News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Legislația auto în România

Started by Ionut, October 04, 2016, 07:52:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

Camera Deputaților a adoptat, miercuri, în calitate de for decizional, proiectul de lege care vizează modificarea Codului Fiscal prin eliminarea supraaccizei la carburanți și a supraimpozitării contractelor part-time.

Proiectul de lege vizează modificarea Codului Fiscal prin eliminarea, de la 1 ianuarie 2020, a supraaccizei la carburanți și a supraimpozitării contractelor part-time.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/proiectul-de-lege-pentru-eliminarea-supraccizei-la-carburanti-a-trecut-de-parlament-1226620

ovicor

Cred ca n-ar strica niste presiuni inspre benzinarii, astfel incat sa reziste tentatiei de-a-si majora profitul cu aceasta ocazie si toata suma sa se regaseasca in reduceri la pompa!

TibiV

#392
Ai auzit de legea cererii si a ofertei?

Este legea de baza a economiei de piata.

Se poate renunta la ea. La aceasta lege, care de fapt nu a fost formulata nicaieri - comunistii au urat-o ca naiba...
Dar unii au facut averi din ea.
Scoate legea cererii si a oferetei, si spune prin decret ca un Kil de carne de pui va costa 2 lei si 37 de bani. Dar nu se va mai gasei carne de pui decat la negru, evident la 4 lei si 37 de bani.

Este uluitor cum voi, cei tineri, tindeti sa reinventati comunismul....
Care a inceput (in vremuri de razboi) fix cu limitarea preturilor.... Care evident NU a functionat nici atunci (cu atat mai putin atunc, in vreme de razboii!!!...)
Au dreptate istoricii...
Daca nu stim ce a fost, nu putem intelege ce ar putea sa fie.... :(

LE
Doar ajustari de forma....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Estimativ acciza este 0.4 ron. Probabil se vor reduce in intervalul 0.25 - 0.4 la pompa, depinde de locatie si concurenta.

TibiV

Este vorba despre eliminarea supra-accizei lui Ponta (teoretic, destinata autostrazilor  :lol: :lol: :lol: ).

Era de 0,07 euro/litru. Pe brut.
Toate accizele (inclusiv la coniac sau tigari) sunt apoi suprataxate cu TVA.
Deci 7 eurocenti/litru deveneau cam 9 eurocenti/litru. Cam 0,42 lei/litru la vremea aia (ca intre timp Ponta a eliminat si treaba cu stabilirea accizelor in functie de cursul ECB din ultima zi lucratoare a lunii octombrie...)

Deci la un plin de 50 de litri, economisim cam 20 de lei.
Un rahat.
Considerabil mai mult insa pentru transportatori, care poate fac cate 2 plinuri de 300 de litri la doar 4-5 zile....


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Parca nu erau bani la buget?! Acum au inceput cu pomenile? La pompa nu va scadea nimic. In schimb vor creste actiunile benzinarilor dupa ce vor raporta profituri peste estimari.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

TibiV

Quote from: dr4qul4 on December 04, 2019, 09:49:22 PM
La pompa nu va scadea nimic.
Aici da-mi voie sa te contrazic.
Toti cei care alimentam am vazut ca preturle au si crescut, dar au si scazut.
In linii mari dupa preturile BRENT.
Deci benzinarii nu fac totul dupa dupa cum s-a trezit CEO-ul in dimineata aia...

Dupa niste discutii serioase (si separate) cu BIG THREE din Romania, am inteles asa...
Pretul titeiului care intra in rafinarie (up-stream)  este aliniat la pretul international.
Costurile de procesare sunt (relativ) stabile. Deci produsele rafinate ies, evident, la preturi similare, PLUS/MINUS TAXE.

Aici, la taxe, este smecheria...
Conform Codului Fiscal, accizele (+19% TVA) sunt fixe pe durata unui an fiscal.
De genul: cam 2 litri/litru (din cei 4,5-6 platiti la pompa) sunt taxe.

Deci orice crestere/scadere de pret tine de seama atat de bursa internationala (Brent, NYMEX) cat si de taxarea locala.

Deci hai sa le dam timp sa preia modificarile.
De altfel, Comisia Europeana publica saptamanal Oil Bulletin, care contine (in sheet-uri separate) preturille carburantilor in tarile UE atat in varianta fara taxe, cat si in varianta cu taxe...
Daca la varianta fara taxe vom vedea o crestere brusca (care sa nu apara in Austria sau Olanda, de exemplu), atunci "ne-au facut" petrolistii..
Daca alea raman la fel, atunci ar trebui sa vedem o scadere a preturilor CU taxe.

