Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

#975
"Eu știu că Nelu Popa ține foarte mult la acel proiect cu trenuri cu hidrogen, știu că este un proiect important pentru Reșița, pentru turismul de pe Semenic, de la Crivaia, dar ritmul nu este unul care să fie mulțumitor. Eu am rugat colegii de la CFR, pe directorul regionalei și pe ceilalți colegi, să dea tot concursul astfel încât să poată să se prindă această finanțare. Este o problemă cu trenurile cu hidrogen. Sigur, au dat bine, le-am trecut în PNRR sau le-au trecut alții, cum au trecut și alte lucruri în PNRR, dar tehnologia nu este chiar standardizată 100% și asta înseamnă timp, din păcate. Să vedem gata în primul rând cele șase loturi CFR care leagă Carașul, chiar dacă este vorba despre Caransebeș, dar leagă Carașul la culoarele europene", a spus Sorin Grindeanu, citat de publicația Express de Banat.

De Crăciun, ministrul Sorin Grindeanu a primit replica de la primarul Ioan Popa, care a criticat și responsabilii CNCF CFR SA pentru viteza de melc cu care avansează proiectul. ,,Fără dorința de a intra în polemică cu ministrul Grindeanu, s-a spus că proiectul este în întârziere majoră, ceea ce este eronat. Metroul SA București, firma care a câștigat licitația pentru studiul de fezabilitate pentru ambele tronsoane, Timișoara-Voiteni-Stamora Moravița și Voiteni-Berzovia-Reșița, are studiul de fezabilitate gata din luna aprilie. Cele mai mari probleme pe care le întâmpinăm din luna aprilie până acum, sunt mai mult de opt luni, sunt legate de avizele de la CFR Infrastructură, sunt legate de lipsa unui protocol între noi și CFR Infrastructură, sunt legate de lucruri care nu țin de proiectanți și de cei care au inițiat aceste proiecte. Sper, totuși, ca lucrurile să se miște. Mi se pare puțin bizar că nimeni nu i-a transmis ministrului Grindeanu că ideea de tren pe hidrogen este abandonată de mult. Studiul de soluție la care s-a lucrat până la ora asta indică pe calea ferată Reșița-Timișoara Nord-conexiune cu aeroportul, tren pe acumulatori electrici și să meargă de la Timișoara la Voiteni electrificat, iar de la Voiteni la Reșița pe acumulatori. Este o variantă mult mai facilă și mai ieftină. De fapt, discuția nu este despre ce fel de tren va fi acolo, discuția este despre modernizarea căii ferate. Și acest proiect este gata din aprilie. Cred că este important ca noi, cei care avem în gestiune zone, comunități, să ștergem în timpul mandatelor noastre apartenențele politice și să încercăm să lucrăm împreună", a precizat primarul Ioan Popa, citat de puiblicația Reper 24.

https://clubferoviar.ro/modernizarea-caii-ferate-resita-timisoara-isca-sfada/


Sper ca și ARF să ajungă la aceeași concluzie.

CDV07

Am găsit o postare pe Facebook, dar nu știu cât de veridică este..
"Artificii de 13 milioane euro la CTF Făurei în județul #Brăila
A luat #foc primul #tren electric cumpărat de România în ultimii 20 de ani când a fost conectat la rețeaua electrică feroviară, producându-se mai multe #scurt circuite electrice, anunță puterea.ro. După ce a fost deconectat de la rețeaua electrică, trenul a fost tractat către București, la depoul Grivița, unde se află și în prezent.
Astfel, primele teste dinamice efectuate săptămâna trecută pe inelul de la Făurei au fost un #eșec, toată investiția de 13 milioane de euro finanțată cu fonduri #europene bubuind ca artificiile de proastă calitate.
După câteva zile de la marea cacealma feroviară, reprezentanții ARF și MTI evită să facă declarații publice.
Sursa: puterea.ro"

tom_sawyer

#977
^^ ARF persistă în greșeală:

ARF RELANSEAZĂ LICITAȚIA PENTRU ACHIZIŢIA CELOR 12 RAME ELECTRICE PE HIDROGEN
27.12.2023

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că, ieri 26 decembrie 2023, a fost publicat în platforma SEAP anunțul nr. CN1062968 privind achiziția a 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen, destinate transportului feroviar de călători, precum şi achiziționarea serviciilor de mentenanță și reparații a acestor automotoare, necesare funcționării respectivelor automotoare.

