Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Harry

Quote from: cristi5 on March 09, 2019, 06:21:18 PM
^^ cred ca multe Malaxe erau copii/licente dupa produse Ganz Budapesta. Poate comfirma cineva. Am va ut la un moment dat un catalog Ganz, semanau foarte bine produsele, atata ca Ganz avea de vreo 3 ori mai multe.

Din ce am gasit in pliantele lui Malaxa, trenurile erau realizate in parteneriat cu Ganz, mai mult se pare ca Malaxa si Ganz au produs impreuna un motor de tren denumit "Malaxa-Ganz" de 220/275hp. De asemenea Malaxa a colaborat la automotoarele cu 4 osii si cu compania Mylius alaturi de care a produs transmisiile "Malaxa-Mylius".

cristi5

De pe grupul Fb "Trenuri de Romania", poza de Andrei Furculesteanu

Cristian Oltean ne lamureste:
Linia 4 : Regio Brașov - Sibiu
Linia 5 : IR Brașov - Craiova
Linia 6 : R Brașov - Teiuș
Linia 8 : R Brașov - Brețcu




Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

Autoritatea pentru Reforma Feroviara a finalizat documentatia pentru achizitia primului lot de 40 de rame electrice

Valoarea estimata pentru acest prim lot este de 230 milioane euro și va fi finanțată prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020. Autoritatea pentru Reforma Feroviară a finalizat împreună cu Banca Europeană de Investiții și JASPERS (Joint Assistance to Support Projects in European Regions – Asistenţă Comună pentru Susţinerea Proiectelor în Regiunile Europene) documentele de licitație pentru achiziția primului lot de 40 de rame electrice regionale, RE-R, și întreținerea acestora pentru pe o perioadă de 15 ani.

Noile rame electrice regionale vor fi utilizate pentru serviciul comercial, pe liniile electrificate de pe rețeaua feroviară românească, alimentate de la linia de contact de 25 kV, 50 Hz și vor circula pe calea ferată cu ecartament normal de 1435 mm, capabile să atingă o viteză de 160 km/h. Potrivit cerintelor, noul material rulant va trebui sa ofere o capacitate de transport intre 200 si 250 de pasageri. Acest material rulant este destinat pentru transportul feroviar de călători în trafic suburban și regional. Ramele electrice regionale vor trebui să îndeplinească cerinţele prevăzute în specificaţiile tehnice de interoperabilitate.

Anunţul de intenție a fost publicat în SICAP și JOUE și se află în așteptare, în vederea verificării și validării documentației de licitație de Agenția Națioanală pentru Achiziții Publice (ANAP). Ulterior, vor fi organizate și licitațiile pentru celelalte tipuri de material rulant, care va fi utilizat în traficul feroviar pe linii electrificate si neelectrificate.

ClubFeroviar.ro

Sorinus

Se mai aude ceva de RES003 de la Softrans? Stiam ca se lucreaza la el...

frunzaverde

^
Iar s-au stricat IC2-urile... Intarziat 2h la plecare din Brasov.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rizzuh

Ce frumos. Se strica la exact acelasi interval ca la danezi. Cine s-ar fi gandit :lol:

NGC

Astazi a fost lansata licitatia [CN1010410] "Achizitie material rulant nou destinat transportului regional si suburban feroviar de calatori (trenuri electrice regionale RE-R)".

Valoare estimata: 1.707.125.000,00 RON fara TVA

Durata contractuli: 220 luni

Termen depunere oferte: 03.06.2019

Fonduri: POIM

Quote
Autoritatea pentru Reforma Feroviara intenționează, prin derularea prezentei proceduri de atribuire, realizarea achiziției de rame electrice RE-R noi și servicii accesorii , destinate serviciilor feroviare de transport pasageri, pe rutele suburbane și regionale , astfel: A) Produse: 1) 40 rame electrice destinate serviciilor feroviare de transport pasageri, pe rutele suburbane și regionale (RE-R) conform cerințelor minimale specificate în Caietul de Sarcini; 2) Alte dotari si accesorii conform cerințelor specificate în CS nr.22/77/27.03.2019; B) Servicii accesorii: 1) Servicii de mentenanță conform cerințelor specificate în Caietul de Sarcini nr.22/77/27.03.2019; 2) Instruirea personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea trenurilor și a aplicațiilor software; 3) Transportul, asigurarea, punerea în funcțiune, asistență tehnică în perioada de garanație. Având în vedere prevederile art. 221, alin. (1), lit. a) din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare, a art. 72, alin(1), lit. (a) din Directiva 2014/24/UE , în contractul de achizitii vor fi prevazute două clauze de revizuire, astfel: • posibilitatea suplimentării cantității cu încă 40 rame electrice;la care se vor asigura serviciile mentenanță si reparatii, conform cerințelor din caietul de sarcini, pe o durată de 15 ani. • posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 15 ani (mentenanță 15 ani + 15 ani), conform cerințelor din caietul de sarcini. Perioadă de mentenanță după suplimentare va fi de 30 ani pentru toate cele 80 unități de rame electrice. Suplimentarea cantitatilor achizitionate ( 40 rame RE-R cu 15 ani mentenanță) , prin dublare, va putea fi facuta fara organizarea unei proceduri competitive, prin incheierea unui act aditional.