Hai sa discutam dupa ianuarie, caci altfel le facem doar un proces de intentii, dar fara nici un argument, doar pe baza "literaturii" de pe piata (de regula mass-media total incompetenta, care nu intelege nimic din fenomenele economice, dar care este in cautarea unor titluri STRONG... Alea numite Breaking News!...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

TibiV, vorbesc din ce proprie experienta. Nu a trecut atat de mult de cand au mai scos o acciza (sau aceeasi). Din ce imi amintesc nu a fost o scadere imediata, ci dupa cateva luni, cand nu mai era clar de unde provine.
Oricum, eu sunt satul de fake news-ul ca "romanii au cea mai scumpa benzina/motorina". Eu nu sunt deloc speriat de cei 6 lei/l de motorina extra de la Petrom.
Chiar mi se pare mic dupa ce m-am fript in ultimele 2 vacante, pe autostrazile din Italia (1,81 Eur/L anul trecut) si Grecia (unde am si iesit de pe autostrada vreo 5 km ca sa alimentez).
Nici in Bulgaria, spre Kulata, nu tin minte sa fi facut vreo economie. Bine, am bagat doar Shell sau OMV, dar pretul platit a fost putin mai mare decat la noi.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

voicul

E scump raportat la venituri / salariul mediu. Altfel ca pret nominal suntem cam in ultimele 5 tari UE ca si pret.

voicul

#399
S-a calculat exact cu cat scade benzina, deci avem mai multe preturi  :lol:

De la 1 ianuarie 2020, dacă legea prin care se elimină supraacciza nu ar fi fost adoptată, nivelul accizelor la benzină și motorină ar fi trebui, potrivit prevederilor Codului Fiscal, să fie actualizate cu rata inflației anunțată de INS în octombrie, de aproximativ 3,4%. Astfel acestea ar fi urmat să se majoreze de la 2.038,62 lei/1.000 l la 2.107,93 lei/1.000 l, în cazul benzinei, și de la 1.895,94 lei/1.000 l la 1.960,40 lei/1.000 l, în cazul motorinei. Cu alte cuvinte, în absența legii votate miercuri în Parlament, prețul unui litru de benzină trebuia să urce cu aproximativ 8 bani, până la 5,7 lei/l benzina și 5,85 lei/l motorina. În prezent, la stația Rompetrol de pe Șoseaua Mihai Bravu nr 396, București, un litru de benzină costă 5,65 lei, iar unul de motorină, 5,8 lei. Dacă absolut nimic nu s-ar schimba în această lună cu excepția modificării nivelului accizei, de la 1 ianuarie șoferii vor putea achiziționa benzină cu 5,2 lei/l și motorină cu 5,35 lei/l.

Dacă s-ar respecta nivelurile minime ale accizei din UE, prețurile ar fi cu 6 bani mai ridicate, respectiv 5,26 lei/l în cazul benzinei și 5,41 lei/l în cazul motorinei.

https://www.money.ro/s-a-calculat-cat-ne-va-costa-un-plin-la-pompa/

ovicor

TibiV, daca pe mine ma consideri tanar, merci de compliment, nu e cazul, la borna 55. Cand vorbeam de presiuni, ma gandeam la societatea civila si presa, nicidecum la guvern. In sensul de-a fi proactivi, de-a arata obrazul anticipat, sa ne lase si noua ceva din acea suma.

voicul

Au apărut AMENINȚĂRILE pentru benzinarii care nu ieftinesc carburanții

Consiliul Concurentei va monitoriza piata carburantilor, astfel incat eliminarea supraaccizei sa duca la o scadere corespunzatoare a preturilor in benzinarii, a declarat Bogdan Chiritoiu, presedintele autoritatii de concurenta.

"Vom monitoriza piata pentru a vedea comportamentul actorilor economici incepand cu momentul in care se reduce acciza. Din istoricul pe care il avem analizand acest sector a reiesit ca modificarile s-au transmis pana acum in pret.

http://www.ziare.com/preturi/benzina/consiliul-concurentei-companiile-petroliere-risca-amenzi-usturatoare-daca-nu-ieftinesc-carburantii-dupa-eliminarea-supraaccizei-1588645

TibiV

Quote from: voicul on December 06, 2019, 10:05:58 PM
"Vom monitoriza piata pentru a vedea comportamentul actorilor economici incepand cu momentul in care se reduce acciza. Din istoricul pe care il avem analizand acest sector a reiesit ca modificarile s-au transmis pana acum in pret.

Exact ce am spus cateva postari mai sus...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ovicor

TibiV, e evident ca nu exista parghiile de-a le impune ca toti cei 38 de bani sa se regaseasca in ieftiniri la pompa. Dar daca are dovezi ca benzinarii se inteleg, de exemplu, ca de 20 de bani sa beneficiem noi si 18 sa-i pastreze pentru ei si toti se vor alinia acolo, atunci exista temei de penalizare pe motiv de cartel. Recunosc, exista un mare DACA! Departe de mine ideea de interventionism, dar consider ca benzinarii nu sunt indiferenti la perceptia clientilor.

yetiman

@TibiV - perfect de acord cu tine.  :)

Daca ar fi intelegeri de tip cartel, de ce s-ar manifesta doar la anularea supra-accizei? Ce i-ar opri acum, de exemplu, sa se inteleaga sa puna cu totii cate 50 bani in plus pe litru?
Pretul carburantilor nu este controlat de stat. Oricum variaza de la o zi la alta si de la o benzinarie la alta, chiar la acelasi lant de benzinarii.

Eu sunt convins ca la 01.01.2020 va fi o scadere cu valoarea accizei, fata de 31.12.2019.
Orice alte valori, chiar si 30.12.2019 sau 02.01.2020, nu vor mai putea fi o baza de calcul, pentru ca vor intra in sistemul clasic de crestere/scadere de preturi in functie de celelalte variabile (pretul petrolului, salariile din economie, etc.)

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu