Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Prezentare oficială ARF în cadrul CM PT mai 2024, Timișoara.






tom_sawyer

#1036
S-a anulat si a 3-a licitație de hidrogeneală. Mai continuăm cu prostia? Pe linia Timișoara-(Reșița)-Moravița s-a schimbat soluția din trenuri cu hidrogen în trenuri cu baterii.

http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100174278


Cel mai mare eșec din mandatul ministrului Drulă. Să renunți la ideea de electrificare pe București-Pitești (macar SF finanțat prin PNRR) sub pretext că bagi automotoare cu hidrogen. :(

daniel_avram

Problema nu e ca nu vom avea trenuri pe hidrogen. Problema e ca pierdem finantarea din PNRR ca vorba aia, ne permite, la cate investitii se fac in CF ne permite sa pierdem niste bani cu care chiar se puteau face niste lucruri. Nu sunt deloc adeptul ideilor conspirationiste dar zau ca uneori.....

AndreiB

Eu cred ca solutia cea mai simpla ar fi fost o licitatie de 100-500 de vagoane de clasa, cu un pret lista de 1-2milioane de euro. Ceva similar cu 10-91 si 20-90.

Puteau fi folosite la trenurile existente fara nici o complexitate, erau apte de 200km/h, reprezentau o crestere de capacitate si era o tehnologie matura, bine dovedita.

Plus, se fabrica si pe plan local.

Xenos

Dar nu putem include pe fonduri europene și acest tip de material rulant? E clar ca pt trenurile de lung parcurs de-alde Coradia Stream sunt un banc prost.

daniel_avram

Nu vad de ce nu ai putea lua pe fonduri UE vagoane din moment ce poti cumpara rame electrice sau locomotive, dar cineva trebuie sa vrea asta, inca nu am ajuns acolo.

tom_sawyer

ARF continuă, sau poate doar va trage suficient de timp ca să o poată lăsa baltă:

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că, astăzi, 28 mai 2024, procedura privind achiziția de 12 rame electrice pe bază de pile de combustie cu hidrogen, finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), a fost anulată – automat – în sistemul de achiziții publice, SEAP, în condițiile în care nu a fost depusă nicio ofertă.

Reamintim faptul că ARF a anulat procedura de licitație anterioară, în data de 07 noiembrie 2023, din cauza neconformității singurei oferte depuse de Asocierea Alstom-Linde Gaz.

Precizăm că valoarea totală a proiectului este de 868.917.205,97 lei cu TVA.

În acest context, ARF va iniția o nouă consultare de piață, în urma căreia își va stabili strategia viitoare de achiziție a celor 12 rame electrice pe bază de pile de combustie cu hidrogen.


arf.gov.ro/web/anulare-achizitie-rame-electrice-pe-hidrogen-re-h-2/



În urmă cu doar câteva luni, Ștefan Roșeanu, președinte ARF, făcea declarații extrem de critice la adresa soluției tehnice a trenurilor cu hidrogen.
,,Avem în derulare licitaţia cea mai complicată, cea a trenurilor pe hidrogen. Avem semnale că de data aceasta am lăsat suficient de jos coada, cât să ajungem aproape de ceea ce poate de fapt industria să facă, pentru că ceea ce s-a lăudat industria în 2021 n-are nicio legătură cu realitatea. Şi pentru că este una dintre bornele PNRR, a trebuit să facem compromisuri peste compromisuri. Vă dau un exemplu, cel mai concludent: dacă în toate celelalte licitaţii fiabilitatea pe care noi o cerem este de peste 98%, deci avem punctaj între 98% şi 99,99%, aici a trebuit să scădem cerinţa de fiabilitate la 90% – şi încă primim semnale că s-ar putea ca nici la 90% să nu poată trenurile să fie garantate, pentru că, în realitate, trenuri pe hidrogen, în Occident, au ajuns să stea la gard, deoarece celulele de producţie a energiei electrice nu funcţionau aşa de bine în timpul rece, cum s-a crezut în fazele de prototip", afirma Ștefan Roşeanu, la un eveniment dedicat infrastructurii de transporturi și logistică.


clubferoviar.ro/licitatia-de-trenuri-cu-hidrogen-anulata-a-treia-oara/

oc7avian

ARF nu poate renunța de capul ei. Trebuie decizie politică de mai sus (MT)

tom_sawyer

#1043
Păi să propuna ministerului. Își dau și ei seama că e o bazaconie asta cu trenurile cu hidrogen, vezi declarația lui Roșeanu mai sus. Ce consultare de piața să mai facă?! Au făcut una deja. Au făcut și compromisurile cerute de ofertanți.

a 2-a licitație:
QuoteAutoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că procedura privind achiziția a 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen a fost anulată, în condițiile existenței depunerii unei singure oferte neconformă (componenta tehnică), de către Asocierea S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A. (lider) și Linde Gaz Romania S.R.L. (asociat). Conform normelor legale oferta financiară nu a mai fost consultată de către comisia de evaluare ARF.

