News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Discutii cu si despre companiile feroviare de stat

Started by Ionut, October 12, 2016, 07:15:26 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


MarianD

https://clubferoviar.ro/bugetul-cfr-marfa-pe-2022/

Da' ce Doamne pușcă-le de investiții îi mai trebuie la mortaciune? Niște ultime tunuri de dat poate? ANAF pune sechestru intr-o veselie pe active, ăștia "investesc". În loc sa scuture în al 18-lea ceas compania de balastul financiar (aka despăduchire) ei prevăd operarea cu o gaură și mai mare. Clar menejement de calitate. Înmulțiți pierderea medie anuală cu sa zicem ...30 de ani și vărsați suma în contul CFR SA: HSR în mare spirală MISA aveam prin tara asta, de nu putea Baiazidu sa traseze pe hartă.  Te doare mintea ce fac băieții ăștia. Trag doua trenuri a Armatei ca sa-si justifice salariile și existența!

TibiV

https://www.economica.net/grindeanu-bugetul-cfr-calatori-prevede-o-crestere-cu-20-a-pretului-la-bilete-de-la-1-iulie_571118.html

Proiectul de buget pentru compania CFR Călători prevede o creştere a preţului la bilete cu 20%, de la 1 iulie, însă acest lucru trebuie aprobat de Guvern, a declarat, joi, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, la un eveniment de specialitate.

Grindeanu: Bugetul CFR Călători prevede o creştere cu 20 % a preţului la bilete de la 1 iulie
,,Apropo de creşterea preţului la bilete, ştiţi că nu a mai crescut din 2013. În bugetul CFR Călători, de la 1 iulie, este prevăzută o creştere cu 20%. Ăsta este modul în care cei de la CFR Călători şi-au previzionat bugetul pentru anul 2022. Repet: nu a existat niciun fel de creştere din 2013 la preţul biletelor. Să vedem dacă Guvernul, în înţelepciunea sa, va aproba acest buget", a spus Grindeanu.

În ceea ce priveşte bugetele companiilor aflate în subordinea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, ministrul a precizat că au fost aprobate patru în şedinţa de Guvern din 23 martie şi urmează încă două în următoarea şedinţă.

,,La începutul anului, am avut o discuţie şi cu companiile şi cu sindicatele legat şi de creşterile de salarii şi de toate lucrurile, de acea grevă pe care au făcut-o angajaţii din CFR, la care ne-am angajat, indiferent de ce a apărut după aceea, ne-am angajat la următoarele lucruri toţi – deci şi Ministerul Transporturilor şi companiile din CFR şi sindicatele – că vom face măriri de salarii în limita bugetelor fiecărei companii. Nu ceea ce a apărut după aceea: 'Grindeanu a fost de acord cu mărire de 10%' şi aşa mai departe. Nu există acest lucru. Eu, dacă aş putea, aş face mărire de 20%. Problema e să stea în picioare bugetele companiilor din CFR.

Au început să fie aprobate bugetele companiilor aflate în coordonarea Ministerului Transporturilor şi ieri au fost aprobate patru în şedinţă de Guvern. Mâine va fi o nouă şedinţă de Guvern şi vom mai avea două bugete aprobate. Bugetele, dacă vorbim de cele din CFR, sunt la Ministerul Finanţelor, iar cel puţin cel al CFR SA a fost avizat, deci trebuie să intre în perioada următoare în şedinţă de Guvern şi să fie aprobate. Au plecat din minister, aşa cum a plecat şi bugetul de la Metrou, care a primit avizele şi de la Ministerul Muncii şi de la Ministerul Finanţelor. Deci, vor intra în perioada imediat următoare în aprobare la Guvern", a dat asigurări şeful de la Transporturi.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

b1

Ministerul Transporturilor pregătește privatizarea Rofersped și CFR IRLU

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii pregătește privatizarea Rofersped și CFR IRLU, casa de expediții și, respectiv, filiala CFR Marfă de reparații locomotive.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de consultare a pieței cu titlul "Determinarea valorii estimate de achiziție pentru următoarele servicii: Servicii de consultanţă externă în vederea realizării testului investitorului privat prudent (IPP)".

Prin această consultare, ministerul condus de Sorin Grindeanu vrea să determine valoarea estimată de achiziție pentru servicii de consultanţă externă în vederea realizării testului investitorului privat prudent (IPP), cu privire la oportunitatea operațiunii Ministerului Transporturilor și Infrastructurii de a aduce un aport în natură la capitalul social al Rofersped SA şi IRLU SA.

