Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

#780
Eu aduc în discuție și alt aspect - DE CE aceste trasee? Cine le-a ales și cu ce analiza la baza?

Uite, exemplu banal: Timișoara - Drobeta intra în șantier. Și avem experiență de pe Coridorul IV cu timpii lungi de parcurs, călători putini, trenuri anulate, etc...

Și atunci de ce bagi automotoare noi pe acel traseu? Lasa-le doar până la Craiova iar din resursă câștigată astfel pune mai multe pe rute utile (evident voi menționa B-BV sau B-BZ-BC (-GL). Sau pune unele pe TM-AR-AB-CJ. Sau orice altă soluție.

Dar sa bagi un servici, pretins "premium" pe un șantier așa cum se anunță a fi Timișoara - Craiova, chiar nu vad rostul.

A nu se înțelege că nu am aceleași considerații și pentru sectoarele din Coridorul IV care sunt șantier. Dar macar aici șantierul e început, avem un oarecare orizont de finalizare. Dincoace însă vom avea șantier (și ină nte de șantier Balota cu ale ei probleme) încă muuuuulti ani de acum înainte.

LE: cred că pe "celelalte" topic era mai potrivit, acolo unde e discuția despre licitația de atribuire a automotoarelor.

dan tm

DAR de ce sa cumperi niste utilaje si sa trebuiasca sa le folosesti strict pe un anume traseu?
Pai le folosesc unde am mare nevoie de ele.

Sint curios cum va reactiona umea la lung parcurs cu ele.
Partea buna e ca vagoanele disponibilizate pot fi folosite la alte trenuri.

etravel

Quote from: frunzaverde on April 16, 2023, 06:18:02 PM@dan tm - ARF, ca si toata spargerea in n-spe entitati a CFR, e o idiotenie inventata loco
Numai spargerea in enspe unitati si aberatiile inventate loco nu explica stupiditatea maxima cu care s-au cerut automotoarele astea, cu specificatiile respective. Trebuie ca mai e ceva la mijloc.

Xenos

Mie mi se pare că automotoare IR sunt altceva decât automotoarele de navetiști și că nu poți trișa oferind un automotor mai mic cu locuri îngesuite decât dacă CS e aberant făcut sau oferta nu este evaluată cum trebuie.

District EA

A mai sosit o garnitură cu rame electrice clasa 4020 din Austria pentru...

frunzaverde

Casat de Grampet? Parca au mai casat din astea...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

frunzaverde

@Xenos - Povestea e cam asa:

1. In loc sa ai operatori care-si comanda ce au nevoie, ca ei stiu ce vor sa ofere clientilor, ai niste birocrati politizati, care nu au iesit de ani din birouri, care au vrut sa faca un caiet de sarcini cat mai generic, sa nu supere pe nimeni. Si, neavand nici un fel de legatura cu operatorii, lenea e la ea acasa - de ce sa muncesti cand nu-ti iese nimic? A iesit un tren de naveta pur, de la numarul absurd de usi la locul de compostor, pare ca le-a fost lene sa faca un caiet de sarcini pentru trenuri IR si au luat un model de tren de naveta locala si au scris de-acolo.

2. Tot din cauza lenii (probabil) sau incompetentei sau coruptiei, au cerut o aberatie - mentenanta pe zeci de ani, o chestie care nu exista in industria feroviara (de 150 de ani, mentenanta alta decat RG/RK e internalizata in industrie, pentru ca nu-ti permiti sa muti vagoane sute sau mii de km pana la producator de cateva ori pe an, piesele sunt standardizate, exista organizatii stricte de standard de 100+ ani, RIC-UIC-TSI).

La volumele CFR, practic ca sa oferi un serviciu atat de excentric, trebuie sa ai baza deja disponibila in Romania, preferabil langa Bucuresti - sa construiesti asa ceva fara o comanda ferma de multe sute nu se justifica financiar - ceea ce lasa doar trei posibili participanti in joc: Alstom (baza la Bucuresti-Industriilor, "castigata" in urma unui urias contract cu Metrorex acordat in 2003 si reacordat in 2021 pe 20+ ani in conditii de monopol), Softrans (care insa nu are capacitate de productie la volumele cerute, si nici nu face profit din rame, neavand integrare suficienta) si Astra (care din pacate si-a ales un partener slab, chinez, care a fost descalificat ulterior de legislatia anti-China).