Reamintim faptul că, în data de 07 noiembrie 2023, procedura de licitație anterioară a fost anulată de ARF, pentru că singura oferta depusă, a asocierii Alstom-Linde Gaz, a fost declarată neconformă.

Menționăm că, în cadrul acestei noi proceduri de achiziție finanțată cu fonduri PNRR, ARF a făcut câteva modificări ale strategiei de achiziție, și anume:

    1. Achiziția serviciilor de alimentare cu hidrogen a trenurilor se va realiza printr-o procedură de atribuire separate, iar furnizorul automotoarelor în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen va asista ARF în elaborarea specificațiilor tehnice, astfel încât serviciile de alimentare să fie coordonate cu caracteristicile tehnice ale trenurilor și caracteristicile de exploatare.
    2. Cerinta privind disponibilitatea RE-H în perioada de garanție și în perioada de mentenanță a fost modificată (o cerință de minim 90% față de minim 98% anterior), pentru a se lua în considerare aspectele încă inovative ale tehnologiei.
    3. ⁠Numărul minim de locuri pe scaune a fost redus de la 140 de locuri la 120 de locuri, ținându-se cont de trenurile real produse și autorizate sau în curs de autorizare în Europa; un număr suplimentar față de cerința minimă fiind punctat în cadrul cadrul evaluării ofertelor la componenta de calitate.
    4. Au fost efectuate corecturi bazate pe observațiile primite, atât în derularea anterioară a procedurii, cât și în celelalte proceduri de achizții trenuri.

Durata serviciilor pentru mentenanță și reparații, prevăzută în contract este de 15 ani, cu posibilitatea suplimentării perioadei cu încă 15 ani, prin act adițional.

Valoarea achiziției este cuprinsă între 1.596.354.562,00 lei fără TVA și 2.468.146.243,00 lei fără TVA, în funcție de durata serviciilor conexe contractului – 15, respectiv 30 de ani, iar durata contractului va fi de 215 luni.

Finanţarea proiectului este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență, ,,Componenta 4 – Transport sustenabil" și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

Cele 12 automotoare vor fi utilizate pe următoarele linii neelectrificate:

    1. București – Pitești.
    ⁠2. București – Aeroportul International Henri Coandă.
    ⁠3. București – Târgoviște.
    ⁠4. Bucuresti – Pitesti – Slatina – Craiova.
    5. ⁠Pitesti – Curtea de Argeș.

Materialul rulant achiziţionat de către ARF în cadrul acestui proiect se pune la dispoziţia operatorilor de transport feroviar de călători în cadrul CSP 2022-2032, în conformitate cu prevederile Metodologiei de alocare a materialului rulant nou achiziţionat.

Criteriul de atribuire este dat de cel mai bun raport calitate-cost. Factorii de evaluare şi ponderea acestora sunt:

    70% – Componenta financiară;
    30% – Componenta calitate, din care:
    8% – plusvaloarea – se vor puncta ofertele ce cuprind un număr suplimentar de locuri peste cerința minimă de 120 locuri, cu condiția păstrării raportului locuri pe scaun/în picioare și a celorlalte norme de siguranță și confort specificate în caietul de sarcini;
    12% – programul de livrare – Termenul de livrare este de maximum 45 de luni de la data semnării contractului. Ofertele care vor conține un termen de livrare mai mare de 45 luni vor fi considerate neconforme. Ofertele care vor conține un termen de livrare mai mic de 35 luni nu se vor puncta suplimentar. Modul de punctare pentru oferte cu un număr intermediar de luni pentru livrarea PU, poate fi consultat în anunțul de atribuire.
    10% – disponibilitatea RE-H în perioada de garanție și în perioada de mentenanță.
Orice operator economic are dreptul de a participa la procedura de atribuire în calitate de ofertant individual ori în comun cu alţi operatori economici, inclusiv în forme de asociere temporară constituite în scopul participării la procedura de licitaţie.

Termenul de depunere a ofertelor este 26 ianuarie 2024, ora 15.00, iar anunțul poate fi consultat pe pagina https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100174278.

https://arf.gov.ro/web/arf-relanseaza-licitatia-pentru-achizitia-celor-12-rame-electrice-pe-hidrogen/

Konter

#978

Licitația de 62 de trenuri regionale. Producătorii polonez PESA și francez Alstom au deschis luni și marți dosare la Curtea de Apel București în privința licitației de achiziție a 62 de trenuri regionale, licitație câștigată de către prima dintre cele două firme.

Prima acțiune a fost deschisă luni de către proiducătorul francez Alstom, nemulțumit de decizia CNSC nr 3002 din 20 decembrie prin care Consiliul îi respingea contestația. În aceasta Alstom a cerut:

anularea comunicărilor privind rezultatul procedurii, precum și a tuturor actelor anterioare și/sau subsecvente acestora care privesc atât respingerea ofertei depuse
de către Asocierea Alstom, cât și modalitatea de evaluare a ofertei
depuse de către Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spolka Akcyjna
(,,PESA") care, spune Alstom, s-ar fi impus a fi respinsă;
obligarea Autorității contractante să adopte măsurile necesare
restabilirii legalității Procedurii de atribuire, cu consecința stabilirii
caracterului conform și acceptabil al ofertei Asocierii Alstom și a
caracterului inacceptabil și neconform al ofertei PESA.


Licitația de 62 de trenuri regionale, oferte confidențiale

Producătorul francez solicită accesul la dosarul achiziției publice. ,,Consiliul să
respecte caracterul confidențial probat al ofertei Asocierii ALSTOM și să
nu permită accesul la aceasta și/sau la orice alte documente depuse de
asociere în cadrul ofertei și/sau procese verbale emise de către ARF prin
care a fost analizată oferta", cere acesta.

Pe de altă parte, PESA a solicitat în contestația sa:

anularea parțială a Rapoartelor Procedurii în ceea ce privește
faptul că oferta depusă de Asocierea Alstom (,,Alstom") a fost respinsă
ca neconformă în virtutea unui singur temei, pe când aceasta în mod
legal trebuia respinsă ca neconformă pentru cel puțin încă șase temeiuri,
anularea oricăror alte acte juridice anterioare sau subsecvente emise de
Autoritatea contractantă în acest sens;
obligarea Autorității contractante la reevaluarea ofertei aferente
tuturor celor 3 loturi înaintată de Alstom din perspectiva neconformității
acesteia cu reținerea faptului că oferta înaintată de Alstom nu este
conformă pentru toate temeiurile invocate de PESA în cadrul prezentei
contestații, oferta Alstom nerespectând cerințele documentației de
atribuire, atrăgând astfel necesitatea respingerii acesteia din Procedură
pentru toate argumentele și cu reținerea tuturor carențelor tehnice
dovedite de PESA cu privire la propunerea tehnică aparținând Alstom.
Producătorul polonez a deschis acțiune la Curtea de Apel marți, nemulțumit că oferta Alstom a fost descalificată pe un singur motiv și nu pe trei motive, cum ceruse.

Instanța de judecată nu a stabilit încă un prim termen de judecată. ARF a anunțat în luna octombrie că a desemnat societatea Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spolka Akcyjna (Polonia) – PESA drept câștigător al licitației pentru achiziția a 62 de rame electrice regionale (RE-R) – Loturile 1, 2 și 3.

Finanțarea proiectului este asigurată în cadrul Programului Transport (PT) 2021-2027, din fondurile alocate sectorului de transport feroviar, cofinanţarea fiind asigurată de la bugetul de stat.

Perioada de mentenanță și servicii de reparații, necesară funcționării respectivelor trenuri, este de 15 ani. Contractele de achiziţii au prevăzută o clauză de revizuire, respectiv posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional.

