News:

.

Main Menu

Drumurile in lume

Started by Ionut, October 08, 2016, 08:36:50 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

elphax

Incredibile drumurile in Thailanda.  Au intr-adevar foarte multe vehicule, dar am fost socat sa vad drumuri de nivel judetean care sunt aproape la nivel de autostrada de la noi.

Primele 2 poze - un drum  efectiv regional, l-am marcat pe harta. 2 benzi, banda de urgenta, zona verde intre sensuri. Nu e autostrada pentru ca trec prin localitate, nu au parapeti si interesctiile sunt la nivel si cu semafor.
Toate intrarile pe sosea (deci nu intersectie) sunt doar pe sensul apropiat, nu treci axul drumului. Din cand in cand sunt locuri in care poti sa faci U turn, dar cu soseaua largita si banda de preselectie de 100m. Practic faci U turn pentru ca nu ai bretea suspendata ca sa intri pe sensul pe care vrei sa mergi.
Nu stiu care era limita legala de viteza, dar nu erau vitezomani.

Autostrazile sunt alt film, totul inchis cu ziduri si parapeti, suspendat in zona urbana si cu taxa. Si acolo se merge tare de tot.

Ultima poza e o intersectie oarecare in zona metropolitana a Bangkokului. Nu am vazut niciunde atat de multe sosele suspendate pe niveluri multiple.







Powered by API/PUM imgur uploader

Io

^ +1
Intrebare: suprafata de rulare de culoare rosie din ce material e?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

kitsune

Vladivostok. Ca idee, e vreun motiv tehnic pentru care e piciorul podului crăcănat așa?





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

frunzaverde

#123
@Io - e material de marcaj lipit peste asfalt - aici vezi exact intersectia aia, de la nivel de drum: https://goo.gl/maps/LuSxDZeTksQ7jCw37

E destul de comun tipul asta de marcaje in Asia de Sud Est, care s-au inspirat foarte mult din practica japoneza (care le foloseste pe scara foarte larga, pentru a semnaliza zone in care trebuie sa incetinesti sau sa conduci cu atentie). Drumurile tailandeze sunt excelente - dar au autostrazi propriu-zise doar in zona imediat de langa Bangkok - cativa zeci de km dupa ce ai parasit orasul. Cel mai departe poti merge pe autostrada "reala" doar pana la Pattaya, cam 100 km. In rest, aproape toate DN-urile lor primare sunt 2+2, majoritate cu banda de urgenta si doua cai complet separate, dar cu acces la proprietati (MULTE) din drum si cu intersectii la nivel. Un fel de Bucuresti - Giurgiu din Romania. Sau mai similar cu majoritatea drumurilor din Turcia.

Reteaua de DN la standardul asta este generalizata - Poti conduce pe 2+2 din Vientiane (Laos), prin Tailanda, Malaezia, pana in Singapore.

P.S. In momentul asta este (in principiu pentru prima oara) este posibil, fara prea mari probleme (a se citi fara sa mori sau sa-ti rupi masina), sa conduci tot drumul de la Bucuresti (sau Porto) pana la Singapore, 100% pe asfalt. Sau poti luat trenul. Intre Bucuresti si Singapore, sunt doar 241 km intre care nu exista serviciu de pasageri pe calea ferata; exista insa autocare care acopera "gaura", si o sa fie si cale ferata in cativa ani. Cand ies la pensie (peste vreo 40 de ani adica...), ma duc sa vad lumea "pe sol", ca destul m-am intrebat de la 10.000 de metri cum arata ce-i sub mine.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Europiu

Chestia aia roșcată nu e aceeași care se folosește pentru marcarea pistelor de biciclete?

Pe de altă parte, am văzut ceva asemănător (strat roșcat) pe A8-ul german între Augsburg și München. Am tot vrut să vă întreb ce e aia.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

alecu26

#125
La cat de virajat si inclinat e acel pasaj...e un material care creste aderenta. E mult bitum cu un sort de aggregate foarte mici. E ceva asemanator cu slurry seal -ul (care este un tratament pentru asphalt pentru a imbunatati aderenta si sa repare mici chestiuni)...dar mai degraba poate fi asemanat cu ce se pune in zona scolilor la noi, pt a imbunatati franarea.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

florin74



Din Taiwan, de azi.

The bridge, which spanned the Nanfang'ao Fishing Port, was completed in 1998 and is the only steel single-arch bridge in Taiwan, the first bifurcated single-arch bridge in Asia, and one of only two in the world. The bridge was 140 meters in length and 15 meters in width.


mihaimai

^
Hai ca disparu clipu'. Alta varianta:

alecu26

Foarte ciudat.  A cedat de la un singur camion. Pare z un cablu s-a rupt primul...si dupa aia in lant...restul.
E intradevar o discutie mai lunga despre redundanta podurilor de genul asta...in sensul ca nu prea exista.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Io

Mi se pare, dar ochiul e cel mai usor de pacalit, ca primul cedeaza tirantul 5 din stinga impreuna cu 5 din dreapta iar apoi "pleaca" celelalte in cascada.
Nu stiu daca are sau nu relevanta insa am discutat cu citiva proiectanti in petrol care lucreaza pentru pietele din Golf. In toate contractele in care au lucrat le apare la materiale specificat "non China origin steel materials".
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

alecu26

^^^@Kitsune: nu sunt deloc specialist in poduri hobanate...dar din ce am vazut ca se practice cred ca pot raspunde la intrebarea ta legata de picioarele hobanatului.

In general picioarele/stalpii sunt drepti sau inclinati spre interior. Cei drepti si cei inclinati spre interior sunt conectati in 99% din cazuri. Banuiesc ca este vorba de ceva fortze si eforturi care au tendinta de a trage spre interior acesti stalpi.

Inclinand la un anumit unghi spre expterior...probabil poti compensa aceste forte, astfel incat rezultanta lor sa fie in lungul piciorului de pod. Asa ca, cracaand picioarele poti Evita grinzile acelea transversale. Si cred ca oricum acest lucru e posibil pana la o anumita inaltime. Hobanatul din poza ta nu e unul foarte inalt.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

kitsune

Mulțumesc pentru informații. Bănuiam că așa e. Cert este că nu am mai văzut așa ceva pe nici unde
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

bogdymol

Acum 30 de ani Romania avea mai multi km de autostrada decat China. Astazi China e pe primul loc la lungimea retelei de autostrazi. Din 2011 si pana acum au inaugurat in fiecare an aproximativ 10.000 km. In fiecare an!

O sa las clipul asta aici:

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

alecu26

si la astia le e frica de tuneluri.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

kitsune

#134
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence