Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.


tom_sawyer

^ Anunt de consultare a pietei [MC1028464] Elaborarea Caietului de sarcini, Modelului de  Contract de inchiriere precum si o estimare a costurilor privind inchirierea pe unitate si zi cat si mentenanta pentru stabilirea strategiei de bugetare, pentru INCHIRIERE AUTOMOTOARE DIESEL (DMU) PENTRU TRENURI DE SCURT PARCURS SI MEDIU PARCURS

Consultarea pietei de profil are ca scop obtinerea unor puncte de vedere in legatura cu caietul de sarcini anexat si modelul de contract in vederea INCHIRIERII DE  AUTOMOTOARE DIESEL (DMU) PENTRU TRENURI DE SCURT PARCURS SI MEDIU PARCURS

Depunerea punctelor de vedere conform precizarilor din adresa nr. DA2/1/343/27.03.2024 se va face pana la data de 08.04.2024 ora 10:00 la Sediul SNTFC CFR Calatori SA Bdul Dinicu Golescu nr. 38 sector 1 Bucuresti etaj IV camera 3 in plic inchis sigilat, insotit de o adresa de inaintare. Deschiderea propunerilor depuse va avea loc in data de 08.04.2024 incepand cu ora 11:00.


dargauda

Eșec major la Ministerul Transporturilor pentru trenuri noi : contractul semnat cu PESA (Polonia) pentru 62 de trenuri de scurt parcurs va fi anulat/Curtea de Apel București a admis contestația ALSTOM

Contractul de peste 3 miliarde lei semnat în ianuarie 2024 cu PESA (Polonia) pentru 62 de trenuri noi de scurt parcurs va fi anulat. Curtea de Apel București a admis contestația ALSOM (Franța), la fel cum s-a întâmplat și la contractul pentru alte 20 de trenuri de lung parcurs. După ce primește decizia CAB, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) urmează să decidă dacă se dispune suspendarea sau anularea contractului. Practic, în acest moment, ARF rămâne doar cu contractul pentru 37 de trenuri noi de lung parcurs de la Alstom (primul tren, în teste la Făurei fiind estimat să intre în circulație de-abia la toamnă). Ministerul Transporturilor, prin ARF a semnat contractul cu PESA după decizia favorabilă a CNSC, legislația obligând la atribuirea contractului, după cum Economedia a explicat aici. Este una dintre situațiile destul de rare în care Instanța NU menține decizia CNSC.

Curtea de Apel București a avut termen vineri, 5 aprilie, iar luni, 8 aprilie a fost publicată decizia :

,,Solutia pe scurt: Admite in parte plangerea Alstom Transport S.A.. Modifica Decizia atacata, in sensul ca admite in parte contestaţia formulată de Alstom Transport S.A. si, in consecinta: – anuleaza in parte: (i) Comunicările privind rezultatul procedurii, respectiv Adresa nr. 7616/ 30.10.2023 privind comunicarea rezultatului Procedurii de atribuire – Lotul 1, a Adresa nr. 7618/30.10.2023 privind comunicarea rezultatului Procedurii de atribuire – Lotul 2 şi Adresa nr. 7620/30.10.2023 privind comunicarea rezultatului Procedurii de atribuire – Lotul 3, precum si (ii) Raportul procedurii nr. 7612/27.10.2023 aferent Lotului 1, Raportul procedurii nr. 7613/27.10.2023 aferent Lotului 2 si Raportul procedurii nr. 7614/ 27.10.2023 aferent Lotului 3, in ceea ce priveste evaluarea ofertei PESA; – obliga Autoritatea contractanta la reevaluarea ofertei depuse de POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ S.A., conform motivelor expuse in considerentele prezentei hotarari. Respinge plangerea POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ S.A., ca neintemeiata. Definitivă. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor, prin mijlocirea grefei instanţei, azi, 05.04.2024." se arată în decizia Instanței pe care a consultat-o Economedia. Reamintim că valoarea totală a proiectului este cuprinsă între 3.237.711.753 și 4.150.288.451 lei, fără TVA, împărțită pe trei loturi, și anume:

Lotul 1 – 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești S – Adjud, Iași – Pașcani – Suceava, Bacău – Pașcani, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.044.933.546 și 1.339.823.526 lei, fără TVA;
Lotul 2 – 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Brașov – Gheorgheni, Arad – Timișoara – Caransebeș, Huedin – Cluj – Bistrița, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.208.571.156 și 1.554.592.210 lei, fără TVA;
Lotul 3 – 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești V – Brașov, București N – Roșiori, București N – București Obor/Fundulea, Constanța – Fetești, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 984.207.051 și 1.255.872.715 lei, fără TVA. Durata contractelor aferente loturilor atribuite va fi de 221 – 222 luni, în funcție de lotul atribuit. De asemenea, menționăm că potrivit art. 22 din H.G. nr. 1453 din 8 decembrie 2022 pentru aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada decembrie 2022-11 decembrie 2032 în transportul feroviar public de călători, ramele achiziționate sunt puse la dispoziția operatorilor de transport feroviar de călători, în conformitate cu prevederile Metodologiei de alocare a materialului rulant nou achiziţionat." a transmis ARF.
Decizia CAB :

ARF a lansat în decembrie 2023 a treia licitație pentru achiziția trenurilor cu hidrogen, finanțarea fiind asigurată prin PNRR .

https://economedia.ro/esec-major-la-ministerul-transporturilor-pentru-trenuri-noi-contractul-semnat-cu-pesa-polonia-pentru-62-de-trenuri-de-scurt-parcurs-va-fi-anulat-curtea-de-apel-bucuresti-a-admis-contestatia-alstom.html

tom_sawyer

Avizare MTI achiziție rame electrice interregionale și locomotive prin Fondul pentru Modernizare

Astăzi, 17 aprilie 2024, au fost avizate de către Comitetul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI) notele de fundamentare ce justifică necesitatea și oportunitatea achiziției a două noi obiective de investiții, respectiv:
– ,, Achiziție de 9 rame electrice interregionale de lung parcurs RE-IR-2";
– ,, Achiziție 23 locomotive electrice noi cu sisteme ERTMS, capabile să atingă viteza de 160 km/h şi să tracteze până la 16 vagoane de călători".

Procedurile de achiziție vor fi desfășurate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), în calitate de beneficiar în cadrul proiectului ,,Sprijinirea reducerii consumului de energie prin eficiență energetică în sectorul transporturilor – material rulant durabil pentru serviciile de transport feroviar pe distanțe lungi", finanțat prin Fondul pentru Modernizare (FM), instrument nou de finanțare ce contribuie la obiectivele Pactului ecologic european prin sprijinirea unei tranziții juste din punct de vedere social către o economie verde.
Menționăm că propunerea de investiție a fost promovată de MTI și confirmată de BEI ca investiție prioritară, în aplicarea art. 6 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2020/1001 al Comisiei.

Pasul următor în pregătirea achiziției îl constituie adoptarea hotărâririlor de guvern cu privire la aprobarea indicatorilor tehnico-economici.

Ulterior, ARF va depune la ANAP documentația de achiziție în vederea lansării procedurii și primirii de oferte din partea furnizorilor de material rulant interesați.

Noile investiții, prin FM, contribuie la reducerea consumului de energie prin eficiență energetică în sectorul transporturilor, care va asigura, de asemenea, reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, în conformitate cu obiectivele Comisiei de reducere a impactului asupra mediului și de îmbunătățire a eficienței energetice.

Procedurile de achiziție vor fi desfășurate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), în calitate de beneficiar în cadrul proiectului Sprijinirea reducerii consumului de energie prin eficiență energetică în sectorul transporturilor – material rulant durabil pentru serviciile de transport feroviar pe distanțe lungi, finanțat prin Fondul pentru Modernizare (FM), instrument nou de finanțare ce contribuie la obiectivele Pactului ecologic european prin sprijinirea unei tranziții juste din punct de vedere social către o economie verde.

Acest proiect se înscrie în planul mai larg de înlocuire a parcului de material rulant utilizat în transportul feroviar public de călători din România (în stadiu avansat de achiziție pentru introducerea în circulația cu călători ARF are, în prezent, 66 rame electrice de lung parcurs, 62 rame electrice de scurt parcurs, 16 locomotive electrice și 12 automotoare electrice pe combustie de hidrogen; în pregătire sunt 23 locomotive electrice și 60 rame electrice de scurt parcurs).

arf.gov.ro

tom_sawyer

Licitația pentru 12 trenuri cu hidrogen : 28 mai, noul termen pentru depunerea ofertelor/Ce se întâmplă cu finanțarea europeană după decizia UE de a nu prelungi PNRR-ul

Ministerul Transporturilor, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a prelungit cu încă o lună, până la 28 mai, termenul pentru depunerea ofertelor la contractul pentru 12 rame cu hidrogen. Pe 10 aprilie, ARF a decis extinerea termenului pentru 22 aprilie, iar pe 17 aprilie o nouă prelungire, cu peste o lună, pentru data de 28 mai 2024. Este a treia licitație pentru cele 12 rame cu hidrogen, achiziție finanțată prin PNRR și care iese practic din acest program de finanțare. Este un contract parțial finanțat prin PNRR cuprins între 1,6 și 2,5 miliarde lei,  imposibil a se mai încadra în calendarul de livrare 2026. Practic, la un an de la semnarea contractului de finanțare PNRR (6 aprilie) cu o valoare de 528 milioane lei (peste 100 milioane Euro), ARF nu are nici măcar oferte depuse.

PNRR-ul nu va fi prelungit și după 2026 (deși existau unele discuții și mai ales speranțe din partea autorităților/constructorilor) au decis miniștrii economiei și finanțelor din statele UE, în cadrul Consiliului ECOFIN. Acest lucru înseamnă că toate proiectele din PNRR trebuie implementate până în acel an, iar fondurile alocate să fie cheltuite, atrage atenția europarlamentarul român Corina Crețu. O variantă pentru a nu pierde, totuși banii poate fi solicitarea de transfer pe alt program european : Program Transport sau Fondul de Coeziune (așa cum Ministerul Transporturilor a reușit pentru electrificările Constanța-Mangalia și Videle -Giurgiu). Pe de altă parte, Ministerul Transporturilor trebuie să transfere o sumă semnificativă din finanțarea POIM pentru cele 37 de trenuri de la Alstom având în vedere că la 31 decembrie 2023, la încheierea Programului nicio ramă de lung parcurs nu este în circulație.

Ministerul Transporturilor, prin ARF a lansat a treia licitație pentru 12 trenuri cu hidrogen în decembrie 2023 și stabilise un termen foarte scurt pentru depunerea ofertelor : 26 ianuarie 2024. Spre deosebire de licitația anterioară, anulată în noiembrie 2023 ca urmare a ofertei neconforme, la actuala procedură se cumpără doar material rulant, nu și serviciile de producere și alimentare cu hidrogen.

economedia.ro

Barcelo

QuoteAstra TransCarpatic achiziționează material rulant nou de la CRRC Sifang Co., Ltd   

Modelul Sifang SFEMU EU01 este modelul cu care compania CRRC a participat la licitația organizată de Autoritatea pentru Reforma Feroviară, licitație câștigată ulterior de Alstom.

Discutăm despre rame electrice de ultima generație, actualizate la cerințele specificațiilor tehnice la nivel european pentru interoperabilitate, nu diferit față ce ce produc astăzi Siemens, Alstom sau Stadler! Nu avem încă la cunoștință despre câte rame electrice este vorba sau câte locuri pe scaune au dar ce putem spune e că deja sunt în vama(portul Constanța).

https://www.romaniaferoviara.ro/l/astra-transcarpatic-achizitioneaza-material-rulant-nou-de-la-crrc-sifang-co-ltd/

Sorinus

Pare SF, rame electrice NOI din fonduri proprii??? Chiar și una și e oau!

cristi5

#1012
@Sorinus gasesti mai sus pe topic dificultatile CRRC de a omologa trenuri in Europa. Si tot pe topic un reportaj cu o calatorie cu trenul lor, nu mi se pare incantat autorul

Sunt operate cu ceva autorizatie provizorie in Cehia, poate vom vedea ceva similar in Ro.

ETCS? PZB? Ar fi interesant de aflat.

Un video de promovare

https://www.facebook.com/share/v/Ena5JmiERdQiTU1M/?mibextid=KsPBc6

AndreiB

Cat mai multe rame suburbane pe post de IC...

cristi5

#1014
Textul include si ceva vesti despre testele ramei.

Se aude ca testele se vor finaliza in iunie (cred ca asta include testele de anduranta de 10000 km) si dupa aceea poate incepe productia de serie.

https://clubferoviar.ro/primul-depou-alstom-din-bucuresti/


dargauda


Sorinus

Ok...mai bine decât diesel sub catenara.

tom_sawyer

Vizită de lucru a Conducerii ARF la noul depou Alstom Grivița din București

Ieri, 23 aprilie, conducerea Autorității pentru Reformă Feroviara alături de reprezentanți ai Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și echipa de proiect RE-IR 1, au efectuat o vizită de lucru la noul Depou Alstom Grivița din București, prima fază recent finalizată, special destinat trenurilor electrice. În prezent, primul tren Interregional Coradia Stream al ARF se află deja în această facilitate nouă și își continuă programul de teste obligatorii pentru a primi autorizația de a operara cu călători și a fi transmis către ARF pentru a începe procedurile contractuale de recepție.

Trenul compus din șase vagoane Coradia Stream destinat ARF continuă să parcurgă un program de teste obligatorii, conform reglementărilor STI (Specificații Tehnice de Interoperabilitate) stabilite la nivel european și cu respectarea Regulilor Tehnice Naționale Notificate (NNTR), înainte de a putea fi recepționat de către ARF și predat operatorului de transport feroviar de călători, pentru a fi utilizat în serviciul public al României.

Depoul Alstom Grivița a fost construit de către furnizorul de material rulant Alstom, în contextul contractului de achiziții ,,Material rulant nou, rame electrice regionale RE-R și rame electrice interregionale RE-IR", plus asigurarea serviciilor de mentenanță(reparații), pe o perioadă de 15 ani (cu posibilitate extinderii la 30 de ani) pentru a asigura o disponibilitate de minimum 98% din timp pentru prestarea serviciilor publice.

Astfel, în contextul investițiilor în material rulant destinat MTI și ARF, se crează premisele investițiilor în infrastructura industrială, care să genereze activități economice și locuri de muncă pe teritoriul României. ,,Toate contractele de achiziții de material rulant scoase la licitație, de către ARF, includ această achiziție a serviciilor de mentenanță pe toată durata de viață a vehiculului ceea ce sperăm să se traducă în noi investiții ale producătorilor de vehicule feroviare în capacitățile industriale ale României", consideră Ștefan Roșeanu, președinte al ARF.

https://arf.gov.ro/web/vizita-de-lucru-a-conducerii-arf-la-noul-depou-alstom-grivita-din-bucuresti/

facebook.com/arfromania














Powered by API/PUM imgur uploader

AndreiB

Multe vorbe degeaba. Practic nu au spus nimic.

Ce ar fi fost logic:

1. Estimam ca rama RES001 intra in serviciul comercial in data de
2. Rata de livrare va fi pe urma de x trenuri pe luna
3. Ultimul tren livrat va fi in luna Y
4. Prima ruta operata cu noile trenuri va fi X

Patru bullet-uri, scurt si la obiect. Vorba lunga saracia omului - informatii repetate ad infinitum...