Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#150
Am condus recent un Zoe cu autonomie de 237


Incarcare pe ultimii 5% la priza normala, estimata la peste 2h



Test de guess-o-meter conducand Stockholm-Uppsala cu 120 (10 peste limita), cam de aici am inceput sa accelerez:


Apoi intoarcere de la Uppsala cu 110... Se observa ca la 120 pana la Uppsala masina a parcurs 737-688=49km, iar din autonomia estimata a pierdut 227-142=85km




Sosire la Stockholm... km parcursi 787-737=50, autonomie estimata redusa cu 142-84=58km, deci la 110 ghiceste destul de bine.


Incarcare de la 39% la o priza de 3,7 kW estimata la 6h


Si la priza de acasa peste 17h



Deci la 110 ghiceste mult mai bine decat la 120. E o mica "culme" intre Stockholm si Uppsala, am sa ma uit si la elevatia pozelor (am multe intermediare). Cred ca putea ghici mult mai bine daca se uita la elevatia autostrazii... dar majoritatea guess-o-meters folosesc informatii din masina (starea bateriei, cat consuma clima, eventual viteza sau stilul de condus actual)

Statiile de incarcare din Suedia... putine de 22kW, multe de 3,7kW

http://www.uppladdning.nu/

Revenind la Zoe, calitatea e cum e, iar asta se simte daca esti obisnuit cu o masina ceva mai de calitate (chiar daca are 17 ani ca Subarul meu). Usile trebuie trantite ca sa fii sigur ca se inchid, etc... Altfel, fiind electrica (si deci "automata") e foarte comod de condus in oras, mai ales in ambuteiaj, etc.

voicul

La statii de incarcare o sa avem norocul de la internet.
Pentru ca nu prea sunt, cele noi probabil o sa fie direct de 22 sau chiar 43 (parca asta era urmatoarea treapta).

Si (doar) asa (pentru ca acum suntem pe nicaieri) avem o sansa sa devenim printre primii. (cred totusi ca mai repede face PISI :) )

TibiV

Dar sa nu uitam ca la un moment dat "mocangeala" se va termina...
La curent "moca" nu platesti nici macar curentul, ce sa mai vorbim despre investitia in statie...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Io

#153
Unii vad ca-si inchipuie si mai si sustin ca electricitatea pentru masina lor e gratuita. Nu e. Deloc. E subventionata puternic din toate partile, e inclusiv platita partial de mine si de altii ca mine cu motoare termice si fara prostii si farafasticuri eco dar si de ei.
E irelevant ca-si dau ei seama sau nu, banii aia vin si din buzunarul meu - asta daca-i vine cuiva sa vorbeasca despre "ascendentul moral", eco-pupu, planeta si alte asemenea.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

cristi5

#154
In legatura cu incarcarea: curentul s-ar putea sa coste mai mult decat cel casnic, pt ca in curent vor trebui incluse taxe de drum etc. Dar chiar si asa, va fi mai ieftin ca benzina. Pe de alta parte, nu cred ca curentul la prize publice va costa bani inainte ca nr de masini electrice sa devina semnificativ, adica un deceniu cel putin. Statiile de benzina au incercat ceva in Suedia dar eu nu vad pe nimeni parcat langa aparatele alea.

Eu cred ca pt nevoile de fiecare zi lumea va incarca acasa sau la servici, pana la urma e vorba de 30 km in medie pe zi.... Sigur ca e greu la bloc in ro (in Suedia exista deja o infrastructura pt incalzirea motorului si a cupeului, dar are doar 6A si cam 20% din locurile de parcare la bloc o au). Dar nu e greu sa duci masina la o priza publica de 2-3 ori pe saptamana, unde sa faci cumparaturi de ex. Pe de alta parte, e un stres in plus.

Quote from: voicul on May 28, 2017, 09:13:12 PM
O problema reala: daca ti se fura cablurile - doar alimentezi la prize publice.

