Discutii cu si despre companiile feroviare de stat

Started by Ionut, October 12, 2016, 07:15:26 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

CFR SA execută silit CFR Marfă

Gestionarul infrastructurii feroviare a deschis miercuri o acțiune la Judecătoria Sectorului 1 din București în care cere încuviințare pentru executarea silită a CFR Marfă.

Acțiunea vine la o săptămână după ce Constantin Axinia, la acel moment director general, amenința cu executarea silită a transportatorului național feroviar de mărfuri. Dosarul menționat deschis la secția civilă a Judecătoriei indicate menționează calitatea de ,,creditor" pentru CFR SA și de ,,debitor" pentru CFR Marfă, obiectul acțiunii fiind ,,încuviințare executare silită". Situl de internet al instanțelor de judecată nu menționează și sumele pentru care se face executarea silită, însă recent Constantin Axinia director general al CFR SA la acel moment menționa datorii de aproximativ un miliard de lei ale operatorului de marfă către CFR SA, reprezentând TUI neplătit.

CFR SA va executa silit CFR Călători şi CFR Marfă dacă nu îşi vor achita datoriile provenite din neplata taxei de utilizare a infrastructurii (TUI), care se ridică la 180 de milioane de lei şi, respectiv, un miliard de lei, a declarat acum o săptămână Constantin Axinia, după deschiderea evenimentului Zilele Feroviare 2019.

"CFR Călători are o datorie de 180 de milioane de lei care creşte pe măsură ce trece timpul, iar CFR Marfă are o datorie de un miliard de lei. Am făcut notificări, mi-au plătit ceva din urmă, dar îi vor executa silit. Eu le-am înaintat câte un document în care le-am prezentat situaţia financiară a căii ferate române, că noi de la Infrastructură nu mai dorim să fim o bancă fără dobândă şi nu putem să subvenţionăm CFR Călători şi CFR Marfă, creându-ne un gol. Dacă ei au pierderi i-am rugat să nu le transfere către Infrastructură", a spus Axinia.

Potrivit acestuia, datoria CFR Călători este "o gaură imensă" în bugetul companiei, în condiţiile în care aceste datorii au fost folosite la construirea bugetului în special pe fonduri proprii.

"CFR Călători are o datorie de 180 de milioane de lei şi este o gaură imensă în bugetul nostru, pentru că aceşti bani noi i-am planificat încă de la începutul anului când am construit bugetul companiei şi mai ales pe partea de fonduri proprii. Aceste fonduri sunt în exclusivitate pentru achiziţionarea de materiale şi servicii pentru buna funcţionare a căii ferate. Mă refer la servicii de mentenanţă pentru ridicarea restricţiilor de viteză, cumpărarea de aparate de cale, şine şi traverse ca să înlocuim pe cele care sunt rele şi reabilitarea unor poduri care nu au fost cuprinse în planul de reabilitare", a precizat şeful CFR SA.

Constantin Axinia a precizat că, din încasările de la ceilalţi operatori de marfă, exclusiv CFR Călători, s-a reuşit ridicarea a mai mult de jumătate dintre cele 490 de restricţii de viteză existente la începutul anului.

"Din resursele pe care le-am avut încasând de la ceilalţi operatori feroviari de marfă şi de călători exclusiv CFR Călători am reuşit să ridicăm aceste restricţii de viteză. Dar aceasta nu este suficient. Ne aşteaptă la uşă nişte echipamente care vor veni din Franţa, adică utilaje pentru mentenanţa căii ferate care costă în jur de 60 de milioane de lei şi începem să facem plata. Trebuie să facem plata pentru şina de cale ferată, trebuie să facem plata pentru schimbătoare de cale ferată şi mă tot gândesc de unde să fac rost. Mai mult de atât, începând cu 1 septembrie, s-a majorat salariul la calea ferată cu 15% şi trebuie să asigur fondurile necesare pentru plata salariilor. În plus, am promis că la fiecare am să le acord o clasă de salarizare sau o mărire salarială, alta decât cea de 15%, pentru performanţă şi trebuie să mă ţin de cuvânt pentru că am oameni care au performat, care au făcut siguranţa feroviară în sensul că am oprit unele evenimente de cale ferată prin munca lor", a arătat el.

