Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

etravel

@Ionut, excelenta luare de pozitie  a API.

Ionut

@etravel
Mulțumesc, meritul este al colegilor specializați pe feroviar.

Xenos

Excelenta luare de pozitie a AFI si nu pot decat regreta ca in - scurtul - mandat al lui Catalin Drula nu s-a facut NIMIC pentru achizitia de locomotive noi si vagoane noi. Circulam inca cu ceea ce in 1938 era state of the art si acum sunt niste epave.
Evident nici mandatul mult mai slab al lui Grindeanu nu oferă nici cea mai mică speranță de viziune coerentă pentru modernizarea traficului feroviar de călători.

dargauda

Licitația de trenuri inter-regionale ajunge la Curtea de Justiție a Uniunii Europene

Curtea de Apel București a decis miercuri să ceară Curții de Justiție a Uniunii Europene răspunsuri la câteva întrebări privitoare la acțiunea asocierii româno-chineze Astra Vagoane – CRRC privind licitația de achiziție a 20-40 de trenuri electrice inter-regionale.

În acțiunea depusă anterior, asupra căreia Curtea de Apel s-a pronunțat miercuri, CRRC-Astra a acuzat excluderea din licitație după ce Guvernul a emis anul trecut în primăvară o Ordonanță de Urgență care interzicea companiilor din țări terțe care nu au semnate acorduri cu țările UE sau România să participe la achizițiile publice. Club Feroviar a informat aici asupra speței.

Acum Curtea de Apel a evitat pronunțarea însă formularea soluției menționează posibile încălcări ale unor principii.

,,Solutia pe scurt: În temeiul art. 267 alin. 3 din Tratatul privind Funcționarea Uniunii Europene, sesizează Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE – n.red.) pentru pronunţarea unei hotărâri preliminare cu privire la următoarele întrebări: Principiile securităţii raporturilor juridice şi protecţiei încrederii legitime se opun unei legislaţii naţionale care a transpus Articolul 25 din Directiva 2014/24/UE privind achiziţiile publice, începând cu data de 05.04.2021 şi care a stabilit că operatorii economici care nu intră sub incidenţa acestor dispozitii ale Uniunii să poată participa în continuare la procedurile de achiziţii publice numai dacă au depus oferte până la data intrării in vigoare a acestei modificări legislative? Principiile egalităţii de tratament, transparenţei şi proportionalităţii prevăzute în Articolul 18 alineat 1 raportat la art. 2 alin. 1 pct. 13 şi art. 49 din Directiva 2014/24/UE privind achiziţiile publice, se opun excluderii unui ofertant pe baza unui act normativ cu putere de lege adoptat de Guvernul Statului Membru care instituie o regulă nouă privind modificarea definiţiei operatorului economic, ulterior publicării anunţului de participare corespunzător procedurii de atribuire la care acesta participă? Suspendă judecata cauzelor conexate avand ca obiect litigiu privind achizitiile publice si ca parti petentele CRRC QINGDAO SIFANG CO LTD, ASTRA VAGOANE CALATORI SA, ALSTOM FERROVIARIA SPA si intimata AUTORITATEA PENTRU REFORMA FEROVIARA până la pronunțarea hotărârii preliminare de către Curtea de Justiţie a Uniunii Europene. Cu drept de recurs pe toată durata suspendării judecăţii. Cererea se va depune la sediul Curţii de Apel Bucureşti – Secţia a VIII-a Contencios administrativ şi fiscal. Pronunţată azi 23.03.2022 prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei. Document: Încheiere – Suspendare    23.03.2022"

Vestea vine in contextul in care săptămâna aceasta ar fi fost foarte probabilă semnarea contractului dintre ARF și Alstom Transport  privind achiziția a cel puțin 20 de trenuri Coradia Stream.

https://clubferoviar.ro/breaking-licitatia-de-trenuri-interregionale-ajunge-la-curtea-de-justitie-a-uniunii-europene/

