Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xenos

L-am vazut azi pe viu cu copiii. Ce sa zic, este un tren decent pt rute scurte, maxim 2-3 ore.
Locul pe scaune la cls. 2 este peste asteptari.
Problema e calitatea execrabila a finisajelor, cei care au ales aceste mizerii (ARF) respectiv cei care le-au oferit (Alstom) ar trebui pusi la stalpul infamiei.
Mai ales linoleumul de pe podea si baghetele urate de fixare ca si plasticul de pe tavan ne arata ca suntem in prezenta unui produs pt Europa de Est, cum spunea cineva de acolo care parea de la producator.

Nu puteam pune mocheta si finisaj textil la scaune, sa fie ca la DBB sau macar MAV?
Asa arata a ieftinaciune, si e nou - cum va arata cu mizerie pe scaunele alea?

cristi5

#1111
Inca ceva despre scaune. Se pot pune cu usurinta mai putine randuri, deci legroom mai bun si scaune mai groase/moi. Asta pt ca scaunele sunt montate "in consola" (prinse numai de perete, nu si de podea), deci numarul randurilor poate fi redus, cel putin in partile low-floor.

Isi va asuma cineva asa ceva? Ma-ndoiesc. Poate dupa proteste viguroase ale calatorilor, cateva trenuri de la sfarsitul contractului ar putea eventual iesi mai comode, potrivite pt Iasi, Cluj, Arad...

CDV07

Încă o chestiune observată ieri... Spațiul dintre scaune (culoarul) nu e cel mai bun. În unele zone nu au loc două persoane care merg pe direcții opuse. Dacă scaunele sunt ocupate 100% și se întâlnesc două persoane pe culoar... cam greu să treacă unul pe lângă celălalt.

cristi5

#1113
@CDV07 Vezi mai sus problema cu caietul de sarcini copiat de la o licitatie din Suedia unde trenurile sunt cu 25 cm mai late.

Daca lasau scaunele la latimea initiala ramanea un culoar foarte slim, pt copii si oameni f supli :lol:

Cand au recuperat cei 25cm, solutia a afectat (redus) si confortul scaunelor/cotierelor si latimea culoarului

contador


TVlad

Acolo o sa nimereasca singurul calator care nu e genul sa stea cu ochii in telefon tot drumul.

dan tm

pe celalalt forum am gasit poza asta.
nu exista putina atentie la detalii? sau google translate si inteligenta artificiala sint deajuns?

inhibare zavorire automata = blocare inchidere automata? :lol:  :lol:  :lol:



shogom

Cred ca era pentru Republica Moldova, bine ca n au ucis lumina! :D

oc7avian

Quote from: cristi5 on September 22, 2024, 09:48:47 PMDaca adaugam numarul de licitatii ratate de ARF pana la asta reusita (de s-a ajuns sa piarda aproape toti banii de rame din POIM 2016-2023), intelegem dimensiunile dezastrului din agentiile guvernamentale.

Licitația asta este originala. "Soră-sa" cu regionalele a fost reluată. Deci vorbim de unul dintre primele CS-uri, care acum ar fi la școală de ani buni dacă îl considerăm copilul ARF.

Legat de spațiu îngust la picioare, e de fapt suma număr de locuri și număr de uși. Per modul avem 2 perechi de uși. O aberație pentru InterRegio, de unde rezultă spațiu risipit. Nu s-a putut rezolva nici asta pentru că... CS

cristi5

#1119
Teste ETCS cu rama Alstom 001 la Arad. Inca nu are scaune inauntru (cea cu scaune e 002), ma bucur ca poate ajuta la teste si asa. Daca au ajuns cu testarea la ETCS e un indiciu ca testele se apropie de final.

Bine ca au mecanic :)


tom_sawyer

#1120
HOTĂRÂRE pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții ,,Conectarea centrelor urbane din România, prin introducerea serviciilor de transport feroviar de călători regional în tracțiune electrică la nivelul întregii rețele feroviare electrificate sau în curs de electrificare din România Faza 1 - achiziția a 58 rame electrice RE-R2 și RE-R3 Lotul 1 - Achiziția a 34 de rame electrice RE-R2 de 160 de locuri"
https://sgglegis.gov.ro/legislativ/docs/2024/09/2prbm9z6tn0dh1q38xvk.pdf
https://sgglegis.gov.ro/legislativ/docs/2024/09/kr0nwzfq92dcx1g5vm4p.pdf