Propunerea CFR pentru CFR Marfă
În ceea ce priveşte CFR Marfă, Axinia a susţinut că le-a propus o variantă pentru reducerea sau compensarea datoriei de un miliard de lei. "Eu am propus o variantă pentru CFR Marfă de a ajuta această companie: să-mi dea în banii ăştia nişte active ca să pot ajuta CFR Marfă în sensul de a nu fi executat de altcineva – vagoane, locomotive, terminale. Există un plan. Îmi voi dezvolta un departament de marfă în care vor exista vagoane şi locomotive apte de circulaţie. Cu o parte din vagoane şi locomotive îmi voi face propriul meu transport tehnologic. Ca un fel de holding. În momentul în care statul român va considera că are nevoie să creeze o altă 'Marfă' poate să dea dispoziţie, prin lege, ca aceste locomotive şi vagoane de la Infrastructură care au fost luate de la Marfă să creeze o altă societate de marfă", a menţionat el.

https://clubferoviar.ro/cfr-sa-executa-silit-cfr-marfa/
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rota

Chiper (CFR): Suntem îndreptăţiţi să semnăm contractul pentru tronsonul Braşov-Sighişoara, deoarece pierdem finanţarea de 800 de milioane de euro

Marius Chiper a susţinut că din punct de vedere legal, respectiv al legislaţiei achiziţiilor publice, CFR SA poate semna contractul.

Sursa

alecu26

Interesanta alegere de cuvinte. Nu a zis ca semneaza sau a semnat...sau sigur va semna. Plus ca a asit si un argument in favoarea lui...sa nu piarda bani europeni. Parca vrea sa testeze niste reactii de la ceva institutii.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

http://www.romania-actualitati.ro/dan_costescu_numit_director_general_la_cfr_calatori-134367

Dan Costescu, fost ministru al Transporturilor, numit Director General la CFR Călători

Costescu pentru RRA : Creșterea numărului de vagoane de la 850 la 1000 și introducerea trenurilor Inter City

Dan Costescu, fost ministru al Transporturilor în Guvernul Cioloș a fost numit, astăzi, Director General al Companiei CFR Călători după ce, Consilul de Administrație nu a mai prelungit mandatul fostului director, Valentin Dorobanțu.

Noul șef al transportatorului feroviar de stat a precizat pentru RRA că, printre obiectivele mandatului sunt creșterea parcului de material rulant de la 850 la 1000 de vagoane și  introducerea unor trenuri Inter City pe tronsoanele feroviare reabilitate.

Dan Costescu, cu o bogată experiență în zona feroviară a mai ocupat și funcția de Director General al Companiei CFR Infrastructură.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


mirceaVRo

"CFR Călători îşi propune ca, odată cu liberalizarea pieţei de transport feroviar de călători, în 2023, să devină jucător, intrând pe căile ferate din alte ţări cu trenuri româneşti modernizat ..."

Eu stiu ca directorul general Dan Costescu chiar isi doreste sa faca ceva pozitiv in companie dar aici parca arunca cu undita prea departe adica propune sa avem trenuri internationale si românii sa faca trecerea de la transport aerian si rutier (autocare) la feroviar ?Si inca un lucru ce inseamna liberalizarea pietei pentru noi din moment de deja avem companii private pe piata ?

https://www.economica.net/seful-cfr-calatori-despre-momentul-liberalizarii-pietei-ne-propunem-sa-fim-jucatori-chiar-sa-putem-iesi-in-strainatate_196368.html


dobrogean

Liberalizarea pietei inseamna liberul acces la compensatiile oferite de state pentru operatorii de transport de calatori. In prezent, in Romania doar operatorii roamani au acces la aceste compensatii, din 2023 orice operator din UE va putea licita pentru compensatii pe reteaua CFR.

ionut.damian

In Martie 2021 s-a decis eliminarea gratuitatilor la calatoria cu trenul pentru studenti. La momentul respectiv, toata lumea a aplaudat decizia, intrucat toti vedeau gratuitatile ca o forma de pomana electorala. La momentul in care s-a decis acordarea acestor gratuitati, logica a fost putin mai desteapta, fiind de fapt o metoda legala prin care se puteau acorda bani suplimentari de la buget catre companiile feroviare. Este stiut faptul ca Comisia Europeana nu accepta acordarea de ajutoare de stat catre companiile publice (un exemplu fiind chiar CFR Marfa), iar solutia pentru transportul de calatori a fost aceasta smecherie care, pe langa beneficiile electorale, a contribuit la imbunatatirea situatiei financiare a CFR Calatori (care a beneficiat cel mai mult). Din acei bani, au fost modernizate/reparate peste 400 de vagoane. Ce credeti ca se va intampla in continuare cu CFR Calatori? Oare urmeaza "eficientizarea" si a acestei companii?

razvan96

Nu a fost nimic destept acolo. Subventionarea se poate face fara probleme cat timp vorbim de un serviciu public, doar ca acum cand ai "concurenta" va trebui probabil sa ii subventionezi pe toti proportional cu cota de piață sa nu distorsionezi piata si nobilele idealuri ale UE. Crezi ca PKP si Ceske Drahy nu primesc subventie?

AndreiB

Cea mai buna subventie catre sistemul feroviar per total ar fi cresterea bugetului de mentenanta al CFR Infrastructura, pe care statul poate sa o faca fara nici o problema de concurenta - infrastuructura e monopol de stat. Daca ar investi anual sume consistente in RK, care sa creasca viteza comerciala pe magistrale la 90-110km/h, reduci nevoia se subventie operationala prin contracte de servicii publice, pentru ca creste atractivitatea trenului per total, o garnitura poate sa faca mai multe trase pe zi, reduce uzura cauzata de franari/accelerari dese, consumul de combustibil etc.

MarianD

Dar daca statul (nr. CFR S.A.) ar recupera miliardul de lei de la debitorul CFR Marfa cum ar fi? Cu 250 milioane de euro ai putea misca ceva, zic si eu..

AndreiB

Are CFR Marfa macar active care sa valoreze 250m de euro? Ca sa nu vorbim de cash...

MarianD

Asta e intrebarea momentului, mai ales legata de ajutorul ilegal de stat acordat.

De remarcat strategia super-sneaky a directorului Axinia, de a utiliza datoria catre Infra pentru a transfera activele bune in vederea reutilizarii lor intr-o noua companie fix de acelasi profil de activitate.  :o . Bine ca nu a reusit si am sa explic si de ce:
parte a starii actuale a infra este si din cauza ca operatorii de stat, ruleaza pe calea ferata, insa nu platesc - nu am reusit sa gasesc pe net daca SNTFC este la zi cu plata TUI, din rapoartele de activitate se pare ca da.
Eu client care pun un colet de marfa sau simplu pasager imi pasa decat de viteza din A in B si calitatea acestui serviciu! Problema este cand un rauplatnic, sau mai bine zis neplatitor, afecteaza serviciile prestate de catre ceilalti operatori. Oare e corect?

tom_sawyer

CFR Călători își va extinde în țară prezența în puncte din regiuni neacoperite de rețeaua feroviară cu ajutorul mijloacelor auto, de tipul autocarelor, autobuzelor.

