Legislația auto în România

Started by Ionut, October 04, 2016, 07:52:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

La pompa se va vedea, probabil aproape cu toata valoare accizei. In restul de lant probabil nu o sa se vada deloc sau aproape deloc.

Cristi N

Veste bună pentru pietoni: încă un pas pentru ca mașinile parcate neregulamentar pe trotuare să poată fi ridicate

Comisia de Transporturi din Camera Deputaților a dat marți raport favorabil unei inițiative legislative care modifică Codul Rutier și le permite polițiștilor să ridice autoturismele parcate pe trotuare.

Citește aici proiectul de lege

Proiectul prevede eliminarea a trei cuvinte din Codul Rutier. Astfel, din Articolul 64 ("Poliția rutieră poate dispune ridicarea vehiculelor staționate neregulamentar pe partea carosabilă") dispare sintagma "pe partea carosabilă", care îi împiedica pe polițiști să ridice automobilele care erau parcate exclusiv pe trotuar.

"Interpretarea actuală e că pot fi ridicate doar mașinile care au minim o roată pe carosabil. Pe litera legii, așa e. Dar asta duce la situații anormale, cu mașini parcate cu totul pe trotuare care blochează accesul pietonilor, blochează intrarea în imobile sau accesul echipelor de intervenție. Vedem zilnic mame care nu își pot duce copiii în cărucioare pe trotuar din cauza mașinilor parcate neregulamentar sau persoane cu copii mici obligate să meargă pe carosabil, printre mașini", a declarat Cătălin Drulă, inițiatorul proiectului, pentru G4Media.ro.

Proiectul, care a fost respins de Senat, așteaptă raport de la alte două comisii – Industrii și Juridică – după care trebuie să intre la votul final din plenul Camerei Deputaților.

G4Media.ro a scris în repetate rânduri despre trotuarele blocate din Capitală și marile orașe sufocate de mașini.

voicul

Un proiect USR înăsprește obligațiile proprietarilor de mașini puțin folosite și a celor înmatriculate în străinătate

Șapte parlamentari USR au depus, în procedură de urgență la Senat, un proiect care scurtează de la un an la șase luni perioada în care vehiculele abandonate pot sta în parcările publice. Inițiativa prevede includerea autoturismelor înmatriculate în străinătate în categoria ,,vehicule fără stăpân", potrivit Mediafax.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/un-proiect-usr-inaspreste-obligatiile-proprietarilor-de-masini-putin-folosite-si-a-celor-inmatriculate-in-strainatate-1236847

voicul

Ramane sa vedem despre ce taxa e vorba.

Lovitura încasată de proprietarii de mașini în 2020. Apare o nouă taxă – surse
Lovitură în plin încasată de proprietarii de mașini din România, în 2020. Guvernul Orban ar urma să introducă o nouă taxă.

Surse politice, care au dorit să rămână sub protecția anonimatului, au dezvăluit că, la anul, Executivul ar urma să introducă o nouă taxă auto.

De altfel, chiar în primele zile de când a preluat oficial Puterea, premierul Ludovic Orban a anunțat că o să apară o nouă taxă auto, însă, conform surselor Bugetul.ro, alegerile prezidențiale au întârziat acest proces.

În cadrul unei conferințe de presă, premierul Orban și-a făcut publică intenția de a introduce o nouă taxă auto, care trebuie concepută ca o taxă de poluare.


https://www.money.ro/lovitura-incasata-de-proprietarii-de-masini-in-2020-apare-o-noua-taxa-surse/

voicul

#409
Eu sper ca faza cu 10 clase sa se aplice si la reinnoirea permisul!

Schimbările Codului Rutier care intră în vigoare în 2020: Șoferi cu cel puțin 10 clase și controale medicale mai des

În anul 2020 vor intra în vigoare mai multe schimbări ale Codului Rutier, între acestea numărându-se necesitatea ca cei care vor să obțină permis de conducere să aibă cel puțin 10 clase, dar și obligativitatea ca persoanele în vârstă să facă controale medicale mai des.

Potrivit celor mai recente modificări ale Codului Rutier, Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor realizează, gestionează şi pune la dispoziţia publicului o aplicaţie informatică, în mod gratuit, printr-un serviciu on-line, pe pagina proprie de internet, pentru a se verifica situaţia înmatriculării unui vehicul, precum şi motivul suspendării înmatriculării acestuia.

