News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Legislația auto în România

Started by Ionut, October 04, 2016, 07:52:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Valentin

Incredibil, la Galati se dau amenzi pentru aruncarea gunoaielor din masina. In Bucuresti cand? Avand in vedere ca acum avem si mai multe camere (numai sa aiba si cine sa se uite) 

Hercule

Ar fi super daca s-ar accepta proba video pentru astia. Mi-as cumpara o camera de bord doar pentru asa ceva. Tare ma enerveaza specimenele astea...
Deșteaptă-te române!

TibiV

https://www.hotnews.ro/stiri-esential-23614853-permis-conducere-telefonul-mobil-talon-auto-digital-solutii-care-aplica-deja-europa-prin-lume-dar-romania-nu-exista-nici-macar-planuri.htm

Quote
Permis de conducere pe telefonul mobil? Talon auto digital? Soluții care se aplică deja în Europa și prin lume, dar în România nu există nici măcar în planuri

,,Cât privește situațiile în care șoferul nu a avut asupra sa permisul de conducere, vă comunicăm faptul că, la nivel național, au fost aplicate în cursul anului 2018 un număr de 133.437 de sancțiuni contravenționale", a transmis Poliția Rutieră la solicitarea HotNews.ro. În tot acest timp, numeroase țări din Europa și din lume testează sau implementează chiar permise auto digitale, disponibile pe smartphone, care să completeze tradiționalul card fizic. În România, însă, autoritățile recunosc că nici măcar nu au în plan o astfel de măsură care ar putea ,,să scutească șoferii, dar și statul de costuri inutile și bătăi de cap".

Info pe scurt:
- În 2018 și 2019 Poliția a dat peste 260.000 de sancțiuni șoferilor pentru lipsa documentelor la control, între care permisului de conducere sau certificatul de înmatriculare.
- În tot acest timp numeroase state din lume și din Europa au implementat deja sau testează permisele de conducere digitale, cel mai adesea accesibile pe telefon (ca aplicație separată și securizată), ca măsură complementară documentului fizic.
- ,,Lipsa permisului fizic la un control nu înseamnă neaparat că șoferul nu are dreptul de a conduce un vehicul. Un permis digital care să vină în completare ar fi în beneficiul șoferilor, atâta timp cât Poliția poate verifica ușor cine are sau nu dreptul de a conduce. Pentru asta însă trebuie modificată legislația actuală", spune un avocat.
- Numărul foarte mare de amenzi acordate pentru lipsa unor documente în format fizic înseamnă venituri în plus la stat, dar în același timp poate reprezenta atât o povară administrativă pentru stat, cât și una logistică pentru șoferi.
- Deși Ministerul de Interne testează noi metode de digitalizare a unor documente (introducerea cardului de sănătate în noul format de buletin, spre exemplu), Direcția de Permise recunoaște că nu are deloc în plan să testeze varianta unor documente digitale, fie permise de conducere, fie certificate de înmatriculare.
- ,,Permisul digital poate fi o soluție foarte utilă care să scutească șoferii, dar și statul de costuri inutile și bătăi de cap. Trebuie doar atent implementată", este de părere Asociația Pro Infrastructură.

Norvegia și Finlanda au lansat permise de conducere digitale care completează documentul fizic. Suedia se gândește să le elimine cu totul

Din octombrie, Norvegia a lansat un sistem prin care șoferii pot descărca pe telefonul mobil o aplicație specială care să reprezinte permisul de conducere în format digital. Practic, noul permis digital permite șoferilor să demonstreze poliției sau altor factori de control dreptul de a conduce (sau să se identifice în baza informațiilor conținute), fără a mai avea nevoie să poarte la ei documentul fizic.

Sigur, permisul digital nu înlocuiește documentul fizic, ci vine doar ca o completare și nu poate fi folosit deocamdată și în străinătate.

Același lucru e posibil și în Finlanda, care a adoptat un sistem asemănător încă din 2018.

