News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.


tom_sawyer

^ Anunt de consultare a pietei [MC1028464] Elaborarea Caietului de sarcini, Modelului de  Contract de inchiriere precum si o estimare a costurilor privind inchirierea pe unitate si zi cat si mentenanta pentru stabilirea strategiei de bugetare, pentru INCHIRIERE AUTOMOTOARE DIESEL (DMU) PENTRU TRENURI DE SCURT PARCURS SI MEDIU PARCURS

Consultarea pietei de profil are ca scop obtinerea unor puncte de vedere in legatura cu caietul de sarcini anexat si modelul de contract in vederea INCHIRIERII DE  AUTOMOTOARE DIESEL (DMU) PENTRU TRENURI DE SCURT PARCURS SI MEDIU PARCURS

Depunerea punctelor de vedere conform precizarilor din adresa nr. DA2/1/343/27.03.2024 se va face pana la data de 08.04.2024 ora 10:00 la Sediul SNTFC CFR Calatori SA Bdul Dinicu Golescu nr. 38 sector 1 Bucuresti etaj IV camera 3 in plic inchis sigilat, insotit de o adresa de inaintare. Deschiderea propunerilor depuse va avea loc in data de 08.04.2024 incepand cu ora 11:00.


dargauda

Eșec major la Ministerul Transporturilor pentru trenuri noi : contractul semnat cu PESA (Polonia) pentru 62 de trenuri de scurt parcurs va fi anulat/Curtea de Apel București a admis contestația ALSTOM

Contractul de peste 3 miliarde lei semnat în ianuarie 2024 cu PESA (Polonia) pentru 62 de trenuri noi de scurt parcurs va fi anulat. Curtea de Apel București a admis contestația ALSOM (Franța), la fel cum s-a întâmplat și la contractul pentru alte 20 de trenuri de lung parcurs. După ce primește decizia CAB, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) urmează să decidă dacă se dispune suspendarea sau anularea contractului. Practic, în acest moment, ARF rămâne doar cu contractul pentru 37 de trenuri noi de lung parcurs de la Alstom (primul tren, în teste la Făurei fiind estimat să intre în circulație de-abia la toamnă). Ministerul Transporturilor, prin ARF a semnat contractul cu PESA după decizia favorabilă a CNSC, legislația obligând la atribuirea contractului, după cum Economedia a explicat aici. Este una dintre situațiile destul de rare în care Instanța NU menține decizia CNSC.

Curtea de Apel București a avut termen vineri, 5 aprilie, iar luni, 8 aprilie a fost publicată decizia :

,,Solutia pe scurt: Admite in parte plangerea Alstom Transport S.A.. Modifica Decizia atacata, in sensul ca admite in parte contestaţia formulată de Alstom Transport S.A. si, in consecinta: – anuleaza in parte: (i) Comunicările privind rezultatul procedurii, respectiv Adresa nr. 7616/ 30.10.2023 privind comunicarea rezultatului Procedurii de atribuire – Lotul 1, a Adresa nr. 7618/30.10.2023 privind comunicarea rezultatului Procedurii de atribuire – Lotul 2 şi Adresa nr. 7620/30.10.2023 privind comunicarea rezultatului Procedurii de atribuire – Lotul 3, precum si (ii) Raportul procedurii nr. 7612/27.10.2023 aferent Lotului 1, Raportul procedurii nr. 7613/27.10.2023 aferent Lotului 2 si Raportul procedurii nr. 7614/ 27.10.2023 aferent Lotului 3, in ceea ce priveste evaluarea ofertei PESA; – obliga Autoritatea contractanta la reevaluarea ofertei depuse de POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ S.A., conform motivelor expuse in considerentele prezentei hotarari. Respinge plangerea POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ S.A., ca neintemeiata. Definitivă. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor, prin mijlocirea grefei instanţei, azi, 05.04.2024." se arată în decizia Instanței pe care a consultat-o Economedia. Reamintim că valoarea totală a proiectului este cuprinsă între 3.237.711.753 și 4.150.288.451 lei, fără TVA, împărțită pe trei loturi, și anume:

Lotul 1 – 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești S – Adjud, Iași – Pașcani – Suceava, Bacău – Pașcani, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.044.933.546 și 1.339.823.526 lei, fără TVA;
Lotul 2 – 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Brașov – Gheorgheni, Arad – Timișoara – Caransebeș, Huedin – Cluj – Bistrița, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.208.571.156 și 1.554.592.210 lei, fără TVA;
Lotul 3 – 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești V – Brașov, București N – Roșiori, București N – București Obor/Fundulea, Constanța – Fetești, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 984.207.051 și 1.255.872.715 lei, fără TVA. Durata contractelor aferente loturilor atribuite va fi de 221 – 222 luni, în funcție de lotul atribuit. De asemenea, menționăm că potrivit art. 22 din H.G. nr. 1453 din 8 decembrie 2022 pentru aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada decembrie 2022-11 decembrie 2032 în transportul feroviar public de călători, ramele achiziționate sunt puse la dispoziția operatorilor de transport feroviar de călători, în conformitate cu prevederile Metodologiei de alocare a materialului rulant nou achiziţionat." a transmis ARF.
Decizia CAB :