Asta permite Alstom sa cam faca ce vor ei, aceiasi poveste si la locomotive (nici PESA nici Siemens nu au cum intra in licitatie la conditiile ARF, neavand baza de mentenanta disponibila suficient de aproape).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

BogdanSt

#787
Quote from: oc7avian on April 15, 2023, 09:37:21 AMSchița ramelor la rezoluție mai bună (pentru rezoluție și mai bună, aici e un pdf)

Sa renunte naibii la un rand de usi de pe vagoanele centrale, si sa mai castige loc pentru scaune. Spatiu pentru biciclete, a văzut cineva? Edit: am vazut în răspuns ca nu, nu este prevăzut. Țeapă! Ce atatea biciclete pentru hipsteri...:(
Referitor la burduf, pare sa fie totusi niste usi acolo, dar doar pe o parte a burdufului...

tom_sawyer

#788
OPINIE: Noile trenuri Alstom Coradia achiziționate de ARF dezamagesc conform cerințelor beneficiarului

Dragi prieteni feroviari și nu numai, am reușit să analizăm pe repede înainte amenajarea interioară a ramelor electrice produse de Alstom și achiziționate de ARF (Autoritatea pentru Reformă Feroviară) iar concluziile sunt mai mult decât dezamăgitoare...

[...]
Dacă în Alstom Coradia achiziționate de ARF din bani publici/fonduri europene spațiul pentru călători este și nu prea, nu văd cum un om normal ar rezista unui drum de 9 ore de la București la Cluj/Timișoara sau 7 ore de la București la Suceava/Iași în doar 750 mm de spațiu alocat per loc.
[...]

Concluziile sunt dezamăgitoare, triste, acompaniate de o senzație de neputință generală, se pare că cel mai nou material rulant care va ajunge în România, Alstom Coradia va fi cam incomod și neprietenos cu călătorii transportati.

Rămâne de văzut ce OTF de stat sau privat cu management integru va accepta oferta ARF de a închiria un material rulant care oferă confortul și serviciile unui tren suburban sau de naveta, tarifat ca IR și folosit pe distanțe de IR...Pentru că da, ARF a trimis adrese la toți OTF din țară pentru închirierea EMU Alstom.


romaniaferoviara.ro

GIV

Quote from: District EA on April 16, 2023, 08:53:59 PMA mai sosit o garnitură cu rame electrice clasa 4020 din Austria pentru...

pentru cine? scuze, eu nu m-am prins. mi se pare ca am mai vazut o postari cu niste garnituri sosite dar nu am retinut pentru cine au fost aduse (tfc ? cred ca le amestec) prima garnitura cand a sosit?

Drax

Sunt sanse mari sa fi fost aduse pentru casare  din pacate.
Celelalte se pare ca au fost casate acum cativa ani la grivita.

MarianD

Sunt pentru casare.
Ar mai fi un lot de vreo 6 (reparate mai nou) în triajul ÖBB Technische Services GmbH din Viena, dar și ele sunt propuse la casare.
Se pot vedea pe Google Earth la adresa "Winkeläckerweg 1, 1210 Wien, Austria".


Aia nu se joacă...NOU, nu modernizat, nu peticit, no bullshit. Noi am fost în stare sa modernizam Malaxe...despre ce vorbim?

dan tm

Partea interesanta este ca se taie in Romania.


frunzaverde

E mai ieftin sa le taie in Romania, costuri mai mici cu forta de munca, si suficienti reparatori feroviari care pot folosi componente recuperate, mai ales ca operatiunea de dezasamblare e destul de migaloasa. Plus reguli mai relaxate legate de mediu si reciclare (din pacate).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Sorinus

Cum de nu le-a luat nimeni, prefera sa plimbe diesel (vechi) sub catenara dar nu le iau p-astea la pret de fier vechi?