Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Ionut

Garanti Bank împrumută Softronic Craiova cu 14 milioane lei pentru producţia unui nou tip de tren electric

Garanti Bank a acordat un împrumut de 14 mil. lei companiei Softronic din Craiova, singurul producător de trenuri electrice şi locomotive electrice din sud-estul Europei, pentru producţia Hyperion 3, un nou tren care va fi lansat în a doua jumătate a anului 2018. Hyperion este alimentat de reţeaua de 25 kVca şi are patru motoare asincrone de 430 kW. Când este frânat, Hyperion recuperează energia şi oferă jumătate din consumul unui tren clasic cu locomotive şi vagoane.

ZF

Mihai_C_Radu

S-ar putea sa gresesc, insa cred ca este vorba de fapt doar de a treia bucata de EMU Hyperion, care daca am inteles bine, va fi produsa pana la sfarsitul 2018... Nici vorba de produse noi..., ziaristii astia... >:(

Nu stiu daca Softronic nu are piata pentru acest produs sau daca nu are capacitate de productie... dar 3 bucati rame Hyperion folosite "iin regie proprie" mi se foarte putin... :(

Gendan

Nu cred ca problema e capacitatea de productie. Cred ca finantarea ii impiedica sa produca mai multe. Am fost destul de entuziasmat (20 de ani) cand a iesit prima rama. Ma uitam la Guran pe TVR si speram sa aud de comenzi de prin vest, Turcia sau chiar si interne. Nu stiu pretul de lista sau unde se incadreaza in piata, nu stiu cat a vandut competitia si sub ce forma (@frunzaverde?) dar pare ca nu au reusit sa atraga comenzi nici macar acum.

frunzaverde

Quote from: Gendan on January 26, 2018, 10:55:30 PMNu stiu pretul de lista sau unde se incadreaza in piata, nu stiu cat a vandut competitia si sub ce forma (@frunzaverde?) dar pare ca nu au reusit sa atraga comenzi nici macar acum.

Se incadreaza intr-o piata extrem de competitiva, a ramelor electrice de scurt/scurt-mediu parcurs pe linii conventionale. E un segment urias (poate cel mai mare segment din piata), dar in acelasi timp e incredibil de competitiv. Exista cerere uriasa, dar in acelasi timp, exista oferta uriasa in piata.

Pe high-end, flexibilitatea e infinita. Bombardier (Regina/Talent-2/...), Alstom (Coradia), Siemens (Desiro M/Mireo), Stadler (FLIRT/DOSTO/KISS) vin cu o platforma intreaga, din care poti sa-ti alegi dotarile pe care le vrei si sa-ti faci propriul vehicul, dar in acelasi timp sa mentii compatibilitatea (de la instruirea mecanicului la piese de schimb) cu intreaga familie (rezultand in garantia pieselor pe termen lung). Mai mult, poti, cu acelasi vehicul, in configuratii diferite, sa servesti multiple segmente de piata foarte diferite.

Spre exemplu, ai nevoie de 140 km/h, 160 km/h, 200 km/h, 230 km/h? Se rezolva. Ai nevoie de 2-, 3-, 4-, 5- segmente? Sau poate de 10 bucati cu 5 segmente, 5 cu 4 si 8 cu 3? Se rezolva. Ai nevoie de electricitate mono-sistem? Sau multisistem AC+AC? Sau poate AC+DC? Sau chiar electric si diesel simultan? Si asta se rezolva. Unele trenuri in configuratie de navetisti, sardina express? Altele HSR-uri de lunga distanta cu fotolii confortabile si bufet? Bineinteles! Ai vrea cu doua etaje? Bineinteles!

Cu o singura familie de trenuri, cu 70-95% din componente identice, poti opera zeci de misiuni distincte; de la trenuri de navetisti care leaga sate slab populate de orasul industrial apropiat la trenuri HSR de lunga distanta. De exemplu, la noi, in SE, Bombardier Regina vine de la configuratia cu 2 module si 160 km/h, si configuratie interna 2+3, folosita pentru a lega orase mici de comune suburbane pe distante de 20-30 km pana la configuratia cu 5 module si 230 km/h viteza maxima, folosind la HSR pe distante de 500 km. Chiar si ecartamentul si gabaritul sunt ajustabile. Calatorii care schimba dintr-unul intr-altul, nici nu realizeaza ca vehiculele sunt esential identice, atat pentru intretinere, cat si pentru mecanici.

Pe segmentul low-end, companii chinezesti (cea mai mare fiind CRRC Zhuzhou), ofera preturi imbatabile, mai ales operatorilor care nu au nevoie de familii intregi sau de configurari complexe. Preturile sunt cu 20-40% sub cele ale producatorilor mari europeni, fara rabat real la calitate (chinezii fac si pentru ei, si reteaua chinezeasca merge "ceas"), rabatul principal fiind la flexibilitate.

E atat de dura piata incat au loc consolidari extrem de rapid. S-a ajuns la situatia in care gigantii, Siemens si Alstom, sa fuzioneze. Ca o companie mica, noua, sa intre pe segment, e foarte, foarte greu, mai ales cand firmele medii sunt inghitite rapid (Ansaldobreda, de exemplu). PESA, o firma mult mai mare decat Softronic, se chinuie de aproape 15 ani, si nu-i ies decat pasii mici (din mega-contractul cu DB n-a rezultat, de exemplu, mare lucru), si aproape exclusiv pe piata poloneza.

Softronic nu poate concura nici cu high-end-ul, oferind flexibilitate nelimitata, neavand departamentele de design pe care le au "marii". Si nici cu chinezii (care fac cu sutele de bucati) la pret, neavand nici scara, nici productia proprie de componente necesara. Pasii mici, imbunatatirile iterative, si operarea "in regie proprie" (care poate fi profitabila relativ usor) cred ca sunt cea mai buna solutie aici.

Produsul in sine e absolut ok pentru o prima incercare, dar nici el nu e foarte competitiv cu ce exista pe piata. Compartimentarea interioara e o struto-camila, si nu se preteaza pentru trenuri de naveta de densitate foarte mare (au multe spatii moarte, coridoarele si lipsa unui nivel constant al podelei fac incarcarea/descarcarea greoaie, mai ales la trenuri cu statii de 30 secunde la 2-3 km), tinuta de mers e cel mult mediocra (mai ales in curbe), nivel de zgomot mare etc..

Dar, pentru o prima incercare, nu e rau deloc. Si, daca reusesc sa imbunatateasca iterativ produsul pe o piata putin pretentioasa si putin afectata de concurenta "mare" (si operarea in regim propriu, intr-o piata dominata de falitul CFR, te scuteste de concurenta), au o sansa bunicica de supravietuire, mai ales pe "low-end-ul" regional (Serbia, Ungaria, Ucraina, Cehia, Slovacia, Croatia, Bulgaria, Grecia), unde produsele "celor mari" sunt prea scumpe (si ajung pe serviciile "fanion" gen IC), iar produsele chinezesti vin greu (si de obicei cu "strings attached").

P.S. Nu pot intelege cum naibii cred ca e acceptabila configuratia curenta pentru calatori. In toata lumea eu nu am vazut scaune mai inghesuite ca in ramele lor; am masurat distanta dintre doua scaune (de la acelasi punct din scaun pana la acelasi punct din scaunul urmator), mi-a iesit 75 cm. E mai putin ca la Ryanair sau la Wizz, nu mai zic de calea ferata, unde 1 m e considerat putin... Scaunele lor fata-in-fata nu sunt utilizabile de 4 pasageri simultan, acolo e si mai putin spatiu. Eu unul nu am mers nicaieri in lume cu un tren cu spatiu la picioare mai mic decat in Hyperion - sa nu pot sa-mi intind genunchii intr-un tren e inacceptabil, nu e avion; si nici latimea spatiului nu e cine-stie-ce (e comparabila cu latimea din vagoanele Y comuniste).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Quote from: frunzaverde on January 28, 2018, 12:58:11 AM
...iar produsele chinezesti vin greu (si de obicei cu "strings attached").

Un eufemism elegant... :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

Configurația este foarte înghesuită, adevărat, dar având în vedere că e mereu plin, probabil au ajuns la concluzia că e mai bine așa. Să nu uităm că momentan funcționează mai degrabă ca un "low cost" decât ca un "high speed", adică, în afară de unii ca mine care circulă cu ei mai mult din "patriotism local" oltenesc, majoritatea circulă pentru că e la jumătate de preț :)  Probabil că dacă linia Craiova-București ar fi adusă măcar la parametrii din anii '90 ar putea să se poziționeze în zona "bună" ( deși și CFR-ul poate merge cu aceeași viteză) și atunci ar mai scădea din scaune și ar mai mări la preț. 