Quote
Valoarea estimată (la momentul actual) se regăsește în intervalul: 1.707.125.000 lei, fără TVA, contra valoarea a 40 rame cu 15 ani mentenanță - 4.557.130.000 lei, fără TVA lei pentru 80 trenuri cu 30 ani mentenanța.

Clauza suspensiva

Quote
Clauza suspensiva - Încheierea contractului de achiziție publică este condiționată de încheierea contractului de finanțare sau de alocarea de credite bugetare pentru acest obiectiv de investiții de către autoritatea contractantă, semnarea contractului făcându-se cu respectarea dispozițiilor Ord. nr.1792/2002. AC își rezervă dreptul de a aplica prevederile art. 212 alin (1) lit. c) din Legea 98/2016, actualizată.

Ionut

Rame electrice = automotoare electrice scurte/mici, da? Gen Desiro, ca sa stiu sigur. O sa incerc in urmatoarele zile sa descarc documentatia.

NGC

Numarul de vagoane nu este prestabilit, si depinde de performantele trenului, astfel incat sa indeplineasca cerintele de tractiune / franare.

razvan96

#264
^^

Nu chiar asa de mici.Desiro are, in functie de model, 70 sau 110 locuri pe scaune.Aici se cer minimum 200.Deci mai asemanator cu Softronic Hyperion, care are aproximativ 180.

Xenos

Mi se pare şi mie esenţial ce fel de rame se cumpără, ca să ştim de fapt la ce ne ajută.
Ceva gen Desiro din lotul 2003, adică Desiro mici, nu mi se pare deloc util.
Ne trebuie rame care să înlocuiască cu succes garnituri clasice de ca. 4 - 6 vagoane (chiar dacă nu exact la acelaşi număr de locuri....) pe rutele aglomerate precum Bucureşti - Constanţa, Buc - Braşov. Buc - Craiova, eventual Cluj - Oradea, Cluj - Alba - Deva, Sibiu - Braşov etc.
Adică un fel de Twindexx, după mine (nu e reclamă, dar menţionez orientativ pt dimensiuni):

https://www.flickr.com/photos/lumixfan68/32153221167

sau surprinzătoarele Skoda:

https://www.google.com/search?q=skoda+trains&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=bA_43Zk4tpO6eM%253A%252Ch123_3Soptrj0M%252C_&vet=1&usg=AI4_-kRVEJwVxRbdbTm9Dk55-nERoNJ6VQ&sa=X&ved=2ahUKEwj2ndnZsbPhAhUrzqYKHc04CoAQ9QEwAnoECAgQBg#imgrc=dIzvoNO8D6FGMM:&vet=1

Or Stadler Rail:

https://de.wikipedia.org/wiki/Stadler_Dosto

Mi se pare că orice mai mic nu ne rezolvă cu adevărat problemele. Nu ne trebuie în primul rând trenuri suburbane de tip S - Bahn, cum pare că se cumpără acum, ci automotoare mai mari. Eventual şi unele şi altele, dar cele medii/mari sunt prioritare.

razvan96

Intr-adevar, era de preferat sa se achizitioneze ceva mai mare, dar in caietul de sarcini se vorbeste ca ele ar fi utilizate pe rute scurte, gen Bucuresti-Fundulea si Fetesti-Constanta.Deci problema de acolo pleaca.Pare facut de amatori care nu sunt foarte la curent cu necesitatile sistemului feroviar de la noi.

Ce ma intriga sunt criteriile de evaluare.In anuntul de intentie, care apropo era la un pret de 120 de milioane de euro pentru 20 de rame, adica 6 milioane/tren, fata de ~9 milioane cum este acum pentru cele 40 de rame din primul "lot", se vorbea de 49% pondere a pretului.Acum avem 80%.Mi se pare enorm.La o asa pondere a pretului, nici Stadler nu stiu ce sanse are, nici nu mai vorbesc de producatorii "premium".E greu sa te bati cu un producator mai low-cost.Cele mai mari sanse in conditiile astea cred ca le are Pesa, cu Elf 2, cu conditia sa le poata livra in maximum 40 de luni (din nou, destul de restrictiva conditia, doar si-au dat seama probabil ca exista riscul sa piarda fondurile POIM la cat de tarziu au pornit licitatia), ca altfel sunt descalificati.

punmeister

#267
Vor avea sanse cei care nu vor fi nevoiti sa construiasca o hala de mentenanta noua. Aici Alstom are un mare avantaj, avand in vedere ca pot asigura mentenanta automotoarelor in hala Alstom de la Depoul Militari. Posibil si Siemens daca se inteleg cu cei de Astra sa asigure mentenanta la Arad sau CAF daca se inteleg cu cei de la CFR Grivita unde au asamblat ramele de metrou BM3 pentru Metrorex.

razvan96

Cred ca toti vor incerca sa se inteleaga cu Grivita, Astra sau Remarul, deci nu ar fi un punct in plus pentru Siemens si CAF.Pentru Alstom deocamdata da, ei sunt singurii care sunt 100% siguri ca au unde in momentul asta.

punmeister

Nici n-a inceput bine licitatia ca avem deja doua contestatii. Prima facuta de Skoda si a doua de catre Talgo.
Am sa atasez contestatia Skoda, mai incolo ar trebui sa apara pe SICAP si contestatia Talgo.
https://forum.metrouusor.com/download/file.php?id=152405