În cadrul acestei proceduri, Comisia de evaluare ARF împreună cu echipa de experți cooptați ai Băncii Europene de Investiții (BEI-PASSA) a constatat o serie de neconformități semnificative care nu au putut fi clarificate de catre ofertant, detaliate astfel:

– o disponibilitate a trenurilor mult mai redusă, atât din punct de vedere al zilelor de utilizare anuală, cât și din cel al numărului de kilometri posibil parcurși pe an;

– calendarul de livrare al primului tren si cel de livrare al seriei mult mai mari decât cele solicitate în contextul constrângerilor temporale ale PNRR;

– caracteristici ale cabinelor de conducere mai slabe decât cele solicitate (din punct de vedere al ergonomiei postului de lucru al mecanicului de tren).

a 3-a licitație:
QuoteReamintim faptul că, în data de 07 noiembrie 2023, procedura de licitație anterioară a fost anulată de ARF, pentru că singura oferta depusă, a asocierii Alstom-Linde Gaz, a fost declarată neconformă.

Menționăm că, în cadrul acestei noi proceduri de achiziție finanțată cu fonduri PNRR, ARF a făcut câteva modificări ale strategiei de achiziție, și anume:

    Achiziția serviciilor de alimentare cu hidrogen a trenurilor se va realiza printr-o procedură de atribuire separate, iar furnizorul automotoarelor în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen va asista ARF în elaborarea specificațiilor tehnice, astfel încât serviciile de alimentare să fie coordonate cu caracteristicile tehnice ale trenurilor și caracteristicile de exploatare.
    Cerinta privind disponibilitatea RE-H în perioada de garanție și în perioada de mentenanță a fost modificată (o cerință de minim 90% față de minim 98% anterior), pentru a se lua în considerare aspectele încă inovative ale tehnologiei.
    ⁠Numărul minim de locuri pe scaune a fost redus de la 140 de locuri la 120 de locuri, ținându-se cont de trenurile real produse și autorizate sau în curs de autorizare în Europa; un număr suplimentar față de cerința minimă fiind punctat în cadrul cadrul evaluării ofertelor la componenta de calitate.
    Au fost efectuate corecturi bazate pe observațiile primite, atât în derularea anterioară a procedurii, cât și în celelalte proceduri de achizții trenuri.

Pot prelua ei de la regionalele CFR SF-urile de electrificare București-Ploiești-Craiova. Dacă se mișca cu un pic mai mult talent ca pe Constanța-Mangalia, se pot încadra până la final de 2026.

[CN1030665] / 07.05.2021: "Servicii de elaborare Studiu de Fezabilitate pentru "Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Constanța - Mangalia"
    Depunere oferte: 07.06.2021 18.06.2021
    Oferte deschise in 18.06.2021: 5 oferte
    Stadiu actual licitatie: Contract atribuit in 14.01.2022 conform anuntului de atribuire [CAN1071286] / 16.01.2022 catre BAICONS + ISPCF (loc ?)
    Valoare estimata:  12.023.503,80 RON fara TVA
    Valoare atribuire:  7.770.000,00 RON fara TVA


Sau pot folosi banii pentru electrificare Rădulești-Giurgiu (să o bage înapoi pe PNRR). 106 milioane de euro prin PNRR din valoarea de 220 milioane de euro a lucrărilor.

Ionut

Pam pam!
Acum două săptămâni ne-am dat cu Coradia Stream în depoul Alstom din Grivița.

Ce-a ieșit... mâine dimineață.

Patreonii deja au mini-filmarea din tren. Coperta:

Ionut

Unboxing Coradia Stream :)


Ionut

API pe Facebook

Premieră: unboxing Coradia Stream, noul tren InterRegio!

Prin bunăvoința clientului ARF și a producătorului Alstom, cărora le mulțumim, acum două săptămâni am vizitat depoul de mentenanță și primul Coradia Stream ajuns în țară din cele 37 care vor deservi multiple rute InterRegio. Când vom circula cu ele? Cum sunt scaunele?

Producătorul estimează că în iunie 2024 va trimite către ONFR-AFER documentația testelor, iar autoritățile române ar avea nevoie de 5 luni pentru a da OK-ul final. Deci în decembrie ar trebui să ne plimbăm cu toții. Alstom promite că livrează 12 rame până în iunie 2025 și restul până la sfârșit de 2025.

Vedeți pozele și filmulețul. Experiența este diferită față de orice alt tren aflat în circulație astăzi în România: unul modern la care problemele cu clima sau curățenia ar trebui să fie istorie, fiind proiectat pentru o întreținere ușoară. Echipamentele principale se află pe acoperiș, astfel încât mentenanța să se facă rapid și facil.