Sorinus

Eu am mers acum cateva luni la Sinaia, la dus cu CFR si la intors cu Hyperion. Mi s-a parut spatiul decent si zgomotul si confortul la rulare foarte bune fata de CFR. Deci e cum zici, pentru piata din zona, eu inclus, e super ok. Automatul de cafea, desi o chestie simplista in sine, adauga si el la confort cu minim de investitie (de fapt, cred ca iau chirie pe el).

Earthchild

Quote from: Sorinus on January 23, 2018, 03:23:46 PM
Cine e Ferotrans? Si de ce vrea sa le plimbe goale pe M600?

Quote from: Balto on January 13, 2018, 09:43:44 AM
FEROTRANS TFI a cumparat 53 de automotoare din Olanda pe care le va moderniza cu intentia de a opera trasee interne

Despre automotoare (DMU):
Model:3400 (DM 90)
An fabricatie: 1996-1998
Locuri: 123
Producator: Talbot/Duewag
Tara de origine: Olanda

Stire: Railjournal.com

Olandezii au renuntat la ele la finalul anului 2017 inlocuindu-le cu mult mai modernele Stadler Flirt.
Se aude ca Ferotrans va opera pe Iasi - Bucuresti dar si pe alte rute.
Pentru cine isi aminteste, in 2010 au inchiriat sectiile Dornesti - Putna, Darmanesti - Gura Humorului si Vama - Moldovita (toate din jud. Suceava), dar au renuntat dupa cateva luni datorita inundatiilor din vara. Ei aveau inchiriate vagoane (20-47/57 ) si locomotive (LDH 89) de la CFR Calatori pe atunci.
In acest articol gasiti cate nereguli avea aceasta companie: Monitorulsv.ro
Alt articol despre afacerile dubioase ale Ferotrans si cine e in spatele lor: Obiectivdesuceava.ro

Am calatorit cu aceast operator in 2010, iar conditiile au fost dezamagitoare, sub cele de la CFR Calatori. Plus ca materialul rulant nu facea fata nr. de calatori.

Alexandru.

Cred ca Astra se pregateste sa dea drumul automotoarelor. Pe site au aparut rutele Baia Mare, Oradea etc.

Alexandru.

#144
In sfarsit :D




tom_sawyer

In ce zona sunt facute pozele?

PS: le poti incarca mai usor aici: http://proinfrastructura.ro/poze.html

Alexandru.

#146
^
Probe Arad-Tm.

tom_sawyer

Pe pagina de facebook unde apar pozele de mai sus, autorul a postat niste pagini dintr-un livret (cred) al viitoarelor curse Timisoara-Baia Mare, de unde reiese ca automotoarele vor fi limitate la maxim 100 km/h.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=998541980295075&set=pcb.1679693032127416&type=3&theater&ifg=1











Powered by API/PUM imgur uploader

frunzaverde

Quote from: tom_sawyer on May 21, 2018, 05:27:14 PM
Pe pagina de facebook unde apar pozele de mai sus, autorul a postat niste pagini dintr-un livret (cred) al viitoarelor curse Timisoara-Baia Mare, de unde reiese ca automotoarele vor fi limitate la maxim 100 km/h.

Au trase si cu 120 km/h, de exemplu asta:



Cum linia este apta de 140 km/h (atat CFR cat si Softrans au trase de 140), e (destul de) clar ca nu vor exploatare la mai mult de 120 pentru AM-urile alea. Pe Baia Mare - Satu Mare - Oradea - Arad - Timisoara viteza maxima este 100 km/h din cauza liniei. Procentul maxim de franare necesar pentru trasele lor este de 120.

Au o gramada de trase care trebuiau exploatate de la 1 martie si 1 aprilie. Nu au intrat pe nici una din rutele respective, si se expun la penalizari pentru neutilizarea traselor alocate. Pare ca au (asa cum era de asteptat) probleme mari de tot cu automotoarele lor.

Apropo de Astra, au o trasa extrem de ciudata : 15594 respectiv perechea 15595. Trasa e Timisoara - Craiova - Bucuresti - Constanta si retur. Doar ca e limitata la 120 km/h pe toata distanta (inclusiv unde linia poate 140 sau 160). Si sunt sectiuni de linie pe care trenul asta e limitat la 115 pe linie de 140 si 100 pe linie de 120. Ce vagoane au inapte macar de 140 in parc? Tot ce ma pot gandi sunt ca vor sa adauge platforme auto si sa refaca 991-993-ul de demult.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

pasadia

Pe Bucuresti - Brasov Astra are locomotiva + vagoane, nu automotoarele alea aduse din Danemarca. Sau cel putin asa era pan ain urma cu cateva saptamani.