Xenos

Pai ideea e sa se semneze, nu? Altfel se pierd toti banii, sesizarea asta la CJUE dureaza cam 2 ani.

etravel

Quote from: Xenos on March 21, 2022, 10:45:34 PMin - scurtul - mandat al lui Catalin Drula nu s-a facut NIMIC pentru achizitia de locomotive noi si vagoane noi.
"Mostenirea" primita de Catalin Drula la intrarea in mandat a fost ingrozitoare. Nici daca ar fi stat dublu sau triplu de cat a stat, tot nu ar fi putut fizic sa adreseze toate metastazele din sistem, asa de multe sunt. Inteleg ca a venit pe un val urias de sperante, inteleg ca volumul de munca intreprinsa a fost imens, dar sa nu ii pretindem totusi imposibilul - au fost doar 8 luni.   

frunzaverde

#621
Problema e ca pe CF a primit o mostenire proasta si a lasat una, din toate punctele de vedere, si mai proasta. Inclusiv "policy debt" masiv - hidrogeneala, continuarea a-la-longue a politicii de coridoreala prin blocarea optiunilor de policy cu SF-urile pe CEF, pierderea de oportunitati pe PNRR prin masuri absurde gen Resita - Voiteni, trenuri cu hidrogen pe magistrale, aruncat cu bani in modernizari de EA-uri... Nu e neaparat subiectul aici, dar legacy-ul este puternic negativ pe feroviar.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

fulger nc

Daca pe partea de infrastructura ,se poate invoca "greaua" mostenire ...si lucrurile sunt mai greu de schimbat(e mai dificil si dureaza sa vezi o noua directie) ..pe partea operatorilor de stat , se putea si se poate mai mult.
Atat ptr CFR calatori , cat si ptr marfa.
Trebuie doar , vointa si intelegere.
Reorganizari , anumite schimbari ..se pot face mult mai rapid , pot fi "vizibile" ptr utilizator.

oc7avian


alinuttt

A apărut informația că s-ar fi semnat contractul.

klax187

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/grindeanu-s-a-semnat-contractul-pentru-achizitia-a-20-de-trenuri-1883763

Grindeanu: S-a semnat contractul pentru achiziția a 20 de trenuri

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat vineri că Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a semnat un contract pentru achiziția a 20 de trenuri și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani. Primul tren va putea intra în circulație la finalul anului 2023.

Potrivit ministrului Transporturilor, valoarea contractului de bază este de aproximativ 263 milioane de euro, fără TVA. Comanda inițială poate fi suplimentată cu alte 17 trenuri la care se adaugă o perioadă de mentenanță de 30 de ani. În acest caz, valoarea contractului poate ajunge la aproximativ 748 milioane euro, fără TVA.

Proiectul este finanțat din fonduri europene nerambursabile și din bugetul de stat, iar primul tren va putea intra în circulație la finalul anului 2023.
Sorin Grindeanu anunță că pachetul complet de 37 de rame poate fi livrat până la finalul anului 2024.

Ionut

API pe Facebook

Noile rame InterRegio (IR): pregătiți-vă șezutul pentru scaune de navetă! După dezastrul ergonomic Desiro, adică trenuri Regio (R) puse cu surle și trâmbițe pe lung parcurs, azi s-a semnat contractul cu Alstom pentru 37 rame electrice Coradia Polyvalent. Credem că pasagerul român nu trebuie să accepte orice tren pe distanțe lungi doar fiindcă este nou.

Este a doua generație de rame electrice moderne din România după Softronic Hyperion și, folosite corect, ar putea fi o gură de oxigen în rețeaua noastră. Problema este că ARF (Autoritatea pentru Reformă Feroviară) a copiat caietul de sarcini de la Regio și a dat "paste" la cel de la InterRegio - analiză și dezbateri aici: https://bit.ly/3JLfaUw. Ironic, licitația pentru R s-a anulat, iar cea de IR s-a finalizat cu acest contract.

Important! Trenurile NU vor ajunge direct la CFR Călători, ci se vor distribui ca subvenție în natură operatorilor care le vor câștiga prin licitație, în baza regulilor pachetului 4 de liberalizare al UE. Procesul este, tot din cauza lentorii ARF, netransparent, neclar și probabil întârziat.

Modelul Alstom Coradia vine în versiuni multiple, de la navetă urbană la intercity de mediu parcurs. ARF a ales opțiuni de navetă: scaune înghesuite dotate cu mânere pentru pasagerii în picioare, strapontine, vestibule foarte mari cu uși multe și largi, spații goale dedicate schimburilor mari de călători, iluminat agresiv, saloane deschise fără partiții și separatoare de confort și intimitate. În ofertă apar până și compostoare de bilete!

Cireașa de pe tort? Vor fi prea puține toalete - număr dublu de pasageri per toaletă față de un vagon normal IR - care la Desiro se înfundau după 150 de km. Exact cum Desiro a alungat pasagerii de pe secțiile neelectrificate, există riscul ca gafa ARF să îndepărteze călătorii de rutele lungi, unde acum se folosesc vagoane relativ moderne și comode.

Solicităm modificarea de urgență a interiorului într-unul confortabil (scaune de lung parcurs, partiții și semi-compartimente, iluminat soft) și reconfigurarea vestibulelor și mai ales a toaletelor!

Cerem ca la următoarele licitații grija pentru nevoile călătorului să fie prioritară, nu lenea și lipsa de răspundere de care a dat dovadă ARF care nu doar a întârziat procedura cu aproape CINCI ani, ci a și dus la contractarea acestei soluții suboptime.

Din cauza tuturor bâlbelor, cerem DESFIINȚAREA ARF, o instituție cu zero reușite în 5 ani de existență.[/b]

Xenos

Este o pozitie justa si absolut necesara, interiorul trebuie sa fie unul de IC, si slava Domnului ca sunt multe automotoare de tip IR/IC in traficul european, banuiesc ca si Alstom are multa experienta cu ele. Cu aceasta precizare este important sa fie cumparate toate cele 37 de trenuri. Eu le vad pe trasee de tip mediu parcurs, precum Brasov-Sibiu (daca ar fi fost electrificata sau daca aveau creier sa ia automotoare cu dubla tractiune), Brasov - Cluj, Bucuresti - Brasov/Craiova/Constanta (in afara sezonului de varf) si altele similare. Doar daca interiorul e adaptat si foarte comod se pot avea in vedere si trase lungi precum Bucuresti - Cluj etc.
Iar procedurile de atribuire catre operatori trebuie sa fie suple si rapide, daca si acolo se sta in contestatii...ideal e sa inceapa de anul acesta.

fulger nc

Din comunicatul Alstom , in care anunta ca au semnat , rezulta ca vor fi Coradia Stream , cu usi simple(o foaie) la capete , usi duble pe restul , 4 toalete , din care una adaptata ptr persoane cu dizabilitati.
Tot acolo spun , ca va avea sistem de numarare a pasagerilor si ca multe detalii de finisare si configurare a interiorului sunt decise de acord cu beneficiarul in faza de proiectare.
Eu sper , ca cei ce decid ce sa ceara ptr configurare , sa aiba criterii mult mai clare , decat banci rosii si albastre , cu spatiu ptr genunchi mai mic , sau mai mare intre ele.

Xenos

In comunicat

https://www.alstom.com/press-releases-news/2022/3/alstom-supply-40-coradia-stream-electric-inter-regional-trains-and

Se arata si urmatoarele:
Each train will have four ecological toilets, evenly distributed along the entire length of the train, with one designed for people with reduced mobility. The final configuration, colors and finishes will be fully customised according to the requirements of the Contracting Authority during the design stage.