Discutii cu si despre companiile feroviare de stat

Started by Ionut, October 12, 2016, 07:15:26 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

thinker

buna intrebare cu TUI.
Oare are pe undeva CFR cat incaseaza pe fiecare sectie din taxa sa stie care sunt prioritatile?
Probabil ar trebui sa aiba. Dar taxa nu e prea mult, situatia ar trebui pentru a prioritizeza investitiile.


Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

vancouver

CFR SA, nu CFR Infrastructura. Si nu are cum sa dea faliment. Ei nu au un obiect de activitate pe care lipsa finantarii sa-l afecteze. Activitatea lor este intretinerea. Fac atat cat le permite bugetul. Daca au mai mult, fac mai mult. Daca au mai putin fac mai putin. Cum pe moment fondurile de la buget se duc prioritar catre satisfacerea directa a sumelor necesare pentru pensii si salarii, rezulta ca banii de intretinere sunt numarati. Singura exceptie sunt fondurile europene pentru coridoarele principale.

Proportional cu banii care vin la CFR SA este starea cailor ferate. Nu duce nimic spre faliment. E o confuzie. CFR SA nu este o companie, este, cum am spus, doar un artificiu ca directorii sa-si poata decide singuri primele si salariile. Adica o mizerie stil mafie de stat din Romania. In rest nu e nici o companie, e doar o parte a MT, care se ocupa de intretinere cai ferate.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

carutasul

Păi și atunci ce înseamnă SA? :)
Oricum, am înțeles ce spui și cred că și tu ai înțeles ce vreau să zic, că trebuie să existe o balanță și după părerea mea ea trebuie să vină din TUI, că altfel e anormal. La CFR nu e totuși ca la drumuri, acolo mai ocolești o groapă, mai mergi și pe pietriș. La CFR e cu 1 și zero, când pică podul de peste Argeș nu mai ai tren la Giurgiu ( că ăla prin Videle nu se poate numi "legătură" , e doar ca să spui că nu e întrerupt. Sau Craiova prin Piatra-Olt. Astea sunt glume)  Din păcate nu ei ajung în faliment, ci transportatorii, pentru că la un moment dat ajung să nu mai aibă pe unde să transporte. Sau o să se bată toți în prețuri pe Brasov-Constanța ceea ce e tot aia :)

Ionut

Lucian Blaga, noul director al Autoritatii de Siguranta Feroviara Romana

Acesta il va inlocui la conducerea ASFR pe Dan Marcel Barbut, printr-un Ordin al Ministrului Transporturilor, Lucian Sova. Ordinul de numire in functie a intrat in vigoare incepand de astazi, 28 septembrie 2018. Anterior noii numiri, Lucian Blaga a activat ca sef al Serviciului Control Siguranta Circulatiei, Audit din cadrul ASFR.

Autoritatea de Siguranta Feroviara Romana este un organism independent din punct de vedere functional si decizional, care functioneaza in cadrul Autoritatii Feroviare Romane (AFER), in conditiile legii. ASFR este independenta in ceea ce priveste organizarea, structura juridica si procesul decizional fata de orice operator de transport feroviar, administrator de infrastructura feroviara, solicitant si entitate achizitoare, potrivit legii. Printre atributiile principale ale ASFR se numara autorizarea punerii in funcţiune si a introducerii in circulatie a unui material rulant nou sau modificat substantial, care inca nu este acoperit de o Specificatie Tehnica de Interoperabilitate (STI).

ClubFeroviar.ro

thinker

CFR Marfa - pierderi de 232 mil lei la venituri de 761 mil lei.
Oare cat o sa mai piarda aceasta companie, cati ani o sa tot plateasca sau compenseze de la buget pierderile?

https://romanialibera.ro/economie/cfr-marfa-estimeaza-pierderi-de-2326-milioane-lei-in-acest-an-755816
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

tom_sawyer

#110
CFR Marfă riscă falimentul dacă investigația Comisiei Europene indică un ajutor de stat ilegal, spune un oficial al Consiliului Concurenței

CFR Marfă va pierde o cotă importantă de piaţă şi ar putea intra chiar în faliment, în cazul în care Comisia Europeană constată, în urma investigaţiei pe care o derulează, că operatorul feroviar a primit ajutor de stat ilegal, a declarat, miercuri, Vasile Şeclăman, director al Direcţiei de Supraveghere Feroviară din cadrul Consiliului Concurenţei, citat de Agerpres.

"Din informaţiile pe care le am, dacă este declarat ajutor de stat ilegal, CFR Marfă va fi nevoită să returneze suma şi acest lucru înseamnă o anumită greutate în activitatea pe care o va avea de atunci încolo şi poate duce chiar la pierderea unei cote importante de piaţă şi, să sperăm, că nu la faliment. Aici depinde foarte mult de managementul care se va aplica în condiţiile în care ajutorul de stat va fi declarat ilegal", a spus el, prezent la o conferinţă pe teme de profil.

"Oricum va pierde din cota de piaţă pe care o are acum, de circa 36%, care se va duce către ceilalţi competitori. Pe piaţă sunt înregistraţi 22 de operatori feroviari de marfă, din care au funcţionat în perioada 2016 - 2017 un număr de 17 companii. Cinci dintre acestea au cotă de piaţă de peste 3%, iar principalul competitor al CFR Marfă este GFR, din grupul Grampet", a adăugat reprezentantul Consiliului.

Comisia Europeană a lansat, la jumătatea lunii decembrie 2017, o investigaţie aprofundată pentru a determina dacă stingerea de către statul român a datoriilor operatorului de transport feroviar de marfă CFR Marfă şi necolectarea datoriilor companiei i-au conferit acesteia un avantaj neloial, cu încălcarea normelor UE privind ajutoarele de stat.