Valoarea totală a proiectului este cuprinsă între 3.237.711.753 și 4.150.288.451 lei, fără TVA, împărțită pe trei loturi

https://clubferoviar.ro/pesa-si-alstom-se-judeca-pentru-licitatia-de-62-de-trenuri-regionale/

oc7avian

Asta trebuia pusă pe topicul de automotoare. Oricum, avem decizie de la CNSC, deci se poate semna lejer cu PESA

Atât aici, cât și la locomotive, între desemnare și semnare pot trece câteva săptămâni. În funcție de cât durează să fie toate actele pregătite. E ceva uzual

cristi5

#980
Rama RE-IR1 a plecat la Faurei.

Se zice ca testele incep in 29 ian.

Dupa testele in inel urmeaza 10000 km pe retea. Apoi calatori... spre toamna

https://www.digi24.ro/digieconomic/consumer/trenul-nou-cumparat-de-stat-ramane-pe-loc-cand-va-circula-promisiune-noua-poate-spre-toamna-7471

QuoteTrenul nou cumpărat de stat rămâne pe loc. Când va circula? Promisiune nouă: poate spre toamnă
Cristina Sbîrn
Data publicării: 23.01.2024 19:36
Data actualizării: 23.01.2024 19:51

Primul tren nou cumpărat în ultimii 20 de ani de stat e în țară din 4 decembrie, dar încă nu a fost pus în circulație. Președintele Autorității de Reformă Feroviară spune că nici nu se va întâmpla asta prea curând. Abia spre toamnă am putea vedea trenul circulând pe rutele spre Constanța sau Brașov. Până atunci mai sunt teste de făcut și autorizări de obținut. Garnitura va reveni la Făurei zilele acestea pentru continuarea testelor. A fost reparat după ce a făcut scurtcircuit pe inelul de la Făurei la finalul anului trecut.

Românii s-ar putea urca la bordul primei garnituri din cele 37 cumpărate de Autoritatea de Reformă Feroviară de la francezii de la Alstom abia la final de vară, început de toamnă, deși autoritățile le promiseseră că vor face asta încă din această iarnă.

Inițial, termenul avansat a fost finalul lunii decembrie a anului trecut. Ulterior se discuta despre finalul lunii acesteia pentru punerea în circulație cu pasageri a trenului electric.

Acum, șeful instituției, care a cumpărat trenul, le cere românilor să mai aibă puțintică răbdare. ,,Se pare ca o serie de teste și autorizații, care se fac la nivelul României și în două zone de testare din Cehia și Germania, sunt estimate a se termina în timpul verii. Trenul, în funcție de modul în care poate să fie autorizat, el individual sau trebuie să se aștepte autorizarea seriei, ar urma să intre în circulație cu călători, din păcate, în vară sau la începutul toamnei", a declarat pentru DigiEconomic.ro, Ștefan Roșeanu, președintele Autorității de Reformă Feroviară.


În zilele următoare trenul va reveni pe inelul de testare de la Făurei. Nu a apucat să facă toate testele ultima oară când a fost acolo, deoarece atunci când pantograful a fost ridicat și conectat la catenară s-a produs un scurtcircuit la instalația de alimentare a motorului. S-a ars un izolator. Pentru reparații, înlocuirea pieselor arse și descoperirea cauzei, care a dus la acel scurtcircuit, trenul a fost adus în depoul producătorului - adică al celor de la Alstom - de la București. Reparațiile s-au terminat abia acum.

Acest incident a arătat de ce este important ca un tren - cap de serie - să fie testat extensiv înainte de a fi pus în circulație: tocmai opentru ca eventualele probleme să fie identificate din timp, iar restul garniturilor să fie modificate corespunzător.

,,Calendarul nostru prevede să începem producția de serie undeva în luna iulie, astfel încât primele unități să înceapă să vină în august, dar este dependent de procedurile de testare și omologare europene", declara în decembrie Gabriel Stanciu, director general al companiei Alstom pentru România, Bulgaria și Republica Moldova.

