Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

GPL consuma cel mult cu 10% in plus. GPL pui doar pe aspirat. Pe turbo costa mult si consuma si benzina (50-50).
costul e cam asa: 3.09 X 1.1 = 3.399 lei / 5.81 (benzina tot Lukoil azi) =  58,5%  . Adica economisesti 41,5% la carburant daca pui statie GPL.
Si nu strici nici un motor (zecile de mii de taxiuri din Bucuresti, cu 3-4-5+ sute de mii de km, sustin aceasta afirmatie).
Dezavantajul este ca trebuie sa mergi mai incet, parca maxim 120km/h.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Am mers eu cu mai mult de 130 (in BG unde e legal 140 pe A  :lol: ) si instalatia a tinut 8 ani + dupa care am dat masina.
Conteaza si sa o monteze un mecanic autorizat.

Nu prea merita pe masinile mai noi ca daca are 7 consum benzina in oras si tu mergi cu 4 pe GPL, iti recuperezi investitia in 100 de ani.
Eu mergeam intre 12 vara - 16 iarna pe benzina in oras si pe GPL la jumatate. Chiar a rentat GPL-ul, dar la consum sub 10, nu stiu daca mi-as mai pune.

Dezavantajele majore sunt cei 300 - 400 de km autonomie (opriri mai dese la benzinarie si timpi mai mari de incarcare - e o singura pompa si am gasit 3 masini in fata mea) si portbagajul mai mic.

rrich1974

eu va zic sigur ca diferenta e mai mare de 10%, in fine....

taxiurile alea au in marea majoritate injectie indirecta, la cele cu directa, ramane sa vedem in timp.
oricum, daca ar fi sa imi iau masina cu gandul sa ii pun gpl, nu as lua injectie directa, e prea mare bataia de cap.

voicul

Eu dupa 80.000 de km pe GPL - motor aspirat: +10% este consumul mai mare pe GPL. Adevarat cu instalatie in service autorizat si revizii la timp + masina cu DPF ON, fara sa bata si sa troncane - adica si motorul era optim, nu doar instalatia GPL.
Acum daca pui GPL-ul la colt de strada si uiti de revizii calibrari, motor in pioneze ... poate o fi si 20%.

dr4qul4

DPF ON? ai pus GPL pe diesel?  :o
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

rrich1974

Probabil ca are dpf la benzina, ca au reusit astia sa faca si benzina cu dpf, alea cu injectie directa.
Dar mai bine ne spune la ce motor/masina este.

voicul

Ma gandeam ca trebuie sa il subliniez. Nu era DPF ON ca era benzina 1.8l - Renault Laguna 2.
DPF ON a fost pus acolo in ideea - motorul avea toate componentele, care si functionau corect.
Ca idee: consumul de GPL era setat normal. Poti sa o setezi si sa iti consume mai putin GPL, evident avand mai putina putere, dar mi se pare o ideea proasta. Plus ca pe termen lung posibil sa afectezi si motorul, care a fost conceput pentru alte consumuri.

Dar revenind la GPL pe motorina:
1. Problema principala e ca nu e autorizat RAR.
2. Se pune doar in Craiova, care nu e asa aproape de Bucuresti.  :D Nu faci drumul doar odata ca ai si revizii de facut.
3. Era undeva pe la 20% mai ieftin decat motorina. 20% este nimic fata de costurile si timpul investit.

Cu GPL pe benzina am avut consum intre 40 si 60% mai ieftin decat benzina.

dr4qul4

@rrich1974, la benzina ai putea sa ai PPF sau GPF.  pt ca DPF = diesel particulate filter.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

rrich1974

Da draga, s-a inteles ideea. Ar fi bine daca ar fi cine pe aici cu gpl la motor cu injectie directa.

punktnet

Nu posed dar am montat multe instalatii, vrei sa stii ceva anume?
Just kidding.

JohannDB

        "Sandero Stepway" cu "musculosul motor" H4D-F4, de 1 litru, modelul 2021....
...... în CIV văd  67 KW  =   91 CP,
...... iar în Certificatul de Conformitate,  27   Puissance maximale:
                                                              27.1 Puissance nette maximael 67 KW (91 CP) a 5.500 tr/min (moteur a combustion interne)
                                                                      Puissance nette maximale GPL/Ethanol 74 KW (100 CP)
        Micuțul să fie musculos pe GPL ??
      Tot în Certificatul de Conformitate.......(făcut de producător)..... la consumuri
-Benzină - Urban            6,3 l /100 km                    GPL - Urban            7,8 l/100 km
                - Extra-urban   4,6 l /100 km                           - Extra-urban  6,1 l/100 km
                - Combinat       5,2 l /100 km                           -Combinat       6,7 l/100 km
  În CIV se specifică după numărul de omologare al instalației GPL și "filtru de particule"....
Motorul este dotat și cu turbină.......
     Restul disecați voi, care poate aveți specialitatea auto... În orice caz, cu patru persoane și cca 40 kg bagaje total, puse într-o cutie pe pavilion (cutia mai ține la vânt) și portbagaj, la drum de munte (Miercurea Ciuc, Bicaz, Poiana Largului, Broșteni, Frasin, Moldovița, Pasul Mestecăniș, Vatra Dornei, Pasul Tihuța, Bistrița, Năsăud cu delurile lui, Maramureș cu Dealul Ștefăniței și Gutin, Baia Mare, Pasul Mesteacăn, apoi via DN 1H, DN1G /Zimbor, Huedin DN 1R -Beliș- Horea -Albac, Câmpeni, Roșia Montană, Abrud, Brad, Deva, Hunedoara, Caransebesș, Orșova /Cazanele Dunării, Tr. Severin și Tg.Jiu-Transalpina-Sebeș) mi-a luat 8,2/100km, iar la drum întins, fără cățărări a luat (cu aceeași "încărcătură") 6,6-7,1 funcție de "pedală", la croazieră de 90 sau 130 max. pe autostradă, pe GPL.... Am folosit benzină pe zonele grele de urcare, pe durată scurtă....
    Deocamdată, "studiez" comportamentul mașinii..... Caut chichițele ei !!
       

AlexxC

@JohannDB "Am folosit benzină pe zonele grele de urcare, pe durată scurtă...."
Nu inteleg de ce ai procedat asa avand in vedere ca pe GPL ai putere si cuplu mai mare decat pe benzina si un regim de turatie mai mic cu vreo 200 rpm ?!?!

rrich1974

Nici eu nu am trecut niciodata pe benzina, indiferent de regim.

kitsune

@AlexxC, de unde asta cu puterea mai mare pe GPL?


Propan           /          Butan        /       Benzina

Puterea calorica inferioara (MJ/kg)      46,10   /   45,46   /   44,03
Puterea calorica inferioara (MJ/dm3)    23,40   /   26,50   /   32,30

GPL-ul este un amestec din primele două, relativ 50/50%. Volumetric, consumul este mai mare pe GPL, puterea este mai mică. GPL-ul are cifra octanică mai mare, dar aia e altceva, e rezistența la detonație.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Nici nu mai comentez astfel de "calcule"...

Poti sa faci gratarul si cu carbuni, si cu paie si stiuleti de porumb.
Cu paie s-ar putea sa iesi mai ieftin...

Nu stiu cum iese gratarul.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)