ARF a lansat în decembrie 2023 a treia licitație pentru achiziția trenurilor cu hidrogen, finanțarea fiind asigurată prin PNRR .

https://economedia.ro/esec-major-la-ministerul-transporturilor-pentru-trenuri-noi-contractul-semnat-cu-pesa-polonia-pentru-62-de-trenuri-de-scurt-parcurs-va-fi-anulat-curtea-de-apel-bucuresti-a-admis-contestatia-alstom.html

tom_sawyer

Licitația pentru 12 trenuri cu hidrogen : 28 mai, noul termen pentru depunerea ofertelor/Ce se întâmplă cu finanțarea europeană după decizia UE de a nu prelungi PNRR-ul

Ministerul Transporturilor, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a prelungit cu încă o lună, până la 28 mai, termenul pentru depunerea ofertelor la contractul pentru 12 rame cu hidrogen. Pe 10 aprilie, ARF a decis extinerea termenului pentru 22 aprilie, iar pe 17 aprilie o nouă prelungire, cu peste o lună, pentru data de 28 mai 2024. Este a treia licitație pentru cele 12 rame cu hidrogen, achiziție finanțată prin PNRR și care iese practic din acest program de finanțare. Este un contract parțial finanțat prin PNRR cuprins între 1,6 și 2,5 miliarde lei,  imposibil a se mai încadra în calendarul de livrare 2026. Practic, la un an de la semnarea contractului de finanțare PNRR (6 aprilie) cu o valoare de 528 milioane lei (peste 100 milioane Euro), ARF nu are nici măcar oferte depuse.

PNRR-ul nu va fi prelungit și după 2026 (deși existau unele discuții și mai ales speranțe din partea autorităților/constructorilor) au decis miniștrii economiei și finanțelor din statele UE, în cadrul Consiliului ECOFIN. Acest lucru înseamnă că toate proiectele din PNRR trebuie implementate până în acel an, iar fondurile alocate să fie cheltuite, atrage atenția europarlamentarul român Corina Crețu. O variantă pentru a nu pierde, totuși banii poate fi solicitarea de transfer pe alt program european : Program Transport sau Fondul de Coeziune (așa cum Ministerul Transporturilor a reușit pentru electrificările Constanța-Mangalia și Videle -Giurgiu). Pe de altă parte, Ministerul Transporturilor trebuie să transfere o sumă semnificativă din finanțarea POIM pentru cele 37 de trenuri de la Alstom având în vedere că la 31 decembrie 2023, la încheierea Programului nicio ramă de lung parcurs nu este în circulație.

Ministerul Transporturilor, prin ARF a lansat a treia licitație pentru 12 trenuri cu hidrogen în decembrie 2023 și stabilise un termen foarte scurt pentru depunerea ofertelor : 26 ianuarie 2024. Spre deosebire de licitația anterioară, anulată în noiembrie 2023 ca urmare a ofertei neconforme, la actuala procedură se cumpără doar material rulant, nu și serviciile de producere și alimentare cu hidrogen.

economedia.ro

Barcelo

QuoteAstra TransCarpatic achiziționează material rulant nou de la CRRC Sifang Co., Ltd   

Modelul Sifang SFEMU EU01 este modelul cu care compania CRRC a participat la licitația organizată de Autoritatea pentru Reforma Feroviară, licitație câștigată ulterior de Alstom.

Discutăm despre rame electrice de ultima generație, actualizate la cerințele specificațiilor tehnice la nivel european pentru interoperabilitate, nu diferit față ce ce produc astăzi Siemens, Alstom sau Stadler! Nu avem încă la cunoștință despre câte rame electrice este vorba sau câte locuri pe scaune au dar ce putem spune e că deja sunt în vama(portul Constanța).

https://www.romaniaferoviara.ro/l/astra-transcarpatic-achizitioneaza-material-rulant-nou-de-la-crrc-sifang-co-ltd/

Sorinus

Pare SF, rame electrice NOI din fonduri proprii??? Chiar și una și e oau!

cristi5

#1011
@Sorinus gasesti mai sus pe topic dificultatile CRRC de a omologa trenuri in Europa. Si tot pe topic un reportaj cu o calatorie cu trenul lor, nu mi se pare incantat autorul

Sunt operate cu ceva autorizatie provizorie in Cehia, poate vom vedea ceva similar in Ro.

ETCS? PZB? Ar fi interesant de aflat.

Un video de promovare

https://www.facebook.com/share/v/Ena5JmiERdQiTU1M/?mibextid=KsPBc6

AndreiB

Cat mai multe rame suburbane pe post de IC...

cristi5

#1013
Textul include si ceva vesti despre testele ramei.

Se aude ca testele se vor finaliza in iunie (cred ca asta include testele de anduranta de 10000 km) si dupa aceea poate incepe productia de serie.

https://clubferoviar.ro/primul-depou-alstom-din-bucuresti/


dargauda


Sorinus

Ok...mai bine decât diesel sub catenara.