News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Legislația auto în România

Started by Ionut, October 04, 2016, 07:52:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rizzuh

Cum sa nu poti? Limita 50 in localitati (acum e 70), speedcamera la intrare si iesire din fiecare localitate, scos NJ si inlocuit cu WRSB (pentru vizibilitate, mai ales la treceri de pietoni), trasate benzi dedicate de viraj la stanga, giratorii, treceri de pietoni semaforizate, etc. De ce speedcamera si nu radar? Simplu, intrii la un timp anume in localitate, nu o poti parcurge in mai putin de XX:YY, asa ca nu poti sa treci cu limita de viteza de radar si dupa sa ii dai blana.

Cand drumul o sa dureze dublu pe DN1 o sa migreze tot traficul de tranzit pe A3.

Ah, trebuie lege pentru asta? Daca am avea si noi un parlament...

Ionut

Codul Rutier - schimbat pentru trotinete electrice și biciclete: În lipsa pistelor speciale, vor circula doar pe marginea carosabilului. Cască de protecție obligatorie - sub 16 ani

Circulația trotinetelor electrice și a bicicletelor pe drumurile publice, cu excepția autostrăzilor - unde sunt interzise, va fi permisă doar pe marginea din partea dreaptă a carosabilului, acolo unde nu există piste speciale. Totodată, casca de protecție va fi obligatorie pentru persoanele în vârstă de sub 16 ani. Prevederile au fost introduse într-un proiect legislativ, analizat de Profit.ro și care urmărește reglementarea circulației trotinetelor electrice pe drumurile publice. Proiectul a fost amendat astfel în comisiile de specialitate și urmează să primească, în perioada următoare, un prim vot din partea senatorilor.

Potrivit proiectului, trotineta electrică este definită ca un "vehicul, cu două sau trei roți, a cărui viteză maximă prin construcție nu depășește 40 km/h și care este echipat cu un motor electric a cărui putere nominală continuă maximă nu depășește 2 kW". Codul Rutier stabilește în prezent ca numai persoanele cu vârsta peste 14 ani pot merge cu bicicleta pe drumurile publice, iar proiectul propune această vârstă minimă, de 14 ani, și pentru conducerea trotinetei electrice.

Profit.ro

Ionut

Este oficial: De azi rămâi fără permis dacă foloseşti telefonul mobil la volan. Noi reguli şi amenzi usturătoare pentru şoferi

Cele mai noi modificări ale Codului rutier vor intra în vigoare de sâmbătă, 12 octombrie 2019, după ce în luna august au fost publicate în Monitorul Oficial. Mai exact, este vorba despre Ordonanţa nr. 11/2019 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice. Astfel, şoferii care folosesc telefonul mobil vor risca, în unele cazuri, suspendarea permisului pentru 30 de zile şi o amendă de câteva sute de lei. "În timpul conducerii pe drumurile publice a unui vehicul aflat în mişcare, conducătorului acestuia îi este interzisă ţinerea în mână sau folosirea cu mâinile în orice mod a telefonului mobil sau a oricărui dispozitiv mobil prevăzut cu funcţia de înregistrare ori redare text, foto sau video", scrie în documentul oficial.

Reglementarea de mai sus se aplică şi pentru "ţinerea în mână sau folosirea cu mâinile în orice mod, în timpul conducerii pe drumurile publice a unui vehicul pentru care nu este prevăzută obligativitatea deţinerii permisului de conducere, aflat în mişcare, a telefonului mobil sau a oricărui dispozitiv mobil prevăzut cu funcţia de înregistrare ori redare text, foto sau video, de către conducătorul acestuia". Prevederile anterior menţionate intră în vigoare la 60 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a ordonanţei anterior menţionate.

În România există cinci clase de amendă, primele patru li se aplică persoanelor fizice, în timp ce a cincea se aplică doar persoanelor juridice. Astfel, amenda maximă pentru personae fizice (20 de puncte de penalizare) este de la 2.900 de lei, în timp ce pentru persoanele juridice amenda maximă (100 de puncta de penalizare) este de 14.500 de lei. 

Clasele de sancţiuni sunt:
    clasa I: 2/3 puncte-amendă;
    clasa a II-a: 4/5 puncte-amendă;
    clasa a III-a: 6-8 puncte-amendă;
    clasa a IV-a: 9- 20 de puncte-amendă;
    clasa a V-a: 21- 100 de puncte-amendă.

