Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

carutasul

țin minte că prin '97, '98 încă duceam colete la gara Basarab, mai ales pentru Cluj ( mă rog, acolo ne trebuia nouă că era cea mai mare filială din restul țării) . Și multă vreme s-a folosit și "poșta informală", pachet la mecanic, poate o mai merge și acum. Dar nu prea cred că are sens un serviciu cu HSR, e o nișă atât de mică încât probabil mai simplu e să o preia cineva gen Glovo: vine, ia pachetul și se urcă în HSR și de acolo la destinație :)  Pentru că oricum coletele mai trebuie triate și la destinație și timpul câștigat se pierde oricum în procesul ăsta. Avionul face o oră de la Budapesta dar bagajul se mai învârte încă o oră pe bandă, la fel și aici :)

frunzaverde

SNCF si posta franceza au incercat si esuat cu TGV. Timpii pentru incarcarea manuala vs. containerizare compensau cu timpii in transport, si costurile erau mult mai mari. Au renuntat, si TGV-urile construite special au ajuns la fier vechi.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on March 29, 2023, 06:59:17 PMPe Forum Trenuri apare informația ca niște automotoare Alstom Lint 41 la mână a doua ar veni în România, probabil la TFC.



09.05.2023 în gara Cluj
sursa







oc7avian

Am uitat să scriu de sursele de finanțare din care se vor plăti ramele Alstom. Dacă se recepționează prima ramă anul ăsta:
  • pe POIM 61 milioane €
  • pe PT (fazare) 375 milioane €

Deci prețul unei rame Coradia este de sub 11.78 milioane de €. Spun sub, că în sumele astea avem inclus tot (ex hala de mentenanță) mai puțin mentenanța, care va fi plătită de operatorul care le va închiria pe baza licitației organizată de Bursa Română de Mărfuri (nu pot pune link direct).

Xenos

Asistăm, vrând nevrând, la distrugerea vechiului sistem de material rulant călători - locomotivele Electroputere ard ca torțele, altele (EC) modernizate prost omoară oameni, nu mai avem vagoane (2 vagoane la IR internațional).
Așadar mă întreb și vă întreb: ce face ARF cu celelalte două licitații mari, pt rame IR și pt rame RE, parcă vreo 60 fiecare?! Dorm în papuci...iar astea 37 atribuite Alstom întârzie...

MariusIonescu


Sorinus


MariusIonescu

Acum câteva zile au fost surprinse la Szolnok din ce am văzut pe un grup de facebook unguresc. Tot 3 şi tot încadrate de vagoane de marfă acoperite. Alea să tot fie...  O:-)

AndreiB

IC4 pentru Astra Transcarpatic. Nu stiu daca piese de schimb sau material
Rulant pentru rute.

Oricum, epave.

cristi5

#849
Parca IC4 sunt mai reusite decat IC2? Parca la IC4 nu erau (atat de pronuntate?) acele probleme cu franarea si supraincalzirea la turbo?


dobrogean




















Powered by API/PUM imgur uploader
Automotoarele aduse de GFR la Pascani.

dan tm


cristi5

Quote from: cristi5 on July 27, 2023, 09:16:35 PMParca IC4 sunt mai reusite decat IC2? Parca la IC4 nu erau (atat de pronuntate?) acele probleme cu franarea si supraincalzirea la turbo?
Mda, rectific: la IC4 a depus DSB un efort sa le tina in viata, ca aveau mare nevoie de ele pt operare.

Cele 23 de IC2 le-a aruncat aproape direct (multe cu 0km). Banui ca nu aveau asa mare nevoie de ele ca de IC4. 8 le-au taiat, 15 au ajuns la Astra.

Nu stiu cu franarea daca au rezolvat ceva tehnic. Au redus viteza maxima la 140 toamna cand sunt frunze pe sine. Viteza maxima e altminteri 179 la DSB, redusa de la cea proiectata: 200...

Cu turbo au facut o carpeala sa nu mai vibreze o teava fara sprijin, ca crapa... au prins-o de alte elemente.

Cauza structurala pare a fi ca AnsaldoBreda nu a apucat sa termine proiectarea/dezvoltarea ("incomplete engineering" conform raportului) pt ca erau intarziati si DSB i-a amenintat cu rezilierea, asa ca au livrat ce au avut. Sau na, asta era nivelul lor de calitate. Brandul a disparut, acum se cheama Hitachi Rail Italy...

De altfel mai multe produse AnsaldoBreda au dat chix, conform wikipedia: metroul din Washington (rame scoase din operare dupa mai multe probleme, ca la DSB), tramvaie la Göteborg, Oslo, trenuri Fyra in Belgia+Olanda. Metroul din Stockholm a reziliat dupa 7 ani (nu inteleg daca era doar semnalizare sau si trenuri). Probleme de calitate si la metrourile din Manchester, Birmingham... Topicul AnsaldoBreda pe Skyscrapercity e plin de povesti si exemple

cristi5

Deci Grampet aduce initial 14 (apoi peste vreo 2 ani, treptat inca 60) trenuri IC4
- confortabile pt lung parcurs (spre deosebire de Coradia ARF)
- dar poluante
- si de calitate indoielnica,
- totusi au fost tinute in stare de functionare de DSB, asta garanteaza ceva fiabilitate (spre deosebire de IC2)
- similar cu IC2, vom vedea cum se comporta pe pantele din Romania, care in Danemarca nu exista
- exista speranta ca s-ar putea sa presteze OK la vitezele din Romania (asta a sperat si Astra)
- probabil fara piese de schimb, fara nimic, pt ca firma care le-a produs nu mai exista si Hitachi nu stiu cat pot "ajuta" (nici pe bani)
- dar suficient de multe ca sa poata fi canibalizate, inlocuite in operare etc.

Conform ClubFeroviar care citeaza publicatia daneza Injeniören, 14 IC4 vor veni curand (4 au ajuns deja) nefiind in trafic la DSB, iar 60 vor veni pe masura ce vor fi scoase din traficul DSB si inlocuite cu IC5, comandate 100 de bucati...

IC5 sunt Alstom Coradia Stream cu viteza maxima 200, 15 ani service, din care exista deocamdata doar un prototip la scara 1:1. Productia este intarziata, IC5 trebuiau livrate in 2024 dar livrarea va incepe cel devreme in 2025. Va dura cativa ani probabil sa fie inlocuite cele 60, plus ca pana sa fie inlocuit _primul_, vor mai fi luni sau ani de teste!