Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

RADU_NEAGOE

Nici eu nu sunt expert în baterii dar firma unde lucrez vrea să facă și baterii pentru mașini electrice. Am văzut o prezentare cu posturile de lucru unde se vor monta celulele împreună pentru a crea bateria și pe lângă ca se lucrează numai cu roboti au gândit un sistem care să permită in caz de incendiu  un foc "liniștit" până arde tot. Se pare ca nu prea se pot stinge și trebuie lăsate sa ardă.

Sent from my Lenovo A7010a48 using Tapatalk


TibiV

Quote from: RADU_NEAGOE on October 24, 2017, 06:57:40 PM
... pe lângă ca se lucrează numai cu roboti au gândit un sistem care să permită in caz de incendiu  un foc "liniștit" până arde tot. Se pare ca nu prea se pot stinge și trebuie lăsate sa ardă.

Cu adevarat linistitor... :(
Cred ca batranii Otto si Diesel vor mai misca lumea niste decenii, poate un secol...

Probabil asta este motivul pentru care "Miltary all over the world" nu dau doi bani pe vehiculele care nu se pot "incarca" in 5 minute cu 2-3 canistre...
Astept cu nerabdare niste tancuri care sa aiba agatate in spate doua baterii Litiu in loc de doua butoaie clasice de carburant...
Un butoi plin cu benzina/motorina poate fi gaurit cu mitraliera, nu ia foc decat dupa ce se scurge suficient carburant. O calitate pe care bateriile Litiu clar nu o au...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Hai să nu dramatizăm. Și Titanicul era nescufundabil și totuși tragedia s-a produs. Pentru că tehnologia construcției de vapoare era la început. Din cauza acelui accident s-au introdus o serie de măsuri de siguranță care au dus la îmbunătățirea navelor. Și asta se întâmplă după fiecare accident/incident, în orice industrie.
Bine-înțeles că tehnologia bateriilor nu este încă sigură, dar la fel de nesigure erau și mașinile cu ICE la începuturi (și nu numai, vezi Ford Pinto, că tot se vorbește în articolul cu Tesla).
Eu văd problema altfel: un șofer de 19 ani aflat la volanul unei mașini extrem de puternice. Vă mai aduceți aminte de Gociman cu Porsche Cayenne în Mamaia? Mașina aia a ars ca o torță, în dimineața aia am trecut pe acolo și nu am putut recunoaște ce marcă era. Un tânăr de 19 ani cu o mașină puternică. Ce facem, retragem de pe piață Porsche pentru că arde la impact?

În altă ordine de idei, din câte văd eu în clip, arde partea din față, în fața roților și deasupra lor, unde e "frunk-ul". Bateriile sunt dedesubt, între roți:

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dr4qul4

Nu stiu ce arde, dar a fost nevoie de 35 de pompieri, o cantitate imensa de apa si de cateva ore bune pentru a stinge incendiul la 1 singur automobil. Si au reusit doar dupa ce au deschis masina si au intrerupt circuitul.
Nici cand ia foc un camion nu ai nevoie de 35 de pompieri.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

kitsune

A fost nevoie de 35 de pompieri (din care unii zâmbeau pe margine și alții filmau, dacă te uiți atent la intervenție observi că efectiv luptă cu focul vreo 5) pentru că echipele de pompieri nu sunt încă pregătite să abordeze incendii de genul ăsta. Nu au probabil proceduri și asta se vede și din faptul că bâjbâie căutând "kill switch-ul" prin portbagaj (acolo dedesubt sunt doar 2 motoare electrice).
Ce e relevant este faptul că industria auto, producătorii de mașini cu baterii (EV, PHEV) trebuie să adopte standarde pentru decuplarea în mod simplu a bateriilor în astfel de situații, poate chiar automat.
Iar din ceea ce știu eu (și am ceva pregătire în stingerea incendiilor) un incendiu de echipament electric NU SE STINGE CU APĂ! Da, după ce ai decuplat sursa electrică, răcești cu apă, dar până atunci folosești pulbere, CO2, haloni, etc.
Scrie în articol: "Any car that has a serious crash or collision, whether it is electric, petrol, diesel or otherwise, has the potential to catch fire. How the fires are treated does however differ between electric can petrol/diesel and the main concern for electric is the entire battery pack setting ablaze while for combustion engine vehicles the fear is the gas tank exploding." și de fapt aici e problema.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

#335
Quote from: yetiman on October 24, 2017, 01:18:30 PM
Totuşi, compania Tesla recomandă, în asemenea situaţii, ca maşina să fie ţinută izolată cel puţin 2 zile, pentru a elimina orice risc.
[/quote]

E ca si cum Tesla ar fi stiut de aceasta posibilitate.
De fapt daca cititi/ascultati biografia lui Musk: "cea mai mare frica era sa nu ia un foc bateriile cu vreun milionar in ea, ca inchideam business-ul" - citat aproximativ si care se refera la anul 2009.
Mai mult ei au testat in desert zeci de mii de baterii care au explodat ... asta pana cand le-au stabilizat.

