Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

Automotoarele private care au ajuns la Otopeni au fost DH2-uri, venite din Olanda. Din Germania, TFC mai are 614/624/ADH11, pe platforma VT24, vehicule construite in anii '70, care, din cate stiu sunt dotate cu I60, nu cu PZB90 (nu vad de ce le-ar fi upgradat la PZB90 cand erau deja in curs de eliminare in '99, ultimele au fost scoase din uz in 2010, mandatul PZB90 imbarcat fiind, daca nu ma insel, in 2013).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

MarianD

#601
Iti spun yo situatia exact:
- DH2-urile au Softronic IVMS I60R nou nout pe ele, montate la adaptarea pentru circulatia in Ro;
- VT614 76-1401-9 (cel care trebuia vandut la Calatori) are IVMS I60R nou nout in locul unui cofret PZB90;

http://transport-in-comun.ro/trenuri/automotoare/diesel/seria76.1.htm

- VT614 76-1403-5 are IVMS I60R nou nout in loc de cofret PZB90;
- toate VT624 aveau cofret PZB90, acum au cofrete noi IVMS I60R.

Practic, au scos ce era bun pe ele (PZB90 complet functional cu modul SIFA), si au pus cacat (IVMS cu INDUSI si DSV in varianta I60R).
Disuctia atunci, era ca instructorii nu au tool-urile necesare sa descarce si sa interpreteze PZB90, motiv pentru care AFER a facut "recomandarea" ca sa se cumpere de la Softronic, instalatii noi la pretul modic de 15.000 de euro bucata. In fiecare automotor sunt doua instalatii complete, pentru ca AFER a decis ca lungimea intre capete, si mai ales, trecerea intre vagoane e un motiv intemeiat pentru a montat instalatii individuale (in mod normal, trebuia ca, cofretul + vitezometrul inregisrator (adica ala cu taste) sa fie montate intr-un loc (cabina 1 / vagon motor 1 de ex), iar vitezometrul indicator (cel fara taste, montat in cabina 2/vagon 2) sa fie conectat printr-un cablu cu cofretu) . Ca atare conform celor descrise mai sus sub fiecare pupitru de conducere DH2/VTx14/24 este inca un vitezometru :lol:
Non-sens? Daaaa. Bun la Softronic? Daaaa. Corect tehnic? NU!

Cui din AFER i se pare CORECT sa mergi peste un inductor de 2000Hz cu ORICE VITEZA, mi se pare ca e un tampit. Dar cui ii pasa cand ai un director ca Vintila?

cristi5

Quote from: MarianD on January 12, 2022, 09:35:21 AM
Disuctia atunci, era ca instructorii nu au tool-urile necesare sa descarce si sa interpreteze PZB90

Multumim de info!

Intrebari
- can a fost "atunci"? In jur de 2011 inteleg?
- cine sunt "instructorii"?
- in general, de ce la Desiro nu a aparut situatia asta?

Merci!

MarianD

Da, prin 2011, când multe tigai importate au ajuns pe aici.
Instructorii și revizorii SC, cei ce citesc benzile. Programele erau în germana și nu voiau sa plătească pentru traducere, AFER a "sugerat" ca e mai buna o instalație "de'a noastră" wink wink - fiecare înțelege ce vrea.
Pai Siemens Desiro nu are problema asta pentru ca instalația lor, e făcută de...Siemens. Ideea e ca nemții nu s-ar fura pe însăși, mai ales în cadrul aceleași companii. Trebuie înțeles ca în cazul romanesc, se sugera implementarea a doua instalații pe aceiași rama automotor sub aspectul unui aspect tehnic (vagon intermediar) ca să...facă dublu vânzare. Siemens, fiind o companie de alt calibru față de "artificiile mioritice", normal ca a utilizat metode sa poată face o instalație ce lucrează inclusiv prin cupla Schafenberg, pe când cei de aici ar invoca tot felul de motive precum pierdere de semnal, compatibilitate electromagnetica. Asa, ca să știți și voi cum face Softronic bani...

dekaru

Azi prin Timisoara, maine...?

Stie cineva ce e asta si incotro se duce?

https://photos.app.goo.gl/eBxudc2H2VMMJmvq5

Surprins live azi.

dan tm

#605
Este in circulatie in tren de marfa Faurei-Curtici care a circulat cam fara multe opriri cu orele sau cu zilele prin gari.
E la Arad acuma, clar au fost la testare.

Am intrebat dincolo.
Sint rame Flirt trimodale de la Faurei pentru Tara Galilor. :-[  dar ei nu spun ca au fost la Faurei

:D

https://www.railadvent.co.uk/2021/07/new-flirt-trains-for-transport-for-wales-begin-testing-in-switzerland.html

dekaru

Mulțumesc. Mi se părea mie că aduce a Flirt, dar nu le cunosc atât de bine încât să fi fost sigur.

Cât despre recunoscut că au fost la Făurei, articolul zice la un moment dat că sunt "in testing in Europe"... Presupun că pentru publicul lor e mai bine zis așa decât Romania

MarianD

Vechi documentul, dar relevant:
https://vdocuments.site/societatea-comerciala-de-reparatii-locomotive.html
Varza totala. 9 active, 22 imobilizate. Nu cred ca s-a schimbat mare lucru de atunci.
Pe legea 544 ar merge o chestionare a SNTFC, cate is active din total?

Dragosdimitrescu

ARF a desemnat câștigătorul licitației pentru trenurile inter-regionale: Alstom Ferroviaria S.p.A.
20 rame electrice livrabile in 31 luni de la semnare
Contractul prevede si mentenanta pentru 15 ani.

Sursa:
https://clubferoviar.ro/breaking-arf-a-desemnat-castigatorul-licitatiei-pentru-trenurile-inter-regionale/

Sorinus

Urmeaza contestatiile insa, nu?

P.S - sper ca nu arata chiar ca-n poza aia la interior, arata ca un autobuz STB  :D

AndreiB

Sageata albastra mk2. Tot material rulant regional pe rute de lunga distanta.

Goldmund

"Autoritatea pentru Reformă Feroviară va relua cât de curând licitația de achiziție a trenurilor electrice regionale, după ce anul trecut aceasta a fost anulată, iar recent ARF a decis să ceară despăgubiri participanților acuzați de pierderi ale fondurilor europene nerambursabile.

Președintele ARF, Ștefan Roșeanu, spune că reluarea licitației va avea loc în câteva zile, fiind oferit în prezent un răspuns pozitiv de la ANAP – Autoritatea Națională de Achiziții Publice (ANAP)."

Si o poza din articolul de mai sus cu un "adevarat tren regional" si nu ce are Romania la ora actuala. Parerea mea este ca ar fi un pas "la zi" cu UE daca Romania va cumpara "trenuri electrice regionale" asemanatoare cu cele din poza articolului.

Aici articolul:
https://clubferoviar.ro/licitatia-de-trenuri-regionale-reluata-in-cateva-zile-vor-mai-participa-producatorii-chemati-in-judecata-de-arf/

Ionut

API pe Facebook

Această epavă nu a ieșit din bombardament sau de pe o linie moartă de la fiare vechi! Acest automotor, de pe vremea Regelui Carol al II-lea (nu glumim!), circulă zilnic, cu călători, pe linia Arad-Curtici, fiind operat de CFR Călători pe o linie electrificată și modernizată acum cinci ani cu sute de milioane de euro.

Cum am ajuns aici? Management prost combinat cu dezinteres politic timp de zeci de ani. "Strategia" de material rulant a CFR Călători este de un absurd demn de Kafka: epave pericol public, locomotive gândite pentru trenuri de mii de tone trăgând un singur vagon, vagoane de dormit vechi de 60 de ani și multe altele.

Și cea de investiții? CFR Călători nu cumpără vehicule noi și stă după Agenția de Reformă Feroviară care nu a fost capabilă să facă nici măcar o achiziție în 6 ani de existență și al cărei scop nu este furnizarea de material rulant către CFR, ci suplimentarea parcurilor tuturor operatorilor din piață ca subvenție în natură.

CFR Călători ia decizii imposibil de justificat: refuză să repare automotoarele moderne Desiro ("săgeata albastră"), 30-50% din ele stând parcate din lipsă de revizii și piese, și refuză să repare vagoanele relativ moderne. Cele mai noi vagoane ale CFR, tip 21-90, stau cu zecile în Revizia Grivița, pline de graffiti, abandonate de un deceniu.

În schimb, se aruncă bani în reconstrucția unor vagoane vechi de zeci de ani, incapabile să circule cu mai mult de 140 km/h, în "modernizarea" unor locomotive de 40-50 de ani, cu electronică din anii 1960 și în... vopsirea, remotorizarea și peticirea automotoarelor Malaxa. Totul la costuri uriașe: de exemplu, repararea unei locomotive Diesel tip DA, de 50 de ani vechime, ajunge la aproximativ 30-50% din prețul uneia noi, nepoluante.

Este nevoie de un pic de inteligență managerială și bun simț la CFR Călători. Nici măcar de "specialiști", ci doar o minimă competență care lipsește de atât de mult timp. Acum este momentul să salvăm calea ferată!


oneLess

Dar ne scoatem cu 2 poduri la Găneasa pe banii CNAIR !  :D

b1

Automotoare Malaxa, vechi de aproape un secol, circulă pe linia de tren Arad – Curtici, magistrală modernizată cu sute de milioane de euro

Automotoare produse la uzina Malaxa în urmă cu aproape un secol circulă pe linia de tren Arad – Curtici, magistrală pe care CFR Infrastructură a modernizat-o cu sute de milioane de euro, potrivit Asociației Pro Infrastructură.

Sunt automotoare Malaxa din parcul activ CFR Călători descrise drept ,,epave", al căror loc ar trebui să fie la fiare vechi și nicidecum în circulație. Asociația Pro Infrastructură (API) reclamă, astfel, incapacitatea Ministerului Transporturilor, care nu a mai cumpărat de peste 15 ani material rulant nou și strategia CFR Călători care investește în reparațiile locomotivelor Diesel, vechi de 50 de ani, reparații care pot ajunge să coste aproape jumătate din prețul unei locomotive noi. (n.r. ultimele trenuri noi pe care le-a cumpărat CFR Călători au fost automotoarele Desiro – Săgeata Albastră acum mai bine de 15 ani, în timp ce Autoritatea pentru Reformă Feroviară, a ratat toate licitațiile din ultimii ani).

Între Arad și Curtici linia de tren este modernizată, lucrările de reabilitare fiind avansate pe secțiunea Simeria – Arad (Valea Mureșului)

Pe lângă consumul mare de carburant și lipsa dotărilor, API subliniază că astfel de trenuri ar reprezenta un pericol și pentru siguranța feroviară.

,,Această epavă nu a ieșit din bombardament sau de pe o linie moartă de la fiare vechi! Acest automotor, de pe vremea Regelui Carol al II-lea (nu glumim!), circulă zilnic, cu călători, pe linia Arad-Curtici, fiind operat de CFR Călători pe o linie electrificată și modernizată acum cinci ani cu sute de milioane de euro.

Cum am ajuns aici? Management prost combinat cu dezinteres politic timp de zeci de ani. "Strategia" de material rulant a CFR Călători este de un absurd demn de Kafka: epave pericol public, locomotive gândite pentru trenuri de mii de tone trăgând un singur vagon, vagoane de dormit vechi de 60 de ani și multe altele.

Și cea de investiții? CFR Călători nu cumpără vehicule noi și stă după Agenția de Reformă Feroviară care nu a fost capabilă să facă nici măcar o achiziție în 6 ani de existență și al cărei scop nu este furnizarea de material rulant către CFR, ci suplimentarea parcurilor tuturor operatorilor din piață ca subvenție în natură. CFR Călători ia decizii imposibil de justificat: refuză să repare automotoarele moderne Desiro ("săgeata albastră"), 30-50% din ele stând parcate din lipsă de revizii și piese, și refuză să repare vagoanele relativ moderne. Cele mai noi vagoane ale CFR, tip 21-90, stau cu zecile în Revizia Grivița, pline de graffiti, abandonate de un deceniu. În schimb, se aruncă bani în reconstrucția unor vagoane vechi de zeci de ani, incapabile să circule cu mai mult de 140 km/h, în "modernizarea" unor locomotive de 40-50 de ani, cu electronică din anii 1960 și în... vopsirea, remotorizarea și peticirea automotoarelor Malaxa. Totul la costuri uriașe: de exemplu, repararea unei locomotive Diesel tip DA, de 50 de ani vechime, ajunge la aproximativ 30-50% din prețul uneia noi, nepoluante", a transmis Asociația Pro Infrastructură.

Compania CFR Călători are aproximativ 1.000 de locomotive, din care jumătate sunt în ,,parcul rece" şi pot fi reintroduse în circulaţie doar după reparaţii sau modernizări. Totodată, 6 automotoare Desiro ale CFR Călători sunt ,,sechestrate" la uzina de reparații Remarul 16 Februarie din cauza unui litigiu mai vechi, potrivit publicației Club Feroviar.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.