News:

Video 21.06 Autostrada A1 Pitești-Curtea de Argeș.

Main Menu

Legislația auto în România

Started by Ionut, October 04, 2016, 07:52:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Camera Deputatilor: Se interzice folosirea radarelor din autovehicule care nu au inscrisurile Politiei si nu sunt in locuri vizibile

Camera Deputatilor a reexaminat, marti, ca urmare a unei decizii a CCR, proiectul referitor la circulatia pe drumurile publice, stabilind ca se interzice utilizarea dispozitivelor de masurare a vitezei din autovehicule care nu au inscrisurile Politiei si nu sunt amplasate in locuri vizibile, noteaza Agerpres. Astfel, conform prevederilor adoptate, "dispozitivele destinate masurarii vitezei se instaleaza exclusiv pe autovehicule care prezinta inscrisurile si insemnele distinctive ale Politiei Rutiere. Dispozitivele mobile, de tip pistol, destinate masurarii vitezei se utilizeaza la o distanta maxima de 10 metri de autovehiculele care prezinta inscrisurile si insemnele distinctive ale Politiei Rutiere. Se interzice utilizarea dispozitivelor de masurare a vitezei din autovehicule care nu prezinta inscrisurile si insemnele distinctive de catre politisti care nu poarta uniforme cu inscrisuri si insemne distinctive si care nu sunt amplasate in locuri vizibile".

Wall-Street.ro

adiarc

niste tampiti...este in acelasi registru al protejării infractorilor/contravenientilor in dauna sigurantei si intereselor majorității cetatenilor onesti ( o spun ca unul care  face 60.000 km pe an si iau cam un radar anual )
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

perfidus

Bine macar ca am scapat (sper) de prevederea aceea cu semnalizarea din timp a radarelor cu plăcute amplasate pe marginea drumului si invalidarea contravențiilor in lipsa semnalizării.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Ionut

Trotinetele electrice, interzise pe strada in Romania. In Germania si Franta, sunt interzise pe trotuare

Posesorii de trotinete electrice nu ar trebui sa circule pe drumurile publice, pe carosabil, spune un reprezentant al Directiei de Politie Rutiera, scrie start-up.ro. Conform legii, proprietarii de trotinete electrice nu au voie sa circule pe strada, se arata intr-un raspuns din partea Directiei de Politie Rutiera, la o solicitare G4Media.ro. In acelasi timp, politistii spun ca analizeaza ,,oportunitatea" modificarii Codului Rutier pentru reglementarea acestui tip de transport alternativ.

Wall-Street.ro

dragos76

Cam vagi exprimările din articol: "nu ar trebui" zice în titlu (asta mie îmi zice că e o chestie de preferință, de opțiune, și ei doar recomandă ceva); dar în conținut văd o exprimare mai fermă, care zice "conform legii nu au voie".

Personal mi se pare o măsură bună; consider că în condițiile de trafic și infrastructură rutieră din orașele din România, prezența trotinetelor pe carosabil ridică probleme de siguranță rutieră care sunt mult mai periculoase decât beneficiile faptului că oamenii aceia folosesc o modalitate "verde" de transport alternativ.

Cristi N

Nu e ok sa circule nici pe carosabil dar nici pe trotuare. Devine din ce in ce mai urgenta nevoia de piste separate, iar treaba asta o sa fie destul de dureroasa la inceput avand in vedere ca in multe locuri va disparea cate o banda de circulatie.

voicul

As mai pune si o metoda mai rapida. Arata si mai bine (prachezi 10 trotinete sau o masina).

La fel (ca posesor de trotineta) as spune ca trotuarele sunt mai varza decat strazile (LITERAR). Pe trotuar in 300 de m poti gasi cam 10 - 30 de denivelari de la: diversele asfaltari, diversele damburi, diversele diverse, diversele radacini de copaci (de sub asfalt). Cu alte cuvinte socurile date de toate astea se resimt destul de bine. Adica tii un picamar in maini si nu iti dai seama.
Pe strada nu e asa (ai si acolo dar la distante mult mai mari), dar intradevar e mai periculos.

Nu stiu care ar fi diferenta intre trotinete si biciclete. Cu o cursiera prinzi lejer 30 km/h - adica viteza mai mare peste toate trotinetele de pe piata (cu mici exceptii).

@Cristi N - da asta e solutia, care doar pare dureroasa.
Dispare o banda de circulatie, dar dispar si niste masini din trafic. Sa te uiti pe banda de biciclisti de pe Victoriei la stop. Poti vedea si cate 5 oameni pe 1 sens astepand verde asta la 1 singur stop.

kitsune

Cu bicicleta ai voie pe carosabil de la 14 ani, dacă se îndeplinesc și ceva condiții (catadioptri, lumini, etc.). A lăsa trotinetele pe stradă e o inepție, chiar dacă se respectă condițiile de la biciclete. Roți mici, echilibru precar, lipsă scaun, viteză relativ mare, etc. Imaginează-ți o gură de canal sau grătar de pluvială, tu pe trotinetă, cu 20 la oră, în dreapta bordură sau balustradă, în stânga autobuz! Să mai ai și norocul unui giratoriu cu raza de 5 m ca între Mamaia și Hanul Piraților, să vezi ce te zboară autobuzul cu "coada".
În același timp, 15-20 km/h pe trotuar, cu toate obstacolele enumerate mai sus, plus pietoni care stau cu ochii în telefon și urechile in căști? No way!
Soluția este una singură, piste velo. Separate de carosabil, că altfel parchează bizonii la greu, dar separate și de trotuare. Din păcate nu prea avem cum (și unde și chef și interes) să le construim. Hai, la oraș, pe bulevard, renunți la o bandă de circulație, mai aranjezi mașinile parcate, etc., dar în zone ca (să zicem) Băile Tușnad, unde trece TIR-ul la milimetru pe lângă trotuar cu 60 la oră? Dacă modifici Codul Rutier trebuie să prevezi toate situațiile de trafic și de infrastructură, că nu poți da un Cod Rutier pentru București și altul pentru Șomcuța Mare.

Timp de 2 săptămâni am circulat exclusiv cu bicicleta prin Constanța, într-o vară. Puteam să mor de vreo două ori și să mă rănesc de mai multe ori. Nu e plăcut să mergi pe drum cu prioritate și din lateral să vină o tanti care să se bage cu nonșalanță în fața ta, apoi să se supere că în cădere (că nici bicicleta nu frânează în 50 cm) i-ai rupt oglinda sau ștergătorul de la spate. Sau să treacă autobuzul la milimetru de tine de te dă suflul jos. Sau uși deschise în față de la mașinile parcate (apropo de Ferrarri ăla de ieri).
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dragos76

#324
Ca șofer, eu zic că e incomparabil să ai în trafic biciclete față de trotinete: bicicleta (și biciclistul) sunt mult mai vizibili în trafic de către ceilalți participanți, prin dimensiunile mai mari și prin poziția specifică. Deci în calitate de șofer poți să iei măsuri preventive.

De cealaltă parte a baricadei nu pot să mă pronunț decât din calitate de biciclist, nu am folosit niciodată trotineta. Mi se pare (dar vă rog să mă corectați dacă e cazul) că o trotinetă e mult mai puțin manevrabilă în cazul "vitezei de croazieră", și în cazul unui obstacol de ultim moment e mai greu să îl eviți decât cu o bicicletă (bine, nu luăm cazul când mergi cu 45kph cu o cursieră, că nici acolo clar nu mai poți face mai nimic).

voicul

Toate problemele enumerate la trotineta asa sunt: roti mici (flexibilitate/manevarbilitate mica), franare nu tocmai buna (roti mici :) ).
Cumva atentia (ca si la bicicleta) e a celui care o manevreaza si anticipare la greu (cu 3 - 4 pasi inainte).

Trebuie facute piste fara nici un dubiu separate de trafic si trotuar.
Apropo in afara multe piste sunt trasate cu pensula pe asfalt - adica au spatiul lor separat dar nu sunt "ferite" cum e pe Victoriei.

Ionut

Teodorovici: Alocăm 700 milioane lei pentru restituirea taxei auto

,,Am aprobat o hotărâre de Guvern pentru o alocare din Fondul de rezervă la dispoziţia Guvernului a sumei de 700 milioane de lei în vederea restituirii taxei auto la modul general de către structurile statului. Am făcut un transfer al acestei sume de la Ministerul de Finanţe din Fondul de rezervă la dispoziţia Guvernului în Fondul pentru Mediu. S-a aprobat şi o prevedere prin care exceptăm acea obligaţie din Codul fiscal, (...) obligaţia de a face o compensare înainte ca ANAF să restituie taxa auto. Este corect să eliminăm această situaţie, (...) pentru că, la momentul în care statul a încasat aceste sume de la populaţie, a făcut un împrumut foarte simplu şi atunci nu credem că este corect ca restituirea de taxe să întârzie. (...) Am propus şi s-a aprobat azi în Guvern această eliminare a obligaţiei de a compensa aceste sume, tocmai pentru ca acest proces să se desfăşoare şi mai repede, astfel încât, până la finalul lunii mai, sumele disponibile să fie restituite către populaţie", a spus Teodorovici, într-o conferinţă de presă, potrivit Agerpres.

,,Colegii de la ANAF vor lucra şi sâmbăta şi duminica. Este obligaţia dânşilor. Au avut timp suficient. Din păcate, rămâne aceeaşi meteahnă a administraţiei centrale - atât timp cât cineva de la nivel nu intervine, lucrurile merg într-o viteză, din păcate, nu aşa de mare cum ne-am dori cu toţii. Sunt mai multe zile până la final de lună. Ca număr de persoane este dificil de spus, pentru că au fost şi companii care au vândut maşini în acea vreme şi care au avut obligaţia de plată a acestei taxe auto. Dacă se ajunge la o nouă decizie de alocare de fonduri, acest lucru se va întâmpla chiar săptămâna viitoare, astfel încât până la final de lună mai să se facă plata la tot ceea ce este emis decizie de impunere de către ANAF", a arătat ministrul.

Adevarul

Ionut

Teodorovici, o nouă promisiune: Taxa auto se va regăsi în conturile românilor undeva luni-marţi

,,Astăzi, în Guvern, am avut o propunere de act normativ pentru aprobarea bugetului Fondului de mediu, o rectificare a bugetului Fondului de mediu, pentru a putea transmite cât mai curând, în următoarele zile, către populaţie, suma de 700 de milioane de lei, sumă care a fost săptămâna trecută suplimentată din Fondul de rezervă la dispoziţia Guvernului pentru Fondul de mediu. Acum este această procedură tehnică de rectificare a bugetului Fondului de mediu pentru ca această sumă să poată fi trimisă către oamenii care au de recuperat această taxă. (...) Undeva luni - marţi şi cele 700 de milioane de lei trebuie să se regăsească în conturile românilor", a spus Teodorovici, într-o conferinţă de presă la Palatul Victoria.

Adevarul

Ionut

Tichetele Rabla Clasic nu s-au epuizat. Câte vouchere mai pot fi acordate

Înscrierile în Programul Rabla Clasic 2019 au început pe 12 aprilie, cu 30.000 de prime de casare disponibile pentru persoanele fizice. Potrivit Administraţiei Fondului de Mediu, acestea nu au fost utilizate în totalitate, doritorii putând încă să le obţină. Cu toate că înscrierile se încheie pe 30 septembrie, mai sunt disponibile doar 1.900 de prime de casare pentru persoanele fizice, iar numărul scade de la o zi la alta. Anunţul a apărut joi pe site-ul oficial AFM.

Detalii in Adevarul

Ionut

ANAF: 420.000 de români au primit înapoi taxa auto. Demersul va continua până la restituirea ultimului leu

ANAF anunţă că a restituit taxa auto către 420.000 de români, aceştia primind înapoi suma totală de 700 milioane de lei, instituţia precizând că demersul continuă. UPDATE 16.45 ANAF mai anunţă că, la nivelul Direcţiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili, a restituit în perioada 3 - 5 iunie suma de 54.854.121 lei către 53.028 contribuabili români, sumă ce reprezintă taxe auto achitate de către aceştia în perioada 1 ianuarie 2007 - 31 ianuarie 2017.

Adevarul