News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Legislația auto în România

Started by Ionut, October 04, 2016, 07:52:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dragos76

Sunt mai imprevizibile trotinetele în manevrele de evitare ale unor obstacole (de genul ocolit guri de canal). Da, și la bicicliști mai vezi astfel de manevre, dar sunt totuși mult mai largi, și poți anticipa mai bine când un biciclist făcând o astfel de manevră ar ajunge periculos de aproape de mașină. Astea să zic că sunt chestii mai de finețuri, poate mult mai subiective ca altele.
Unde cred că nu e nici o dilemă e în stabilitatea mult mai precară a trotineteleor, mai ales la viteze mai mari și mai ales la astfel de manevre de schimbare de direcție (mai bruște sau mai fine).

dr4qul4

Eu am folosit pentru prima data o trotineta saptamana trecuta. Am mers un drum de vreo 7 km, si unul de 4,5. In special pe trotuar (Bd Unirii), dar si pe stradute. Chiar si la 27km/h (am 90kg, asa ca e greu sa prinda mai mult), nu a fost deloc greu sa stau pe ea.
Iti poti pierde echilibrul doar la gropi/denivelari, dar ai avantajul ca poti pune imediat piciorul jos. Singurele momente in care mi-am facut griji ca as putea face cunostinta cu asfaltul au fost cele in care trebuia sa intorc capul la 90 de grade sau mai mult, in special cand tb sa ma uit in spate daca vin masini. Desi soferii sunt cei care ar trebui sa fereasca trotineta, ai un sentiment de nesiguranta cand vezi 1-2 tone de fier langa tine. Dar este identic si pe bicicleta.
In schimb, nu sunt e acord cu cei care merg cu viteza pe trotuar si trec pe trecere pe trotineta.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

Ionut

ANAF anunţă că două milioane de români şi-au recuperat banii din taxa auto

Şeful ANAF Mirela Călugăreanu a declarat sâmbătă că efortul bugetar a fost unul de şase miliarde de lei în cazul restituirii taxei auto, fiind vorba de circa două milioane de cereri. Cei care nu au primti banii sunt chemaţi să îşi completeze dosarul  pentru a-i fi restituită suma.

ZF

voicul

BREAKING NEWS: Lovitură pentru ȘOFERI de la Avocatul Poporului
Avocatul Poporului cere radare fixe pe șosele și supravegherea non-stop a traficului rutier cu camere video

Avocatul Poporului, post ocupat de Renate Weber (ex-ALDE), recomandă guvernului o serie de măsuri radicale pentru a reduce numărul de accidente grave de circulație, potrivit unui comunicat de presă. Printre acestea se numără montarea de radare fixe între localități și la intrarea în localități, mai ales pe drumurile cu circulație intensă și pe autostrăzi, dar și montarea de separatoare de sens în curbe și în zonele în care se pot atinge viteze mari.

O altă recomandare adresată autorităților este construirea de sensuri giratorii atât în localități, cât și în afara lor, dar și "monitorizarea în timp real a traficului prin montarea cât mai multor camere de luat vederi".

De asemenea, Avocatul Poporului cere și dublarea semnelor de circulație, prin practicarea de marcaje rutiere vizibile pe carosabil, și identificarea rapidă a unor soluții pentru descongestionarea traficului în zonele în care acesta se blochează în mod frecvent.

https://www.money.ro/breaking-news-lovitura-pentru-soferi-de-la-avocatul-poporului/

Anca_Emanuel

^ Camere video pentru monitorizarea traficului ? Din acelea care si citesc numarul de la masina ?
Asta pare o masura buna. Ofera politiei mai multe date pentru a prinde raufacatori.