Și Suedia analizează acum două variante: prima este aceeași ca a vecinilor - un permis digital care să existe în paralel cu documentul fizic sau a doua variantă, mai drastică - să elimine cu totul permisul de conducere și să ,,lege" informațiile privind dreptul cetățenilor de a conduce de cărțile de identitate emise de stat.

Permisul digital, testat în Europa și alte țări din lume

Cele trei nu sunt singurele state europene care au abordat ideea unui permis digital de conducere.

Olanda a testat încă din 2016 varianta unui permis digital, iar Marea Britanie a și lansat din octombrie 2019 un serviciu online prin care șoferii pot obține informațiile permisului de conducere în format digital.

Dincolo de Europa, permisul de conducere digital a fost implementat deja în Australia și în unele state din SUA (un exemplu în video de mai jos), dar și în alte țări precum Argentina, Brazilia, Thailanda sau Coreea de Sud.


În România se dau sute de mii de amenzi pentru lipsa permisului fizic

Din statisticile Poliției Rutiere, în ultimii doi ani s-au dat peste 260.000 de sancțiuni pentru lipsa documentelor la control, inclusiv a permiselor de conducere.

,,Cât privește situațiile în care șoferul nu a avut asupra sa permisul de conducere, vă comunicăm faptul că, la nivel național, au fost aplicate în cursul anului 2018 un număr de 133.437 de sancțiuni contravenționale, iar în cursul anului 2019, până în prezent (n.r. decembrie 2019), un număr de 135.886 de sancțiuni contravenționale, pentru nerespectarea obligației conducătorului de vehicul de a avea asupra sa permisul de conducere, documentul de înmatriculare sau de înregistrare vehiculului condus, documentele referitoare la bunurile transportate, precum și alte documente prevăzute de lege", se arată într-un răspuns transmis de Poliția Rutieră la solicitarea HotNews.ro.

,,Legea spune că la control șoferul trebuie să prezinte o serie de documente în format fizic, printre care și permisul de conducere. Dar lipsa permisului de conducere în format fizic la un control nu înseamnă neaparat că șoferul nu are dreptul de a conduce", explică un avocat consultat de HotNews.ro.

,,Un model digital care să vină în completare ar fi în beneficiul șoferilor, atâta timp cât Poliția poate verifica ușor, chiar în timp real, cine are sau nu dreptul de a conduce. Suntem totuși în anul 2020 și gradul de digitalizare e în continuă creștere", a mai spus avocatul.

Potrivit acestuia, numărul foarte mare de amenzi înseamnă un venit în plus pentru stat, dar poate reprezenta și o povară administrativă din punct de vedere birocratic și, eventual, și al contestațiilor în instanță. De cealaltă parte, orice amendă pentru utilizatorul final reprezintă o povară financiară și logistică, o corvoadă care ar putea fi astfel eliminată.

Cărți electronice de identitate care au rol și de card de sănătate. Vom avea și permise/certificate auto digitale? DRPCIV: ,,Nu"

Pentru a putea fi introdus și măcar testat în România un permis de conducere digital (sau alte documente, precum certificatul de înmatriculare în format digital), ar fi nevoie de modificarea legislației, iar aici responsabil ar fi Ministerul de Interne, au explicat pentru HotNews.ro surse din sistem. Mai exact, inițiativa ar trebui să fie la Direcția de Înmatriculări și Permise (DRPCIV), instituție în subordinea MAI, cea care se ocupă tocmai de documentele în discuție.

De altfel, MAI a arătat că are o aplecare spre digitalizarea și centralizarea unor informații. Astfel, într-un proiect prezentat de curând, ministrul Marcel Vela a explicat că din 2021 vor fi introduse noile cărți electronice de identitate, iar noile documente vor avea și rol de card de sănătate.

Direcția pentru Permise și Înmatriculări, însă, a confirmat pentru HotNews.ro că nu are deloc în plan să implementeze sau să testeze pe viitor un sistem de documente digitale, fie permise de conducere, fie certificate de înmatriculare.

,,Vă comunicăm faptul că nu există în prezent la nivelul instituției noastre o inițiativă privitoare la emiterea și utilizarea documentelor în format digital", se arată în răspunsul DRPCIV transmis HotNews.ro.

,,Permisul digital - o soluție binevenită care să scutească șoferii, dar și statul de costuri inutile și bătăi de cap"
,,Permisul digital poate fi o soluție binevenită care să scutească șoferii, dar și statul de costuri inutile și bătăi de cap. Trebuie doar atent implementată", este de părere Ionuț Ciurea, președintele Asocțiației Pro Infrastructura, unul dintre ONG-urile cele mai active pe partea de monitorizare a infrastructurii, dar și o voce puternică pentru debirocratizare a statului.

,,Trebuie să fie implementată corespunzător și neaparat pe telefonul mobil, pentru că altfel ar mai trebui să ai un identificator sau token cu tine", spune reprezenntul ONG-ului.

,,Pe telefon ar fi foarte simplu, dar trebuie pus accent pe partea de securitate. Cert este că se pot realiza sisteme foarte sigure, doar să avem o licitație transparentă pentru contract și apoi mentenanță foarte bună. Am văzut ce probleme au fost cu cardul de sănătate. De exemplu, dacă nu merge sistemul și te oprește poliția, ce faci? Iei amendă sau nu?", mai spune Ciurea.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

#423
Motivul pentru care nu se va implementa un permis "electronic" e scris în text, @TibiV:
Quote

În 2018 și 2019 Poliția a dat peste 260.000 de sancțiuni șoferilor pentru lipsa documentelor la control, între care permisului de conducere sau certificatul de înmatriculare.

Vrei să rămână onor milițienii fără plan îndeplinit? La fel ca și confrații lor, gardienii publici (alintați pe nedrept cu titulatura de "polițiști"), care din/pentru asta trăiesc, amenzi. Că n-ai cască, n-ai bască, n-ai plătit parcarea, n-ai frânat de la 90 la 30 la oră în 2 m pentru un indicator pus aiurea și alte capcane dinastea puse special, exact în zona unde se poate parca/ascunde o autospecială (din aceea "ruginită", care se răstoarnă în curbe).
Un local a amendat în Constanța un nene care parcase mașina hibrid fără să plătească, cu toate că avea vignetă (scuze de link-ul de fb, așa l-am primit, mi-e greu să caut acum articolul din presă).


Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

Eu le folosesc imediat cum ies din oras.

Ce modificări pot apărea în Codul rutier
Potrivit unui document aflat în dezbatere publică, șoferii ar putea fi obligați să folosească luminile de întâlnire sau faza scurtă, așa cum mai sunt acestea cunoscute, și atunci când circulă, în timpul zilei, pe drumurile naționale.

Conform Codului rutier, obligația de a folosi faza scurtă pe timpul zilei există în prezent, însă se aplică doar șoferilor care circulă cu mașina pe autostrăzi, drumuri expres sau drumuri europene (notate cu E), nu și pentru cei care circulă pe drumurile naționale (DN).



În România, anumite drumuri pot fi încadrate în ambele categorii. Spre exemplu, drumul național 1 (DN 1 — București – Ploiești – Brașov – Cluj-Napoca – Oradea) se suprapune, cel puțin între București și Brașov, cu drumul european 60 (E60 — Brest, Franța – Irkeshtam, Kîrghîzstan).



Această propunere legislativă a fost lansată în contextual în care, în multe țări europene, legislația rutieră stabilește obligația de a folosi luminile de întâlnire în afara localităților, indiferent de tipul drumului, acest lucru având ca scop reducerea numărului de accidente auto, scrie avocatnet.ro.


https://www.money.ro/alerta-printre-soferi-totul-s-ar-putea-schimba-ce-modificari-pot-aparea-in-codul-rutier/

voicul

Pai BOSS eu am dat 400 ron pe RCA, la unu din aia 2, ca sa nu dau 600 - 700 la aia mai mici din piata. Pai te mira ca e concentrare? Sa dea aia mici acelasi RCA cu 100 RON, sa vedem ce se intampla atunci.