Deci stirea e la fel ca oricare alta (probabil sponsorizata la greu de niste printi ai petrolului):
SENZATIONAL!!!
Si pe ideea
- Fraieru .. a fost el smecher si si-a luat Tesla. Tot mai bine cu Dacie.
- Dorim sa fim poluati doar cu oxizi de azot de la diesel "ca cu" asta deja suntem obisnuiti. Nici nu o mai numim poluare. Nu fitze din astea noi sulf si altele (declaratia unuia care din intamplare era la fata locului).

Concluzia practica este sa nu arunci telefonul pe foc, ca bateria lui va elimina aceleasi componente.
De fapt, nu este un desen pe orice baterie R6 sa nu o arunci in foc?

dr4qul4

A fost nevoie de 35 d epompieri pentru ca aveau nevoie de apa. Daca se intampla in tunel iesea urat de tot.
Pompierii intervin cu apa, pentru ca asta au. Doar nu credeti ca se vor dota si pregati peste noapte toti pompierii din lume pentru a face fata unui asemenea incendiu.
Daca se intampla la noi, masina aia arde 2 zile. Ca la noi se duce o singura masina de pompieri si cand ramane fara apa, se duce si mai ia. Pana se intoarce, arde la loc.
Iar de decuplat bateria, nici vorba. Popmpierii nostrii vor cauta sa scoata benzina din rezervor, chiar daca pe masina scrie Tesla.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

Probabil tehnologia se va imbunatati si acel switch se va activa automat si/sau de la distanta.

Sunt totusi milioane de km condusi electric, ce incidenta au incendiile fata de ICE? Senzational incendiu, tabloidele englezesti s-au napustit, si?

TibiV

Am fost intr-o dilema multa vreme...

Sa pun la Fortele Terestre ?
Sa pun la Auto, desi nu avem un topic "retro" ?...

Am tras batul cu "Totul despre autoturisme"...

Sub "inaltul patronaj" al lui Galilei...
"Eppur si muove !"
Va arat tehnica Armatei Romane, aparent perfet functionala...

Se deplaseaza, are semnalizatoare functionale....


Pentru "electric fans":
Sigur nu este electric, si nici baterii Litiu nu a vazut vreodata  !
:lol:

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Eu sunt curios daca mai porneste o masina electrica lasata  iarna 1 saptamana in strada, in Harghita sau Covasna.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

kitsune

Pornește. Dacă o lași încărcată, nu ca fraierul ăla de a lăsat Tesla la aeroport cu bateria aproape goală și după ce s-a întors din vacanță n-a mai putut porni. Am văzut în Norvegia, la Narvik, destule mașini electrice care aveau bateria ok și după 2 săptămâni de stat. Și e destul de frig acolo.

ARO 243! Oare unde ar fi ajuns mașina asta dacă nu aveam incompetenții care au distrus fabrica? Aro 10 era un fel de crossover pe vremea când nimeni nu se gândea la așa ceva. Făcut cu posibilitățile timpului și cu limitările datorate politicii de integrare completă a producției. Și totuși.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

cristi5

#341
Problema e ca bateria trebuie incalzita, sa nu treaca sub -20 parca (in Narvik ajuta Gulf Stream, in HarCov nu). Deci in timp se va descarca dar dureaza mult.

De obicei, daca lasi masina multe zile, o lasi bagata in priza deci nu e problema.

panzer

Solutia intermediara e undeva la mijloc. Si e pe piata acum, dar din cauza locurilor de munca mai stam o perioada pe Diesel. Wurst! :)

Auris Hybrid, ia 4.2 litri in medie pe 100km (real, il are un amic). Costa echipat mediu cam 18.000 euro, nou cu 200k km garantie. Abia astept sa vad consumurile reale ale lui Yaris Hybrid si versiunile plug-in hybrid. Din pacate Prius Prime (plug-in hybrid) nu va fi adus in Romania.

Intr-o zi intr-un service m-am intalnit cu un proprietar de Corola Verso Hybrid, pe GPL. Consum mediu real in Bucurestiul nostru minunat, 6 L/100km GPL. Asta pentru ca Toyota n-a mers nici pe fenta cu diesel-ul a europenilor si nici pe cea cu injectie directa. Foloseste in continuare MPI in ciclu atkinson. Si a bagat banii in eCVT.

Ah, si mai e ceva: or fi stind ei ceva de merg pe Metal si nu LiPol?

Prima problema la full electric: Bateriile. A doua: alimentarea:
Un articol bun pe aceasta tema.

Problema GDI vs MPI o puteti detalia aici sau aici.

Printre randuri si marele VAG a recunoscut ca au dat-o in bara: acum incerca sa para ECO cu o combinatie de mult stiuta: Skoda Octavia CNG. (Compressed Natual Gaz). A nu se confunda cu GPL. Aaa. Nici asta nu va fi adusa in Romania. Ia ghici de ce? Wurst!


kitsune

Uite aici, Vw Jetta, medie în traficul minunat din Constanța. La drum mai lung. Dar cum drumurile pe care le fac sunt de obicei scurte, media crește la 6,5-7, vara cu AC. Nevastă-mea are talpa mai grea și scoate 8%.



Însă la drumuri pe autostradă, consumul e cu puțin mai mic decât la o benzinară obișnuită. Logic, pentru că trage motorul termic mai mereu, recuperezi câte ceva la câte-o frânare.

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dr4qul4

Una scrie pe bord si alta e la pompa.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist