ce Espoo va plati 118 de milioane de euro. Consiliul municipal al orasului Helsinki a aprobat deja estimarea de cost in timpul unei intalniri care a avut loc pe 13 martie. Proiectul este implementat conform unui model de colaborare intre Helsinki si Espoo. Furnizorii de servicii sunt contractorii YIT Finland Oy si NRC Group Finland Oy (anterior VR Track Oy), iar proiectantii sunt Sitowise Oy, Ramboll Finland Oy si NRC Group Finland Oy.

Linia de metrou usor Jokeri va fi construita intre Itäkeskus in Helsinki si Keilaniemi in Espoo. Lungimea planificata a liniei este de 25 de km dintre care 16 km vor fi in Helsinki, iar restul de 9 km vor fi in Espoo. Linia de metrou usor va inlocui linia principala de autobuz 550 care este cea mai aglomerata linie de autobuz din regiunea Helsinki. Conform estimarilor, linia va transporta 102.000 de pasageri in fiecare zi in 2040. In prezent, 40.000 de persoane calatoresc intre cele doua orase in fiecare zi utilizand linia de autobuz. Linia de metrou usor Jokeri va fi operationala incepand cu 2020.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Tramvaiele ForCity Smart Artic ale viitoarei rețele din Tempere au un sistem inovativ de diagnosticare



În 2016, orașul Tampere a decis să construiască un sistem de tramvai. Orașul a comandat 19 tramvaie moderne ForCity Smart Artic de la Transtech Oy (parte a grupului Škoda). Contractul include, de asemenea, o opțiune în trei etape pentru livrarea a maximum 46 de tramvaie. ForCity Smart Artic va avea un ecartament de 1,435 mm. Tramvaiul cu trei secțiuni va fi bidirecțional și va putea găzdui un total de 264 pasageri. Funcționarea în condițiile climatice solicitante este asigurată prin boghiuri și o structură durabile.

Detalii pe Mobilitate.eu

Ionut

BYD a livrat 15 autobuze electrice în orașul spaniol Badajoz



BYD a livrat săptămâna aceasta 15 autobuze electrice de 12 metri în orașul Badajoz din sud-vestul Spaniei, una dintre cele mai mari comenzi eBus pentru BYD din Spania. Operatorul de transport public, TUBASA (Transportes Urbanos de Badajoz, SA), parte a grupului Grupo Ruiz și unul dintre principalele grupuri de transport rutier de călători din Spania, a pus deja vehiculele în funcțiune. Autobuzele BYD cu emisii zero sunt livrate pentru a înlocui flota diesel a TUBASA și deja oferă economii substanțiale în comparație cu autobuzele cu motor diesel ale companiei.

Mobilitate.eu

Ionut

Solaris prezintă ediția de primăvara a autobuzului Urbino 12 cu noul design





Acum câteva luni, Solaris Bus & Coach a prezentat autobuzele Urbino, care au primit un facelift pentru bazat pe cel al automobilelor. Schimbările de proiectare ale vehiculelor au oferit o mai bună aerodinamică, o vizibilitate sporită pentru șoferi și pasageri și facilitarea asamblării, precum și a întreținerii. Modificările au acoperit designul și forma frontală în special a autobuzelor Urbino. Un nou sistem de iluminat, noua formă a afișajului destinației și, în cele din urmă, un nou sistem de acoperire a au fost introduse, de asemenea. Vehiculele Solaris cu noul facelift merg la clienți de la începutul acestui an. Compania a prezentat și imagini cu ediția de primăvară a Solaris Urbino 12.

Mobilitate.eu

Ionut

Aerul poluat din Londra va fi redus cu noile autobuze duble decker cu hidrogen



Primele autobuze duble decker cu hidrogen din lume vor fi introduse pe trei rute de autobuze din Londra anul viitor, ajutând la abordarea crizei capitalei privind calitatea aerului. Transport for London (TfL) a comandat astăzi 20 dintre aceste autobuze nepoluante, care nu produc poluare datorită emisiilor de gaze de eșapament, ca parte a efortului său de a reduce emisiile din transport la zero în Londra. Măsura urmează implementării a primei Zone de emisii ultra-scăzute din lume.

Vehiculele ecologice vor fi introduse pe rutele 245, 7 și N7, pentru persoane care călătoresc pe stadionul Wembley sau de la vestul Londrei până la West End, c pentru o călătorie mai liniștită și mai silențioasă. Noile autobuze moderne vor îmbunătăți experiența clienților, punctele de încărcare USB de la bord făcând călătoria cu autobuzul și mai atrăgătoare. TfL investește 12 milioane de lire sterline în noile autobuze și în infrastructura de alimentare. Wrightbus din Irlanda de Nord le va produce, creând noi locuri de muncă în regiune. Mai mult de 5 milioane de lire sterline de finanțare sunt furnizate de organismele europene și 1 milion de lire sterline de la Oficiul pentru vehicule cu emisii scăzute.

Pentru a încuraja adoptarea acestei tehnologii în alte orașe din Marea Britanie și Europa, TfL este lider în domeniul achizițiilor în cadrul proiectului "Inițiativa comună pentru vehiculele pe bază de hidrogen în Europa" (JIVE).

Mobilitate.eu

Ionut

Inovativul autobuz electric Alstom Aptis câștigă cea mai mare comandă pentru Paris



Alstom este unul dintre cei trei câștigători ai celei mai mari comenzi europene pentru autobuzele electrice, licitație lansată de RATP și 100% finanțată de Île-de-France Mobilités. Prima tranșă fermă este pentru 50 de autobuze. Valoarea contractului-cadru ar putea ajunge la 133 de milioane de euro. Aceste autobuze Aptis, de 12 metri lungime, vor juca un rol în reînnoirea masivă a flotei de autobuze a rețelei Île-de-France. Această comandă urmează celei a CTS, compania de transport din Strasbourg, pentru 12 vehicule.

Datorită designului său inovator, Aptis oferă o experiență de neegalat pentru pasageri. Sistemul său de acostare pentru alinierea perfectă la trotuar, podeaua complet coborâtă și complet plană și ușile duble largi permit circulația ușoară și îmbarcarea convenabilă pentru persoanele cu mobilitate redusă și cărucioare. Echipat cu ferestre mari, Aptis oferă 25% mai multă suprafață a ferestrelor decât un autobuz standard și o zonă de relaxare în spate cu vederi panoramice ale orașului.

Mobilitate.eu