Bani pierduți din cauza întârzierilor
Întârzierile în sosirea trenului și punerea lui în circulație ne costă. ,,Pentru că trenul nu a fost și recepționat, s-a plătit doar 60% din valoarea trenului. Abia în momentul în care trenul va fi apt să fie recepționat, abia atunci poate fi introdusă la plată factura pentru diferența de bani. Putem spune că s-au pierdut niște bani (europeni, n.red) pentru că în loc să plătim acest tren din programul Infrastructură Majoră 2014-2020 (care s-a încheiat la finalul lui decembrie 2023, n.red), am plătit doar o parte din acest program și o parte vom plăti din noul Program Transporturi", a declarat președintele ARF.

Potrivit acestuia, trenul costă circa 45 de milioane lei, adică undeva la 9 milioane euro.

37 de trenuri electrice a cumpărat Autoritatea de Reformă Feroviară de la francezii de la Alstom. Valoarea totală a contractului este de circa 2,058 miliarde lei. În acești bani intră și întreținerea ramelor timp de 15 ani. Finanțarea a fost de la bun început împărțită între Programul Operațional Infrastructură Mare, încheiat în decembrie, și Programul Transport 2021-2027.


Trenurile sunt electrice. Fiecare va avea câte 6 vagoane și 351 de locuri. Vor avea Wi-Fi, prize cu USB, sistem de climatizare și vor fi accesibile și persoanelor cu dizabilități. Etichete: circulatie tren alstom amanat calatori


AndreiB

Totusi 10,000 de km pe retea poti parcuge in 20 de zile (500km pe zi e o figura conservatoare). De ce ar dura pana la toamna?

TibiV

Probabil pentru ca dupa fiecare cursa se face o inspectie/verificare "la sange"....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Sorinus

La noul depou, Alstom nu ar putea întreține și Desiro-urile, cum fac cu CAFurile la metrou?
Schimbat geamuri, scaune, consumabile, măcar partea asta.

oc7avian

Pentru că ar trebui să câștige contract de mentenanță la care să și participe, iar pentru asta CFR Călători ar trebui să lanseze o licitație de mentenanță întinsă pe mai mulți ani. Nu cum fac acum, revizie cu revizie.

Alstom nu întreține CAF de drag, ci pentru că are contract de mentenanță câștigat la Metrorex pentru toate metrourile.

cristi5

Alstom intretine Desiro in Bulgaria, dupa ce bulgarii au renuntat la intretinerea Siemens. Nu stiu cum e contractul dar banui ca e ceva multianual, cu toate reviziile incluse (adica sa nu se mai atinga nicio alta firma de vehicul) cum au la metrou in Bucuresti

Din pacate CFR Calatori nu liciteaza astfel de contracte si fac cate o revizie ici, alta dincolo... Probabil din lipsa de bani (si Metrorex mai tuseste uneori, cand e prea mare pretul la energie sau cresc salarii etc). Macar revizia de la VFU Pascani pare o poveste de oarecare succes.

oc7avian

Chiar dacă e offtopic, o mini-corectură la mesajul lui @cristi5: au licitat cu contract de mentenanță toate modernizările prin PNRR. Dar până la proba contrarie considerăm asta o excepție, nu un progres în strategie.

Sorinus

Deci se poate, si e vorba doar de bani. Pt ca...Desiro-urile sunt afectiv o bataie de joc, trenuri noi, okish, care arata ca dupa razboi. Un geam spart se schimba dupa cativa ani.

cristi5

#988
Azi rama RE-IR a rulat pt prima oara la Faurei.

cristi5

#989
@oc7avian ma bucur ca MR modernizat pe PNRR are mentenanta inclusa (9 ani, sa prinda un RK cred)

Suntem de acord, atata ca eu ma refer la trecut si tu la viitor. Altfel spus, cand au facut pe banii lor, au facut contracte pt cate o revizie ici-colo, ca de aia au avut bani. Acum ca fac pe banii altora (PNRR), pot face un program de mentenanta mai asezat