ZF

Ionut


tom_sawyer

OK, daca de azi e ilegal, as propune ca regula a forumului sa nu mai fie acceptate pozele care sunt facute cu telefonul tinut in mana de la volan in timpul mersului (unii au mai recunoscut ca au facut pozele din mers). Sau macar sa existe o atentionare/recomandare la reguli.

kitsune

#380
Întrebare: gps-ul fix, cu care e dotată mașina, poate fi butonat? Să dai "skip" unei melodii pe Spotify pe telefonul mobil care stă în suport? Să apeși pe dash-cam ca să păstreze o secvență video? Care e diferența între citirea unui mesaj pe Android auto versus Android pe telefon (în suport)? Și lista poate continua.

Departe de mine gândul că nu este o măsură bună, ieri am văzut o tanti la semafor care avea ditamai tableta prinsă de volan și se uită pe YouTube sau Netflix, ceva video, oricum. A continuat și după plecarea de la semafor. Știu șoferi de microbuz/dubă de marfă care fac A2 cu tableta pe filme. Tot așa, mă minunez când văd persoane care se chinuie să facă o manevră de parcare cu o mână pe telefon, sau care vorbesc cu telefonul în mână în mașini moderne, unde hands-free și Voice control e standard. Mai rău, văd șoferi cu căști, cu fir sau fără, in-ear sau chiar over.

M-aș aștepta să văd implicare din partea poliției dar, ce să vezi, azi, în prima zi de implementare a legii (codului, ce e el), poliția stă la japcă cu radarul, într-un punct cheie (adică unde e drum drept și nici un obstacol, dar e pusă o restricție aiurea de 30 km/h), mod garantat pentru a face planul la amenzi.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

Sunt multe legi bune votate si promulgate: un exemplu pur aleator - A8!


voicul

Taxa auto e mereu pe tapet:

Ludovic Orban despre taxa auto: "Anunțăm public formula când o avem"

Executivul a anunțat că nu se va grăbi cu noua taxă, pentru a nu ajunge din nou în situația de a restitui banii încasați de la cetățeni. (asta este esentialul)

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/ludovic-orban-despre-taxa-auto-anuntam-public-formula-cand-o-avem-1212933

voicul

Am inceput sa vad masini parcate, dar fara numere. Cam 5 in ultima luna.
Nu au anunturi de vanzare, ci politia chiar retine numerele daca nu ai ITP sau RCA.

Cristi N

Teoretic masinile alea nu au ce cauta pe domeniul public. In lege scrie ca si pentru a parca e nevoie de ITP si RCA, daca nu le ai singura varianta e un teren privat.

voicul

#385
Nu au stat mult - cred ca maxim 2 saptamani, cat si-a rezolvat omul treaba.

E pentru a parca sau a stationa? Eu le vad diferite.
Daca e stationa, e interesanta legea ca permite doar chemarea platformei imediat. Ai, n-ai, dai!

Cristi N

Sursa este Sectia de Politie

QuoteLegea 132/2017. Articolul 6, punctul 7.

(7) Asiguratul are obligaţia ca, pe toată durata suspendării contractului RCA, să imobilizeze vehiculul
într-un spaţiu privat, în afara domeniului public. Neîndeplinirea acestei obligaţii este asimilată cu
încălcarea obligaţiei de asigurare şi neîndeplinirea obligaţiei de a depune plăcuţele de înmatriculare şi se
sancţionează contravenţional conform art. 37 alin. (9).

Cu alte cuvinte, dacă vehiculul dumneavoastră va fi depistat, chiar și parcat, pe domeniul public (străzi, trotuare, parcări, fața blocului, spatele blocului etc.) fără R.C.A., puteți fi sancționați conform legislației din România.
Dacă asigurarea dumneavoastră a expirat, depozitați-vă mașina într-un spațiu privat.

In afara de asta mai exista tot felul de HCL-uri in majoritatea oraselor care se refera la obligativitatea de a avea RCA si ITP pentru a parca pe domeniul public.

voicul

Aha, deci e stationare.
Oare a aplicat cineva legislatia asta pana acum?

Cristi N

Sa fiu sincer cred ca nici prea multi politisti nu stiu de articolul asta.

voicul

Veste buna:

Supraacciza la carburanți, eliminată în Comisia de buget din Camera Deputaților

Am înregistrat o primă mare victorie în Comisia pentru buget, finanțe și bănci a Camerei Deputaților: Supraacciza la carburanți și supraimpozitarea contractelor part-time au fost eliminate! Urmează bătălia și votul final în plenul Camerei. Sunt sigur că vom fi victorioși și acolo. Românii trebuie să scape de supraacciza oneroasă la carburanți și de supraimpozitarea muncii part-time. Ar fi unele dintre cele mai bune vești de sărbătorile de iarnă", a scris Robert Sighiartău, deputat PNL și membru al comisiei, pe Facebook.


https://www.digi24.ro/stiri/economie/supraacciza-la-carburanti-eliminata-in-comisia-de-buget-din-camera-deputatilor-1226115