Valentin

Doamne fereste, ce lovitura grea! Nu o sa mai poata nimeni sa mearga peste limita legala sau sa treaca pe rosu! Blasfemie! Cum sa faca romanul efortul de a se uita si sus si jos la semne cand o parte din ei se uita doar inainte! Cine nu gusta ironia, e vorba despre mass-media asta si tampitele lor titluri. Mi se par masuri de bun simt si nicidecum radicale , exista in UE radare fixe (si la o adica si radare "pândă" cum nu-i plac romanului, dar na, pe afara nu-i convine sa se ia de politist ca sta la "panda") si nu suna rau sa avem in curbe despartitoare (in mod special pe DN si E), eventual de tip NJ. Identificarea rapida a unor solutii pentru descongestionare nu exista, e nevoie de solutii mature care sa se dezvolte treptat in timp, cum ar fi linii noi de metrou (daca facem referire la Bucuresti), de tramvai (acolo unde lipseste si totusi ar fi nevoie - valabil nu doar in Bucuresti), piste de biciclete (valabil in orice oras). Astea sunt masuri, nu 500 de pasaje care sa te duca in centru sau N mii de largiri de benzi pentru masina personala, nu pentru tramvaie, linii de bus, piste. Masurile astea doar muta traficul, nicidecum nu-l rezolva! Poti sa faci 1000 de parcari cu cate 100 de etaj fiecare, nu va rezolva absolut nimic, din contra, daca vor fi multe parcari goale va favoriza si mai mult achizita unui autoturism personal. Problema e la primarie, acolo, unde semneaza o doamna ca blocul de pe strada X a respectat legile si normativele privind spatiile verzi si nr. de locuri de parcare, dar lipsesc cu desavarsire cele semnate. Acolo e problema! Exista parcarile de resedinta din spatele blocurilor care pot avea in anumite situatii suprafete suficient de mari pentru a se amenaja parcari subterane, in asa fel incat pe o raza de 1km, 2km fiecare apartament din aceasta raza sa aiba minim 2 locuri de parcare, unul inchiriat la ADP si unul pentru vizitatori sau tot inchiriat daca au 2 masini. Rase masinile de pe trotuarele din jurul parcarilor cu sau fara plata - fie ridicate - fie o amenda babana , masinile de firma sa aiba obligatoriu un loc de parcare asigurat dinainte de achizitie, fie ca e vorba de un sediu, fie de resedinta angajatiilor. Sunt atatea masini de firme care ocupa inutil locuri de parcare si culmea, de multe ori, am vazut cu ochii mei masina de firma langa masina personala a aceluias angajat. Nu stiu, masina de firma, fiind vorba aici de sub 3.5 T ar trebui data celor care NU au, dar care trebuie sa asigure un loc de parcare. La fiecare intrare/iesire din Bucuresti obligatoriu in P&R de minim 500 de locuri + statie de metrou/stb acolo + pachete/abonamente mixte (parcare+metrou+stb sau parcare+metrou) + in cazul in care un individ din afara prefera sa mearga in continuare spre centrul orasului, daca parcheaza aiurea , o alta amenda babana. De asemenea, cel mai important , PMB sa vorbeasca cu diverse lanturi de magazine/supermarket-uri care au parcari gigantice de a putea oferi spre inchiriere o parte din locurile de parcare doar pe durata noptii (22-07 sau ce orar are magazinul).

Cu astfel de solutii care necesita timp se rezolva "congestia".

Cristi N

Bine bine, montam sute de camere dar reglementam si noi emiterea automata de amenzi sau o sa angajam scribi care sa completeze procese verbale?

punktnet

#367
@voicul

Despre ce lovitura este vorba? Mi se pare de bun simt tot ce se propune. Ba chiar ar fi minunat daca s-ar implementa radar in fiecare localitate de pe DN-uri sub forma bucla inductiva si viteza medie. Sa vedem atunci cine mai e "jmecher"
Just kidding.