De altfel, din 1 iulie 2020, persoanele care vor să aibă carnet de conducere trebuie să aibă absolvite cel puțin 10 clase terminate, scrie Mediafax.

În plus, persoanele în vârstă care încă mai doresc să conducă pe drumurile publice vor fi obligați să facă mai des controlul medical.

Noile reglementări ale Codului Rutier prevăd și ca cei care sunt prinşi vorbind la telefon în timp ce se află la volan să poată fi sancționați prin suspendarea dreptului de a conduce pentru o perioadă de 30 de zile.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/schimbarile-codului-rutier-care-intra-in-vigoare-in-2020-soferi-cu-cel-putin-10-clase-si-controale-medicale-mai-des-1239108

Liviu M

De ce-ti trebuie, maica, atata carte ca sa invarti colacul?  :o

TibiV

Liviu M, penibila intrebare!...

Cand mi-am luat eu carnetul, uneori era inca nevoie sa pornesti motorul "la coarba"...
(Probabil mai putin de 20% dintre utilizatorii forumului au idee despre procedura asta "exotica".... )

S-a distrus tehnologia in asemenea hal incat trebuie sa stii ASTAZI mai multe despre pornirea motoruli?!?!...

Iar cat despre nivelul de educatie... Hmmm...

Pe toate autostrazile am vazut un semn cu un nor din care curge apa... Si dedesubt, un "80"... Dar cine intelege astfel "semne astrale"?... Poate semnul ala arata ce presiune trebuie sa ai in anvelope cand ploua... Sau cata benzina/motorina sa ai la bord, ca poate pana la granita nu  mai vezi alta benzinarie, si vei ramane ca o curca plouata in mijlocul autostrazii ?!....  O:-)

Uff, greu... N-ar putea astia, manchati-as, sa foloseasca doar 5-6 desene si maximum 3 litere?!... Ca cifrele le stim, ca altfel n-am reushi sa numaram cu cat te-am usurat.... 
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Liviu M

Tibi, ce legatura are raspunsul tau cu intrebarea mea? Sa scrii si sa citesti ar trebui sa stii la sfarsitul  clasei a 4-a. Faptul ca unii nu stiu citi/scrie dupa 4 clase nu garanteaza ca vor sti dupa 10.

voicul

#413
^Deci rezultatul nu este chiar cum era prevazut!

De la posibilul 0.45 Ron reducere, s-a ajuns la 0.32, chiar 0.29 Ron reducere la l de motorina!

Asta pentru ca - probabil sa fim in concordanta cu normele UE:

LOVITURA de final de an a GUVERNULUI ORBAN: A mărit accizele
Finanțele au modificat în ultima zi a anului, fără nicio bază legală, accizele la carburanți promulgate cu o zi înainte de președintele Iohannis, majorându-le cu 9%.

https://www.money.ro/lovitura-de-final-de-an-a-guvernului-orban-a-marit-accizele/

yetiman

#414
 :D Chiar am avut dreptate?

QuoteReducerea accizelor cu 32 bani/litru (inclusiv TVA), aplicată de la 1 ianuarie 2020, atât pentru benzină, cât și pentru motorină, s-a transmis integral în prețul carburanților la pompă- este concluzia Consiliului Concurenței, în urma monitorizării realizate prin intermediul platformei ,,Monitorul Prețurilor".

Totodată, în urma monitorizării, autoritatea de concurență a constatat că  prețurile carburanților s-au menținut relativ constante la sfârșitul anului trecut, în perioada de la anunțul privind reducerea accizelor și până la implementarea măsurii, neînregistrându-se o tendință de majorare a acestora.



Sursa: Author: Cristian Matache | Sursa: Money.ro | Publicat: 09.01.2020, 13:18

LE: Cresterea din ultimele zile este, probabil, efectul cresterii cotatiilor internationale.

Quote,,Utilizând aplicația Monitorul Prețurilor am reușit să urmărim evoluţia pieţei și, așa cum ne-am așteptat, reducerea accizei s-a resimțit integral în preţul la pompă. Vom continua monitorizarea acestei pieţe și a comportamentului companiilor, mai ales în contextul tensiunilor din Orientul Mijlociu", a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenţei.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

voicul

Pai graficul este la 1 ianuarie. Restul de dupa ... e altceva (sau benzinari furstrati care vor mai multi bani)  :lol:
Sunt cotatiile internationale.

voicul

Oare sunt alegeri in 2020?

Ministrul Mediului: Statul renunță la taxa auto în 2020
Anul acesta nu vom avea taxă auto, anunță ministrul Mediului. Costel Alexe spune că Guvernul nu va implementa în acest an o nouă taxă auto pe mașinile second-hand importate.

https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/statul-renunta-la-taxa-auto-in-2020-1247154

ovicor

#417
Nu trebuie sa ne spuna ei, o stim cu totii, o intuim cu totii. Nu doar ca e an electoral, dar a zis-o si Orban, cu subiect si predicat: nu vor adopta o taxa de poluare care sa poata fi atacata de UE, dar, foarte probabil, va fi o taxa anuala de mediu. Probabil se analizeaza criteriile si formula de calcul. Cu putin sange in instalatie, un premier ar trebui sa avertizeze cetatenii, pentru ca acestia sa ia in calcul la achizitionarea de masini SH. Si, nu lipsit de importanta, taxa sa creasca in etape, sa fie modica in primul an, pentru a da timp de conformare cetatenilor.

voicul

ALERTĂ pentru șoferi! Îi așteaptă amenzi de mii de lei. Ce nu au voie să facă

Conform proiectului de act normativ, va fi interzisă și sancționată cu amendă de la 2.000 la 6.000 de lei aruncarea și
depozitarea deșeurilor pe drumurile publice, în zonele de siguranță ale podurilor și drumurilor precum și în spațiile de parcare și staționare.

Potrivit expunerii de motive care însoțește actul normativ, motivul introducerii acestor sancțiuni majorate are la bază mai multe constatări, ale autorităților publice, conform cărora, șoferii depozitează gunoaie în zonele menționate mai sus:

,,Totodată, având în vedere faptul că în prezent, pe drumurile publice s-a constatat un fenomen din ce în ce mai des întâlnit, respectiv aruncarea și depozitarea gunoaielor în zona de siguranță a drumurilor și podurilor și/sau aruncarea și depozitarea gunoaielor în locurile de parcare, oprire și staționare altele decât cele provenite din oprirea / staționarea participanților la trafic în locurile de parcare, oprire și staționare, prin prezentul proiect de act normativ, în scopul preîntâmpinării cât și a stopării acestui fenomen, se urmărește instituirea interdicției faptelor mai sus menționate".

Scopul urmărit de proiectul supus dezbaterii publice este reducerea gradului de poluare pe drumurile publice și disciplinarea participanților la trafic.

,,Prin proiectul de act normativ se va reduce gradul de poluare din zona de siguranță a drumurilor și podurilor, precum și din locurile de parcare, oprire și staționare altele decât cele provenite din oprirea / staționarea participanților la trafic în locurile de parcare, oprire și staționare prin interzicerea aruncării și depozitării gunoaielor", se arată în expunerea de motive care însoțește proiectul de Ordonanță.

https://www.money.ro/alerta-pentru-soferi-ii-asteapta-amenzi-de-mii-de-lei-ce-nu-au-voie-sa-faca/

TibiV

Se pare ca soferii din Romania au o predispizitie pentru asta...

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/un-taximetrist-din-galati-amendat-dupa-ce-si-a-aruncat-gunoiul-in-strada-ce-suma-va-plati.html

Quote
Un taximetrist din Galați, amendat, după ce și-a aruncat gunoiul în stradă.

Experiență neaşteptată pentru un taximetrist de 30 ani din Galați, care a crezut că a scăpat basma curată, după ce a aruncat gunoi pe stradă.

Agenții l-au chemat la sediu, în urma unei sesizări, dar iniţial nu a recunoscut. Polițiștii i-au arătat, însă, imaginile surprinse de camerele de supraveghere, în care se vede cum opreşte, coboară din maşină şi aruncă, din portbagaj, direct pe trotuar, patru pungi cu deşeuri menajere.

Oamenii legii l-au amendat cu 500 de lei. Sancţiunea a fost totuşi una blândă, deoarece, pentru aruncarea gunoiului pe spaţiul public, o hotărâre a Consiliului Local Galaţi prevede o amendă de până la o mie de lei.

Numai anul trecut, poliţişti locali din Galaţi au aplicat peste 100 de sancțiuni contravenționale pentru astfel de cazuri.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)