Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

punktnet

La orice motor "face bine" turatia de cuplu maxim sau cat mai apropiat de ea.
Cine a lansat duma ca mersul la redline face bine la motor la diesel?
"face bine" la diesel mersul constant in regim stabilizat, la turatie de cuplu maxim, "face rau" acceleratia blana la orice turatie si frana de motor.
Avem motoare in teste pe banc intre 900cmc si 3.5 litri si duc peste 1 milion de km teoretici in conditiile astea.
Just kidding.

voicul

@dr4qul4 am scris pornind de la ce ai scris, dar nu cu intentia de a ma lega de stilul tau de condus.
Am expus ce e mai sus ca stiu cazuri de de schimbari la 1700 - 1800 de ture (manuale) pentru economie care s-au lasat cu bani multi prin service (EGR, galerie infundata).

Intradevar gandidu-ma mai bine, la 3000 de ture si eu ajung ca exceptie in oras si mai merg sportiv din cand in cand.
Asa ca o sa zic pe la 22 - 2500 ture o poti duce si in oras, pentru a mai elimina posibilele depuneri.

@punktnet - dai mai multe detalii despre "face rau" frana de motor.

dr4qul4

Stilul meu de condus e dat de cutia automata si de viteza pe care ma lasa traficul sa o prind. Doar pe autostrada ce e nevoita sa mearga la peste 3000 rpm (tot pe automat ca lenea e mare, dar nu mai are unde sa se duca  :lol: ). Am trecut de perioada in care ma credeam la NFS.
Eu nu inteleg, daca mersul subturat face atat rau, de ce au facut cutiile automate sa schimbe atat de jos? Adica faci masina sa "munceasca" in locul tau, dar isi face singura rau?
Asa cum la electrice exista "teama de autonomie", asa si la diesel exista teama de "DPF infundat", "Low Presure Oil" si cea de "combustibil prost/"astia baga apa" .
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

punktnet

#963
Face rău frâna de motor că la dizel n-ai blowoff, pentru turbinele mari de la 2.0 in sus, și când te duci in 3-4000 rpm in frâna de motor,  riști să creezi un vid pe admisie, neavând gaze arse sa fie aruncate cu viteza din motor (timp de injecție egal zero), ceea ce poate duce la tragerea uleiului din epurator și te alegi cu un runaway diesel...
Sunt cazuri spre limita extremă dar cum întreținerea la noi este precară, orice filtru de aer mai îmbâcsit va direcționa aerul din epuratorul de ulei spre motor la ananghie.

Mersul subturat face rău pentru că dieselul este generator de fum, la turație mică n-ai presiune din turbo și arderea este susținută de amestec bogat in motorină, care arde cu funingine când este in exces. Funinginea aia se îndeasă peste tot unde găsește loc și în 100000 km împreună cu uleiul nelipsit, vor face o horă și pot forma stalactite și stalagmite prin evacuare, egr, turbo, etc
Just kidding.

voicul

Zile numărate pentru motoarele diesel și pe benzină - VIDEO

Mașinile cu motoare diesel și pe benzină sunt condamnate la dispariție. Ar mai putea fi vândute în Uniunea Europeană doar 14 ani de acum înainte. Planurile de retragere au devenit mult mai agresive, ca de altfel întreg programul de reducere a amprentei de carbon în Uniunea Europeană.

https://www.digi24.ro/stiri/externe/ue/zile-numarate-pentru-motoarele-diesel-si-pe-benzina-1570907

stangabriel

#965
Gazul CO2 blamat in cazul masinilor , ajunge in maxim 70 zile oriunde pe glob, din locul unde este emis. Deci UE in cazul asta o sa mute doar poluarea puternica, cea din prelucrare si extractii mai departe de ea, spre tarile sarace. CO2 ajunge imediat, pulberile si deseurile lichide nu.

Intr-o lume utopica la care Tesla si altii s-au gandit, pe timp de noapte, masinile sa fie baterii externe pentru sistemul energetic national.
Cu permisiunea ta, in limitele stabilite de tine, livrezi in retea energie electrica la nevoie.

""Face rău frâna de motor că la dizel n-ai blowoff, pentru turbinele mari de la 2.0 in sus, și când te duci in 3-4000 rpm in frâna de motor,  riști să creezi un vid pe admisie, neavând gaze arse sa fie aruncate cu viteza din motor (timp de injecție egal zero), ceea ce poate duce la tragerea uleiului din epurator și te alegi cu un runaway diesel...
Sunt cazuri spre limita extremă dar cum întreținerea la noi este precară, orice filtru de aer mai îmbâcsit va direcționa aerul din epuratorul de ulei spre motor la ananghie.""

Blow-off functioneaza la presiune pozitiva, nu la presiunea negativa. El elibereaza presiunea din turbina, cand motorul nu o mai cere, la schimbarea treptelor superioare, nu cand esti in frana de motor .