Cristi N

Pe grupul de facebook We are electric cineva povesteste cum a lovit un trotinetist si deznodamantul de la politie. link

QuoteNicu Poiana
15 hrs
Salutare,
Am lovit un trotinist cu masina. 🙈

Acum sa va povestesc si cum am reusit sa fac acest lucru pe care il regret dar pe care il impartasesc cu voi. Joi ma deplasam cu masina printr-o intersectie care era blocata, masinile de pe strada cu prioritate au lasat loc sa poata fi traversata intersectia. Strada pe care eram avea 3 benzi, ma aflam pe banda din mijloc, aveam masini si pe prima si a 3 banda.
Cand m-am pus in miscare, din stanga printre masinile de pe prima bada si bordura a aparut trotineta si l-am impins/a intrat in bara.. nu mi-am dat seama ca a fost rapid. El a cazut dupa masina, speriat si cu trotineta avariata (maneta de acceleratie rupta si aripta spate). Din fericire el nu avea nimic (nu purta casca sau alt element de protectie).
Am mers dupa intersectie sa stam de vorba sa vedem cum rezolvam problema aparuta.
Cel de pe trotineta avea 22-23 ani, a zis ca are permis de conducere de 4 ani si de aici am aproximat varsta.
De comun acord am stabilit ca ii platesc toate reparatiile necesare la trotineta si bucurosi ca nu a fost mai grav.
Intre timp a venit tatal baiatului, pe un moped, purta casca si vesta reflecorizanta ( asta cu elementele de protectie o intelegeti voi).
Domnul suparat pe mine foarte tare, rosu la fata ca trebuie sa mergem la politie ca nu am ce cauta cu permis de conducere si ca el vrea neaparat sa imi fie permisul de conducere suspendat. Eram destul de suparat pe mine pentru ceea ce am facut, nu am comentat dorinta lui, am luat trotineta in portbagaj si juniorul cu mine in masina.
Am mers la sectia de politie pe pe splai (incinta Cobalcescu) am completat declaratiile, am specificat si in schita accidentului ce am spus si mai sus, am aratat eu adresele obtinute de WAE politistilor... dupa 2 ore de discutii si poze a venit verdictul.

2 sefi din alt birou, cu legislatia in mana, au citit paragraful despre moped si despre vehicul.
Au spus ca dupa incidentul grav din Bucuresti si cel din Cluj nu mai pot interpreta trotineta (nu are sa si nici pedale) nu poate fi asimilata decat cu un pieton si ca nu are ce cauta pe carosabil cu trotineta.

Cel de pe trotineta a inceput sa faca scandal, intre timp au venit ambii parinti la sectia de politie si erau foarte vocali.

Dupa cateva certuri intre politisti si cel de pe trotineta au fost expuse cele 2 variante de solutionare:
1. Declara ca nu are pretentii si nu doreste ca politia sa inceapa ancheta.

2. Sa nu declare si fie sanctionat de catre politisti si in acest fel ar fi putut sa ii dea in judecata.

Cel de pe trotineta a ales varianta 1 si am iesit. Parintii lui au facut in continuare scandal, eu mi-am mentinut dorinta de ai plati reparatie tratinetei si asta voi face.

A durat ceva până mi-am facut curaj sa va expun ce am facut, dar avand in vedere ca si eu sunt trotinist am zis sa stiti ce aveti de facut in Bucuresti in caz de accident. Daca va aflati pe carosabil rezolvati problema fara politie sau initiati un proces.

Regret in continuare evenimentul dar din pacate se mai intampla...

Sa ne vedem cu bine in trafic.

TibiV

Este greu pentru toti cei de pe strada...
Inca nu s-a inventat permisul pentru deplasarea bipeda, permis care sa poata fi retinut/suspendat X luni...

Iar pentru mersul "din gard in gard" poti da cel mult o amenda... Care il va impresiona "pana la lacrimi" pe cel vizat, care oricum sta in carciuma pe banii din ajutorul social... Ii tai din ajutor, mai "doseste" o gaina, o rata de la "vecinu"...
Nu are bani ai lui, nu ai ce sa ii iei...

Vezi stirile cu amenzile "centuristelor"... Unele au trecut de 100 de amenzi... Ce sa execute fiscul?!... Pisica din curtea maica-sii de undeva dintr-un fund de tara uitat de Dumnezeu?....

(Postarea asta cred ca merge la fel de bine la "legislatie rutiera" (sau la lipsa unei legislatii rutiere eficiente...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alin2pas

Dacă s-ar transforma amenzile în zile de muncă obligatorii pentru cei care nu le plătesc într-un anumit interval de timp eu cred că s-ar schimba problema. Legea trebuie să fie respectată de toți, și de cei fără bani, și de cei cu (prea mulți) bani, la fel cum o respectăm majoritatea dintre noi. Altfel ce facem, punem gard din sârmă ghimpată deasupra parapetelor?

vancouver

Amenzile neplatite in Romania chiar se transforma in zile de munca. Primarii insa nu stiu cum sa scape mai repede de acesti "muncitori" si le semneaza ca primaru' ca au facut zilele, din motiv ca orice munca i-ar pune sa faca o fac asa de prost si de incet, ca se lipsesc. Cum poti sa-l convingi pe un astfel de om sa curete de exemplu mai repede rigolele de pe marginea drumului? Daca el curata doar 2 metri pe zi, ce poti sa-i faci? Sa-i tai salariul? Sa-l dai afara? Pai asta si asteapta omul nostru... care oricum e clar ce tip de om e daca a ajuns in situatia asta.

Deci munca in folosul comunitatii NU FUNCTIONEAZA. Uitati de aceasta idee.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

nenea_hartia

Haideți să vedem și reversul, vă rog :). Total de acord cu amenzile de care vorbiți pentru traversări aiurea, dar nu într-o țară în care drumurile sunt proiectate de cretini. Am luat la nimereală, credeți-mă, localitatea Potigrafu, dar puteți să vă jucați și voi pe Google pe tot DN1 București - Ploiești și nu numai. Am măsurat de aici, de la prima casă, și până la primul loc în care strada se poate traversa legal, aici. Sunt 1,45 km. Arătați-mi un loc în orașele noastre unde trebuie să faci 3 km ca să împrumuți 4 ouă de la vecinul de peste drum. Și am zis traversare legală, dar nu și funcțională. Pentru că cel mai probabil vei face cei 3 kilometri cu bicicleta, doar că va trebui s-o cari în spate pe schela aia împuțită denumită pompos paralelă pietonală. Iar un ipotetic bunic în cărucior cu rotile nu își va vedea niciodată ipoteticii nepoți care locuiesc peste drum decât dacă îl va sui fiul în mașină și vor face câțiva kilometri buni, până unde respectivul are voie să întoarcă.

Evident, nu sunt cretini doar cei care continuă și în 2019 să liciteze dublări de drumuri naționale prin localități (da, CxxxR, despre voi e vorba), la fel de cretini sunt și ăia care semnează ,,ca primarii" avize favorabile pentru astfel de lucrări, neînțelegând (sau poate înțelegând, dar executând slugarnic ordine politice) că acestea le vor transforma satele în două localități complet distincte, separate de un zid de beton New Jersey și cu doar 1-2 ,,vămi" de acces dintr-o parte în alta.

nirolf

Mai trist e că DN1 are și autostradă paralelă și cu toate astea nu s-au luat măsuri pentru limitarea traficului prin localități. Părerea mea e că ar trebui desființate pasaralele și limitată viteza la 50 km/h în zonele populate. În configurația actuală autostrada e destul de goală, iar DN1 are o grămadă de trafic de tranzit din cauză că e mai rapid pe acolo (mai ales că mulți merg cu 90-100 prin localități).

voicul

Nu e ca si cum poti forta pe cineva sa faca ceva - decat prin taxe.
Mai bine ar mai face A3 pana dupa Ploiesti (macar) si atunci ar fi mai scurt/rapid pe A3, decat DN1, giratorii pe centura.