Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

VladHDR

Cu mentiunea ca cel din video e PESA DART, rama cu 8 unitati de lung parcurs, iar ce livreaza la noi, cf. articolului, e o rama cu 3 unitati, similara cu cea de la RegioJet, care pare sa aiba o configuratie de tip RyanAir...

https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/RJ_654.php


AndreiB

Trenuri de 192 de locuri...

Potrivite pentru rute secundare, cu numar slab de pasageri, echivalentul a 2 vagoane...

Probabil ca o sa ajunga pe B-Bv.

Chiar nu inteleg ce i-a oprit sa comande trenuri decente de 10-15 vagoane.

Xenos

Eu nu înțeleg de ce nu au comandat automotoare lungi și cu configurație comodă pentru IR-uri...minte puțină și leneșă

frunzaverde

Deci au cumparat inca niste trenuri de navetisti, pe care RejioJet le foloseste pentru a lega Usti Nad Labem cu satele si suburbiile inconjuratoare, si CD Praga de satele inconjuratoare pe rute cu putin trafic (sub marca RegioFox). Adica distante de 30 minute - 1h30.

ARF vrea insa sa le foloseasca pentru a circula cu ele Bucuresti - Oradea. Este efectiv bataie de joc a autoritatilor pentru calatori si pentru platitorii de taxe. ARF ar trebui nu doar desfiintata, ci indivizii de la conducere pusi sa plateasca daune pentru catastrofele facute.

Interiorul lor este de tren de navetisti putin dens - de inlocuitor de Malaxa, nu de tren de lunga distanta si confort (pentru care PESA are modelul DART). Asa arata interiorul la mizeriile astea:



Salon pe doua niveluri cu scara in interior, spatii mari dedicate strapontinelor (paralel cu WC-urile), vestibule mari si foarte vantoase pentru schimb rapid de pasageri, confort interior modest. Latimea scaunului din CS e aceiasi dintr-un A320 Wizzair, iar dinstanta intre scaune, mai generoasa ca la RE-IR, se apropie de scaunele "genunchii la gura" din etajatele RDG-iste pentru navetisti. Deci probabil si scaunele vor fi tot astea pe care le vedeti aici.

P.S. Apropo, ati vazut logo-ul ARF? Au reusit sa-l faca sa arate a vapor transatlantic...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

oc7avian

#874

^ În 2 secțiuni au 154 de scaune.



Acum avem confirmarea că 655 (deci un încă o secțiune) a fost licitat atât pentru RE-IR2 cât și RE-R. La ramele regionale intervalul de locuri era 200 - 250 (cu câteva rabatabile separat). Deci clar mai înghesuit decât RE-IR2. Ca idee, la Regionale se cere ca distanța între scaune să fie 1800mm la cele față în față. Numărul locurilor de clasa I este între 15% și 20%. Deci avem între 29 și 39 de locuri la clasa I. În configurație 2+1 înseamnă maxim 10 rânduri. Nu cred că au licitat la Regionale numărul minim de scaune, ci spre 250. Deci discutăm de câteva rânduri bune de scaune diferență. Iar pe alte funcțiuni interne tot p-acolo s-a cerut. Diferențe majore e sunt: la spațiul de biciclete 8 vs 16, bar-bistro restrâns vs automate cerute explicit. Așadar nu văd cum cele IR ar ieși înghesuite.

Sper că începe să devină clară poza pentru a compara diferența de spațiu față de poza din mesajul anterior, cu un tren regional. Nu mai zic că acele scaune sunt contrare Caietului de Sarcini.

Posibil săptămâna viitoare să detalieze Pesa mai mult, fiind un târg feroviar la care participă.




Apropo, rutele pe care vor circula sunt următoarele:



Powered by API/PUM imgur uploader

Sorinus

Sper sa fie toate ramele vopsite diferit in functie de contract. Sa fie iar o sumedenie de scheme, na, schema fanion, schema express, schema foamea, schema rugina

frunzaverde

#876
@oc7avian - Nu inteleg exact ce vrei sa zici dar:

Poza mea cu scaunele NU ARE LEGATURA cu schema RegioJet din poza ta - e dintr-un PESA pe aceiasi platforma ELF/Regio160, dar nu din cele RegioJet, ci din cele CD RegioFox, clasa 847 care are scaune mai generoase si mai putine decat RegioJet-ul StudentAgency, si care are scaune mai generoase decat modelul comandat de ARF. RegioFox are 115 scaune in doua segmente. Modelul livrat CFR va avea 192 scaune in trei segmente, deci va fi mai inghesuit decat trenurile regionale din aceiasi gama cumparate de CD sub marca RegioFox. Doar ca RegioFox merge pe trasee de 1h30-2h, nu pe trasee de 8 ore ca cele prevazute de ARF.

Confuzia pare ca provine de la faptul ca in Cehia s-au comandat TREI comenzi de PESA Regio160 (Elf/654) : o comanda cu 2 segmente pentru CD pentru linii regionale de 1-2 ore (RegioFox), o comanda cu 3 segmente si alta cu 2 segmente pentru RegioJet (Student Agency), pentru trase suburbane.

1. Configuratia CD RegioFox este gandita pentru trafic Regio, 1h-1h30, in Boemia Centrala, prima ruta va fi Rakovník - Beroun, 56 minute, a doua va fi Praga - Beroun, 49 minute, apoi se vor extinde pe rute regionale operate pana acum cu RegioNova, automotoare modernizate din anii '70. Cele mai lungi rute propuse pentru RegioFox sunt sub 2h30.

Cele doua configuratii suburbane Regiojet sunt urmatoarele: cel cu 138 de locuri pe scaune + strapontine in doua segmente si cel cu 240 locuri + strapontine in 3 segmente. Doar ca configuratiile astea nici macar nu sunt regionale, sunt pentru trenuri urbane tip S-bahn.

1. Modelul cu 240 de locuri + strapontine este dedicat pentru doua servicii urbane, serviciul S49 din Praga, 22 km in 27 minute intre Praga Hostivar si Roztoky de Praga si serviciul S61, pur urban Praga Vršovice - Praga Běchovice, 17 km in 25 minute. Confortul e bineinteles, de metrou. Inteleg ca asta au licitat la RE-R in Romania pentru calatorii de 2-3 ore.

2. Modelul cu 138 de locuri + strapontine = 154 locuri total este dedicat pentru noul S-bahn din regiunea Usti Nad Labem - serviciile  de inceput fiind U7 Děčín - Ústí nad Labem si U5 Ústí nad Labem - Bílina - Most plus cateva servicii regionale, cel spre Štětí fiind cel mai lung prevazut. Vorbim de distante foarte mici si timpi de parcurs asisderea (U6 si U7 au sub 30 minute timp total de parcurs).

Pe scurt, TL;DR - ARF cumpara trenuri urbane (de 20-30 minute) pentru calatorii regio de 1-2 ore, si trenuri regio (de 1-2 ore) pentru calatorii de ultra-lung parcurs (7-8 ore, cross-country). Si astea nici macar nu sunt comparativ cu Vestul Europei, ci cu Cehia, o tara care istoric avea aceleasi vagoane cu musama si 8 locuri in compartiment (ba chiar inca mai are), si deci aceleasi asteptari de confort.

P.S. Scaunele din CD RegioFox nu contravin in nici un fel cu cerintele ARF din caietul de sarcini, doar dispunerea va diferi (vor fi mai inghesuite la ARF ca la personalul cehesc. Singura cerinta la care ar putea pica este "confort pentru 7+ ore" - chestia e ca cerinta aia e subiectiva, nemasurabila, si foarte usor de argumentat chiar si de un avocat prost: scaunele ultra-slim Alstom pe RE-IR vor fi un argument pentru "pai le-ati acceptat pe alea, pe ale noastre nu", si scaunele Pascaniului pe supra-etajatele modernizate un al doilea argument - ARF da de ani buni subventii la IR-uri operate cu etajate pe parcursuri de 7-13 ore, deci e clar ca considera nivelul respectiv de confort acceptabil.

Interiorul la ce a pus @oc7avian este asta:



Adica mult mai inghesuit si mai incomod decat la cel pus de mine - am vrut sa compar, pe cat posibil, mere cu mere si pere cu pere. Daca PESA castiga la RE-R, ce se vede pe RegioJet vor fi (sau ceva foarte asemanator) pe RE-R-uri.

A, si apropo, clasa 847 e Diesel, pentru ca CD nu se baga la hidrojeneli...

@Sorinus - schema de vopsire pentru ARF propusa de PESA este cea din poza pusa de @oc7avian.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

oc7avian

654/5 sunt derivate din Elf 2, da. Se mai găsesc referințe ca Elf.eu. Întradevăr dacă ne uităm pe site-ul Pesa e descris ca tren regional.

Însă tot pe site, în catalogul lor pdf este catalogat și drept interregional, nu doar regional. Întradevăr la Elf 2 scrie interregional și aglomerat. Iar interiorul e adaptat în funcție de tipul trenului. Asta dacă am tradus corect międzyregionalnych, unde między înseamnă între. Însă același cuvânt este folosit și pentru a descrie Dart-ul.



Powered by API/PUM imgur uploader

mariusbalasa

Deci PESA au venit la Bucuresti la ARF ...cu un pdf in care un tren regio l-au transformat in interregio ... mai aglomerat si mai ieftin ... adica aceleasi trenuri pe care le-au vandut in Africa ( caile ferate din Ghana)... :lol:  :lol:  :lol:

shift2rail

#879
^ nu cred ca Pesa produce rame inter-regionale propriu zise, adica de lung parcurs ( cum e, de ex, Coradia Stream, deja achizitionat de ARF) dar au jucat ambiguitatea caietului de sarcini care i-a permis sa liciteze cu acest EMU regional  de nici 200 locuri, ptr un serviciu real intercity, fie el si provincie-provincie.

Ps. Nu stiu cine a incetatenit denumirea de rama/tren "interregional" induce multa confuzie. Atat in De cat si in Fr aceste trenuri de lung parcurs se numesc, simplu, intercité/inter-city ( +express ptr cele rapide germane)

misiekwas

#880
^^ adevarul fiind spus, în Polonia Dart circula pe linii de lung parcurs ca tren intercity și chiar se descurca. Problema însă e ca în diferita configurație de la cea de ARF.
@shift2rail pentru simplu motiv ca nu fiecare tren de parcurs mai lung este IC. De exemplu, Trenitalia are o grămadă de trenuri de diferite categorii pe aceiași rute, numai parte fiind IC.

Aici recenzia de călătorie pe ruta Warszawa-Wroclaw

Pe scurt, Dart se descurca ca tren de lunga distanță, dar nu în varianta pe care comanda ARF.

Sorinus

Mișto, deci rosu cu alb, ca nicio alta schema si complet diferita de mainatream CFR.

misiekwas

^Eu aștept schema roz chiloțesc  :lol:

shift2rail

^ indiferent de denumire - inter-regional, inter-city, whatever- putem agrea ca, ptr relatiile Bucuresti- provincie si provincie-provincie, Ro are nevoie de rame/trenuri de lung parcurs?

E pur si simplu tortura sa petreci 6, 8, chiar 10h, intr-o rama regionala de navetisti!

misiekwas

Asta da. Ceea ce voiam sa spun este ca problema nu-i în sine în Dart care e construcția ok și chiar ar fi făcut față, dar în configurație propusa.