Rolul este in principal la benzinare cu clapeta de acceleratie. Inteleg relatia cu vidul din admisie cand turbina nu mai face presiune, insa atat timp cat la diesel nu ai clapeta de acceleratie, pe admisie ai mereu presiunea atmosferica, iar cum prin filtru de aer, cand turbina functioneaza,poate trece de doua ori mai mult aer fata de momentul cand turbina nu ar functiona, nu vad  de ce sa traga aerul (oricum limitat) din epurator de ulei si restul blocului motor, el fiind semi-etans. Uleiul care ajunge in camera de ardere si inlocuieste motorina la ardere vine din alte parti ale motorului, putin probabil din epurator.


""Eu nu inteleg, daca mersul subturat face atat rau, de ce au facut cutiile automate sa schimbe atat de jos? Adica faci masina sa "munceasca" in locul tau, dar isi face singura rau?""

Mersul subturat se refera la o turatie mica, in sarcina, atunci cand arderea nu are loc eficient. Prin faptul ca motorul si cutia automata se inteleg mai bine decat motorul si cutia manuala(soferul), calculatorul masinii verifica mult mai bine ce iese pe esapament. Am mers cu masina automata, treapta 8, avea 110 km/h la putin peste 1000 ture. Nu era subturata, cutia a schimbat foarte tarziu, cand deja nu mai era panta ascendenta sau accelerare. Dar da, o accelerare brusca la diesel, intre 1000 si 1800, nu face bine.
Am vazut la masinile noi manuale, recomanda schimbarea treptelor foarte devreme, cu care nici eu nu sunt de acord, insa cred ca are doar o legatura cu o program orientativ.  Daca as merge dupa el, ar fi mai putin economic si ar dauna masinii.

Cum am mai zis, la cutie automata, prin apasarea pedalei de acceleratie indici  masinii viteza ceruta, la cutie manuala indici turatia motorului(puterea livrata). Calculatorul motorului si al cutiei automate isi fac datoria.



punktnet

Imagini cu noul Duster PH2, avem si motorizari noi benzina + GPL, cutie EDC pe 1.3 si alte noutati :)













Powered by API/PUM imgur uploader
Just kidding.

tom_sawyer



Transportatorii români sunt de părere că gazul este o soluţia viabilă pentru moment, în condiţiile în care România are a doua cea mai mare resursă de gaze naturale din Uniunea Europeană, dar şi din cauză că vehiculele electrice nu reprezintă în acest moment o soluţie economică bună pentru transporturile pe distanţe lungi.

România nu are însă în acest moment infrastructura necesară pentru vehiculele pe gaz. Cu doar 3 staţii de alimentare de gaz natural comprimat, este pe unul dintre ultimele locuri din Uniunea Europeană.


ZF

voicul

Are destule de GPL. Deci daca se vrea ... se poate!

naivu

GNC si GNL e cu totul altceva decat GPL. Nu merge cu modificari aftermarket la masina iar infrastructura e la cu totul alt nivel. Care ati apucat, daca mai tineti minte, "rachetele" de pe autobuze din ultimii ani ai lui Ceausescu, aceea era o tehnica GNC rudimentara.

oc7avian

Fun fact: Avem și varianta prezentului, Citaro Euro 3/4 convertit local aflat încă în probe la STB. O poză de acum un an, de la electrici:





Powered by API/PUM imgur uploader

punktnet

#971
Daca nu ma insel, GNC este mai periculos decat GPL fiind stocat la minim 20-25 MPa pe cand GPL la doar 1MPa

De ce s-ar merge pe aceasta varianta la transportul in comun?
Just kidding.

TibiV

GNC este gaz natural comprimat. Deci oriunde ajunge o țeavă Transgaz poți face o stație de comprimare, și gata GNC-ul.

GPL este gaz petrolier lichefiat. Deci se obține din petrol, într-o rafinărie, și apoi trebuie transportat separat la locul de consum.

Este mai simplu deci să iei ceva dintr-o rețea de conducte existentă, care transportă exact acel "ceva", decât să faci o rețea de producție/transport/distribuție separată.

Și cum un autobuz consumă mult mai mult decât un taxi pe GPL, problema cantităților mari este destul de serioasă...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

punktnet

#973
Nu e chiar asa simplu sa treci din conducta aia gaz natural in GNC comprimat pe la 250 de bari minim.
Existau in comert acum cativa ani niste instalatii mici pentru comprimare acasa de la aragaz, dar consumau o carca de curent pentru 40kg de gaz. Este de departe nerentabil, daca era asa la indemana vedeai GNC peste tot, nu doar prin cateva tarisoare.

O incursiune pe site-ul de mai jos, spune ca ai nevoie intre 55 si 200 KW pentru un compresor de gaz....that`s a problem.

http://statiicng.ro/brc-compressors/compresoare/
Just kidding.

naivu

Gazul natural este mai puțin poluant, atât ca noxe (CO și HC în special) cât și ca CO2 generat.
De asemenea, este mai ușor ca aerul iar eventualele scurgeri se ridică în atmosferă nu se acumulează în subsoluri ca la GPL.
Metanul (componenta majoritară a gazului natural) dă la ardere completă un raport CO2:apă 1:2, pe când butanul (componenta majoritară a GPL) dă raport 1:1,25 (iar benzina, motorina, păcura dau rapoarte din ce în ce mai apropiate de 1:1). Totodată, metanul, având molecula mai mică, arde mai ușor decât hidrocarburile superioare.