Directorul General CFR Călători, Ovidiu Vizante, a menționat zilele trecute că operatorul național poartă discuții în vederea cooperării cu firme de transport auto pentru a furniza călătorilor un serviciu complet care să permită acestora să ajungă în puncte în care nu există rețea feroviară. Nu este clară modalitatea concretă de colaborare, anume închiriere, asociere cu operatorii rutieri, însă CFR Călători promite rezultate palpabile, cât de curând.

clubferoviar.ro

tom_sawyer

#149
Instalează aplicația mobilă "CFR Călători mersul trenurilor și bilete online" și poți cumpăra bilete de tren direct de pe telefon

23 iunie 2021

CFR Călători facilitează achiziționarea ușoară și rapidă a biletelor de tren prin lansarea în data de 24 iunie 2021 a aplicației mobile "CFR Călători mersul trenurilor și bilete online".

Aplicația oferă o interfață intuitivă prin care utilizatorii au acces rapid la achiziționarea biletelor standard, dus-întors, dar și selectarea paturilor pentru vagoanele de dormit sau tip cușetă, adăugarea biletelor pentru animale de companie sau de bicicletă. Proiectul este orientat către clienți și vine în întâmpinarea nevoilor și așteptărilor acestora.

Pentru început, aplicația va fi disponibilă pe dispozitivele cu sistem de operare Android (minim Android 5.1).

Instalarea aplicației mobile "CFR Călători mersul trenurilor și bilete online" se poate face prin accesarea următorului link (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.Infofer.ImtMobile) sau prin căutare în Magazin Play (Ex: ,,bilete CFR online").

Aplicația este disponibilă în testare deschisă pentru o perioadă de 30 de zile și va fi îmbunătățită în funcție de recomandările clienților.


Pentru o achiziționare ușoară și rapidă a biletelor de tren, aplicația mobilă "CFR Călători mersul trenurilor și bilete online" oferă următoarele funcționalități:

    Confirmarea email-ului direct în aplicație – deschiderea unui email din care se va accesa direct aplicaţia pentru confirmarea înregistrării sau resetarea parolei;

    Autentificarea pe o perioadă nedeterminată, chiar și după actualizări ale aplicației. De asemenea, listarea biletelor nu mai presupune căutarea după o dată de început și una de final, ci sunt afișate ultimele 50 de comenzi descrescător;

    Achiziționarea de bilete standard sau de bilete dus-întors, pentru toate categoriile de pasageri disponibile online. Astfel, utilizatorii aplicației pot realiza selecții ale paturilor, adăuga bilete pentru animale de companie sau de bicicletă,  pot prelua/salva datele călătorilor din/în preferințe, pot vedea plecările și sosirile din stații;

    Oferă link-uri rapide pentru funcțiile care sunt disponibile doar în varianta web pentru biletele deja achiziționate (modificarea călătoriei, renunțarea la călătorie sau emiterea de facturi);

    Autentificarea automată în aplicația web la accesarea funcțiilor Modifică biletul, Renunțare la călătorie, Factură bilet din aplicația mobilă;

    Notificări în aplicație în legătură cu biletul achiziționat și informații utile în ziua plecării trenului referitoare la începerea călătoriei (Ex: cu 1 oră înainte de plecarea trenului, călătorul primește mesaj că are cumpărat un bilet la trenul X cu plecare din stația Y);

    Permite accesul la călătoriile curente – prin prezentarea în pagina ,,Rute + cumpără" de informații rapide privind plecarea și sosirea, cât și vagonul și locurile unde utilizatorul are biletul. La pagina "Trenul meu" sunt afișate următoarele trenuri cu care se va călători și data de călătorie asociată.

    Sugerează, în baza istoricului de bilete cumpărate, locațiile de plecare /sosire pentru următoarea călătorie a utilizatorului;

    Prezintă în pagina comenzii,  prin intermediul unui buton direct, schița vagonului în care se află locurile înscrise pe bilet, fără a mai fi necesar a se căuta vagonul în cadrul listei compunerii de la pagina ,,Trenul meu";

    Funcționalitate offline – odată încărcată lista comenzilor și vizualizat PDF-ul biletului, aceste operațiuni pot fi făcute și fără conexiune la internet, spre exemplu la prezentarea în tren către conductor într-o zonă fără semnal.

cfrcalatori.ro