Treptele sunt istorie, existând doar niște rampe de urcat/coborât între vagoane. Ușile au o treaptă extensibilă la nivelul peronului ca să asigure o îmbarcare fără emoții. Din păcate, vestibulul nu este separat de salonul călătorilor prin niște uși, acestea existând doar între vagoane.

Spațiile de bagaje sunt ample, permițând stocarea unor genți voluminoase. Însă la anumite locuri trebuie grijă la cap. Fiecare din cele 6 vagoane este dotat cu un ecran ce afișează diferite detalii despre călătorie, inclusiv unde se află trenul pe rută. Fiecare geam beneficiază de parasolar, însă poziția sa va fi o negociere între pasageri deoarece un geam se întinde pe multiple rânduri.

Atât la clasa I, cât și la clasa a II-a, sunt folosite aceleași materiale la scaune care se pot înclina folosind o manetă, "alunecând" cu șezutul înainte. Acesta este dintr-un material foarte moale, confortabil. În schimb, cotiera este îngustă și dură, iar cei de la clasa a II-a vor trebui s-o împartă.

La clasa I spațiul la picioare este generos, însă la clasa a II-a pot apărea probleme dacă aveți 1,90 m sau mai mult. Pentru oamenii mai înalți (și/sau mai... lați) recomandăm biletul de clasa I. Spațiul disponibil la clasa a II-a este decent, însă nu recomandăm călătorii mai lungi de 4 ore.

Chiar dacă vizita pe Coradia Stream a fost "statică" în depoul Alstom din Grivița, în cadrul Comitetului de Monitorizare a Programului Transport ne-am plimbat cu o generație mai veche dar cu performanțe similare: Coradia Polyvalent.

Atât la 160 km/h pe linii modernizate recent, cât și pe cele cu joante dese (clasicul "tâdâm-tâdâm") și restricții de viteză, ținuta trenului a fost foarte bună, amortizând bine imperfecțiunile liniei, iar izolarea fonică este și ea la un nivel foarte bun.

Rezumând, rămâne frustrarea că puteam primi o ramă mai confortabilă dacă ARF făcea un caiet de sarcini optim. Dar, din fericire, scaunele oferă un confort superior multor vagoane aflate astăzi în circulație și s-a risipit temerea noastră că vom primi un tren de navetiști. Într-adevăr, unii oameni vor avea o problemă cu spațiul la picioare și cotierele chiar sunt de tren regional.

Disclaimer. Opinia despre scaune are și o doză de subiectivism. Colegul care a testat are 1,80 m înălțime și a măsurat spațiul la picioare cu palma din dotare, lungă de 18 cm. În clipul video el nu a stat cu șezutul lipit de spătar, ci a ales o poziție confortabilă.






















CDV07

#1047
Se pare că zilele astea urmează să intre în țară a doua ramă Alstom.
Sursa: https://www.facebook.com/share/Hq71uoBUL11YU1Ze/

QuoteAnother delivery completed!

Today we moved from Sturovo 5 Alstom ARF trains till Episcopia Bihor.
Final destination: the first and new maintenance depot in Romania designed for electric trains  in Gravita.


Konter

"Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a reevaluat oferta prezentată de PESA, iar aceasta a fost declarată din nou conformă și desemnată ca ofertă câștigătoare.
ARF a anunțat vineri finalizarea reevaluării ofertei PESA (POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPÓLKA AKCYJNA) desfășurată în cadrul procedurii de atribuire a contractului având ca obiect ,,Achiziția de 20 rame electrice interregionale de lung parcurs RE-IR, destinate conectării centrelor urbane din România și achiziționarea serviciilor de mentenanță și reparații necesare funcționării respectivelor trenuri".
Reamintim că PESA a fost inițial desemnată câștigătoare a contractului, CNSC a respins contestația depusă de Alstom după care acest contract a fost semnat. Ulterior, Alstom s-a adresat Curții de Apel București care a obligat ARF să reevalueze oferta PESA prin prisma prețului oferit, respectiv defalcarea acestuia pe produs propriu-zis și costuri de mentenanță.
Conform celor dispuse prin dispozitivul Hotărârii Civile nr.82/2024 a Curții de Apel București (CAB) și în baza prevederilor art. 215, alin. (1) din Legea nr. 98/2016, Comisia de reevaluare a ARF a efectuat procedura de reevaluare a ofertei financiare a POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPÓLKA AKCYJNA."

Sursa

Ionut

#1049
Rama 001 din imagine a fost în Cehia la Velim, în teste. Mișto, aparent le-au terminat, bănuiesc.

PS. Ce am vizitat noi este 002.
Iar 003 este în Germania la teste.

Alstom testează cu 3 rame.

001-B înseamnă capătul B al trenului, celălalt evident este 001-A. Sunt bi-comandă toate ramele.