În iunie, ministrul Transporturilor, Lucian Şova, spune că, din informaţiile sale, soluţia va fi nefavorabilă companiei feroviare româneşti.

hotnews.ro

thinker

Pai daca ai o piata concurentiala si tu ajuti una din companii asta e. Companie care cu tot ajutorul, tot in pierdere merge.  >:( 
Acum cine o sa o ia mult mai ieftin fata de privatizarea precedenta? 

Romania daca privatiza in 90 si 91 numai cateva ramuri era departe. Asa a dat mai pe degeaba tot in anii 2000.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

carutasul

Sunt 100% de acord cu afirmația. Aș mai avea o observație: unii din colegi sunt de părere că în cazul CFR nu era necesară privatizarea. Cred că putea merge și varianta asta cumva. Dar dacă tot te-ai apucat de privatizare, fă-o ca lumea. Așa ca la noi e cel mai rău, e un fel de haide să haidem, vorba unui realizator de radio, nici așa nici așa, adică ăia de stat sunt mai cu moț, ceilalți sunt tolerați, dar doar dacă au destule "grade" pe umeri, ca să poată colabora la căpușare...

Neufunk

Printre altele cred ca inclusiv spargerea CFR a fost daunatoare tuturor urmasilor. Compania trebuia reorganizata din interior, dar nu sparta.

thinker

#114
Ca monopol se stat, CFR (infrastructura+marfa+calatori+ comunicatii+turism+etc) ar fi avut astazi 200.000 de angajati sau chiar 300.000 de angajati pe pile de la cei aproximativ 110.000 in 1990.
Cine ar fi platit pentru toti acestia?  :lol: 
Cate companii s-au reorgaizat eficient sub mana maiastra a statului? Avem exemple?  Privatizata fara divizare nu ar fi fost posibila.

Da ar fi mers si logica asta sa nu fi fost sparta, dar asta intr-o tara normala in care ar fi functionat destul de bine si privatizarea. In tara noastra si cu istoria din 1990, nu ar fi functionat, de fapt nu functioneaza.

Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

Neufunk

Cine a zis ceva de monopol de stat? Statul ar fi trebuit sa dezvolte un mecanism legislativ prin care sa oblige CFR sa-si inchirieze infrastructura catre alti operatori, la preturi stabilite tot de stat.

thinker

#116
si statul nu isi plateste lui insusi si atunci unde msi e concurenta? a, asta se intampla deja, nu? Da obligi sa inchirieze, dar circula cand e loc si prioritizeaza, si poate considera ca nu e prioritar.

pai CFR de pana in 1990 scontinea si actualul CFR SA , companie care administreaza calea ferata, cu poduri, linie ferata, terenul de sub ea, care se ocupa de mentenanta acesteia, de semnalizare etc.  Deci nu puteai sa nu fragmentezi aceast colos, si fragmentarea a fost dureroasa, ca a trebuit impartit patrimoniu, oameni, etc. Daca aceasa parte ramanea in acest colos, nu putea sa intre nici o locomotiva sau vagon in tara fara acceptul lui, deci de unde concurenta, monoplol de stat natural.

In rest ca marfa+ calatori impreuna sau separat tot cu minus da, conteaza mai putin, nu destul sa le faca cu adevarat performante.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

Ionut

Cerere de insolvența a CFR Marfă la Ministerul Transporturilor

Conducerea compania de infrastructură feroviară CFR SA, creditoare a CFR Marfă cu aproximativ 800 milioane lei, a propus Consiliului de Administrație al CFR SA declanșarea cererii de insolvență a CFR Marfă. Norocul CFR Marfă este că acest punct a fost retras de pe ordinea de zi a unei ședințe a Consiliului de Administrație al CFR SA. Cererea ar fi fost făcută în urmă cu aproximativ două săptămâni, însă norocul CFR Marfă a fost acela că membrii Consiliului de Administrație ai CFR SA nu ar fi fost de acord. CFR SA, societate care la rândul ei nu se află într-o stare economică prea bună, cu venituri în scădere, are de recuperat de la CFR Marfă debite de aproximativ 800 milioane lei.

Oficiali din domeniul feroviar au declarat pentru Digi24.rodecizia a fost respinsă deoarece nu ar fi fost parcurși toți pașii necesari, înainte de deschiderea insolvenței. Acești pași ar putea fi negocieri și grafice de rambursare a datoriilor, sechestru pe unele active, etc, au explicat oficialii. O astfel de decizie nu ar fi văzută prea bine inclusiv de către Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, al cărui mandat ministerial se află în dezbaterea partidului de guvernământ în ipoteza unei posibile remanieri.

Însă, pași concreși în vederea recuperării creanțelor sunt ceruți de către Curtea de Conturi. Instituția de control cere dovezi că CFR SA a făcut tot ce îi stă în putință pentru a își recupoera banii de la CFR Marfă. CFR Marfă, la fel ca oricare alt operator feroviar, plătește către CFR SA o taxă de utilizare a căii ferate, similară vinietei rutiere, numită TUI (Taxa de Utilizare a Infrastructurii). Oficiali ai industriei feroviare avertizează că în curând bugetul CFR SA ar putea intra pe minus din cauza veniturilor din ce în ce mai mici obținute din TUI dar și a micșorării subvențiilor de la bugetul de stat.

Digi24

carutasul

Ar fi amuzant ca CFR Marfă să intre în faliment și să o cumpere principalul creditor, CFR infrastructură :)

dan tm

Ar fi interesant, mai ales ca CFR Marfa are inmatricularea noua cu sigla RO CFR.