News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Discutii cu si despre companiile feroviare de stat

Started by Ionut, October 12, 2016, 07:15:26 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Măntescu (FML): 7.500 de angajați ai CFR Marfă ar putea să nu-şi mai ia salariile

Federaţia Mecanicilor de Locomotivă (FML) anunţă posibile acţiuni de protest din cauza "situaţiei delicate în care se află CFR Marfă", a stării infrastructurii feroviare, dar şi a salarizării personalului, în condiţiile în care circa 7.500 de angajaţi ai companiei sunt în pericol de a nu-şi încasa salariile în perioada sărbătorilor pascale.

"La ora actuală, o consider o bombă socială pe care nu văd cum o va gestiona Guvernul României, în situaţia în care pe 30 (martie - n. r.) este posibil ca 7.500 de salariaţi să nu îşi mai poată lua salariile din cauza acţiunilor iresponsabile care au fost întreprinse în ultima perioadă. Vă daţi seama că vin sărbătorile, iar salariaţii ceferişti nu au alte venituri decât salariul de ceferist şi gândiţi-vă: e Vinerea Floriilor Mari şi după aia urmează Paştele, fără salariu, pentru 7.500 de familii. Eu vreau să atrag atenţia şi să solicit ca toţi factorii de decizie şi toate instituţiile statului să intervină în această mizerie - pentru că până la urmă eu o consider o mizerie. Pentru mai mult de jumătate dintre cei 7.500 (de salariaţi - n. r.) e probabil singurul venit în familie. E o tragedie", a declarat, miercuri, pentru AGERPRES, preşedintele FML, Iulică Măntescu.

Printre nemulţumirile ceferiştilor se numără situaţia căii ferate, salarizarea personalului, dar şi Legea statutului personalului feroviar. "Voi prezenta situaţia delicată în care se află CFR Marfă, după care va fi urmat de un comunicat privitor la programul de acţiuni; va urma un program de acţiuni pe care îl vom desfăşura, urmând ca de mâine, la prânz, să stabilim o acţiune comună şi cu colegii din celelalte federaţii care vor să vină alături de noi. Acţiunile vor fi de la pichetarea Ministerului Transporturilor, miting cu marş la Palatul Victoria, depuneri de memorii", a precizat sindicalistul.

CFR Marfă datorează CFR SA 835,852 milioane de lei, soldul restant fiind de 819,953 milioane de lei. Din datoria totală, CFR SA deţine titluri executorii în cuantum de 650,555 milioane de lei, din care 371,564 milioane de lei se află deja în procedură de executare silită.

"Trebuie subliniat şi faptul că acumularea datoriei către CFR SA este în mare parte consecinţa neplăţii de către o serie de societăţi cu capital de stat a serviciilor prestate de CFR Marfă, nivelul actual al creanţelor operatorului naţional fiind de circa 350.000.000 de lei. Deşi au avut loc o întâlniri între conducerile celor două societăţi începând cu data de 5 martie 2018, până la ora actuală nu s-a reuşit să se găsească o soluţie agreată de comun acord, opiniile expuse fiind chiar divergente şi neconstructive pentru ambele părţi", se arată într-o scrisoare adresată de FML Preşedinţiei.

În acest context, spun sindicaliştii, în data de 22 martie, CFR SA a blocat toate conturile bancare ale CFR Marfă şi a instituit popriri şi asupra conturilor clienţilor acesteia, "punând în acest mod societatea într-o situaţie deosebit de dificilă în relaţiile cu clienţii" şi făcând imposibilă participarea acesteia la licitaţii importante pentru contracte de transport, licitaţii care urmează a se desfăşura în zilele următoare.

Capital

Ionut

MT cere CFR Marfa sa lichideze datoria catre CFR SA

Datoria CFR Marfa catre CFR SA se ridica in prezent la 100 de milioane de euro, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Sova. ,,Ma preocupa intr-un mod foarte serios faptul ca CFR Marfa a acumulat o datorie prea mare, mult prea mare, la CFR [SA]. Eu cred ca daca ar fi fost vorba de un agent privat, acesta nu ar fi putut sa ajunga in aceasta situatie. Sunt preocupat de faptul ca o astfel de datorie, de fapt, poate fi tratata si ca o distorsiune in piata, ca un element de concurenta neloiala in raport cu alti operatori. Pentru stergerea datoriilor mai vechi e posibil ca Romania sa fie sanctionata de Comisia Europeana – ,,ne asteptam la ce e mai rau", a explicat Lucian Sova. ,,Am cerut celor de la CFR Marfa sa lichideze datoria pe care [aceasta] o are catre CFR [SA] ... Daca CFR SA si-ar putea folosi toti banii pe care ii are de primit de la CFR Marfa, am avea sute de kilometri de linii ferate pe care ar putea fi ridicate restrictiile de circulatie", a mai precizat Lucian Sova.

ClubFeroviar.ro

Ionut

CFR Marfă este blocată financiar între creanţe şi datorii. Sindicatele cer medierea Preşedinţiei

CFR Marfă are de plătit datorii de 835,8 milioane de lei către CFR SA (adinistratorul infrastructurii feroviare), dar are şi de încasat creanţe de 650,5 milioane de lei de la diverşi clienţi, fiind prinsă într-un blocaj financiar periculos. Sindicatele cer Preşedinţiei medierea conflictului. Pe de-o parte, CFR Marfă este somată să plătească o serie de facturi şi are conturile blocate, iar de cealaltă parte are de încasat sume consistente de la clienţi care se află ori în insolvenţă, ori în faliment, astfel că şi conturile acestora sunt blocate.

,,Din această cauză, a blocării conturilor inclusiv la clienţii de la care trebuie să încaseze bani, societatea CFR Marfă riscă să nu poată plăti salariile celor 7.500 de angajaţi tocmai acum, în pragul Sărbătorilor de Paşte", a declarat joi, într-o conferinţă de presă, preşedintele Federaţiei sindicale a Mecanicilor de Locomotivă (FML), Iulică Măntescu. El a precizat că a transmis, zilele trecute, o serie de Scrisori Deschise către preşedinţii Senatului şi Camerei Deputaţilor, dar şi către Preşedinţia României, solicitând adoptarea urgentă a unor soluţii de redresare a situaţiei.

În Scrisoarea Deschisă adresată preşedintelui României, Klaus Iohannis, conducerea FML semnalează blocajul creat la CFR Marfă şi solicită medierea acestui conflict. ,,Vă rugăm să interveniţi, în calitatea constituţională de autoritate de mediere, pentru soluţionarea situaţiei conflictuale create, credem noi, de deciziile greşite ale decidenţilor politici cu privire la sistemul feroviar din România", se arată în documentul citat.

ZF

tom_sawyer

QuoteAGERPRES: Care mai este situaţia datoriilor CFR Marfă faţă de CFR SA?
Lucian Şova: Sunt în proces de executare. Există proceduri pe care le gestionează un executor judecătoresc, au pus sechestre pe nişte bunuri, le-au scos la vânzare. Nu am informaţii detaliate, însă ştiu că este o procedură de vânzare a unui număr mare de vagoane pe Bursa Română de Mărfuri, există nişte imobile pentru care s-au făcut publicitate de vânzare. Conturile sunt controlate de executorul judecătoresc de o manieră rezonabilă, în sensul că se monitorizează foarte atent veniturile şi sunt permise inputuri către compania de marfă doar atât cât să-i asigure funcţionarea în parametrii pe care îi poate dezvolta acum. Alte extravaganţe nu sunt permise de executor.

Nu am o situaţie la zi cât s-a recuperat, ştiu însă că nu-i nimic spectaculos, dar, având în vedere că aceste proceduri abia au început de 2 luni, nu mă aştept la aspecte spectaculoase, pentru că venituri din exploatare, ştiu bine din informaţiile pe care mi le-au dat cei de la companie - fie CA-ul, fie directorul general - abia dacă ajung pentru a se refinanţa. Aşa că avem aşteptări tot de la executor prin intermediul procedurilor de valorificare a unor bunuri, ceea ce, după părerea mea, nu este moral deloc, dar este legal, pentru că totuşi compania de transport marfă a funcţionat, a produs nişte pierderi. Acum vine executorul, valorifică nişte bunuri care totuşi, aşa generic vorbind, erau ale poporului, chiar dacă sunt în domeniul privat al companiei, le valorifică ca şi contravaloare a unor datorii, datorii care de fapt au fost făcute pe baza modului în care a funcţionat compania, fie că au fost oferte sub costuri şi au beneficiat nişte parteneri comerciali, fie că s-au plătit nişte salarii, nu pot să spun că acest lucru este moral.

AGERPRES: Dar dacă le vindem vagoanele, nu îi ducem către faliment?
Lucian Şova: Au un parc imens de vagoane pe care nu le mai folosesc şi care pot fi vândute exclusiv pentru fier vechi, astfel încât să nu încurajăm concurenţa neloială din partea altor operatori, deşi nici acest lucru nu este 100% moral, dar în discuţiile pe care le-am avut cu executorul, cu managementul, cu Consiliul de Administraţie am susţinut ideea, fără a avea o prerogativă directă, dar ca promovare a unei anumite politici de care sunt responsabil, le-am atras atenţia să nu afecteze activitatea curentă sau chiar unele elemente care ar putea ţine de dezvoltarea companiei. Are suficient patrimoniu pe care nu-l foloseşte, pentru care plăteşte impozite şi care poate fi valorificat şi, dacă aşa zice legea - şi Legea finanţelor şi Codul fiscal - aceste lucruri trebuie făcute.

AGERPRES: Aveţi o strategie cu CFR Marfă? O privatizaţi, se închide, rămâne la stat, având în vedere potenţialul său de companie strategică pentru transport marfă?
Lucian Şova: Deocamdată sunt prizonierul unei strategii pe termen scurt, având în vedere că aşteptăm o decizie cu privire la capitalizarea CFR Marfă, o decizie ce ţine de DG Competition, care, după semnalele pe care le am, mai degrabă se îndreaptă către o soluţie defavorabilă companiei CFR Marfă şi eu fac toate eforturile să fim pregătiţi pentru ceea ce-i mai rău, adică o decizie nefavorabilă, situaţie în care va trebui, probabil, ca această companie să ia măsuri în vederea returnării contravalorii acelei tranzacţii, ceea ce este imens, lucru care poată să conducă la declararea insolvenţei sale. Nu-mi doresc ca în această situaţie partenerii lui CFR Marfă să fie afectaţi - sau să fie afectaţi cât mai puţin cu putinţă - şi sigur cel mai important partener este CFR SA, de aceea am susţinut accelerarea procesului de executare şi de recuperare a cât mai mult din creanţă, pentru ca să nu se petreacă un efect de domino şi să intre şi CFR SA în deficit, în colaps.

agerpres.ro

tom_sawyer

CFR Marfa a primit fonduri pentru un program de tip RO-LA

CFR Marfă primit 14 milioane de lei din Fondul pentru Mediu, pentru derularea unui program de tip RO-LA, prin care se stimulează trecerea transportului de marfă dinspre transportul rutier către calea ferată, în scopul reducerii emisiilor de dioxid de carbon de la autovehiculele de transport.
Operatorul  deţine 160 de vagoane specializate pentru transportul TIR-urilor pe calea ferată.

Programul RO-LA se adresează operatorilor de transport feroviar din Romania, finanţarea acordată de Administraţia Fondului pentru Mediu fiind în cuantum de 60% din valoarea fără TVA a facturii emise de operatorul de transport feroviar societăţii de transport rutier pentru activităţile finanţate în cadrul acestui Program.

Prin finanţarea Programului RO-LA, România se aliniază unui grup restrâns de ţări din Uniunea Europeană care aplică aceste sistem, cum ar fi Austria, Italia, Elveţia, Franţa, Slovenia, Germania şi Ungaria.

Reamintim ca initial CFR Marfa fusese respinsa, in luna ianuarie, la licitaţia privind Programul guvernamental RO-LA, motivul fiind acela ca operatorul inregistra obligații fiscale de plată la bugetul de stat.

clubferoviar.ro

frunzaverde

^
Iar se arunca degeaba cu banii... RO-LA nu are cum sa fie convenabil la viteze comerciale (cu tot cu asteptatul la terminale si incarcare-descarcare) de 20-30 km/h, cat se pot asigura pe reteaua romaneasca.