Rofersped este compania pe care autoritățile vor s-o utilizeze pentru preluarea activelor viabile ale CFR Marfă, în cazul în care transportatorul feroviar național va intra în faliment.

Privatizarea Rofersped și CFR IRLU, luată în calcul:
Obiectivele generale care vor trebui a fi atinse prin achiziția publică de servicii sunt: "Servicii de specialitate constând în studiul privind respectarea principiului investitorului privat prudent (IPP), cu privire la oportunitatea operațiunii Ministerului Transporturilor și Infrastructurii de a aduce un aport în natură la capitalul social al ROFERSPED SA şi IRLU SA, după caz, luând în considerare operaţiunea de privatizare integrală/parţială ulterioară (şi eventuală) a companiilor (sublin. ns.), testul urmând a se face pentru fiecare societate în parte, în mod separat.

Analiza urmărește a se determina dacă, în acțiunile propuse, MTI se comportă asemenea unui investitor privat prudent, de dimensiuni comparabile similare, iar actele MTI nu creează un avantaj în favoarea Rofersped SA sau CFR IRLU SA, după caz, pe care nu l-ar putea obține în condiții normale de piață, avantaj care ar denatura echilibrul concurențial al pieței libere.

Obiectivele generale care vor trebui atinse vizează în principal următoarele: analiza economică şi financiară a societăţii Rofersped SA și IRLU SA, la data de referinţă a testului; prezentarea pieței specifice în care operează cele două societăți; elaborarea planurilor de business ale companiilor pentru perioada ulterioară operațiunii de aport de capital; analiza șanselor de privatizare integrală/parțială fără capitalizare (operaţiunea de aport de capital); analiza șanselor de privatizare integrală/parțială a societăților după capitalizare; efectele privatizării celor două societăți asupra pieţei de transport feroviar; analiza operațiunii de aport de capital prin prisma perspectivei de monetizare a investiției de către MTI – obținerea unui beneficiu pentru MTI, materializat în profit (ținând cont de procedura de privatizare integrală/parțială  imediată a companiilor); compararea, din perspectiva beneficiilor obținute de MTI, a scenariului utilizării bunurilor ca aport în natură la capitalul social al Rofersped SA și al IRLU SA, urmată de procesul de privatizare al companiei, cu scenariul valorificării bunurilor pe piața liberă, fără ca acestea să fie aportate la capitalul social al celor două societăți.

Consultantul va livra către Ministerul Transporturilor patru rapoarte, după cum urmează:
1. Raport intermediar IRLU;
2. Raport intermediar ROFESPED;
3. Raport final IRLU;
4. Raport final ROFERSPED.

Rapoartele intermediare vor fi transmise în cuprinsul termenului de execuție, cel târziu în termen de 80 de zile de la data primirii informațiilor relevante din partea MTI. Durata maximă de finalizare a proiectului pentru realizarea testului investitorului privat prudent ("IPP"), pentru fiecare dintre cele două societăți în parte și prezentarea către beneficiar a rapoartelor finale va fi nu mai târziu de 120 de zile de la semnarea contractului.

Data limită pentru această consultare este 22 aprilie 2022.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

MarianD

https://clubferoviar.ro/vagoane-ale-cfr-marfa/

Hai hai ca se poate! 1 miliard de euro datorie a statului..către stat.

"Companie strategica" cică...Se prefac ca duc de ici colo niște tunulete și tanculete a minunatei Armate.. Te doare mintea!

b1

Ministerul Transporturilor trimite Comisiei Europene propunerile prin care CFR Marfă returnează statului peste 500 de milioane de euro. Mii de vagoane de marfă pot fi reparate pentru a prelua mărfurile spre și dinspre Ucraina

Ministerul Transporturilor va transmite în câteva zile Comisiei Europene propunerile pentru rezolvarea situației companiei CFR Marfă, operatorul feroviar de stat fiind obligat prin decizia Comisiei să returneze Statului peste 500 de milioane de euro, ajutorul de stat acordat ilegal în 2013, potrivit ministrului Sorin Grindeanu care a discutat miercuri cu comisarul european pentru Concurență, Margrethe Vestager. Încă din toamna anului trecut, Ministerul Transporturilor a publicat Proiectul unei Ordonanțe de Urgență pentru darea în plată, adică transferul în locul plății a unor active mobile și imobile, Statul recuperează ajutorul de stat acordat ilegal în 2013, ajuns acum la 570 de milioane de euro (include dobânzile), termenul-limită, martie 2022 fiind depășit. Ministrul Grindeanu nu dezvoltă variantele luate în calcul pentru CFR Marfă mai ales după ce instituția pe care o conduce a publicat în SEAP un anunț pentru analiza unei eventuale privatizări a Roferspeed ( Casa de Expediții a CFR Marfă ) și IRLU (reparatorul de locomotive a CFR Marfă), după cum Economedia a explicat aici.

Pe de altă parte, situația din Ucraina care a readus în discuție importanța transportului feroviar, poate fi o explicație pentru temporizarea unei decizii în legătură cu operatorul feroviar care are un parc activ de 8500 de vagoane iar alte câteva mii pot fi reparate și reintroduse în circulație pentru preluarea mărfurilor, potrivit unui răspuns CFR Marfă la solicitarea Economedia: ,,Numărul total de vagoane deţinut de CFR Marfă este de 28.564 de vagoane, dintre care aproximativ 8.500 de vagoane sunt în parcul activ. Precizăm faptul că în funcţie de necesităţile de transport ale clienţilor CFR Marfă, în special în contextul actual, atât vagoanele cât şi locomotivele care nu sunt în prezent funcţionale pot fi introduse la reparaţii şi incluse în parcul activ, astfel încât CFR Marfă să poată prelua potenţialul trafic de marfă apărut ca urmare a situatiei de forţă majoră din Ucraina."

Pe lângă subiectul ,,fierbinte" CFR Marfă, în cadrul videoconferinței cu comisarul pentru Concurență a fost abordată și problema Tarom care așteaptă aprobarea Comisiei pentru Ajutorul de Stat pentru Restructurare : ,,Am discutat astăzi cu doamna Margrethe Vestager, comisar european pentru Concurență, despre soluționarea situației companiilor CFR Marfă și Tarom. Am stabilit ca, până săptămâna viitoare, să transmitem Comisiei Europene variantele pe care le avem în vedere pentru CFR Marfă. În cadrul videoconferinței am subliniat contribuția CFR Marfă pentru asigurarea transporturilor spre și dinspre Ucraina, de la începutul conflictului. În privința Tarom am precizat că este aplicat deja un plan de eficientizare. Cu sprijinul Comisiei Europene, sunt convins că vom găsi soluții optime atât pentru CFR Marfă, cât și pentru Tarom. La începutul lunii iunie voi avea, la Bruxelles, o întrevedere și noi discuții aplicate cu doamna comisar Margrethe Vestager." a transmis Grindeanu.

Darea în Plată la CFR Marfă:
1. Se reglementează o derogare de la regula prevăzută la art. 263 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, sub trei aspecte:
- operațiunea de trecere de active în proprietatea statului va putea stinge și creanțele fiscale cu reținere la sursă și accesoriile aferente acestora;
- operațiunea de trecere de active în proprietatea statului va putea stinge și creanțele bugetare ale operatorilor de transport feroviar, pe lângă cele fiscale, reglementate în prezent;
- operațiunea de trecere de active în proprietatea statului va putea implica și transferul de bunuri mobile ale operatorilor de transport feroviar, pe lângă cele imobile, reglementate în prezent.
2.  Se reglementează o procedură accelerată de trecere în proprietatea statului a bunurilor mobile și imobile ale operatorilor de transport feroviar în vederea stingerii creanțelor fiscale și bugetare ale acestora", arată Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare.

Ajutor de Stat de 190 milioane Euro la TAROM: pe topicul TAROM.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

MarianD

#171
1. Deci statul prin CFR SA si alti creditori (ANAF, etc.), ii ia statului (adica CFR Marfa) toate bunurile.
2. Apoi CFR Marfa ramane o companie fara bunuri, dar cu datorii inca neplatite tot catre stat. Sa intelegem. Datoriile insumeaza aproape 1 miliard de euro, anual se adauga inca 100milioane euro sau mai mult. Compania NU VALOAREAZA atat daca vinde si iarba dintre linii.
3. Statul cu bunurile noi (adica vechi) recuperate face....ce? Transport de marfa? O sa avem de la anu trase de marfa ale OTF ANAF? Whaaaat?

Sa imi explice cineva ca la prosti, ca yo recunosc: IQ-ul mii mai mic decat temperatura camerei in cazul de fata. Sau cum s-ar zice: Cum se cheama 10 avocati pe fundul marii? Progres!

oc7avian

CFR Călători reintroduce din 9 mai discounturi de 5% pentru achiziționarea biletelor online ori de la terminalele automate din gări

Comunicat de presă

tom_sawyer

Proiectul de ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 95/1998 privind înființarea unor instituții publice în subordinea Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor și Locuinței

Data publicării: 12.05.2022
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 23.05.2022

Scurta descriere a reglementării:

Având în vedere aspectele prezentate, se impune adoptarea de măsuri imediate privind statutul Autorității Feroviare Române – AFER și Autorității de Siguranță Feroviară Română – ASFR ca entități cu personalitate juridică distinctă, respectiv adaptarea situației juridice la realitatea impusă de pachetul IV de legi feroviare, simplificarea circuitului birocratic, fluidizarea deciziei, independența în ceea ce privește organizarea și procesul decizional,  prin:

    Reorganizarea Autorității Feroviare Române – AFER, instituție publică cu personalitate juridică în subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, finanțată integral din venituri proprii, prin preluarea activităților și personalului aferent din cadrul Organismului Notificat Feroviar Român – ONFR și Organismului de Licențe Feroviare Român – OLFR, suplimentar față de activitățile desfășurate în prezent.

    Înființarea Autorității de Siguranță Feroviară Română – ASFR, autoritate națională de siguranță, ca instituție publică cu personalitate juridică, finanțată integral din venituri proprii, prin reorganizarea și prin divizarea parțială a Autorității Feroviare Române – AFER, în subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și preluarea din cadrul Autorității Feroviare Române - AFER a activității, structurii de personal și patrimoniului aferent Autorității de Siguranță Feroviară Române – ASFR.

Autoritatea de Siguranță Feroviară Română – ASFR va fi organismul tehnic specializat în domeniul feroviar care va îndeplini atribuțiile autorității naționale de siguranță în conformitate cu prevederile art. 16 alin. (2) din OUG nr. 73/2019 privind siguranța feroviară.

Autoritatea de Siguranță Feroviară Română - ASFR va asigura respectarea condițiilor care trebuie să fie îndeplinite pentru asigurarea siguranței sistemului feroviar din România, referitoare la proiectarea, construirea, punerea în funcțiune, modernizarea, reînnoirea, exploatarea și întreținerea elementelor acestui sistem, precum și la calificările profesionale și condițiile de sănătate și de siguranță aplicabile personalului care contribuie la exploatarea și întreținerea sa conform OUG nr. 73/2019;

Autoritatea de Siguranță Feroviară Română - ASFR, în calitate de autoritatea națională de siguranță, va fi independentă în ceea ce privește organizarea și procesul decizional de orice operator de transport feroviar, administrator/gestionar de infrastructură feroviară, solicitant sau entitate contractantă care atribuie contracte de servicii publice, potrivit legii.

Autoritatea Feroviară Română – AFER, va fi organism de evaluare a conformității care va îndeplini atribuțiile de ,,organism notificat" și ,,organism desemnat" de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în conformitate cu prevederile HG nr. 108/2020, pentru a fi responsabil cu activitățile de evaluare a conformității, inclusiv etalonare, încercare, certificare și inspecție.

Autoritatea Feroviară Română – AFER va fi independentă în ceea ce privește organizarea, structura juridică și procesul decizional, de orice operator de transport feroviar, administrator al infrastructurii, solicitant de certificare și entitate contractantă.

MT

TibiV

CFR Marfă rămâne, deocamdată, o companie de stat, dar Guvernul ia în discuție vânzarea unui pachet minoritar de acțiuni, a afirmat vineri președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, la B1 TV.

Invitat la B1 TV, Bogdan Chirițoiu a dat asigurări că transportatorul național de marfă va rămâne sub controlul statului, iar situația companiei va fi discutată luna viitoare la Bruxelles unde s-ar putea stabili sub ce formă se va face restructurarea și plata ajutorului de stat de peste 500 de milioane de euro, potrivit Economedia.

Despre scenariul unei privatizări parțiale se discută de la începutul lunii aprilie, atunci când Ministerul Transporturilor a lansat o licitație pentru analiza privatizării ROFERSPED și IRLU, filiale ale CFR Marfă.
Este puțin probabilă însă vânzarea de acțiuni ale CFR Marfă cum pierderile companiei și datoriile sunt cu mult mai mari decât valoarea de piață. Mai degrabă pare a fi vorba de vânzarea acțiunilor ROFERSPED și IRLU.
Club Feroviar a explicat aici decizia unei posibile privatizări, nu însă a CFR Marfă, ci a companiilor rezultate după ce compania de stat returnează ajutorul de stat.
Bogdan Chirițoiu a explicat cum se vor desfășura negocierile dintre România și Comisia Europeană pentru ,,salvarea" CFR Marfă. ,,Guvernul vine cu propuneri, Comisia vede dacă poate să le accepte. Restructurarea CFR Marfă este scopul întâlnirii. Comisia trebuie să accepte că planurile noastre de restructurare sunt compatibile cu legislația europeană. Ce spune legislația UE: nu poți să ții în viață o companie care nu este profitabilă pentru că atunci afectezi concurența, le faci rău celorlalte companii care trebuie să își desfășoare activitatea. Dosarul trenează de mult timp, eu sper să-l terminăm până la sfârșitul anului. Este însă un moment bun pentru transportul feroviar pentru că multă marfă din Ucraina trebuie deviată prin România, vedem cât de important este să avem un CFR Marfă care merge bine... Să fructificăm această oportunitate. Pentru viitorul apropiat, CFR Marfă rămâne o companie de stat, nu discutăm despre o privatizare completă, dar este posibil să discutăm vinderea unui pachet minoritar. O cedare a controlului nu este în discuție din ce știu", a explicat Președintele Consiliului Concurenței la B1 TV.
https://clubferoviar.ro/guvernul-privatizeaza-falimentul-actiunile-cfr-marfa-de-vanzare/
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


carutasul

de ce naiba ar vrea cineva să cumpere pachetul minoritar al unei firme în faliment? Hai că pachetul majoritar înțeleg, poate are un plan, dar dacă ești minoritar te aștepți la un management la fel de prost, doar că tu acoperi o parte din pierderi :)

tom_sawyer

EXCLUSIV Ministrul Sorin Grindeanu a mințit când a spus public că va sesiza DNA în legătură cu Complexul Astoria din Snagov al CFR. Consilierul ministrului: A sesizat pe Facebook

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anunțat în urmă cu aproximativ trei săptămâni că va sesiza Poliția, Parchetul General și Direcția Națională Anticorupție în legătură cu intabularea dreptului de folosință a terenului de la Complexul Astoria în favoarea unei firme controlate de Marius Gaga, fostul șef al Corpului de Control al ANAF, în mandatul lui Sorin Blejnar.

Defapt.ro a solicitat Direcției Naționale Anticorupție (DNA) să comunice dacă a primit vreo sesizare în acest sens de la ministrul Sorin Grindeanu. Răspunsul a fost negativ.

https://defapt.ro/grindeanu-sesizare-pe-facebook-la-dna/

tom_sawyer

#178
Bilete online până la plecare

Trenuri unde biletele online sunt disponibile spre cumpărare până la plecare

https://bilete.cfrcalatori.ro/ro-RO/Trains/OnlineTicketsUntilDepartureTrains


Începând cu data de 10 iunie, lista trenurilor pentru care se vor putea cumpăra bilete online până la ora plecării trenului se măreşte.

Astfel, pe lângă trenurile care circulă pe ruta Bucureşti Nord - Aeroport Henri Coandă vor fi incluse şi trenuri de pe relaţiile Bucureşti – Constanţa – Mangalia, Tulcea – Medgidia şi multe dintre trenurile de sezon care vin din ţară spre litoral sau retur.

Serviciul "Bilete online până la plecare" rămâne valabil pentru călătoria cu vagoane cușetă/dormit.

Serviciul "Bilete online până la plecare" este marcat cu o pictogramă dedicată cu simbolul "0m".

etravel

Quote from: tom_sawyer on June 23, 2022, 01:16:54 PMTrenuri unde biletele online sunt disponibile spre cumpărare până la plecare
Implicit poti anula biletul pana la plecare, nu doar cu 6 ore inainte?
Am incercat saptamana trecuta cu un bilet a carui ora de plecare era 7:20, si la 7:15 inca ma lasa sa anulez. E drept ca nu am mers cu anularea pana la capat   :)