Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

AndreiB

Ramele noi vor folosi ETCS pe Buftea - Brazi sau tot Indusi?

Harry

1.80 si 90 de kg.... :o  :o  :o  :o nu cred ca am spatiu destul  :lol:


cristi5

#1053
@AndreiB nu se testeaza inca ETCS pe RE-IR1. Nu e parte din testele care se fac anul asta. Probabil pt a grabi darea in trafic cu calatori la sfarsitul anului (nu se testeaza nici 2 rame cuplate)

Nici n-ar avea rost pt ca din cate stiu ERTMS in cale nu e operat nicaieri de CFR. Nici la zona pilot, nici la Arad.

Sa fie ERTMS testat si functional e una, sa poti intra ca mecanic pe el (sa te conectezi la RBC) e alta.

Sigur stie @motorzbh mai mult

Nici nu stiu daca trebuie schimbata instructia 004 sau trebuie mecanicii certificatl pt ETCS? Asta pe langa decizia de a opera instalatia. Si ce mai trebuie asumat. Si cine sa-si asume...

Prin februarie 2023 am auzit de la CFR ca ar urma sa opereze ERTMS doar cand au un tronson mai lung, gen Curtici-Sighisoara. Deci in cel putin 2-3 ani...

Eu cred ca ar trebui operate chiar si tronsoanele scurte care sunt, ca daca nu folosesti instalatia, nu stii cand s-a stricat. De exemplu in recentul demo Ghioroc-Arad nu a mers GSM-R fix la tura cu Comisia Europeana in tren (facepalm). In tura cu API a mers, vezi la noi pe Fb.

Am cerut cu API operarea macar a unei perechi de trenuri cu ETCS pe zi pe toate tronsoalele echipate cu ERTMS testat. O sa mai tot cerem.

Andi

RE-IR101 001 a ajuns la Faurei astazi in jurul orei 13.

ALEXCFR

Alstom coradia stream 101in trece spre Făurei

tom_sawyer

ARF consultă piața a cincea oară. Consecventă principiilor, nu licitațiile au fost prost organizate, ci numărul consultărilor pieței nu a fost suficient de mare, Autoritatea pentru Reformă Feroviară a lansat a cincea consultare privind trenurile cu hidrogen la doar câteva zile după ratarea, încă o dată, a licitației de profil.

clubferoviar.ro/sa-i-se-repete-arf-consulta-piata-a-cincea-oara-privind-trenurile-pe-hidrogen/


www.e-licitatie.ro/pub/notices/mc-notice/view/100154185

nenea_hartia

^ Probabil vor continua să tot organizeze licitații dacă așa își justifică salariile, mai ales că hârțogăria e oricum făcută, deci nu mai e mare lucru de muncit. Însă inșii aflați mai sus pe scara ierarhică, inclusiv atotștiutorul ministru, ar trebui probabil să le dea un telefon: ,,hai, băi, băieți, să terminăm cu prostia asta și să ne gândim la altceva, poate la tracțiune electrică?"

tom_sawyer

#1058
Quote from: dan tm on March 28, 2024, 01:44:56 PMhttps://mobilitate.eu/cfr-calatori-diesel-buc/?fbclid=IwAR30MPpCMed3PvgtPsPNy0dRydjMT-mMJGLBEb720Pz9qzb-fY84gnXZybo

pe celalalt forum se zice ca  se pregateste ceva pentru Gruia Stoica cu automotoarele lui...

https://trenuletz.forumgratuit.ro/t168p240-automotoare-clasa-79lvt
Quote from: tom_sawyer on April 05, 2024, 04:55:37 PM^ Anunt de consultare a pietei [MC1028464] Elaborarea Caietului de sarcini, Modelului de  Contract de inchiriere precum si o estimare a costurilor privind inchirierea pe unitate si zi cat si mentenanta pentru stabilirea strategiei de bugetare, pentru INCHIRIERE AUTOMOTOARE DIESEL (DMU) PENTRU TRENURI DE SCURT PARCURS SI MEDIU PARCURS

Consultarea pietei de profil are ca scop obtinerea unor puncte de vedere in legatura cu caietul de sarcini anexat si modelul de contract in vederea INCHIRIERII DE  AUTOMOTOARE DIESEL (DMU) PENTRU TRENURI DE SCURT PARCURS SI MEDIU PARCURS

Depunerea punctelor de vedere conform precizarilor din adresa nr. DA2/1/343/27.03.2024 se va face pana la data de 08.04.2024 ora 10:00 la Sediul SNTFC CFR Calatori SA Bdul Dinicu Golescu nr. 38 sector 1 Bucuresti etaj IV camera 3 in plic inchis sigilat, insotit de o adresa de inaintare. Deschiderea propunerilor depuse va avea loc in data de 08.04.2024 incepand cu ora 11:00.









Procedura de consultare a pieței lansată de SNTFC CFR Călători pentru închiriere de automotoare diesel a scos la iveală faptul că doar două companii ar vrea să presteze acest serviciu. Una dintre ele este, culmea tupeului !, o societate care ține de șase ani sechestrate șase automotoare Siemens Desiro ale CFR Călători și vrea acum să-i închirieze operatorului feroviar de stat alte automotoare. Cealaltă (pură coincidență sau premeditare?) a adus în România anul trecut mai multe automotoare second hand, chit că nu avea și nu are nici acum licență de operator feroviar de călători.

Să le luăm pe rând. Reparatorul de material rulant Remarul 16 Februarie este deținut de omul de afaceri Călin Mitică, proprietarul, printre altele, și al Transferoviar Călători, operator care este concurent cu SNTFC CFR Călători.

Acum, Remarul vrea să ofere spre închiriere automotoare către CFR Călători. Conducerea societății clujene "uită" însă să menționeze că șase automotoare Siemens Desiro (Săgeata Albastră) trimise la reparat în 2018 de operatorul feroviar de stat nu s-au întors nici acum. Acest lucru este constatat încă din aprilie 2020 de un Raport de control la CFR Călători făcut de Corpul de Control al Prim Ministrului.

Al doilea operator economic interesat să închirieze automotoare către CFR Călători este Electroputere VFU Pașcani, deținut de Gruia Stoica.

Reparatorul de material rulant se poate lăuda cu un singur automotor nou, de producție proprie, care într-un final a primit autorizarea să circule pe rețeaua feroviară românească. Însă Grupul Grampet al lui Gruia Stoica mai are în proprietate și automotoare modelul Ansaldo Breda IC4, diesel, cumpărate la mâna a doua de la căile ferate daneze. Șase dintre ele veniseră deja anul trecut, iar restul, până la totalul 76, urmau să sosească etapizat până în anul 2026.

La vremea respectivă, știrea despre achiziția masivă de automotoare făcută de Gruia Stoica a nedumerit pe toată lumea, în condițiile în care niciuna dintre societățile din Grupul Grampet nu are licență de operator feroviar de transport de călători.

Acum misterul pare însă a se fi lămurit. Automotoarele IC4, cu patru vagoane pe unitate, aduse de Gruia Stoica, se potrivesc perfect pe consultarea de piață lansată de conducerea CFR Călători, care va fi urmată de inițierea unei proceduri de achiziție publică (licitație). Și cum sunt doar două firme interesate, rezultatul procedurii nu pare să fie prea surprinzător.

Călin Mitică ar putea închiria către CFR Călători câteva din ramele sale Bombardier Talent sau Alstom Coradia, iar de "grosul" comenzii ar putea beneficia Gruia Stoica. Este însă puțin probabil ca firma deținută de Călin Mitică să pună la bătaie prea multe automotoare pe care să le închirieze către CFR Călători. Asta pentru că altiminteri nu va mai avea la dispoziție suficient material rulant pentru a opera rutele pe care circulă deja, în cadrul Contractului de ServiciiPublice.


clubferoviar.ro/inchiriere-de-automotoare-diesel/

Konter

Producătorul Alstom a depus luni contestație împotriva desemnării pentru a doua oară a companiei PESA drept câștigătoare la licitația de trenuri inter regionale.
Motivele contestației nu sunt publice la acest moment, contestația nefiind publicată pe site-ul public de achiziții. Firma Asltom a depus însă cauțiunea la care o obligă legea.

Licitația de trenuri interregionale, atribuită o dată
,,În urma derulării acestei activități, a fost emis Raportul procedurii nr. 3130/16.05.2024, pentru care ANAP a emis aviz conform necondiționat, în care oferta prezentată de PESA a fost declarată conformă și desemnată ca ofertă câștigătoare".
Nu este clar care sunt pașii de urmat în situația în care CNSC va da dreptate din nou ARF. Alstom, cel mai probabil, se va adresa din nou Curții de Apel ceea ce, fie va întârzia masiv livrările de trenuri, fie va obliga România la plata de despăgubiri dacă, desigur, unul dintre cei doi participanți la licitație va cere.

Sursa

Xenos

Ei au fost descalificați definitiv, deci e lipsită de interes (sau pare).

dan tm

In Curtici au venit niste Duewaguri inmatriculate MRB( Marub?)

MariusIonescu

#1062

dan tm


Sorinus

Sunt oare pt TFC ? Ei au in flota d-astea.