Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Xenos

Tergiversarea cu ramele Alstom e incredibilă. Și mai au și tupeu să facă contestații.

florin74

Aparentele inseala...
Problema e mult mai profunda... poate ar trebui intrebati altii nu Alstom, gen CFR Infra, CFR Calatori, etc.
Asa zic vrabiutele, ca li se pun bete in roate.

cristi5

#1097
@Sorinus nu am informatii dar cand ei stiu ca mai exista cai de atac, nu cred ca a ridicat PESA niciun surub pt contractele cu ARF pana acum. Daca bine inteleg de la @oc7avian trenul PESA este in curs de certificare in Cehia (cum certifica Alstom in paralel in Cehia, Germania si Romania). Nu are sens sa produca alte bucati pana nu e certificat pt ca la certificare apar probleme care trebuie rezolvate inainte de productia de serie. Am auzit indoieli legate de cum va creste PESA capacitatea de la cele cateva trenuri produse pana acum la sutele de trenuri pt care au contracte. Vom vedea, sper sa reuseasca.

In clarificarile de la licitatia castigata de Alstom, CRRC a intrebat daca trebuie sa fie un tren deja omologat sau ba. I s-a raspuns ca poate fi neomologat, desi caietul de sarcini zicea altceva, din cate inteleg.

Alstom altfel nici nu stiu daca ar fi participat pt ca nu are acest tip de tren la 25kV 50Hz. Exista unul f similar in Italia (trenitalia POP) dar e alt tip pt ca italienii au alte tensiuni de electrificare. Dar e posibil sa nu fi participat *nimeni* pt ca cerintele ARF sunt asa alambicate (nr de vagoane, usi, scaune) ca nu s-ar fi potrivit niciun tren existent.

Tocmai ca PZB e ultima grija, e standard in multe tari (la noi e I-60 folosit aiurea cu BDO dar asta ii alta poveste). Certificarea e necesara pt ca e un tip nou de tren, punct. Prevede unele teste care se pot face doar in anumite locuri pe retea. Nu e gata certificarea din cate stiu, si abia dupa aia urmeaza 10 mii kilometrii pe retea.

Si aici @Xenos vine ce zice @florin74, brusc nu se gasesc in tara mecanici sa conduca trenul in teste (la testele precedente din zona Copsa Mica s-a apelat pana la urma la un operator privat, ca CFR Calatori "nu avea disponibil"). De ce? Poate conflicte ARF-operatori? Aici poate avem o problema structurala: ARF se ocupa si cu regulile pt operatori, cu platit subventii la operatori, si cu inchiriat aceste trenuri (pe care le va detine) la operatori. Poate aceste responsabilitati ar trebui separate. Mutate trenurile la alta institutie.

Sau poate CFR calatori nu are niciun interes sa opereze trenuri noi care, atentie, nu sunt in intretinerea lor si bat la fundul gol vagoanele lor. Daca dispare din mers un tren CFR pt ca e inlocuit de trenul nou, se reduc si locurile de munca de la revizii de ex. Am observat ca interesul CFR calatori nu e calatorul, ci sindicatele, salariile, economiile (desfiintat trenuri care nu sunt eficiente pt ca nasul ia spaga in loc sa-si faca treaba)

Sau poate tergiversarea asteapta pur si simplu alegerile (o plimbare electorala?), ceea ce va aduce probabil si o noua conducere ARF.

Oricum ar fi scandalos daca rama CRRC ar fi certificata inainte ramelor detinute de stat. Dar nu m-ar mira deloc sa fie asa.

Nu stiu daca carcotasii/franarii din CFRuri/operatori au treaba cu Alstom, as crede ca au cu ARF mai degraba. Dar fireste ca pe forum privatul este vinovatul de serviciu. Si mai si contesta, auzi dom'le. Cine are sau a avut o firma privata intelege ca trebuie luptat la baioneta pt orice contract. Eu lucrez la stat dar fara bani castigati la concurenta cu altii nu pot progresa in cariera. Deci inteleg oarecum.

misiekwas

#1098
@Sorinus n-au început, dar au investit destul de mult (peste 100 milioane) în creșterea capacității. Au preluat depouri și revizii de la PKP Cargo și deja au început sa construiască hala noua. Planul este sa crească capacitate și ritmul de producție (dublarea pana la 24 vehicule pe luna - bineînțeles asta include locomotive și tramvaie). Pare bine pus la punct proiectul și nu cred ca vor fi întârzieri.

CDV07

Hai că am reușit să le și menținem. Sper totuși că nu le-au murdărit vizitatorii azi la evenimentul de la Gara de Nord, ci mai degrabă era murdară tapițeria încă de dinainte. Sper.😅


cristi5

Presa cam duduie cu trenurile Alstom

Aici dintr-o alta sursa povestea cu mecanicii

https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/anunt-cand-si-unde-va-intra-in-circulatie-primul-tren-alstom-coradia-stream-primul-tren-nou-cumparat-de-romania-in-ultimii-20-de-ani-aer-conditonat-promis-pe-canicula-21738504

QuotePe vară nu am avut mecanici la dispoziție. Operatorul național ne-a răspuns, în scris de altfel, că pe perioada estivală, din cauza traficului sporit la CFR Călători, nu ne poate pune la dispoziție mecanici. Pe cale de consecință, nu am putut face unele teste la timp. Nu am o estimare privind întârzierile. Am încercat cu operatori privați și în cele din urmă am și găsit o soluție cu unul dintre operatorii privați...Atenție, trebuie să înțelegeți, nu e vorba despre o punere la dispoziție gratis. (...) Prefer să fiu convins că este într-adevăr o problemă de disponibilitate a mecanicilor în timpul sezonului estival, pentru că orice altă logică, orice altă ipoteză ne duc într-o altă direcție, pe care n-aș vrea să o abordez. Este dezamăgitor că nu putem asigura tipul ăsta de resursă, dar lucrurile sunt exact ce sunt. Nu am avut mecanici, punct", a susținut directorul Alstom pentru România, Bulgaria și Moldova.

VladHDR

Am fost si eu sa vad azi trenul Alstom la Gara de Nord si promit ca nu am murdărit niciun scaun  :lol:

Pe de alta parte, așa cum multă lume scria acum ceva vreme, dpdv al confortului călătorului sunt o regresie imensă. Sigur, arată frumos, modern, civilizat, însă spațiul pe scaune e de tip Ryanair cel puțin la clasa a 2a. La clasa 1 e ceva mai bine, dar scaunele sunt înguste și nu par foarte confortabile pe distanțe lungi. Păcat...

Xenos

Păcat că nu am fost în stare să luăm automotoare etajate și cu un standard de scaune comode, civilizate.
Aici e 100 % vina ARF că a scos la licitație o inepție.

Apropo de discuția de mai sus:
Nu suspectez că CFR călători sau infra debordează de entuziasm și de dorința de a servi călătorii cu ceva modern. Teoria frânării are sens.
Pe de altă parte, să ne uităm ce face Alstom și la metrourile pentru M5, și la automotoare: întârzieri uriașe, acoperite cu o retorică agresivă și cu dat vina pe alții.
Dacă nu sunt în stare să livreze la timp pe contractele în curs, de ce se bat cu tupeu pentru altele?
Întrebarea e legitimă și nu-i va opri să conteste, de altfel.

Sorinus

Nefericita și culoarea scaunelor, nu e antijeg.

AndreiB

Ce interes ar avea CFR sa blocheze asta - au o criza mare de material rulant.

cristi5

#1105
@Xenos ca exemplu inteleg ca ramele de metrou erau deja in productie cand s-a aflat ca documentatia Metrorex e gresita cu privire la raza minima de curbura

Nu e nevoie ca vreo firma sa se rusineze si sa nu mai liciteze sau sa nu mai conteste. Exista penalitati pt contracte intarziate si la MR pare ca sunt mai usor de aplicat. Alstom a contestat in instanta penalitatile primite de la Metrorex (care nu are bani sa plateasca Alstom intretinerea de la metrou, asa ca numai bine s-ar compensa). Metrorex zice ca Alstom a pierdut, nu am verificat daca mai exista cai de atac.

Probabil si ARF va da penalitati dar e discutabil daca se pot da penalitati pt perioada de certificare (plus ca lipsa de mecanici nu e ceva ce producatorul poate controla). Vedem daca rezista asa ceva in instanta.

@AndreiB am scris mai sus ce interes poate avea CFR Calatori. (1) Subminarea autoritatii ARF, (2) faptul ca intretinerea nu e la ei (deci personalul lor nu prea are de lucru) etc.

Daca pornesti de la premisa ca la CFR Calatori le pasa de calatori, atunci nu are niciun interes sa blocheze. Atata doar ca eu nu cred ca le pasa.

———
Unul din trasee pt trenuri este Bucuresti-Brasov-Arad-Timisoara. Eu sper ca nu se va gandi niciun calator sa-l parcurga pe scaunele alea de la un cap la altul...

VladHDR

Cineva a făcut și un video cu interiorul. Din păcate nu a surprins și locurile de la clasa 1, dar, după cum spuneam, nu e o diferență fantastică...


TibiV

Ce mizerie, demna doar de tramvaie...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GML

Sunt curios, ca macar la cl. 1 sunt ceva masute cat de cat normale, daca vrei sa lucrezi in timpul calatoriei, sa ai ceva loc.

cristi5

#1109
@TibiV @pasadia (care scrie de scaune pe alt topic)

Vreau sa reamintesc ca asta e versiunea a doua de scaune; ARF a cerut scaune mai confortabile, ceea ce a intarziat proiectul cateva luni. Nu-mi inchipui cat de tari erau alea dinainte.

Radacina problemei e faptul ca numarul de locuri cerut in caietul de sarcini ARF e foarte mare, de unde distanta mica intre scaune, scaune subtiri etc.

Si a mai fost o problema. Scaunele erau prea late si nu ramanea spatiu pt culoar. Caietul de sarcini fusese copiat (de consultantul ARF probabil) de la o licitatie din Suedia unde trenurile au 340cm latime, nu 315. Asta e motivul pt care cotierele sunt foarte inguste (si incomode), iar intre scaune cotiera e comuna. Cred ca si latimea scaunului in sine a fost redusa.

Daca adaugam numarul de licitatii ratate de ARF pana la asta reusita (de s-a ajuns sa piarda aproape toti banii de rame din POIM 2016-2023), intelegem dimensiunile dezastrului din agentiile guvernamentale.