Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

Copil mic in ultima parte a anilor 1980 si crescand in apropiere de Gara Brasov, asistam la un obicei stupid - altii copii care intampinau trenurile (mai ales putinele internationale) topaind si strigand "Gumi / Gumi". Se spunea ca, ocazional, se aruncau din tren diverse bomboane / ciocolate, etc...

La un moment dat a aparut insa zvonul printre copii ca "sunt filmati din tren si apoi parintii sunt chemati la Militie". Asa ca s-a redus obiceiul (desi cativa cred ca au mai practicat asta chiar si dupa Revolutie. Imi pot inchipui cat de oribil arata un asemenea obicei pentur un calator.

Dar revenind - poate ar fi util ca "militienilor" din satele din jur sa li se spuna sa faca niste vizite de curtoazie. Doar asa, ca sa anunte ca copii sunt filmati si ca vine de la centru dupa aia cineva sa investigheze. Sa mimeze ca e "the good cop" care le vrea binele si nu si-ar dori sa le intre copii in malaxor.

Sorinus

Sau sa puna camere ca la masini, ce inregistreaza in bucla. Daca la inspectia din gara rezulta pagube noi, se preda sd-ul la politia CF. Sincer, dupa ce ca e fff costisitor, e de-a dreptul periculos. Daca cedeaza geamurile alea securizate, sau daca mecanicul nu vede un semnal ca se fereste...

Earthchild

#752
Quote from: Sorinus on February 08, 2023, 11:06:33 AMNu stiu cum pot fi opriti cei ce arunca cu pietre...
Prin cei șapte ani de acasă. Să mai lase zaibărul/țuica și să-și învețe progeniturile să se comporte civilizat.   :yes:

pasadia

Da, da, sigur, "cel 7 ani de acasa". Asta imi aduce aminte de celalalt panaceu intens folosit in Romania, cel cu "educatia rezolva orice". Imi pare rau, dar nu e absolut deloc asa si nici cei 7 ani, nici educatia nu rezolva mare lucru.

Tot din tolba de amintiri a unui copil crescut in preajma Garii si liniilor CFR - una din pasiunile des intalnite, mai ales la varsta de gimnaziu si de liceu, a fost acea de a folosi acel sistem primitiv de comunicatii din preajma garii prin care comunicau acarii pentru a transmite injuraturi in spatiul garii. Nu stiu care e denumirea pentru acel echipament (vizibil aici) dar stiu ca prin folosirea lui am aflat foarte multe injuraturi. Toate proliferate de copii cu "7 ani de acasa", educati la licee bune in Brasov, apoi absolventi de studii superioare si in prezent apartinand clasei de mijloc a Romaniei (atat cat exista una).

Earthchild

#754
Una este să înveți înjurături cu o plăcere și surescitare copilărească "păcătoasă", fază prin care am trecut majoritatea noastră, alta este să te distrezi aruncând cu pietre în tren. Ține și de influența pe care o primești în familie, dacă ai așa ceva.


PS: bine, acum mi-am adus aminte și ce ,,joc" am practicat într-o primăvară timpurie în Colentina Bucureștilor anilor '70... Blocurile fiind construite pe un teren puțin înălțat față de șoseaua Colentina, ,,oastea" copiilor rupea nuiele lungi și flexibile din gardurile vii și înfigea în ele bulgări din pământ umed; când trecea tramvaiul 21 (a se citi: venea inamicul), bulgării aruncați cu boltă din nuiele aterizau pe el ca săgețile arcașilor englezi pe cavalerii francezi la Azincourt... Și cum pe vremea aceea majoritatea tramvaielor circulau cu ușile deschise și cu călători pe scări, vă dați seama ce pagube sufereau bieții oameni. Mi se pare că o dată a și oprit un vatman și vajnica oaste s-a răspândit ca potârnichile.
Dar... erau moi, se lipeau (dacă nu se sfărâmau) de tramvai, nu spărgeau geamuri sau capete.

kitsune

Să înțeleg că voi nu ați pus cuie și piroane pe șină niciodată?  O:-)
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Uneori puneam pe sine si cartuse de la "pistolele" de impuscat dibluri in peretii din beton.

Ramaneau foarte multe cartuse din astea pe orice santier de blocuri...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Sorinus

Dar nimic la scara nationala cum e obiceiul de a sparge geamurile trenurilor...

reiny2000

Deschidere oferte licitație rame electrice inter-regionale (RE-IR2) finanțate prin PNRR

QuoteAutoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că astăzi, 27 februarie 2023, a avut loc ședința Comisiei de evaluare, desemnată în cadrul licitației privind achiziția a 20 de rame electrice de lung parcurs (RE-IR2), în vederea deschiderii ofertelor depuse.

Astfel, societățile care au depus documentația sunt:

    -POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (POLONIA);
    -C. ALSTOM TRANSPORT S.A. (ROMÂNIA);

Valoarea estimată este cuprinsă între 1.201.615.722 lei și 2.374.592.590 lei, fără TVA, inclusiv serviciile de mentenanță și reparații necesare funcționării în condiții optime de siguranță și confort, instruire a personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea trenurilor, transportul, asigurarea, punerea în funcțiune și asistență tehnică în perioada de garanție, conform Caietului de Sarcini.

De asemenea, precizăm că în contractul de achiziție este prevăzută o clauză de revizuire privind posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 15 ani și cantității cu 9 rame electrice inter-regionale.

Suplimentarea cantităților achiziționate va putea fi făcută fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unor acte adiționale la contractul de achiziție.

Ramele electrice inter-regionale vor fi utilizate pe următoarele rute: Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova; Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău- Pașcani-Iași/Suceava; Galați – Mărășești – Bacău – Pașcani – lași/Suceava; Galați-Brăila – Făurei – Fetești – Constanța (Mangalia); (Mangalia) – Constanța – Fetești – Brăila – Mărășești – Bacău -Pașcani – Iași/Suceava; (Giurgiu) București – Ciulnița – Călărași.

Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj Napoca – Oradea și Craiova- Calafat, extinderea serviciilor, după finalizarea electrificării, trenurile vor fi operate și pe următoarele rute de circulație: Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova – Calafat.

Finanțarea proiectului este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență, ,,Componenta 4 – Transport durabil" și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

Ulterior deschiderii ofertelor, comisia va începe evaluarea acestora, în conformitate cu prevederile legale în vigoare și cerințele Caietului de Sarcini.

Înțeleg că se cer rame cu VMax 200km/h și minim 160 locuri pe scaune, vreo șansă să primim niște rame adecvate pentru rutele propuse, sau tot dezastru ca la cealaltă licitație pentru IR?

frunzaverde

Caietul de sarcini permite viteza maxima a ramei intre 160 si 200 km/h, la latitudinea ofertantului. Nu exista punctaj pentru viteza, doar pentru capacitatea ramei, disponibilitate estimata si costuri de mentenanta, asa ca e de asteptat ca ofertantii sa pluseze pe capacitate si sa ofere solutia tehnica cea mai simpla.

Caietul e inca si mai vag ca primul, in continuare mie din lectura rapida imi suna a trenuri regionale reimpachetate, nu a o solutie pentru medie si lunga distanta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

Eu nu inteleg logica in a avea platforme diferite, mai ales ca trenurile IR sunt tot niste trenuri regionale, eventual cu scaune mai bune si bar/bistro, dar componente de baza extrem de similare.

Daca tot am urmarit strategia de rame (cu care nu sunt de acord, dar nu mai re-deschid discutia), de ce nu am luat ceva compatibil si modular? Scaunele pana la urma sunt consumabile, dar utilizarea si mentenanta intregii flote R + IR ar fi fost mult mai simpla daca toate erau Alstom Coradia. Sau Stadler Flirt etc.

Asa avem toate sansele ca jumatate din flota IR sa fie Alstom Coradia (licitatia de 350 de locuri) si jumatate Pesa Whatever (licitatia actuala). Asta o sa faca imposbila operarea multipla, desi ai fi avut rute logice de operat cu rame cu capacitate mixa - e.g. tren comun Bucuresti - Adjud, de acolo detasat o rama de 200 de locuri pentru Onesti etc. Idem si la cele de R - daca erau toate ramele din aceeiasi platforma, puteai face lejer convertiri pe viitor in functie de strategia de material rulant.

oc7avian

În ultimele clarificări CS-ul a fost modificat în minim 160km/h. Iar șanse masive sunt să avem trenuri tot de vmax 160km/h. Cât trebuie să fie procentul minim al masei de frânare? Ăăăă  :-[











Powered by API/PUM imgur uploader

frunzaverde

Au raspuns - UIC544, asta inseamna ca daca merg pe standardul din fisa si nimic mai mult, vor circula cu maximum 150 in Romania. Probabil iese mai mult, nici Alstom nici Pesa nu au designuri standard fix pe fisa UIC, ci superioare.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

ARF REIA LICITAȚIA PENTRU ACHIZIŢIA CELOR 12 RAME ELECTRICE PE HIDROGEN

Bucureşti, 27 martie 2023

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că, ieri 26 martie 2023, a fost publicat în platforma SEAP anunțul nr. CN1053527 privind achiziția a 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen, destinate transportului feroviar de călători, precum şi achiziţionarea serviciilor de mentenanţă şi alimentare cu hidrogen pentru o perioadă de 15 de ani.

Reamintim faptul că, în data de 07 februarie 2023, procedura de licitație anteriorară a fost anulată automat deoarece, la data limită de depunere a ofertelor, nici unul din ofertanții înscriși nu a depus oferta tehnică și financiară.

Cele 12 automotoare vor fi utilizate pentru rutele aflate sub contracte de servicii publice, pe liniile neelectrificate București – Pitești, cu extindere până la Piatra Olt  – Craiova, București – Aeroportul Henri Coandă, București – Târgoviște, București – Pitești – Curtea de Argeș, contracte atribuite unor operatori de transport feroviar, în conformitate cu prevederile Regulamentului 1370/2007/CE cu modificările ulterioare și potrivit legislației din România.

Fiind bazată pe o tehnologie nouă, procedura de achiziție de material rulant se dorește a fi un proiect-pilot. În funcție de evoluția și implementarea acestui proiect, în viitor se va extinde parcul de material rulant, precum și serviciile de alimentare pe alte rute. De asemenea, subliniem faptul că ARF este o autoritate publică și nu operator economic, drept pentru care, nu poate opera stații de producere și alimentare cu hidrogen, iar aceste servicii trebuie incluse în procedura de licitație drept element furnizat de operatorii economici interesati de participarea la procedura de atribuire.

Durata serviciilor – atât mentenanță și reparații, cât și alimentarea cu hidrogen  prevăzută în contract este de 15 ani, cu posibilitatea suplimentării perioadei cu încă 15 ani, prin act adițional.

Valoarea achiziției este cuprinsă între 2.446.534.076,64 lei fără TVA și 4.168.505.273,28 lei fără TVA, în funcție de durata serviciilor conexe contractului  – 15, respectiv 30 de ani, iar durata contractului va fi de 213 luni.

Finanţarea proiectului este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență, ,,Componenta 4 – Transport sustenabil" și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

Criteriul de atribuire este dat de cel mai bun raport calitate-cost. Factorii de evaluare şi ponderea acestora sunt:

– 70% – Componenta financiară – Costul total pe ciclu de viață format din:

    – prețul de achiziție a 12 automotoare RE-H
    – costul de întreținere pentru cele 12 automotoare RE-H pe o perioada de 30 ani (mentenanță)
    – costul de alimentare cu hidrogen pe o perioadă de 30 de ani

– 30% – Componenta calitate, din care:

    – 10% – disponibilitatea automotoarelor în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen, în perioada de garanție și în perioada de mentenanță;
    – 12% – programul de livrare (din care 4% pentru livrarea întregii cantități cu o cadență de livrare lunară de 4 RE-H și 8% pentru livrarea primei unități în vederea punerii în funcțiune pe rețeaua CFR în termen de 24 luni de la data semnării contractulu);
    – 8% – plusvaloarea – se vor puncta ofertele ce cuprind un număr suplimentar de locuri peste cerința minimă de 120 locuri.

Orice operator economic are dreptul de a participa la procedura de atribuire în calitate de ofertant individual ori în comun cu alţi operatori economici, inclusiv în forme de asociere temporară constituite în scopul participării la procedura de licitaţie.

Termenul de depunere a ofertelor este 08 mai 2023, ora 15.00, iar anunțul poate fi consultat pe pagina https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100164202

ARF

tom_sawyer

#764
Pe Forum Trenuri apare informația ca niște automotoare Alstom Lint 41 la mână a doua ar veni în România, probabil la TFC.