EXCLUSIV Revoluție pe piața RCA. Roșu, ASF: " Vrem să limităm comisioanele brokerilor". Brokerii: " E de domeniul SF!"

Vicepreședintele Autorității de Supraveghere Financiară(ASF) responsabil de piața asigurărilor are în plan introducerea a două mari schimbări menite să rezolve, măcar parțial, concentrarea fără precedent din piața RCA și tensiunile apărute ca efect. Una dintre decizii va fi limitarea comisioanelor brokerilor, care controlează circa 80% din totalul vânzărilor. Intermediarii reacționează dur și spun că intențiile Autorității ar încălca regulile concurenței și ale pieței libere și că sunt mai degrabă " de domeniul SF".

https://www.economica.net/exclusiv-revolu-ie-pe-pia-a-rca-ro-u-asf-vrem-sa-limitam-comisioanele-brokerilor-brokerii-e-de-domeniul-sf_179663.html

JohannDB

.......... :) :)....Trăiască "Day Lights" !! Cu toate că am și "un dinte" împotriva lor: la unele modele, cum dai cheia, nu le mai stingi până la oprirea motorului. Se sting numai prin trecerea la faza scurtă/lungă; de ești în parcare și stai cu motorul pornit pentru reîncărcare de baterii, nu scapi de "day lights", deranjând cu luminițele tale pe ceilalți din parcare.

Io

#427
^ Am vrut sa-mi pun LED-uri Highpower (Samsung nu prastii) pe pozitii ca sa le am ca DRL-uri (adica sa fiu vazut, de-asta le vreau nu pentru altceva, pentru lumina exista xenon, multumesc) si sa nu mai aprind xenoanele. Ntz, nu-i voie.
N-am apucat sa le pun ca ma suna un amic cu o masina identica. Tocmai fusese oprit in trafic si hau-hau ca-i ridica talonul pentru exact acelasi lucru: "modificarea instalatiei de lumini a autoturismului". Ha?  :p A schimbat niste becuri pe pozitii, bai, si wattajul becurilor noi e la sfert fata de becurile de origine (halogen). Bine ca au disparut toate cazanele Tdi si toate hirburile benzinare si pe gaz din Bucuresti, bravos, ati infrint!
Desigur, nu vedeti ghirlandele de Led pe care le au multe Tir-uri pe partea frontala si care noaptea te orbesc la propriu. Cele de pe laterale si din spate in schimb mi se par foarte ok, vezi camionul + remorca foarte foarte bine, cred ca e o idee buna montarea lor.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Cristi N

JohannDB eu mi-am activat de buna voie optiunea de DRL la masina personala. Pentru cazul de care zici tu eu trec comutatorul de lumini pe pozitii si cam aia ar fi modalitatea in care sa am minimum de lumina. Grija mare in schimb sa nu pleci asa la drum.  O:-)

JohannDB

Știu Cristi N.... La mine e chestia că am două baterii la care este pus un montaj cu două relee pentru încărcare și separare, unde pe prima baterie merge tot ce-i electric pe mașină (inclusiv servodirecția și cam totul este pe electric) plus sistemul de semnale de circulație alternative (acel WVZ Anlage), iar pe bateria a doua circuitul secundar de webasto (încălzitor), frigider, iluminat interior, televizor cu satelit (opțional/personal).... Dar la trecerea pe "poziții" (pentru a stinge "day lights") tot am un consum de 2 x10W pe față plus 2 X 5W pe spate =30W consum aiurea, ce nu se duce la baterii.... Și așa calculatorul o ia aiurea și dă alarma de "sistem de încărcare efect/căzut" deși pe volmetrul  instalat ca martor am pe încărcare la bornele bateriei principale 14,8V și la scăderea tensiunii de încărcare la 13,2/4 V alarma se stinge.... Sunt momente în care nu vede calculatorul alternatorul; deși s-a făcut resoftare, s-a schimbat  un alternator.... Mizeria persistă și se manifestă "când are chef"....La Renault respectivii ridică din umeri

Cristi N

In cazul asta singura idee pe care o vad ar fi sa renunti la becurile de pozitie de pe fata iar pe spate sa folosesti becuri cu led care ar fi mascate de culoarea rosie a stopului.
Nu stiu ce optiuni ai la Renault cu o interfata de diagnoza, la VAG neamtul a gandit o multime de variante de configurare si tot parca mi-as mai dori cateva.  :D

voicul

Era culmea ca inainte de alegeri sa bage o taxa pe poluare.

Ministrul Mediului, despre discuţiile privind o nouă taxă auto în 2020

Guvernul României nu ia în calcul introducerea unei noi taxe auto în acest an, dar în viitor vom vedea ce vom face, după o consultare publică cu societatea civilă şi corespondenţa cu Comisia Europeană, a declarat, marţi, într-o conferinţă de specialitate, ministrul Mediului, Costel Alexe.

"S-a tot discutat de taxa auto, de impozit. Am declarat că pentru acest an, Guvernul României nu ia în calcul acest lucru, dar în viitor, după ce vom face consultare publică cu societatea românească şi vom avea corespondenţă cu Bruxelles-ul, vom vedea ce facem.

Toate taxele introduse din 2007 până astăzi n-au fost tocmai cuşer.

Eu cred că astăzi soluţia în România este electricul şi transportul public în comun. Şi eu sunt rezident în Bucureşti de vreo opt ani de zile, navetist Iaşi - Bucureşti, şi spun că transportul public în comun mi s-ar părea cea mai eficientă şi relaxantă modalitate (de călătorie, n.r.)", a afirmat Alexe, citat de Agerpres.

Despre vechea taxa pe:
https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/natura-si-mediu/ministrul-mediului-despre-discutiile-privind-o-noua-taxa-auto-in-2020-1265902

voicul

În sfârșit, NE CIVILIZĂM și noi: Șoferii care aruncă țigări pe stradă riscă amenzi URIAȘE!
Șoferii prinși de polițiștii rutieri în timp ce aruncă țigări sau chiștoace pe stradă riscă amenzi uriașe din clasa a IV-a de sancțiuni, la fel ca și cei care înjură sau cei care nu au anvelope de iarnă pe drumurile acoperite cu zăpadă.

Potrivit legislației în vigoare, amenda pentru un astfel de gest este între 1.305 și 2.900 de lei.

Concret, pedeapsa este cuprinsă în clasa a IV-a de sancțiuni, respectiv între 9 și 20 de puncte-amendă.

Pentru a atrage atenţia şoferilor asupra acestui fenomen, dar şi asupra faptului că pot plăti o amendă uriaşă dacă sunt prinşi în timp ce aruncă ţigările pe geam, poliţiştii rutieri au efectuat mai multe activităţi în trafic.

Astfel, poliţiştii rutieri i-au oprit pe şoferi şi i-au înştiinţat despre campania derulată împotriva fenomenului chiştoacelor aruncate pe jos.


https://www.money.ro/in-sfarsit-ne-civilizam-si-noi-soferii-care-arunca-tigari-pe-strada-risca-amenzi-uriase/

Ionut

E consistenta amenda, ma bucur. Eu as fi facut-o si mai mare. Acum sa traiesc sa o vad aplicata... Intrebare, nu am timp sa citesc acum: doar chistoacele intra sub incidenta legii? Ca multi arunca bucati de fructe, hartii si alte gunoaie.

Io

#434
Da' la shaorma aruncata din Mertanu' decapotat vechi de cind lumea (SLK 200 Kompressor de-ala 2.0 benzina+GPL+posibilitate rate, full de full, nu bate, nu troncane, variante+combinatii) cit e amenda, tovarasi politisti?
Ca daca nu ma-nfigeam zdravan in frine (la 130 km/h asta, frinarea brusca si foarte puternica e din prima o chestie potential periculoasa!) imi spargea vreun far sau o luam direct in parbriz. Am calcat-o si l-am depasit, nu doream sa ma feresc si de eventuala doza de Coca Cola. Ocazie cu care am depasit cu mult viteza legala pe autostrada, cu foarte mult, amendati-ma, domnilor politisti, merit.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.