S-au furat deja cabluri? Eu pe aici nu am auzit. Masina blocheaza cablul in timpul incarcarii. Poate sa ti-l scoata din priza si sa te incurce (desi cred ca si Zoe are un app care-ti spune cand se intrerupe incarcarea). Dar sa fure cablul inca nu am auzit. Daca-l smulge cred ca strica si masina si cablul.

Cateva idei simple



In Sillicon Valley e o problema ca au prea multi masina electrica si sunt discutii despre cand e politicos sa scoti din priza masina de vizavi (cat trebuie sa fie de incarcata relativ la o naveta "normala" in zona, adica vreo 60 de mile)




TibiV

Quote from: cristi5 on May 28, 2017, 11:48:50 PM
In Sillicon Valley e o problema ca au prea multi masina electrica si sunt discutii despre cand e politicos sa scoti din priza masina de vizavi (cat trebuie sa fie de incarcata relativ la o naveta "normala" in zona, adica vreo 60 de mile)

NU vreau sa imi imaginez aceste discutii "politicoase" in Bucuresti... 

S-ar putea lasa cu cate un "tuning facial" ... ;)
Depinde cat de gros este lantul de la gatul oponentului...
:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Chiar vroiam sa te intreb despre treaba cu cablurile.
Nu stiu pe nimeni si nu am auzit de furat cabluri. Dar cum in ceea ce am vazut (video-uri pe youtube) nu era un sistem de prindere/blocare am presupus ca se poate scoate de catre oricine.

Deci masina blocheaza cablul si doar tu poti sa il scoti, iar la priza cealalta e ca la electrocasnice - il scoate oricine?

Bune si sistemele din poze.
Pentru cine nu stie: un cablu e de la 200e pana la 600e la dealer.

TibiV

Ti-l taie si ti-l fura doar pentru "stecher"...
Traim aici, si asta ne ocupa muuuult timp...
:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Am cautat un pic pe forumuri suedeze, da, se fura cabluri, mai ales la cei care incarca acasa.

Pe de alta parte cablurile de 220 nu sunt f complicate (se poate face controlul cu un microcontroller simplu), si se gasesc ieftin la mana a doua sau ne-originale. Unii isi fac o priza speciala si partea electronica e ascunsa in perete.

La Nissan Leaf de ex furtul cablului intra in asigurare.

Quote from: voicul on May 28, 2017, 11:58:45 PM
Deci masina blocheaza cablul si doar tu poti sa il scoti, iar la priza cealalta e ca la electrocasnice - il scoate oricine?

1) se pare ca blocarea la masina e cam de forma, cu un pic de forta se scoate. Nu stiam, n-am incercat nicioadata :)
2) Priza cealalta nu e intotdeauna ca la electrocasnice (doar alea de 220), dar indiferent cum ar fi, oricine il poate scoate. Am vazut la tura cu Zoe la un mall un sistem de blocare pt priza cealalta, dar cred ca era numai pt Tesla.

Oricum, sunt convins ca vor exista solutii, in fond nu e primul lucru de furat :)

TibiV

Quote from: cristi5 on May 29, 2017, 12:19:53 AM
sunt convins ca vor exista solutii, in fond nu e primul lucru de furat :)
Clar vor exista solutii...
Si hotii le-au gasit intotdeauna !....
:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

maga998

#160
Quote from: gruiarew on May 17, 2017, 10:53:22 PM
Cel mai bun consum am avut cu o Corsa. 4.7l / 100 între Sibiu şi Deva înainte de a se închide OS3. Motor de 0.9 maşina fără climă şi goală. Singurul bagaj a fost benzina că i-am făcut plinul. Am mers pe A1 după un tir. Adică 80-90. Calculul făcut din pompă nu consum instant sau de pe net. Am păţit asta o singură dată, probabil m-a ajutat şi vântul. De atunci n-am mai scos consum sub 5.

Nu prea văd cum ai scoate consum mediu 5.  TibiV mie mi se pare aiurea diesel pentru oraş. Am un coleg ce tocmai a terminat filtrul de particule. Şi-a luat diesel pentru consum chipurile şi a frecat-o doar în oraş, deci regenerare canci. Nu ştiu cât a recuperat la consum dar curăţatul l-a costat câteva sute bune de euro şi tot e cu cântec.

Motorul de 0.9 cu 90 cai iar e o chestie interesantă. Alt coleg şi-a luat recent un MCV. Nu ştiu de ce dar mie mi se pare leşinat de tot motorul ăla pus pe ditamai hardughia. E clar că avansează tehnologia nu poţi compara o maşină de acum cu una de 10-15 ani. Dar totuşi ca să meargă trebuie să ardă ceva. Corectaţi-mă vă rog dacă greşesc.

atentie mare, nu este neaparat adevarat ca un motor mai mic va consuma mai putin ca unul mai mare, in aceleasi conditii ! Eu am un motor de 2.0 pe benzina aspirat din 2006, cu care pot sa ating consum de 5% la 100kmh pe pilot automat ! esential este ca raportul cai putere/greutatea masinii si fie cat mai favorabil.

cezar-mario2012

 Pe lângă problema autonomiei, mașinile electrice mai au o problema pe care cam toți au neglijat-o, bateria. Trebuie ținut cont de durata de viață și costul de înlocuire. Posibil că în viitor costurile de curente și de mentenanță sa nu mai fie atât de mari dintre combustie și electric. Probabil și prețul de producție va mai scădea.

cristi5

Asta cu vechimea bateriei nu se confirma, am discutat cu entuziasti care au masina electrica de peste 10 ani (de serie gen Toyota RAV4 electric sau Renault Clio electric, sau transformate de ei). Sigur ca bateria scade in capacitate dar nu ca la telefon sau laptop. Nu stiu exact explicatia, cred ca numarul mare de celule ajuta.

Legat de asta, nici pretul de vanzare la mana a doua nu scade f tare. Tesla din 2013 si 2017 pe mobile.de au preturi asemanatoare.

Ce stim sigur insa e ca costurile de service scad f mult. Raman doar tabla, lampile si franele. La motor nu e nimic de reparat (se schimba cu totul dar e f fiabil), nu ulei, lichide, bujii, compresie, anbreiaj, cutie de viteze, etc

voicul

Bateria este o problema, dar la Ampera deja s-a ajuns la 8 ani garantie sau 160.000km. Estimativ in km astia ai economisi 15.000 - 20.000 de euro si deci ai avea vreo 10.000 sa iei baterie noua. Minus: nu e asa simplu sa faci in 8 ani km astia.
Bateria te va tine si dupa timpul asta, dar intradevar din ce in ce mai putin.

+1 Cristi5 si mersi de ajutor la cabluri.
O fi intradevar decent pretul la cablul de 220v, dar 17h (varianta 22kw) sa o incarci este mult petru cineva care ar sta la bloc. La varianta 2017 de 41kw ... oare cat stai?
Deci petru cineva din Ro, care nu are priza, o posibila (viitoare) alternativa ar cam fi doar varianta de 41kw cu incarcare la statii 22kw sau 43kw (ei zic 80% in 30 de minute, dar si autonomie de 80km in 30 de minute - nu imi e clar cat e).

Ai idee: la statiile de la benzinarii, aparatele au cabluri deja incluse (doar sa pui un capat in masina ta)?

voicul

Caz concret in China, unde curentul este in mare produs din carbune, si, deci, masina electrica polueaza mai mult decat cea cu motor termic!
Intradevar se muta poluarea din oras, unde sunt oameni, in afara orasului unde nu sunt. In afara sunt fructele si legumele bio, pe care le mananca, surpriza, tot oamenii! :)

La 400 de km autonomie, poate chiar si iarna, as calcula atent, dupa care as verifica si probabil as iesi din oras chiar si in Ro.
Exemplu: Bucuresti - Vama Veche si intors pana in Constanta (unde sunt cateva statii) - vreo 350km.
Teoretic se poate, practic e cam obositor si stresant putin tot calculul asta la fiecare plecare.

In afara castigul nu mai e chiar asa castig, pentru ca si masini vechi (15 ani) au consumuri bune. Ce sa zic de cele noi.
Economia puternica se face in oras, la consum de 10 - 15 - 20l (fiecare dupa cum il lasa motorul :))