Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Văd că la recomandări ești bun.
Hai cu mine la Alstom în depou.
Și pe A0 și pe unde mai trebuie in B.

Și apoi mai discutăm despre agresivitate și enervare.

AndreiB

Nu vad legatura sugestiei. ARF e o entitate publica, care a facut un comunicat de presa stufos si cu putine informatii relevante. Eu asta critic, nu API sau alte pareri...

cristi5

#1022
@AndreiB estimarea neoficiala pt (1) este iunie. Asumari oficiale sunt poate mai complicat de facut, mai ales ca s-au fript odata.

Productia celorlalte trenuri depinde de testarea primelor 3.

Daca esti in Bucuresti si vrei sa afli mai multe, poti da curs invitatiei lui @Ionut, el va merge curand in noul depou Alstom. Scrie-i PM.

Konter

Conducerea Autorității pentru Reformă Feroviară spune că înțelegerea semnată cu PESA pentru achiziția a 62 de trenuri ,,își continuă viața", cel puțin până se primește motivarea Curții de Apel. Oricine ar câștiga, foarte probabil însă că România va fi bună de plată față de unul dintre cei doi producători.
Așadar, polonezii ar urma să înceapă fabricația trenurilor chiar dacă la un moment dat instanțele de judecată din România ar decide că acest contract trebuie anulat.

,,În cazul celor 62 de trenuri, suntem încă în aşteptarea motivaţiei Curţii pentru a vedea care sunt punctele de reevaluat în oferta făcută de PESA, cel puţin asta rezultă din motivaţia pe scurt care este publicată pe portalul de justiţie, dar exact punctele care vor trebui reanalizate nu le vom şti decât după ce vine motivaţia. Până la acel moment, conform legislaţiei, contractul de prestări al PESA îşi continuă viaţa şi, în urma reevaluării, vom vedea care sunt următorii paşi. Este prematur să ne pronunţăm, apropo de anulări sau neanulări, mai ales că în acest moment, în această motivare pe scurt nu scrie nimic de anularea contractului. Contractele se anulează atunci când instanţa cere în mod expres", a susţinut Roşeanu, potrivit Agerpres.
De asemenea, şeful ARF a subliniat că în motivarea pe scurt a instanţei se vorbeşte despre faptul că ,,admite în parte" contestaţia, deci încă nu se cunosc aspectele care au fost ,,reţinute".

,,În prezentarea pe scurt, instanţa spune că s-au reţinut parţial (unele aspecte din contestaţie – n. r.), deci nici nu putem şti care sunt punctele pe care le-au reţinut. La unele lucruri putem spune că ARF clar a avut dreptate, odată ce punctele contestate de Alstom nu au fost reţinute, poate la altele Alstom a avut dreptate, motiv pentru care trebuie să facem reevaluarea şi să vedem care este rezultatul reevaluării", a explicat el.

Ştefan Roşeanu a făcut referire şi la faptul că legislaţia achiziţiilor publice vorbeşte despre acordarea de despăgubiri părţii care a contestat, ,,dacă rezultatele sunt altele decât cele preconizate iniţial".

Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna (PESA), Polonia, şi Alstom Transport, Franţa, sunt cele două companii care au depus oferte la începutul anului trecut în cadrul licitaţiei privind achiziţia a 62 de rame electrice de scurt parcurs (RE-R), organizată de ARF.
La finele lunii octombrie, Autoritatea pentru Reformă Feroviară a desemnat societatea poloneză Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna – PESA drept câştigător al licitaţiei pentru achiziţia a 62 de rame electrice regionale (RE-R), loturile 1, 2 şi 3, iar în ianuarie 2024 a fost semnat contractul. În paralel, compania franceză a depus contestaţii. Dacă CNSC a respins contestaţia, Alstom Trasport a atacat decizia Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor la Curtea de Apel Bucureşti, iar instanţa ,,admite în parte plângerea Alstom Transport SA", conform soluţiei pe scurt.
Valoarea totală a proiectului este de 3,23 miliarde lei, fără TVA, iar finanţarea este asigurată din Programul Transport (PT) 2021 – 2027, cu cofinanţare de la bugetul de stat.

O situația cvasisimilară se întâlnește și în cazul celuilalt contract semnat cu PESA, pentru rame electrice interregionale.

https://clubferoviar.ro/situatie-incalcita-a-contractului-de-62-de-trenuri-semnat-cu-pesa/

shift2rail

^contractul e vointa suverana a partilor, nu poate fi anulat de instanta, fie ea si CAB...ARF poate decide sa continue derularea contractului PESA si sa despagubeasca contestatarul Alstom.

TibiV

#1025
Tu iti citesti postarile?!...

Contractul este "vointa partilor" cand tu vrei vrei BMW rosu si nevasta vrea Mercedes albastru - va puteti contrazice, dar pe banii vostri!

Cand contractul este pe banii altuia (UE, in speta...) trebuie sa respecti "la virgula" cerintele " 'lu ala care da banii". Si "ala care da banii" are niste reguli stricte despre contracte. Asa ca nu ne mai obosi cu "sentinte" scoase din.... (nu precizez de unde, ca imi sterge moderatorul postarea...  :lol: )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#1026
Parerea mea e ca e o gresita semnarea inaintea pronuntarii CAB. In loc sa accelereze achizitia, a dat-o de gard si a pus beneficiarul pe picior de razboi cu ambii furnizori

Nici la infrastructura nu pare sa functioneze prea bine  legislatia: CNAIR se joaca cu OIL pe A3. Deci semnarea timpurie nu a accelerat proiectul asa cum era ideea.

In general, semnarea in conditii incerte e o idee proasta, de exemplu LD2 si LD3 semnate inainte de revizuirea acordului de mediu. Au sfarsit cu rezilieri cu scandal, muzeu sau lot neterminat nici azi, dupa 11 ani (parca) de la semnare.

shift2rail

@TibiV : imi propusesem sa nu-ti mai raspund, dar continui stilul agresiv care obliga la retorsiune 8) 

Ai citit postarea preopinentului si interventia lui @Rosianu? Sigur, cititul e o conditie necesara, suficienta ar fi sa o intelegi!

O rezum, din nou: CAB NU a mandatat anularea contractului PESA-ARF; mai mult, aceasta din urma intentioneaza, prin vocea preshului Rosianu, sa continue executia contractului cu furnizorul polonez, eventual cu daune achitatate contestatarului francez.

cristi5

#1028
Aflam pe canale rusesti ce e cu rama CRRC ajunsa la Astra

Aici zic rusii ca ARF astepta cu infrigurare, de multi ani (!) ramele CRRC dar pana la urma a dat contractul Alstom.

https://rollingstockworld.com/passenger-cars/crrc-starts-deliveries-to-serbia-and-romania/

QuoteThe country's railway reform authority, ARF, has been expecting them for several years. CRRC had won an order for 20 six-car trains but lost out to Alstom in court. The train, with a maximum operating speed of 160 km/h, has finally been purchased by the operator Astra Trans Carpatic. It will enter service on the Bucharest–Brasov–Constanta route in a year's time, once it has been certified as complying with European TSI requirements."

In 2022 aceeasi publicatie scria

https://rollingstockworld.com/passenger-cars/emus-for-romania-order-from-crrc-gone-to-alstom/

QuoteAt the same time, CRRC developed and produced SFEMU-EU01 train specifically for participation in the Romanian tender. It passed the necessary trials and, in May 2021, the authorised certification body ERC issued an intermediate ISV certificate to CRRC as part of its compliance with TSI requirements. The manufacturer said it was considering selling the new trains to an unnamed private operator if it loses the Romanian tender.

Eu de aici deduc ca s-ar putea sa existe o singura rama (produsa pt teste) si Astra sa ramana cu o minunata flota de una bucata EU01. Vedem.

Mai e si o aluzie ca rama era certificata in 2021 ceea ce e o (alta) minciunica.

cristi5

#1029
@shift2rail

Stai sa vedem motivarea instantei. Dupa aia (sau in paralel) ARF a fost obligata sa reevalueze ofertele

Apoi ARF va da o noua decizie, care poate fi contestata. Telenovela nu s-a terminat din cate inteleg. @florin74 stie mai bine regulile la contestatii, CAB, reevaluari etc

Sunt curios daca in conditiile astea PESA produce macar un tren pt teste/omologare (Alstom a produs 3 pt teste in paralel) sau asteapta deznodamantul telenovelei. Luand in considerare ca PESA a fost recent salvata de la faliment de statul polonez, si numarul mic de trenuri produse de ei (care sugereaza o lipsa de forta financiara), as paria pe varianta "standby"

Konter

Cele două oferte primite de ARF sunt nepotrivite, fiecare în felul ei. Una necorespunzătoare, alta prost evaluată de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară, aceasta a decis Curtea de Apel în privința celor două oferte primite de Autoritatea pentru Reformă Feroviară la licitația de achiziție a 62 de trenuri electrice regionale, împărțită în trei loturi.

Oferta depusă de Alstom a fost judicios exclusă din procedură, se arată în decizia Curții de Apel București, publicată zilele trecute. Curtea a reținut critica formulată de PESA Polonia potrivit căreia producătorul francez nu a respectat cerința ca numărul locurilor aflate față în față să fie într-o proporție precisă față de cele aflate în linie (tip avion). ,,Raportul dintre numărul de scaune dispuse în linie (tip avion) și cele montate față în față va fi de cel mult 60/40 pe fiecare vagon RE-R", a cerut caietul de sarcini.

Or, două vagoane au avut ponderi de 68/32 (DC1) și, respectiv, 71/29 (DC6). Nu este clar de ce Autoritatea pentru Reformă Feroviară a cerut cu rigiditate respectarea acestui criteriu, mai precis nu a explicat cum nerespectarea criteriului 60/40 ar influența negativ confortul pasagerilor (altfel decât ca pretext de excludere a ofertei Alstom, știind că producătorul francez nu are în gamă un tren care să respecte criteriul).

,,Prin urmare, Curtea reține că declararea ca neconformă a ofertei Alstom, pentru toate cele trei loturi, a fost judicios dispusă de autoritatea contractantă, iar contestația a fost în mod întemeiat respinsă de către CNSC sub acest aspect", se arată în hotărârea judecătorilor.

Cât privește oferta firmei PESA, ofertă conformă, dar prost evaluată, Curtea de Apel cere acum reevaluarea.

,,Modifică Decizia atacată, în sensul că admite în parte contestaţia formulată de Alstom Transport S.A. şi, în consecinţă:  anulează în parte:
(i) Comunicările privind rezultatul procedurii, respectiv Adresa nr. 7616/ 30.10.2023 privind comunicarea rezultatului Procedurii de atribuire – Lotul 1, a Adresa nr. 7618/30.10.2023 privind comunicarea rezultatului Procedurii de atribuire – Lotul 2 şi Adresa nr. 7620/30.10.2023 privind comunicarea rezultatului Procedurii de atribuire – Lotul 3, precum şi
ii) Raportul procedurii nr. 7612/27.10.2023 aferent Lotului 1, Raportul procedurii nr. 7613/27.10.2023 aferent Lotului 2 si Raportul procedurii nr. 7614/ 27.10.2023 aferent Lotului 3, în ceea ce priveşte evaluarea ofertei PESA;

– obligă Autoritatea contractantă la reevaluarea ofertei depuse de POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ S.A., conform motivelor expuse în considerentele prezentei hotărâri.

https://clubferoviar.ro/curtea-de-apel-face-praf-cele-doua-oferte-primite-de-arf-pentru-62-de-trenuri-regionale/

cristi5

#1031
Se schimba definitia ARF, posibil tocmai la propunerea ARF.

Poate vrea cineva sa ne traduca de ce anume?

https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5275-oug09052024dtf

District EA

Statul vrea material rulant nou, iar privatul se mulțumește și cu material rulant SH. În apropierea stației Vărădia - 15 mai 2024. Și încă o noutate (nu am reușit să o imortalizez) rama de teste Alstom a trecut prin Vărădia spre Arad la 10 - 15 minute după Bombardiere.

tom_sawyer

Tot pentru TransFeroviarCălători?

District EA

Cel mai probabil pentru TFC, dar cei ce știu mai multe, sunt prea ocupați în această perioadă.