Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 2 Guests are viewing this topic.

mariusbalasa

Mai fratilor !

,,E pur si simplu tortura sa petreci 6, 8, chiar 10h, intr-o rama regionala de navetisti!''

Pai daca in Ghana se poate...de ce nu si in Romania ?

misiekwas

^pai, măcar ar putea sa includă spațiu pentru biciclete...

frunzaverde

#887
@misiekwas - Tocmai ca nu se livreaza DART, care e produsul PESA de lunga-distanta, ci se livreaza ELF/2 cum are Polregio (parca traiesti in Varsovia? Daca da, sunt cateva Elf-uri pe suburban, ai fost sigur cu ele pe SKM - cu asa ceva vor sa faca Iasi - Brasov)!

Dart ar fi fost perfect, e un produs autentic de lunga distanta, exact ce ne-ar trebui in Romania pentru rute ca Brasov - Constanta, Bucuresti - Suceava/Iasi sau Bucuresti - Cluj - Oradea pe zi (daca nu se vor vagoane).

@shift2rail - Inter-regional este in terminologia europeana feroviara denumirea pentru un produs semi-low-cost de medie distanta : in Polonia, tara de unde vine PESA, se foloseste acronimul TLK pentru tipul asta de servicii, in Cehia se numesc Rychlik. Terminologia vine din Germania, unde in anii '90 serviciul IR a inlocuit D si Ex si alte servicii "low-quality" odata cu introducerea serviciului ICE, simplificand piata la patru servcii : HSR (ICE), conventional high-quality (IC), conventional low-cost (IR) si regio. In Franta, un serviciu omolog a fost vandut ca Corail si acum ca Vitesse Classique. In restul Europei Centrale si de Est serviciile astea se fac cu vagoane, acolo unde exista.

PS : Aia care ziceau pe-aici ca in UE nu se mai pot cumpara locomotive si automotoare Diesel si alte aberatii - CD tocmai a cumparat 76 de Pesa RegioFox ca sa inlocuiasca automotoarele locale de pe rutele lor secundare. Nivel redus de poluare (Stage V), compatibile cu combustibil sintetic si biodiesel... Noi mergem cu Malaxa, luam automotoare locale pentru 500 km, si cumparam abureli pe hidrogen...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

misiekwas

@frunzaverde, scuza, a fost o zi lunga și am înțeles greșit și nu ajuta faptul ca e ridicola situație cu ARF. de altfel îmi scăpa logica de ce ARF insista la rame total nepregătite pentru rute pentru care sunt achiziționate.

dr4qul4

este logica lui copy-paste....
Au copiat de undeva cerintele minime. Probabil de la mai multe modele de trenuri disponibile pe piata. Dar trenurile alea aveau fiecare doar 1 sau 2 "puncte nevralgic", si multe alte avantaje.

ARF nu a luat in calcul ca vor exista ofertanti care vor specula portitele, astfel incat sa ofere cel mai ieftin produs care sa indeplineasca doar cerintele minime.

Dupa prima licitatie...au dat copy paste la mare parte din cerinte si la urmatoarele.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

misiekwas

Sigur, dar ceea ce îngrijorează este faptul ca nu vezi nicio corecție de curs în achiziția de MR. De fiecare data când CFR cumpăra ceva, configurația este mult sub distante pentru care este cumpărată (cel puțin începând de la Desiro). Totuși, consecventa în a face aceeași prostie este de apreciat.

etravel

Quote from: frunzaverde on September 15, 2023, 10:22:56 PMNoi mergem cu Malaxa
Se pare ca nu vom mai merge mult timp cu Malaxe. Pana la urma au realizat si ei ca sunt un pericol public.
Sa mai tina doua - trei la diferite muzee prin tara, restul la furnal. 

shift2rail

^^ nu CFR Calatori cumpara MR, ci ARF care nu e un operator feroviar, deci nu cunoaste nevoile de mobilitate din piata, scurt vs lung parcurs.

Avem, mai degraba, o problema de design institutional unde operatorii publici si privati- cei care sunt in contact zilnic cu calatorii, primdsc feedback de la acestia- nu pot aplica la callurile europene pe material rulant.

misiekwas

#893
Eu as spune ca exista o problema instituțională, dar este mai degrabă și un simptom al autosuficientei establishmentului feroviar în România. Fie cfr fie arf, fie MT.

Vlad94

Mie activitatea ARF mi se pare ciudata.
Personal nu inteleg de ce face ARF aceste achizitii care nu vor ajunge doar la CFR Calatori, ci si la operatori privati, in functie de trasa. Nu ar fi mai simplu sa lasi operatorul feroviar sa liciteze ce are nevoie? Adica statul face cadou o serie de rame care pot ajunge si la privati, din banii contriguabililor, in timp ce compania de stat ramane cu trenuri vechi si rame Malaxa.
Daca gresesc, va rog sa ma corectati!

pasadia

Nu le face "cadou". Ele vor fi date spre operare pe anumite linii și cu anumite condiționalități. Nu vor fi vândute sau folosite de operator după cum dorește el de cuviință.

Câte vor ajunge la "stat" și câte la "privat" rămâne de văzut. Ce e important pentru noi, ca clienți/ consumatori ai acestor servicii, eu calitatea și corectitudinea operării.

Vlad94

Știu că vor fi doar folosite de operatorii privați. Totuși să ne gândim la faptul că o companie de stat cumpără rame și pentru aceștia, prejudiciind operatorul feroviar de stat. Să nu uităm că operatorii privați cumpără trenuri second hand diesel și le folosesc 100% pe linii electrificate când ar trebui constrânși să achiziționeze rame electrice. Nu contest că în final călătorul va avea de câștigat, dar totuși nu pare în regulă acest aranjament.

misiekwas

De acord. Rolul de ARF este cam degeaba și mai degrabă încurcă decât ajuta. Afara de eficienta de ARF în achiziționarea MR, dar întreg model este unul greșit, mai degrabă lucrând împotriva reformei de vreun fel.

Sorinus

Sper ca vor optimiza utilizarea lor. Sa le bage pe Buc-Constanta, Craiova, Buzau si Brasov, Cluj-Oradea cand se va electrifica. Ar elibera astfel vagoane normale pt lung parcurs.

misiekwas

^Pe București-Cta sau Brașov nu ajung ca sunt prea scurte și cu prea puține locuri. Nici nu cred ca pe rute de Craiova.