HOTĂRÂRE pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții ,,Conectarea centrelor urbane din România, prin introducerea serviciilor de transport feroviar de călători regional în tracțiune electrică la nivelul întregii rețele feroviare electrificate sau în curs de electrificare din România. Faza 1 - achiziția a 58 rame electrice RE-R2 și RE-R3. Lotul 2 - Achiziția a 24 de rame electrice RE-R3 de 200 de locuri"
https://sgglegis.gov.ro/legislativ/docs/2024/09/p6mw2_vfcbzyd37rk15g.pdf
https://sgglegis.gov.ro/legislativ/docs/2024/09/mg1v5rq4fx_w6dc9ksty.pdf


https://sgglegis.gov.ro/legislativ/domeniu.php?id=3

Konter

Curtea de Apel a respins miercuri acțiunea intentată de Alstom împotriva deciziei CNSC, decizie prin care i s-a respins contestația privind desemnarea polonezilor de la PESA câștigători ai contractului de livrare a 20 de trenuri interregionale.

,,Tip soluție: Nefondat. Solutia pe scurt: Respinge plângerea, ca nefondată. Definitivă. Pronunţată astăzi, 02.10.2024, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei", se arată în decizia judecătorilor. Procesul a fost deschis de Alstom Transport SA în 6 septembrie 2024. Reamintim că Autoritatea de Reformă Feroviară a desemnat inițial câștigătoare oferta PESA, după care și CNSC a menținut decizia, contrar unei cereri Alstom. Urmare a hotărârii CNSC, ARF a putut semna contractul cu PESA (19 decembrie, contract de 1,1 miliarde lei). Alstom Transport s-a adresat Justiției după semnarea contractului, aceasta decizând că ofertele trebuie reevaluare. În continuare, atât ARF, cât și CNSC au dat dreptate tot producătorului polonez, ca urmare Alstom înaintând din nou o acțiune (de data aceasta recurs) la Curtea de Apel.

În cazul licitației pentru achiziția a 62 de trenuri regionale, Alstom a renunțat să conteste atribuirea către PESA.

Citește și Zi importantă pentru contractul de cumpărare a 20 de trenuri inter-regionale

Potrivit informațiilor furnizate anterior de ARF, termenul de livrare al primei rame (din contractul RE-IR2, contractul RE-IR1 fiind în derulare la compania franceză) este de 24 de luni de la semnarea contractului. Ramele electrice sunt compuse din trei vagoane și asigură 191 de locuri pe scaune. Unitățile sunt prevăzute cu sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și nivel 2, precum și cu sistemul național PZB90.
Sursa

dargauda

Un prim tren Alstom va intra în circulație luna viitoare

Primul tren Alstom va intra în circulație luna viitoare, acest fapt devenind posibil datorită unor modificări contractuale convenite de Autoritatea pentru Reformă Feroviară și producătorul francez.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară a încheiat luni, 30 septembrie 2024, actul adițional nr.3, ce modifică prevederile contractului nr. RUIC 257/25.03.2022, aferent proiectului ,,Achiziționarea a 37 de rame electrice interregionale noi, denumite RE-IR și achiziționarea serviciilor de mentenanță și reparații necesare funcționării respectivelor trenuri", potrivit unui comunicat al instituției.
Documentul în cauză modifică elementele legate de durata contractului și prevede unele clauze contractuale care să permită punerea în funcțiune temporară cu călători a RE-IR TS3 (train-set 3, al treilea tren), ce va fi livrată de Alstom și face obiectul CSP aprobat prin HG nr.1328/28.12.2023, în vederea circulației temporare cu călători pe calea ferată din România.
,,S-a găsit o formulă să îi dea drumul cu călători fără a avea certificarea finală. Aceasta deoarece certificarea  durează mai mult decât s-a prevăzut", explică un specialist în domeniu.
Potrivit ARF, trenurile livrate de Alstom sunt preconizate a intra în circulația cu călători, în baza livrării întregului lot de 37 de trenuri și obținerii autorizațiilor de tip și de introducere pe piața din România, în perioada noiembrie 2024 – decembrie 2025.
Serviciile de mentenanță vor fi prestate, pentru fiecare produs, pe o durată de 15 ani începând cu data recepției fiecărei rame electrice. Termenele și duratele pot fi modificate conform prevederilor contractuale.
Reamintim că valoarea totală a contractului de finanțare este de 1.708.996.863,41 lei, finanțarea fiind distribuită după cum urmează:
1.213.523.359,27 lei – valoarea eligibilă nerambursabilă din partea fondurilor(FEDR);
214.151.181,05 lei – bugetul propriu al beneficiarului;
281.322.323,09 lei – cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA.
Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt: București Nord – Constanța, București Nord – Brașov – Arad – Timișoara, București Nord – Brașov – Cluj, București Nord – Brașov – Deda – Cluj, București Nord – Brașov, București Nord – Iași, București Nord – Suceava, București Nord – Galați, București-Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani – Simeria, București Nord – Craiova – Timișoara – Arad, Cluj – Timișoara, Cluj – Suceava – Iași.
Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană din Fondul de Coeziune, prin Programul Transport 2021-2027.

https://clubferoviar.ro/un-prim-tren-alstom-va-intra-in-circulatie-luna-viitoare/

Campania electorala incepe,trenul trebuie sa circule,dupa voturi alearga.

tom_sawyer

#1123
FOTO. Cum arată la interior trenurile PESA Polonia

Au apărut primele fotografii și detalii tehnice privind trenurile PESA Polonia ce vor fi livrate României de către producătorul polonez. Este vorba de 20 de trenuri interregionale (contractul RE-IR2, RE-IR1 fiind al lui Alstom) și 62 de trenuri regionale (contract RE-R1).

Detaliile au apărut într-o postare pe o pagină de socializare a consilierului ARF, Viorel Lucaci, deținătorul unui masterat, dar și a unui doctorat în domeniul vehiculelor feroviare. Redăm postarea acestuia, intertitlurile ne aparțin.

,,Una din principalele activități ale Autorității pentru Reformă Feroviară este ,,achiziționarea prin cumpărare, (...) de material rulant, destinat predării către operatori, (...) pentru prestarea serviciilor publice de transport feroviar public de călători (...), care să asigure o piață competitivă în domeniul transportului feroviar public de călător" [conform art. 2, alin. (1), lit. c) din OUG nr. 62/2016].

Alături de locomotivele electrice noi TRAXX 3 MS și ramele electrice CORADIA STREAM (ambele construite de concernul francez Alstom), ARF achiziționează la momentul actual și rame electrice provenite de la un constructor polonez. Este vorba despre ,,Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spolka Akcyina" sau pe scurt: PESA. Aceste rame – în număr total de 82 de unități (cu posibilitate de extindere a loturilor) – fac obiectul a două proiecte de achiziție de material rulant pe care le gestionează ARF.

Ce planuri are ARF

ARF are în desfășurare în prezent proiecte de livrare de vehicule feroviare noi semnate împreună cu doi constructori europeni, respectiv:

    cu Alstom (prin Alstom Transport S.A. – filiala din România a constructorului francez) pentru proiectele RE-IR1 (rame electrice interregionale) care presupune livrarea a 37 de rame, contractul fiind semnat în data de 22.03.2022 și LE (locomotive electrice) care presupune livrarea a 16 locomotive, contractul fiind semnat la data de 29.01.2024;

    cu PESA (Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spolka Akcyina), pentru proiectele RE-IR2 (rame electrice interregionale) care presupune livrarea a 20 de rame, contractul fiind semnat în data de 19.02.2023 și RE-R1 (rame electrice regionale de scurt parcurs) care presupune livrarea a 62 de rame împărțite în trei loturi, cele trei contracte aferente loturilor fiind semnate în data de 30.01.2024.


În concluzie, discutăm de un total de 135 de vehicule feroviare (rame electrice și locomotive electrice), respectiv:
– 82 de rame electrice seriile 655-5 și 655-6 PESA pentru RE-R1 și RE-IR2;
– 37 de rame electrice Coradia Stream Alstom pentru RE-IR1;
– 16 locomotive electrice TRAXX 3 MS Alstom pentru LE.


Trenurile cu hidrogen nu mor, se transformă

La cele 135 de vehicule feroviare a căror achiziție a fost deja contractată se adaugă alte aproape 100 de vehicule (rame electrice și locomotive electrice) ce vor face obiectul unor viitoare proiecte de achiziție.

Aceste proiecte sunt:
– locomotive electrice (LE2), care presupune achiziția a 23 de locomotive;
– automotoare în tracțiune electrică cu hidrogen (RE-H), care presupune achiziția a 12 astfel de vehicule;
– rame electrice regionale (RE-R2), care presupune achiziția a 34 de rame;
– rame electrice regionale (RE-R3), care presupune achiziția a 24 de rame.

Adunând aceste proiecte – atât cele aflate în desfășurare (deja contractate), cât și cele viitoare – se creionează o perspectiva ce reprezintă un număr de aproape 230 de vehicule feroviare noi și moderne care ajung sau vor ajunge la operatorii de transport feroviar din România (39 de locomotive + 177 de rame electrice și 12 automotoare în tracțiune electrică pe hidrogen). Ar fi complet nedrept să negăm că operatorii de călători din România s-ar afla într-un context pozitiv fără precedent de modernizare a parcurilor de vehicule. Aceasta în condițiile în care ultimele mari achiziții sau modernizări de vehicule feroviare au avut loc acum cel puțin 17 ani și au fost destinate exclusiv CFR Călători (120 de automotoare Siemens Desiro livrate între anii 2003 și 2007 + 59 locomotive diesel electrice modernizate de Electroputere Craiova cu General Motors la începutul anilor 2000).

Detalii despre ramele PESA


Ramele electrice construite de PESA pentru cele două proiecte de achiziții RE-IR2 și RE-R1 sunt similare din punct de vedere structural și al parametrilor, cu excepția amenajărilor interioare.

Fiind denumite Seria 655-5 și Seria 655-6), ramele au o compunere fixă formată din trei unități, notate cu A, C și B. Din cele trei, unitatea A este motoare, formula osiilor ramei fiind Bo'-Bo'+2'2'+2'2′.

Rama are șase boghiuri, dintre care două sunt motoare (cele de sub unitatea A).

Ambele pantografe sunt amplasate pe unitatea B.

Echipamentul de tracțiune (de forță) este amplasat în mare majoritate pe acoperișul caroseriilor celor trei unități.

Similar cu postarea din 21 august legată de locomotivele electrice Traxx 3 MS, expun și aici 15 poze, reprezentări grafice cu date tehnice legate de ramele PESA.

https://clubferoviar.ro/foto-cum-arata-la-interior-trenurile-pesa-polonia/

tom_sawyer

#1124
Foto. 1 – Rama electrică cu trei unități construită de PESA (seriile 655-5 și 655-6) ce urmează a fi livrată pentru proiectele RE-IR2 și RE-R1 – reprezentare grafică tridimensională. Sursă foto: © Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spolka Akcyina.


Foto. 2 – Rama electrică cu trei unități construită de PESA ce urmează a fi livrată pentru proiectele RE-IR2 și RE-R1 – reprezentare grafică, vedere tridimensională și din lateral. Sursă foto: © Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spolka Akcyina.


Foto. 3 – Rama electrică cu trei unități construită de PESA ce urmează a fi livrată pentru proiectele RE-IR2 și RE-R1 – reprezentare tehnică de ansamblu: vedere din lateral, vedere frontală și dispunere a interioarelor (secțiune longitudinală orizontală). Sursă foto: © Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spolka Akcyina.


Foto. 4 – Rama electrică cu trei unități construită de PESA ce urmează a fi livrată pentru proiectele RE-IR2 și RE-R1 – reprezentare tehnică: secțiunile transversale A-A și B-B conform planurilor de secționare reprezentate în foto 3. Sursă foto: © Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spolka Akcyina.


Foto. 5 – Rama electrică cu trei unități construită de PESA ce urmează a fi livrată pentru proiectele RE-IR2 și RE-R1 – reprezentare tehnică: principalele dimensiuni longitudinale ale celor trei unități care formează compunerea fixă a ramei. Sursă foto: © Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spolka Akcyina.


Foto. 6 – Rama electrică cu trei unități construită de PESA ce urmează a fi livrată pentru proiectele RE-IR2 și RE-R1 – reprezentare tehnică a ansamblului boghiului motor: vedere din lateral, vedere de sus și vedere frontală. Sursă foto: © Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spolka Akcyina.


Foto. 7 – Rama electrică cu trei unități construită de PESA ce urmează a fi livrată pentru proiectele RE-IR2 și RE-R1 – reprezentare tehnică a ansamblului boghiului purtător (nemotor): vedere din lateral, vedere de sus și vedere frontală. Sursă foto: © Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spolka Akcyina.



Foto. 8 – Rama electrică cu trei unități construită de PESA ce urmează a fi livrată pentru proiectele RE-IR2 și RE-R1 – reprezentare tehnică tridimensională:
– Ansamblul osie montată motoare – sistem de acționare (reductor) – motor electric de tracțiune – discuri de frână – cutii de osie;
– Ansamblul osie montată putătoare (nemotoare) – discuri de frână – cutii de osie.
Sursă foto: © Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spolka Akcyina.


Foto. 9 – Rama electrică cu trei unități construită de PESA ce urmează a fi livrată pentru proiectele RE-IR2 și RE-R1 – reprezentare tehnică a ansamblului boghiurilor: vedere din lateral boghiu motor și vedere din lateral boghiu purtător. Sursă foto: © Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spolka Akcyina.


Foto. 10 – Rama electrică cu trei unități construită de PESA ce urmează a fi livrată pentru proiectele RE-IR2 și RE-R1 – reprezentare tehnică a ansamblului boghiurilor: secțiunile A-A și B-B conform planurilor de secționare reprezentate în foto 9, vederile C și D (vederi frontale) conform incitațiilor din foto 9. Sursă foto: © Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spolka Akcyina.



Powered by API/PUM imgur uploader