La naibii, transportatorii feroviari isi duc containerele pana la Curtici din toata Europa unde le descarca pentru transport rutier prin Romania pentru ca CFR nu poate asigura viteze rezonabile si timpi de parcurs rezonabili pentru navete cu containere. Daramite pentru RoLa care are cerinte de viteza si regularitate inca si mai mari.

14 milioane inseamna vreo 20 aparate de cale schimbate. Adica 10-15 minute scazute pe directie intre Bucuresti - Timisoara...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Quote from: frunzaverde on July 09, 2018, 10:33:15 PM
14 milioane inseamna vreo 20 aparate de cale schimbate.

Adica un macaz costa undeva la 1,2 milioane de lei ?!?!... :jawdrop:

Nu m-am gandit niciodata ca ar putea sari de niste zeci de mii de lei...  :o
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Quote from: TibiV on July 09, 2018, 10:50:58 PM
Adica un macaz costa undeva la 1,2 milioane de lei ?!?!... :jawdrop:

Cam la 150-200.000 euro bucata e un macaz de viteza in abatere (140-170 pe directa, 60-80 pe abatere). Nu gasesc o lista de preturi Voestalpine-VAE (marca cea mai folosita in Romania, nu de alta dar se produc in Romania, la Buzau), dar astea sunt preturile in SUA : https://www.dot.state.mn.us/passengerrail/mwrri/files/Appendix%20E-Cost%20Estimating%20Methodology.pdf. Aparatul #20 sau #24 cu traverse de beton este cam ce s-ar folosi in Europa (si Romania) pe o magistrala.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

pretul de lista nu este intotdeauna si cel de achizitie. Discounturile ar trebui sa ajunga lejer la 25% la cantitatile necesare celor de la CFR.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

frunzaverde

Quote from: dr4qul4 on July 10, 2018, 02:08:12 PM
pretul de lista nu este intotdeauna si cel de achizitie. Discounturile ar trebui sa ajunga lejer la 25% la cantitatile necesare celor de la CFR.

Cuvantul cheie e necesare. Chestia e ca CFR n-are bani sa cumpere unul singur... De a stat restrictia de la Ram. Buciumeni 10 ani pana au scos-o. Acum sunt restrictii la Peris si Crivina de ani de zile, ca nu sunt bani de un macaz...

Pe 100/900 Bucuresti - Timisoara e dezastru inca si mai mare - a ajuns sa mearga trenurile Bucuresti - Timisoara cu restrictie la 15 km/h pe liniile directe (principale) in vreo 3 locuri si intr-un loc sa mearga cu 5 km/h pentru ca macazurile sunt atat de rupte incat la viteze mai mari deraiaza trenul...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

Quote from: dr4qul4 on July 10, 2018, 02:08:12 PM
pretul de lista nu este intotdeauna si cel de achizitie. Discounturile ar trebui sa ajunga lejer la 25% la cantitatile necesare celor de la CFR.

am gasit niste preturi de la Metrorex.
Acuma depinde si ce fel de schimbator vorbim la CFR,  probabil cele hidraulice cu inima mobila care se pun acuma pe coridorul IV sint mult mai scumpe.

http://www.metrorex.ro/Resurse/Achizitii%20publice/Contracte%20Exploatare/2016/Contract%20de%20furnizare%20nr%2062-12.05.2016%20-%20Aparate%20de%20cale%20piese%20.pdf

frunzaverde

^
Presupun ca nimeni nu pune schimbatoare bazate pe sina 49 cu viteza maxima pe directa 100 si in abatere 30 pe o magistrala.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Cat ar trebui sa aiba in abatere pe magistrala? 60? 90?

rizzuh

A zis mai sus:

Quote from: frunzaverde on July 10, 2018, 01:49:17 PM
Cam la 150-200.000 euro bucata e un macaz de viteza in abatere (140-170 pe directa, 60-80 pe abatere).